Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ink van harte met de geboorte van jullie zoon ook jij kan er nu van gaan genieten. En zo te lezen nog een snelle bevalling geweest ook. Rust maar lekker uit en we horen je hopelijk snel iets van jou hoe het met jullie gaat.

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Proficiat ink, toch nog snel gegaan!! Ook jij kunt nu gaan genieten!!!

Hier een krampjesdag, gisteren ook al een beetje maar vandaag merk je dat de krampjes heftiger zijn, zo zielig!!

Geplaatst

Hey Ink, gefeliciteerd met die kleine man! Lekker thuis ook begrijp ik, heerlijk hoor. Geniet ervan, je hebt er lang genoeg op moeten wachten.

Ik wacht ondertussen rustig af tot onze dame besluit dat het wel tijd is om haar gezichtje te laten zien. Als hekkensluiter in februari ;-)

Liefs

Cjee

Geplaatst

ink gefeliciteerd!!! Daar is hij dan. Cjee nu alleen jij nog, ben wel benieuwd hoe lang je nog moet.

Bikkel hier ook krampjes sinds de middag, 2 x een spuitluier tussendoor, maar dat helpt nog niet echt tegen de krampen. De arme meid ligt nu weer te brullen, papa probeert haar te troosten en dat lukt wel redelijk, alleen kan hij zo slecht tegen haar schelle huiltje. Hihi, zal hij toch een beetje aan moeten wennen hoor dus laat hem even lekker stoeien, al zou ik het liever zelf doen.

Geplaatst

Die vervelende krampjes, je staat dan zo machteloos! Hopelijk zijn ze snel weer weg. Al infacol geprobeerd of een warm kruikje tegen de buik?

Officieel nog tot zaterdag....dat is de bijgestelde officiële datum, ik hoop eigenlijk tot morgen ofzo ;-) Ben er wel klaar voor, ben niet zo goed in dat wachten tot er iets gebeurt.

Geplaatst

We hebben cinababydruppeltjes en die gebruiken we nu!

Verder heb ik t speentje tevoorschijn gehaald, heel dubbel gevoel maar ik merk dat ons manneke het heel fijn vind in bed, wel leg ik hem gewoon om de 3 uur aan, hij melde zichzelf weer om 23.30 en de speen lag naast hem in bed! Aan de ene kant lees ik dat t geen goed idee is maar mn gevoel zegt dat het nu even moet ivm krampjes! Tja zal niet het laatste dilemma zijn haha

Geplaatst

och...voor nu kan de speen niet zo heel veel kwaad geloof ik, tis alleen moeilijk met afleren geloof ik, maar daar vind je vast wel een weg in :) (beter dan gaan duimen denk ik zo...die kan je moeilijk afhakken, haha) hier wil j.enna de speen niet, fles (met bv) ook niet trouwens, dus het word nog wat *zucht* maar ze heeft wel de piek in krampjes nu, idd erg zielig en vermoeiend. overigns las ik dat het ongeveer een half uur na voeding zou moeten komen, maar bij mij is het zelfs tijdens de voeding, hebben jullie dat ook? word er een beetje onzeker van, want volgens mij heeft ze ook een regeldag gisteren gehad, want ze wilde echt om het uur aanliggen, zo niet de hele dag, kleine beetjes drinken, dan weer loslaten, leek wel alsof ze mijn tepel niet goed kon vasthouden ineens, maar dan kreeg ze weer krampjes en zo ging het de hele dag door :(

overigens gisteren met zoonlief naar het ziekenhuis, dachten dat hij liesbreuk had, maar op de eerste hulp bleek dat hij groeipijn in zijn ballen had...dat kereltje van mij heeft altijd dat soort rare dingen,hihi

Geplaatst

Hè meiden, hier weer even een teken van leven. Net de kraamzorg afgesloten, ben blij da we het huis weer voor onszelf hebben! Net ook Fiene voor het eerst zelf in bad gedaan, superleuk!! Enige minpuntje is dat de badstandaard voor mij eigenlijk te laag is en ik er dus enorme rugpijn van krijg... Nou ja, geeft niks. Fiene doet het ondertussen TOP! Ze zit al bijna op haar gevoortegewicht. Ben de bosrtvoeding aan het afbouwen (nog 5x kolven, jeah!) en ze doet het prima op kunstvoedng. Vannacht kwam ze om 11 uur, 3.30 uur en 6.30 uur en moest ik haar om 10 uur wakker maken. Prima schema dus, hoop dat ze dat volhoudt, kan mama ook lekker slapen!

Even een 'intiem' vraagje: zondag zijn mijn hechtingen verwijderd, maar nu heb ik sinds gister echt een zwaar gevoel van onderen. Als ik even gestaan heb begint het echt pijn te doen, en zitten is ineens weer minder comfi. Ben beniuewd naar jullie ervaringen op dat vlak... De verloskundige komt ook straks nog even, zal het haar ook even vragen.

Geplaatst

Fren, heb ik ook nog af en toe en is een teken dat je teveel gedaan hebt. Omdat je spieren vanonder behoorlijk zijn opgerekt en nog niet helemaal terug in model zitten hangt het allemaal wat meer. Ik kreeg van de kraamhulp als advies goed de bekkenbodem spieren te trainen. Bekken kantellen en billen samen knijpen als je staat en loopt en met de trap oplopen drie treden billen samenknijpen en 3 treden ontspannen lopen. Ik moet zeggen dat het nu wel al stukken beter voelt, maar ik ben ook een week eerder bevallen.

Bij mij was het geknoopt met oplosbaar draad dus hoefde niet terug om de hechtingen te laten verwijderen.

Fren lekker he je eigen kindje in bad doen, vandaag heeft papa voor het eerst de kleine in bad (tummy tub) ze is altijd gelijk ontspannen als ze in dat ding zit zo gaaf om te zien. Papa vond het geloof ik ook wel heel leuk, al vond hij het wel heel spannend.

Bikkel, wij hadden ook een speentje gegeven omdat we merkte dat Maud minder tevreden was, ik ben er weer mee gestopt omdat ze maar bleef zuigen op dat ding, hihi de hele vlinder (difrax speen) stond in haar bekkie gedrukt. Doordat ze zo hard op de speen zoog dronk ze minder goed aan de borst. Ik ben toen gestart met voeden op haar verzoek (deed ook om de 3 uur) Soms komt ze na een uur al en soms pas na 4 uur, Maud is nu stukken tevredener en de speen heb ik niet meer hoeven gebruiken.

Vanacht moest ik haar zelfs wakker maken. Mevrouw had om half 9 gegeten ik heb haar daarna om 2 uur en om kwart over 7 wakker gemaakt. Om 2 uur at ze heel goed maar om kwart over 7 niet zoveel, daarna heb ik haar om kwart voor 9 weer aangelegd en toen dronk ze wel beter.

Geplaatst

Ik ben wel benieuwd naar het voedingsschema van jullie kleintjes. Nu geven de meesten waarschijnlijk borstvoeding (dan werkt het volgens mij anders). Ik geef flesvoeding en vind het toch wel fijn om er een soort lijn in te krijgen. Men zegt ook wel dat je kunt voeden op verzoek, maar heb er toch wel graag een regelmaat in eigenlijk. Nu maakt een half uurtje eerder of later mij niet uit natuurlijk.

Yente krijgt nu (morgen is ze 3 weken) 6 voedingen op een dag. Dit is inclusief de nachtvoeding.

Ze krijgt nu een fles rond:

7.15 uur

10.45 uur

14.45 uur

18.30 uur

22.00 uur

3.00 uur

Nu krijgt ze 90 ml per keer. Ze blijft na de fles geregeld zoeken naar de speen. Het lijkt of ze nog wel meer zou lusten. Maar als ze even later weer in slaap valt, wordt ze niet opeens heel vroeg weer wakker ofzo. Dus dan zal ze wel niet enorme honger hebben denk ik zo. Vaak geef ik haar dus nog maar even een speentje zodat ze haar zuigbehoefte kwijt kan.

Verder graag nog jullie ervaringen wat betreft het slapen. Yente ligt hier eigenlijk de hele dag in de box. We nemen haar pas na de voeding van 22.00 uur mee naar boven en leggen haar dan in het wiegje naast ons bed. Ene kant wil ik haar voor haar slaapjes in haar eigen bedje leggen, maar ze slaapt zoveel op een dag dat ze dan de hele dag boven zou liggen. Ik hoor wel eens dat er na het voeden even gespeeld wordt in de box en als het kindje slaperig wordt leggen ze hem/haar in het eigen bedje. Euh..... Yente 'speelt' echt nog niet in de box. Ze valt gewoon gelijk in slaap of ligt nog even om zich heen te kijken. Hoe doen jullie dit? Leggen jullie jullie kindje iedere keer na het voeden weer terug in bedje?

Geplaatst
wauw inkie, volgens mij kreeg ik een smsje van je dat je bevallen was vanmorgen :) gefeliciteerd meid. ik moet straks nog btg halen, dus kan je niet eerder smsen en ik neem aan dat je mij smste zodat ik het hier even kon vermelden :) maar jeetje wat super...en nog thuis ook :)

voor de andere dames...gisteren om 23.00 uur zijn er vliezen gebroken en van morgen om 7.43 uur is zoon l.evi geboren. ze maken het allen goed :)

**** Breekt in ****

Van harte met de geboorte van Levi! Goed gedaan meid...

Ennuh, heeeellll toevallig hadden wij die naam ook voor als we een jongen krijgen! Bijzonder :-)

**** Breekt uit ****

Geplaatst

Eef, wij geven nu nog 7 voedingen op een dag en zijn nog aan t opbouwen in de hoeveelheid. Vandaag 80 cc, donderdag op dag 10 zitten we op 100cc en daar blijven we op tot we naar t consultatiebureau gaan.

Wbt een schema is t nog wat wisselvallig, maar de laatste twee dagen was t als volgt, allemaal rond deze uren:

7 uur

10 uur

1300 uur

16-16.30

19-19.30

22-22.30

Laatste voeding uiterlijk om 400 maar ik wacht tot ze wakker wordt.

Wbt slapen, ze wordt om 10 uur wakker, dan gaat ze mee naar de woonkamer. Als ik ga slapen om 13 uur leg ik haar in de wieg in de slaapkamer tot ze zelf wakker wordt en san is se bij ons in de woonkamer tot we s avonds na de laatste fles gaan slapen.

Geplaatst

Meiden, ik zit er ff doorheen op dag 4, wie heeft dit ook gehad?

Vince is met 2760 gram als geboortegewicht maar een klein hummeltje. Borstvoeding is goed op gang aan het komen, maar nog niet voldoende voor een volledige maaltijd. Ik kolf elke 3 uur en voed hem bij met Nutrilon Hypo-Allergene kunstvoeding. Vandaag woog hij nog maar 2500 gram. Nog 16 gram meer afvallen en hij is 10% van z'n geboortgewicht kwijt. Ik spaar nu alle gekolfde melk zodat hij eenmaal daags een volledige voeding van mijn moedermelk krijgt. Meer dan 30 cc per voeding kan zijn maagje niet verdragen zonder te spugen, maar officieel zouden we morgen de voeding al moeten verhogen naar 50 cc. Ik vind dit best wel een druk en ben enorm bang dat ons hummeltje nog meer afvalt.

De kraamtranen vloeien hier rijkelijk, ik ben zo onder de indruk van m'n kleine hummeltje en mijn hart breekt als ik hem ook maar een slokje voeding zie terug geven. Zorgen, liefde, angst, geluk, verliefdheid; pfffff....

Kan iemand mij opbeuren/blij maken met tips/trucs/ervaringen/opbeurende woorden?

Geplaatst

Lieve melis, welkom bij de kraamtranen-club... Ik heb op dag 4 en 5 alleen maar gehuild. Lucht je hart tegen je kraamhulp en naar je man, maar krop de tranen niet op. Ze moeten eruit. Wbt de voeding: fiene heeft vanaf het begin een combi gehad van kv en bv. In ieder geval s nachts kreeg ze kv en nu gaan we langzaam over op volledige kv. Kwalitatief is kv net zo goed als bv en zie het als een positief iets dat vince in ieder geval wat bv krijgt.

Over het afvallen kan ik je geen raad geven, ik mag kn dut geval de verloskundige dag en nacht bellen, misschien moet je dat doen?

Sterkte meis!

Geplaatst

melis, houd moet. Maud was op dag 4 iets meer als 10 % kwijt. ik moest extra gaan bijvoeden, gelukkig kon ik dit opvangen door de afgekolfte voeding, want de kunstvoeding wilde ze niet. De dag erna kwam bij mij ook de stuwing en daarna ging het snel. Maud was met 4 dagen 290 gram aangekomen.

Dus melis, als het kolven een niet te zware belasting is voor je, dan nog even doorzetten, want het komt echt goed.

eef, ik leg maud na de voeding van 12 uur op bed, ze slaapt dan vaak wel 2 of 3 uur en dan kan ik ook gelijk even slapen. s avonds leg ik haar vaak rond 7 uur op bed en ik haal haar eruit voor de voedingen. dan kan ik s avonds ook wat makkelijker rommelen. Als Maud beneden is ga ik liever niet te lang bij haar weg. We hebben een hond die echt super lief is voor haar, maar het blijft een dier.

Voor Maud is het ook goed, want ze slaapt rustig en heeft geen last van mijn gerommel of de tv. Gezellig is anders, maar ik benut de voedingen en de tijd dat ze wakker is voor 100 procent.

's morgens nemen we haar ook vaak even bij ons in bed, daar krijgt ze dan de borst en dan slapen we nog even met zijn drieen in bed. Maud op mijn buik, heerlijk relaxed vind ze dat.

Geplaatst

melis, ook ik erwelkom je bij de kraamtranenclub, vervelend, maar gelukkig heel normaal :) lekker laten gaan en al jezorgen uiten, dat mag :)

wat betreft voeding, ik voed op aanvraag, idd soms 1x in het uur, soms 3 uur later, al vind ik haar momenteel vaker komen en ik vind haar zo ontevreden, veel huilen rond dit tijdstip, niet in de box willen, aleen maar bij ons hangen en/of huilen :(, borst vind ze heerlijk, maar ze heeft ook last van krampjes, nu is ze ook 6 wkn, dus mss zo ontevreden door regeldag en krampjes die ook hun piek schijnen te krijgen rond 6 wkn, maar word er aardig onzeker van :(

wbt slapen, overdag is ze eigenlijk altijd in de box, het is rustig in huis en ze raakt zo gewend aan geluiden, waardoor ze meer overal doorheen slaapt, zo heb ik het ook gedaan met de oudste 2, gaat prima en zodra ze meer een slaapritme krijgen, ttoen begon ik ze in bed te leggen, maar toen waren ze ca een half jaar, uiteindelijk altijd je gevoel hierin volgen vind ik (metr alles trouwens).

wel slaapt ze beter en langer na een douche, helaas wil ze hier niet in bad of tummy, dat is echt oorlog met haar dan en met douche is ze wel ontspannen...

hoe dan ook, hier een bonk onzekerheid momenteel :(

knufzzzz van ons

Geplaatst

ik word er ook helemaal gek van, die onzekerheid en dan mensen die gaan lopen zeiken dat ik fles moet geven ipv borst, ben ik nog helemaal niet aan toe. hoe dan ook...ik stort langzaam een beetje in merk ik aan mezelf, dus goed op mezelf passen, want ben ontzettend bang voor een postnataal :( gelukkig heb ik veel aan jullie...

knuffel

Geplaatst

hey meiden,

we zijn eindelijk thuis met A. en P., echt zo heerlijk. Na bijna 8 weken ziekenhuis is het nu echt genieten. Onze twee frummels doen het enorm goed.

Leuk dat jullie hier nu praten over alles rondom de voedingen en opvoeding. Ik zal proberen ook weer wat meer mee te praten. In het ziekenhuis was dat niet mogelijk.

A. en P. krijgen 7 voedingen. Beide 70 ml. Meestal rond 8, 11, 14, 17, 20, 23 en 4 uur. Maar de nachtvoeding wisselt nogal. Voor de rest houden we zelf de regelmaat erin anders is het geen doen met twee. Bovendien merken we dat dat steeds beter gaat...

Meestal zijn we met de voeding een uur bezig. Kids krijgen ene keer de borst en de andere keer de fles. A. Krijgt alleen moedermelk en P. ook kv als hij de fles krijgt. Ik kolf daarom ook nog na elke bv. Dit omdat A. veel beter reageert op bv. Ook heeft ze een ernstige darminfectie gehad. Dus we zijn wat voorzichtig op advies van het ziekenhuis.

@melis: het teruggeve va voeding kan geen kwaad en lijkt meer dan het is. A. Geeft altijd wat terug. Vooral als ze de fles krijgt. De ene keer een mondje de andere keer een stroom. Volgens ziekenhuis en kh is dat prima.

De kindjes liggen na elke voeding ong. Een half uurtje bij ons (totaal dus een uur). En da 7 keer per dag. Verder liggen ze in hun eigen bedje en heel soms beneden in een zitzak of in de box. We merken alleen dat ze van de box onrustig worden. De kh en het ziekenhuis hebben ons aangeraden om het aantal prikkels te beperken en langzaam op te bouwen. Het bedje is het beste in de eerste weken. De box is ook prima, maar niet de hele dag. Dus we bouwen het maar langzaam op met onze twee ukkies. Vanochtend hebben ze fysiotherapie gehad. Dat is wel grappig. Je krijgt leuke oefeningen die meteen goed zijn voor hun houding.

Geplaatst

@bri: we posten tegelijk zie ik.

Waarom zou je overgaan op de fles? Bv is toch beter. Alleen weet je dan niet hoeveel ze drinken en krijg je onregelmatuge voedingen (als ze niet goed drinkt).

P. Drinkt altijd goed. A. Niet altijd omdat ze te snel in slaap valt. Wij wegen A. Daarom met een babyweegschaal. Dit doen we voor en na de voeding. We weten dan hoeveel ze gedronken heeft. Indien veel te weinig dan voeden we wat bij met de fles.

Geplaatst

Jrn, leuk om weer wat van je te horen, fijn dat je duo het goed doet en wat heerlijk dat ze weer thuis zijn. Wel heftig denk ik om ze allebei de borst te geven, ik vind een al best druk, maar het is ook heerlijk dat je je eigen kindje kan voeden.

Benbri, waarom inderdaad overgaan op flesvoeding?? Dat zou dan alleen maar zijn om er een ritme in te krijgen denk ik zodat jij wat meer rust hebt. Maar ik denk dat jij ook iets meer rust krijgt als iedereen is opgeknapt in je ziekenboeg. Dan zit j.enna ook weer wat beter in haar vel en zal ze wat meer rust hebben en misschien zit ze precies in de fase dat ze weer een sprongetje maakt of gaat maken. Je weet maar nooit wat er waar is van het oei ik groei boek ;))

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden