Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh, en Lianne, je schrijft dat je geen snoepert bent en dus niet veel hoeft te laten staan, maar het gaat bij diabetis om koolhydraten. Die zitten in brood, pasta, aardappels, fruit en ook in groenten, dus al laat ik al het snoep staan ( wat ik nu ook doe), dan is de suiker nog te hoog. Geen koolhydraten mag niet voor de groei van de baby's, dus daarom heb ik insuline nodig om de suikers uit de koolhydraten omlaag te halen. Normaal doet een lichaam dat zelf, maar in mijn geval dus niet. En in veel meer tweelingzwangerschappen dus niet. Gelukkig is jouw suiker niet heel hoog en zak het hopelijk voor jou niet spuiten worden. Maar het is een veel voorkomende verwarring dat suiker met snoep te maken heeft. Ik zou willen dat het alleen het snoep was, dan liet ik dat gewoon staan en dan hoefde dit allemaal niet. Maar je wilt niet weten wat mijn suiker is na een sinaasappel! Het is alle allemaal een gedoe! Maar gelukkig voor mij nog maximaal zes weken! Ik ben blij voor je dat je waardes tot nu toe meevallen!

Groet,

Jeanine

• Reacties 4,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Klinkt als een hoop gedoe, dat zwangerschapssuiker!

Geen idee bij mij, maar los daarvan denk ik dat mijn ijzer in ieder geval wel goed is - uitslag zou begin deze week binnen zijn, dus als t niet goed geweest zou zijn, had ik t denk ik wel al gehoord.

Heb net die kleertjes zitten te bekijken - wauw, ze hebben echt helemaal onze smaak! Zoveel leuke stoere kleertjes! Incl sokjes en al! Echt geweldig!

Zijn de mt 56, 62 en 68, dus kan voorlopig flink vooruit!

Vind t alleen best lastig hoe ik dit nu op moet gaan bergen. Dacht in eerste instantie gewoon op maat sorteren en opbergen wat nog groot is, maar sommige maten vallen klein of juist groot, dus dan is ons mannetje dadelijk aan mt 62 toe en vind ik allemaal kleertjes er tussen die meer maat 56 waren en dus inmiddels ongedragen al niet meer passen... Haha, wat een dillema hé? Zit nu dus op een 3 zits bank, helemaal bezaaid in de kleertjes - is een foto waard hihihi... Denk dat ik maar niet naar de maten moet gaan kijken, maar meer alles op elkaar moet gaan leggen ofzo om te kijken wat klein / groot is...

Misschien gekke vraag, maar ik voel me best beetje bezwaard dit allemaal zomaar aan te nemen! Ik ken haar niet eens persoonlijk echt en het is echt zoooo veel! Ze wilde het niet meer terug en wilde er ook niets voor hebben... Vinden jullie dat dan soms ook lastig zomaar te accepteren of ben ik nu aan het mutsen met m'n hormonen ofzo?

Misschien anders maar n kaartje sturen om haar hartelijk te bedanken ofzo... Maar ja, maak ik me er dan weer niet te makkelijk van af? Haha, hoe bedoel je, je druk maken / in cirkeltjes gaan over onbenullige dingen misschien...

Geplaatst

Je zus kent haar goed, weet ze niet een mooi cadeau waar ze blij mee zou zijn? Als het echt helemaal mijn smaak is en ik zou de kleertjes echt gaan gebruiken, dan zou ik er wel wat voor over hebben. Ik heb een keer ongezien kleertjes van een vriendin 'gekocht', naad daar bleek niks meer in te zitten wat ik mooi vond. Hele donkere grauwe dingen terwijl ik van lekker fris hou. Ik vroeg eigenlijk uit fatsoen war ze ervoor kreeg en toen noemde ze een prijs die ze redelijk vond. Ik dacht dat ik het zou krijgen... Maar goed, ik heb dus niks ervan gedragen. Dus dat was zonde. Maar als ik er wel van zou dragen, dan zou ik wel kijken of ik een leuk cadeau kon vinden. Wie weet kan je later nog een x van haar overnemen. Dat heb ik natuurlijk nooit meer gevraagd!

Geplaatst

Ja, dat zijn 2 goede ideeën - bedankt! Ga morgen m'n zus ff bellen wat zij denkt / voor het adres.

Is idd zonde dan Jeanine, als het je smaak niet was, maar dit zijn allemaal stoere dingen die ik zo zelf gekocht zou hebben. Nou ja, niet alles, maar wel 3/4 denk ik! Sommige dingen kloppen qua seizoen niet helemaal denk ik, maar misschien dat dat mee valt qua maat of misschien hebben we weer een heel mooi voorjaar ;-)...

Heb net ff soort bij soort gelegd (maten door elkaar) en kwam uit op 3 complete pyamaatjes, 3 pyama broekjes, 2 mutsjes, stuk of 10 setjes kleine sokjes en ook nog eens stuk of 10 anti slip sokjes voor als ze wat ouder zijn, 15 broekjes, 12 rompertjes (+ die 2 van feyenoord haha), 10 t-shirt korte mouw, 5 shirtjes met lange mouw, 2 joggings pakjes, 1 winterjasje, 1 blousje, 9 vestjes, zomerjasje en nog 2 zwembroekjes! Niet normaal toch?!? Ben wat flabbergasted!

Geplaatst

Nou, dat klinkt echt super! Zeker als het dan ook nog niet helemaal verwassen is! En veel inderdaad!

Ik zou daar ook lekker van kunnen genieten! Zo zit ik dus steeds te genieten van mijn bizar goedkope prachtigmooie tweelingwagen.

Het leven is toch al duur zat, zeker met de crisis die nog veel erger gaat worden!

Geniet er dus maar lekker van ink!

Geplaatst

Ja, echt geweldig hé, als je zo van die meevallers kan hebben! Niets is verwassen, alles zonder vlekken! Het ruikt zelfs nog fris ook ;-)! Ik heb het allemaal trots uitgestald voor als m'n man dus zo thuis komt, maar of die er net zo van kan genieten? Denk dat tie zich eerder een hoedje schrikt van de troep die ik gemaakt heb ;-)...

Geplaatst

Verwacht niks van je man hoor, dan word je ook niet teleurgesteld haha. Die van mij zou zeggen: ja leuk en verder niet. Het kan de meeste mannen niet zoveel schelen volgens mij. Behalve die rompers van Feyenoord, haha. Moet je die niet achterhouden dat je daar een keer een goeie grap mee kan uithalen? Of kan hij dat niet waarderen?

Geplaatst

oh ja verwacht niet teveel van je man:)

leuk toch zoveel kleertjes, ik vind dat ook altidj zo schattig!!

ik was gister met het geboortekaartje bezig, de laatste hand even.

en had hem in 2 kleuren gedaan.

"Welke vind je het leukste schat?"

" ohh maakt niet uit hoor"

" ja maar ik wil dat jij hem ook leuk vind niet dat ik alles maar doe"

" maakt echt niet uit doe die maar"

" DOE MIJ DIE MAAR :d lekker makkelijk zeg toch gewoon es welke je het leukste vind"

" maakt echt niet uit"

GRRRRRR":D

vanmorgen maar even aan mijn zoontje gevraagt of hij wil helpen kiezen vanmiddag uit school.

" ja leuk mam!!!!!"

mannen...zucht.

doet ie bij alles he? behang uitkiezen, ohh maakt niet uit, kleertjes, ohh maakt mij niet uit, wat wil je drinken? ohh maakt mij niet uit pak maar wat.

verder gaat alles goed hier hoor:)

had gister het idee dat de kleine aldoor aan het draaien was, en dat trappen in mijn nieren doet wel erg zeer hoor.

gister bij 2 vriendinnen geweest in onze oude woonplaatst, eerst bij de 1 op verjaardag en na die tijd bij een andere vriendin, konden onze kids weer es samen spelen dat deden ze toen ook altijd dus was voor beiden een verrassing.

allebei erg enthousiast over mijn mooie buikje.

fijne dag meiden.

Geplaatst

WHAHAHAHAHA....marjan, ik heb ook zo'n man, om gillend gek van te worden he, maar daar hadden we het al over, we pakken ze terug met de eerste poepluier ;) hopelijk word dat een lekkere kleverige dan *grijns* maar hier het geboorte kaartje helemaal compleet en al, behalve de tekst en manlief werkt niet echt mee....*zucht*...

jeanine, tuurlijk hoor je wel in dit forum thuis, uitgerekende datum blijft toch februari, al komen ze nu....de datum blijft februari ;) spannend iig..hoop voor ons allen dat ze nog allemaal even blijven zitten tot minstens halverwege januari of zo en week 38 is mooi toch? of geldt dat met tweelingen anders. je mag vanaf 37 bevallen, dus....(eenlingen dan)

en ink, nee...ben idd niet dol op pillige/verwassen kleding hahaha.....maar hou zelf ook niet zo van voetbal hoor, maar manlief wel...heeft ie maar lekker pech, hihi. vind het eigenlijk allemaal zo jongensachtig idd, ik ben meer van de roze/lila/bling enzo...echt meisje gewoon dus :)

Geplaatst

Nee, is idd zo - zijn reactie was "jeetje, heeft de prenatal over je heen gekotst ;-)?". Toen ik uitlegde dat we het allemaal hadden gehad, ging tie r wel even bij zitten (hihi, en wachtte geduldig tot ik alles geshowd had) en zij toen "ik vind het allemaal prachtig - het is toch gratis?!?". Haha, hoe bedoel je lekker praktisch?!

Die romper had ik inderdaad wel apart kunnen houden ja - kan tie gelukkig wel tegen, maar goed, hij heeft m nu al gezien.

Dus als iemand hier 2 feyenoord rompertjes wilt? Zijn trouwens niet gepild maar van badstof zag ik vanmorgen ;-)...

Dat bij jou is hier soms ook herkenbaar Marjan. Sommige dingen maken hem gewoon dan echt niet zoveel uit. Maar met andere dingen merk ik dat als ik er dan even mee bezig ben / wat vragen er oevr stel, zoals wat vind jij leuker, dat hij dan een paar dagen er na zelf nog gaat kijken naar wat hij leuk vindt - net alsof ik het dan even in de week moet leggen en hij dan langzaam geprikkeld wordt om er toch wat mee te doen ofzo...

Geplaatst

haha, tja volgens mij is het mannen eigen. Al moet ik hier thuis vooral alles uitzoeken en zegt hij daarna wel of het wat is of niet...

Wat betreft opvang. Wij betalen geloof ik

6,33 per uur. Weliswaar voor kdv. Ik las dat je in 2012 alleen nog maar voor toeslag in aanmerking komt wannneer je je kind(jes) naar het kdv brengt of naar een geregistreerde gastouder. Deze lijst kan je bekijken op de site van de belastingdienst volgens mij... Houd hier dus rekening mee....

Geplaatst

Hm, ik doe net als Eef ook nog maar gewoon even aan struisvogelpolitiek...

Zal wat minder gaan verdienen, omdat ik minder ga werken en dan extra uitgaven voor een gastouder - ik wil er nog niet teveel over nadenken. Kan er toch weinig aan veranderen, dus we zullen dan tegen die tijd gewoon ergens anders op moeten bezuinigen...

Had het hier vanmorgen toevallig even over met m'n man net voor hij naar z'n werk moest. Dat ik niet goed wist hoe het er dan financieel uit zou gaan zien. Hij ging gelijk niet zo vrolijk de deur uit, dus had ik beter niet kunnen opperen zo 's ochtends vroeg...

Geplaatst

ja erg he.... Ik schrok ook enorm van de kosten voor 2 dagen opvang (voor 2 kinderen). Daarbij komen voor ons nog de kosten voor een auto. We hebben het de afgelopen paar jaar zonder gedaan, maar net een tweeling is da niet praktisch. Bovendien zijn we van de grote stad naar een dorp verhuisd.

Dus dat loopt lekker op.... En dan heb ik het nog niet eens over twee paar billetjes die om heel veel luiers vragen :)

Geplaatst

Ja, dat tikt dan allemaal lekker aan... Wij hebben oppas nodig voor 1 a 2 weekenden per maand en daar schijnen gastouders dus ook nog eens een dubbel tarief voor te rekenen hoorde ik pas geleden van een vriendin, dus daar wordt je dan niet blij van...

Misschien maar s kijken voor uitwasbare luiers hihihi...

Geplaatst

haha ja wel over gedacht, maar dat vinden we zo vies.... Dus een verkeerde bezuiniging! Dan maar ergens anders op bezuinigen...

Ach komt ook wel goed!

Geplaatst

Alleen maar in de aanbieding kopen, dat is wat ik van plan ben. Bij een echt goeie deal een goeie voorraad inslaan! Maar inderdaad, maak me ook wel eens zorgen om de hoeveelheid luiers bij twee...

Geplaatst

haha ja Ink, die zin " het is toch wel gratis"

ja mijn man zegt altijd " kost da?" " of " en wat mag dat dan wel weer niet kosten" lekkere dubbelzinnige zin:)

en we zijn nog groningers ook dus ja extra zunig he?:) nee hoor valt mee.

ja Benbri whahaha, de eerste luier kan hij zich nog erg goed herinneren en toen ik ontdekte dat ik zwanger was zei hij ook vrij snel " nu doe jij de eerste luier"

maar die kans is verkeken die mag hij toch echt gaan doen:)

laatst zette hij op zijn hyves neer " hoera het is 26 weken zwanger" puur om reacties uit te lokken over het woordje het, en als straf daarvoor stond al de eerste poepluier:D dus nu dubbel en dwars verdient!!!

wij hebben hiernaast een gastouder ( geregistreerd) en andere opvang is hier niet in de buurt, en de buurvrouw is een schat en tis nog makkelijk ook:)

wat het gaat kosten enzo weet ik niet, vind zoiets ook altijd lastig uitzoeken.

Geplaatst

Stond vandaag nog met luiers in m'n handen. 3 pakken pampers voor 24,50. Is niet veel toch? Maar wist vervolgens niet goed of ik wel 3 pakken van de kleinste maat nodig had, aangezien die voor 2-5 kg was en de opvolger v 3-6 kg. Zaten er 56 in ofzo. Hoeveel luiers verschoon je op n dag? En hoe snel groeien ze? Pfff, wat voel ik me dan ineens onervaren. Stond geloof ik wel 10 minuten voor dat schap te wikken en wegen en heb ze uiteindelijk weer terug gezet, muts die ik ben...

Verder is t rustig hier! Alles goed met iedereen?

Fren - hoe is t met je schoonmoeder? Dubai nog ter sprake geweest? Las over je bekkenklachten en dat je naar de fysio bent gegaan? En, heeft hij je kunnen helpen?

En Melis - hoe was het bij de opticien?

Geplaatst

Ink ik weet van de oudste dat ie al vrij snel eruit was, ik heb er maar 2 van gehaald, kan je niet 2 halen en 1 grotere? volgens mij hoef je namelijk niet perse 1 soort te halen.

en nee is niet duur want de pampers ( merk) zijn duurder geworden.

kraamzorg zei tegen mij dat etos merk of kruitvat net zo goed waren en goedkoper.

als ik echte pampers wil ga ik naar duitsland ( ben in 7 minuten in duitsland) en daar zijn ze 8,65 per pak.

mijn zoon heeft me geholpen met het geboortekaartje, hij vond degene mooier die ik ook mooier vind dus we hebben de keuze gemaakt en manlief is er mee eens:)

morgen laatste keer aan het werk!!!!!!

en 31 weken zwanger, gaat echt hard nu!! as donderdag jarig, woensdag erop mijn man dus druk zat en kerst en oud en nieuw er nog bij...pfffff blij als het januari is, al is het heel gezellig die decembermaand maar nu wel extra druk en vermoeidend.

heb de kerstboom nog niet eens opgezet en de boel in huis versierd, man moet de boom nog van zolder halen.

doe ik normaal zelf naar dat doen we niet maar even niet.

Geplaatst

Dubai is van de baan, hoera! Vriend kreeg eigenlijk van iedereen tegenwerking dus is t nu ook gaan inzien. Bovendien verkoopt z'n paspoort op 10 Jan en moet dat nog 3 mnd geldig zijn om naar Dubai te kunnen. Hij maakt niet echt aanstalten heg te verlengen, dus zoals t er nu uitziet kan hij niet eens weg.

Schoonmoeder gaat wel goed hoor. Nog steeds in het gips met haar been dus niet mobiel...

Ben gister inderdaad naar de. Fysio geweest. Wat tips gehad eb losgemasseerd. Maar kijken of t zoden aan de dijk zet. Gisteravond nog even de stad in geweest voor kerstcadeaus en toen deed t lopen ook erg pijn. Nou ja, we hopen er maar t beste van.

Vandaag gesprek met m'n baas over volgend jaar. Ben benieuwd... Hoop er uit te slepen dat ik hetzelfde blijf verdienen voor 32 uur als ik nu voor 36 verdien. Zou mooi zijn en veel schelen, aangezien ik van ons tweeën het meeste verdien en bij parttime dus ook t meeste inlever.

Oja vanmiddag komt de kraamzorg op bezoek voor de intake. Was nog bijna misgegaan, toen ik vorige week belde konden ze m'n inschrijving nergens vinden! Goed dus dat ik er achteraan ben gegaan!

Vandaag 31 weken, tijd vliegt!

Geplaatst

even vlug, want ik ben niet in de stemming om uitgebreid te reageren, gisteren de boel een beetje ontploft hier en ik weet niet hoe ik verder moet :( maar wat ik wilde zeggen is eigenlijk alleen over de luiers. mijn kinderen waren vrij snel uit de 1 en gingen uit de 2, eigenlijk zit daar ook bijna geen verschil in. je kan er 1 van 1 halen en 2 van 2 (logisch ha, hahah) maar ik heb ze wel gehaald idd :)

fijne dag dames

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden