Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Marjan een vraag aan jou ivm de spruw. Je gaf aan dat het bij jou zich uite in pigmentatie rond de tepels. Ik maak me er zorgen over dat ik het ook heb. Rond mijn tepels is het nu heel licht van kleur en daarna komt pas die donkere ring, ook begint het nu licht te branden na de voeding, komt je dit bekend voor of misschien iemand anders

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ben nu 8 dagen geleden bevallen van ons hummeltje Vince en lichamelijk herstel ik goed. Ik ben alleen onwijs moe, slapen kan ik overdag niet waardoor ik rond etenstijd instort, totaal geen eetlust en alle extra prikkels naast thuis zijn teveel en ik heb hoofdpijn. Sinds vrijdag ben ik een lagere dosering van bloeddrukverlagers gaan gebruiken, maar herkent iemand het bovenstaande?

What to do?

Geplaatst

Melis, die extra prikkels zijn heel herkenbaar, ik was kapot als er bezoek was geweest en op dat 10 naar de supermarkt koste me al mijn energie.

Hoofdpijn heeft misschien te maken met te weinig drinken je bent toch nog aan het afbouwen van de borstvoeding. Ik had dat ook erg en moest meer water drinken.

Slapen lukte me wel, de kraamhulp hield maud dan beneden en zou mij wakker maken als ze kwam. Meestal sliep maud ook door tot ik wakker werd. Nu lukt het slapen tussen de middag mij ook niet meer. Soms ga ik wel liggen maar dan rust ik alleen. De voedingen doe ik wel vaak liggend want dan krijgt je lijf ook weer rust.

Het is trouwens wel heel rustig hier, iedereen druk met de kids denk ik.

Geplaatst

Meezie, het is bij iedereen weer verschillend, je tepelhof kan heel vlammend rood zijn of heel licht van kleur, kijk in het mondje van je kindje, witte waas in de wangzakken of witte puntjes op het kaakje.

het aanleggen is sowieso meestal even pijnlijk maar daarna moet de pijn verdwijnen, als je spruw hebt kan het de hele tijd pijnlijk zijn, ik heb bij mijn linkerborst ook een tepelhoedje gebruikt en dat hielp erg goed.

nu gaat het veel beter en heb ik goede hoop:)

ik heb nu zelf ook spruw in mijn mond en dat doet best zeer!

dus morgen even de ha bellen.

de prikkels van visite, tv en dergelijke heb ik ook wel.

wat ik lastig vind is visite die te lang blijft plakken.

durf er niet gauw wat van te zeggen, gisteravond zei ik hardop tegen mijn man dat ik als de kleine wakker zou worden ik ging voeden en boven zou blijven om te gaan slapen, dat hielp wel:)

wel doe ik al weer veels te veel.

moet ik niet doen want ik merk het wel, maar kan moeilijk stil zitten en als ik zie dat er wat gedaan moet worden dan doe ik dat, en dan zie ik nog wat en huppa ga ik weer, nee moet mezelf er echt toe zetten, manlief is niet zo'n huisman:) en vind dingen niet belangrijk en ik dan juist wel:)

ik kom er weinig aan toe om even achter de pc te kruipen, idd lekker druk met de kleine en visite!

nou meiden tot snel!! en lekker blijven genieten!!

Geplaatst

Er wordt inderdaad een stuk minder hiet gekletst op het moment! Ik denk dat iedereen lekker druk is met de kleintjes.

Cjee, zou het dat toch een schrikkelkindje gaan worden? We wachten met z'n allen in spanning nog op jou hoor!!

Geplaatst

Het begint er wel op te lijken ! ;-) of toch nog een februaribaby in maart, dan hebben we dec,jan,feb en mrt te,pakken met ons topic! Denk veel aan jullie en hoop ook mee te kunnen kletsen over bv, huilen, slapen, kraamtranen enz....voor nu is het hier nog erg rustig.

Geplaatst

Huil huil, jank jank, kraamhulp is net de deur uit na de laatste dag! Ik ben daar toch veel te nuchter voor om zo emo onder te zijn?!?! Bah...

Ben alleen tot 23:00 vanavond, hm...

Sorry, even egootje...

Geplaatst

Ink, vooral lekker janken.. Ik heb de eerste week liters gejankt en om echt van alles! Gewoon laten gaan, is heel erg normaal!

Je kan 't meis, je zult zien dat het zonder kraamhulp nog meer genieten is!

Voor je het weet is manlief alweer thuis, komt goed ::-)

Geplaatst

Dank je Melis... Bleh, had jij dat ook zo?

Hoe gaat het met jou en je mannetje?

Ik las dat jij ook niet overdag kan slapen? Lukt mij ook niet hoor en dan heb ik idd ook meerdere dipjes op de dag dat ik echt even geen energie heb, maar als de kleine zich dan aandient, moet je wel weer en wordt je vanzelf weer wakker... (nou ja, de kleine hier is trouwens al niet meer zo klein - bij de geboorte 4080 gram, nu al 4280 op een nuchtere maag, dus hij had nog niet gegeten ook - groeit echt als kool!)...

Geplaatst

Ja, de eerste week was echt geen pretje.. Mag het misschien niet zeggen, maar ik moest enorm wennen en vond er maar weinig aan. Totaal geen ritme, alles kwam ineens op me af.

Ik heb extreem veel gehuild de eerste week, om werkelijk van alles! Baby Vince is klein en licht, helaas nog niet op z'n geboortegewicht van 2760 gram. Hij woog vandaag 2630 gram. Hij is erg snel moe en slaapt veel. Per voeding dinkt hij ongeveer 50cc, meer kan hij niet aan. Maak me daar soms best druk om, maar kan er niks aan doen.

Geplaatst

Best overweldigend ja he?

Dat klinkt idd als iets waar ik me dan ook druk om zou maken - weten ze waar het door komt dat hij nog zo klein is / zo moe is, of maken zij zich geen zorgen?

Geplaatst

Ik wist niet wat me overkwam, zeker na mijn turbo bevalling van slechts 4 uur.

Ik ging zwanger de verloskamer in en voor m'n gevoel knipperde ik een paar keer met m'n ogen en ineens lag Vince op m'n buik. Heel onwerkelijk.

Zeker omdat ik lichamelijk goed herstel, is het erg moeilijk te geloven dat ik Vince zelf gebaard heb. Ongelovelijk dat dit kleine jongetje in m'n buik heeft geleefd.

Waarschijnlijk toch door de hoge bloeddruk en daardoor een verminderde placenta functie is Vince z'n gewicht erg laag. Manlief en ik willen 2x per week naar cb om te gaan wegen. Ik geloof dat cb deze week ook nog bij ons langs komt.

Geplaatst

Dat klinkt wel als een logische verklaring dan.

Is je man thuis om samen te gaan?

Ze vertelde mij idd dat het cb na 2 weken thuis kennis komt maken...

Geplaatst

Ik heb het geluk dat manlief tot 13 maart vakantie heeft. Op dit moment is er geen beter cadeau dan mijn man aan mijn zijde en samen genieten van ons wondertje.

Geplaatst

Hè meiden, ik heb ook drie of vier dagen aan een stuk gejankt. Zeker als het om borstvoeding ging... Inderdaad: laten gaan! Het is de manier van je lichaam om de emoties kwijt te raken. Ik vind het ook heel bizar dat Fiene in m'n buik heeft gezeten. Ze is morgen twee weken oud, maar dat lijkt veel langer! Ik ben dolblij met haar, maar loop echt niet jubelend door het huis en zit ook niet dagelijks te mijmeren op m'n roze wolk. Ben ik te nuchter voor denk ik...

Morgen komt het CB voor het eerst om kennis te maken. Ben benieuwd wat ze weegt, maar we kwamen net tot de oontdekking dat ze haar broekje maat 50, het enige broekje dat ze aankon twee weken geleden, bijna niet meer past, dus groeien doet ze!

Vandaag heeft Fiene een regeldagje denk ik, ze wil veel bij onns zijn, vannacht veel wakker en niet gaan slapen na een fles, dus ik hoop vannacht een beter nachtje te hebben...

Geplaatst

Mijn vriend zou vandaag ook gaan werken maar na een slechte nacht met Kaat toch thuis gebleven en morgen ook nog. Kan Fiene geen krampjes hebben? Trekt ze met haar beenrtjes?

Kaat heeft al een paar dagen aan de infacol gezeten en sinds gister heeft ze spruw, een soort wit 'pilletje' op haar tong. Gister dacht ik nog dat het melk was maar nee. En ik dacht dat het alleen bij bv voorkwam, ook niet dus. Ze heeft nu een kuur van de huisarts van 6 dagen, 4x per dag een pipet smurrie dat ruikt naar spijs uit een kerstbrood... En de vitamine D... wat stop je toch in zo'n klein lijfje...

Geplaatst

Ohh meiden wat ben ik blij om te lezen dat jullie het "soms" ook even niet leuk vinden! Iedereen verwacht zo van je dat je alles geweldig vind net zoals tijdens de zwangerschap, maar nee soms vind ik het moeilijk en zwaar en ben ik moe en emo en denk ik kindje wat wil je van me....haha en wat mooi dat we dat hier even hardop mogen zeggen en tegen mijn moeder ;-)!

Geplaatst

Denk het wel caro, we hebben haar net voor het eerst infacol gegeven, ben benieuwd of da helpt.

De vitamine d vergeten we steeds... Slecht! Heb het wel in huis namelijk... Wist ook niet dat spruw ook bij flesvoeding kan. Fiene heeft nog steeds een paar aftjes in haar mond, maar heeft er geen last van en ze lijken minder groot te worden.

Geplaatst

De kraamverzorgster waarschuwde voor ze weg ging nog voor morgen of overmorgen waarschijnlijk een regeldag.

Wat denk je? Prompt komt hij al de hele avond om de anderhalf uur! Ben ook benieuwd naar de dag...

Jeetje, maat 50 heeft die van ons nog niet eens in gepast hihi, hij heeft echt maat 56 nodig.

En vannacht is hij al 2 keer helemaal doorgelekt (incl beddengoed) met een hele grote plasluier maatje 1 vd pampers, dus we moeten al over op maatje 2!

Heb nog een heel dicht pak nr 1, dus hoop dat ik die gewoon om kan ruilen in de winkel zonder bonnetje?

Bloeden jullie ook nog steeds? Vooral als ik even weer wat heb lopen doen, zit m'n maandverbandje gelijk al weer vol...

Geplaatst

Heerlijk hè bikkel. Soms twijfel ik wel aan mezelf: je wilde di toch zo graag! Waarom ben je dan niet blijer?! Het lijkt soms alsof m'n omgeving (oma's en dergelijke) wel op de roze wolk zitten, waar ik verwacht had er zelf op te zitten. Maar zij hebben inderdaad nie de zorg, de doorwaakte nachten en de luiers. Het mooie vind ik wel overigens dat mijn vriend wel helemaal op z'n wolkje zit. Hele verhalen houdt hij tegen Fiene, kan z'n ogen niet van haar afhouden. Ik vind da zo vertederend!

Geplaatst

Bikkel, fijn om dat ff te kunnen zeggen hé!? Iedereen heeft het altijd over een roze/blauwe wolk, maar die is er naar mijn idee echt niet altijd.

Ink, ik heb geen bloedverlies meer, heel soms een beetje bij het afvegen. Heb voor de zekerheid maar wel een maandverbandje in. Mijn buik is overigens alweer plat, volgens mij kom ik er slanker uit dan ik de zwangerschap in ging.

Geplaatst

Ink, ik vloei nog steeds best veel. Móet toch zeker om de drie uur m'n maandverband wisselen. Gebruik op aanraden van de kraam nacht maandverband: is wat langer. Maar verder kan ik niet wachten tot het voorbij is, ik heb zo'n hekel aan maandverband, zweer normaal bij tampons, maar die mag je niet gebruiken.

En ik voel de onderkant ook nog steeds, had een kleine ontsteking nl op de plak waar een hechting zat. Moet wel zeggen dat de antibiotica die ik voor de borstontsteking heb ook daar wel voor werkt, scheelt weer, al zi ik ook braaf 1 x per dag in m'n biotex badje...

Geplaatst

Ik heb nog wel wat overtollig vel, maar zit wel as we sprak in m'n vertrouwde skinny jeans op de bank. Had ik echt niet gedach van te voren. Was zo bang dat ik kilo's zou aankomen en weer van voren af aan zou moeten beginnen me afvallen. Gelukkig is da niet hè geval!

Geplaatst

Wauw jullie nu al in je eigen broek?! Hier lijk ik nog wel zwanger!

Ben idd ook meer vd tampons- vind dit echt vies! Gebruik calendulazalf voor de plek waar de hechtingen hebben gezeten, want dat trekt nog pijnlijk- durf amper te poepen!

Hahs, sorry hoor, lekker verhaal...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden