Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Chris: wat fijn dat je nu dingen hebt kunnen regelen op je werk. Klinkt goed. Moet je door het hele land reizen om bij een rechtbank een zitting bij te wonen? Wel verstandig dat je nu niet meer zoveel hoeft te lopen en geen zware dossiers mee gaat sjouwen. En dus ook 2 dagen thuis werken, beter. Kan je toch meer rust pakken denk ik.

Werk ze meiden vandaag!

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Melis: wat heerlijk een weekje naar de zon geboekt. Wij willen een week later nog even weg. Dan hebben we allebei nog een week vrij gepland en willen dan ook eigenlijk heel graag de zon nog opzoeken. Vooral manlief is in de herfst en winterperiode gevoelig voor sombere klachten en door afgelopen zomer heeft hij nu eigenlijk al gebrek aan zonlicht. Deze week is het natuurlijk wel weer heel fijn, maar we zouden nog heel graag een week lekker van mooi weer kunnen genieten op vakantie. Dus wij gaan ook nog even op zoek naar een zonbestemming, waarschijnlijk iets van de Canarische eilanden. Ik kan redelijk Spaans, dus vind het altijd leuk dat ik dat nog een beetje kan gebruiken op vakantie.

Haha, welke stoelen moet je nou reserveren? Ik heb dat probleem gelukkig nooit, ben maar 1.65 dus dat past altijd wel! Maar manlief is 1.90 en behoorlijk breed, dus wil altijd graag ruimte hebben. Dus ken het probleem wel.

Geplaatst

Chris fijn dat het geregeld is!!

Melis en sissy wat heerlijk nog een weekje naar de zon. Wel je gezicht goed insmeren he, met een hoge factor, ivm vlekken...

Melis ik merk nog niets, helaas weer pijnlijke handen nu, dus dat helpt nog niet, maar de sufheid gister waar ik bang voor was viel mee. Ik ben eigenlijk altijd eind van de middag/avond moe, dus geen verschil gemerkt. De echte test is nu, met de ochtendpil. Ik ga zo wandelen en kijken wat ik dan merk...

Fijne zonnige dag! Hoop dat de werkende meiden er wat van kunnen meepikken...

Geplaatst

Sissy en Melis, heerlijk een vakantie. Ik moet ook nog wat boeken. Vanavond even bespreken met manlief.

Sissy, ik reis naar de noordelijke en oostelijke rechtbanken. Gelukkig geen Maastricht of Middelburg. Mijn standplaats is Zwolle.

Geplaatst
Hoi moontje, ja inderdaad, dat is wat ik heb. Maar je lichaam went er dus aan? Ik heb er sowieso al een gewoonte van gemaakt om eerst even te blijven zitten voordat ik opsta, hoop dat dat nu ook werkt. Moet jij ook extra vaak op controle komen? Hoop dat het aanslaat bij mij, moet over 2 weken terug.

jij ook succes!

Ik moet elke twee weken terug en dat wordt binnenkort weer minder. Ik heb ook ene bloeddrukmeter thuis zodat ik tijdens de vakantie het in de gaten kon houden. Mijn lichaam is er wel aan gewend en ik ben van de hoofdpijn af (dat is erg fijn). Dat duizelig vind ik echt heel vervelend, heb het ook als ik in de supermarkt bijvoorbeeld buk om iets te pakken uit het schap.

O, ja ik had de eerste week ook een droge mond, schijnt er ook bij te horen.

Succes

Geplaatst

Hoi Moontje,

Het lijkt bij mij mee te vallen... heb natuurlijk pas 3 pillen geslikt, maar ben wel wat moe maar verder niet. Hoop dat het hierbij blijft! Dat duizelige van jou lijkt weer op lage bloeddruk, dat komt dus omdat ie kunstmatig laag gehouden wordt? Zoals ik al schreef ik ga eerst zitten voordat ik opsta van bed of liggen op de bank maar ja in de supermarkt werkt dat niet. Is de duizeligheid wel snel weer voorbij?

Heb jij ook 3x250mg? En denk je dat het ook de rest van de zwangerschap is? Je schijnt er niet zomaar mee te kunnen stoppen.

Zelf bloeddruk meten doe ik maar niet, ben bang dat ik het dan niet goed doe en alleen maar in de stress raak...

Nou ja, ik hou me maar voor dat het goed is voor de kindjes, dan maar die ongemakken erbij he!

Geplaatst

Fijn dat het meevalt tot nu toe. Inderdaad kun je niet zomaar stoppen. Ik heb dezelfde pillen gehad na mijn bevalling omdat ik toen ook in een keer een hoge bloeddruk had, ik heb dat ook afgebouwd (maar twee weken gebruikt). Ik heb ook 3 x 250mg. Schijnt een erg lage dosis te zijn.

Ik vond het vooral vervelend dat ik niet naar de VK mocht maar daar heb ik me ook aan overgegeven. Dus tot Maart vaak naar het ziekenhuis. Ach ja je moet er wat voor over hebben.....

Geplaatst

Ik mocht toch al niet naar de vk (zit bij mij in de straat nota bene!) vanwege de tweeling...

Maar ik lees toevallig net iets in een oude Margriet van deze zomer: Deens onderzoek heeft uitgewezen dat aspartaam slecht is voor hoge bloeddruk en vroeggeboortes kan veroorzaken... Laat ik nou best vaak light frisdrank drinken. Nu dus nooit meer! Dan maar extra calorieen! Wist jij dit? Wou dat ik het geweten had, juist de laatste tijd in de zwangerschap heb ik veel dorst en zin in cola zoals ik al schreef! En soms koop ik gewone en soms light...

Geplaatst

Niet zo mooi dat onderzoek. Ik drink bijna geen frisdrank en als ik het drink is het nooit light. Ik vind cola light echt niet om te drinken (ik weet het ben raar). Dus niet gedaan.

Zou inderdaad er mee stoppen.

Geplaatst

Ik ben normaalgesproken ook niet zo'n frisdrankdrinker maar het begon tijdens de vakantie in Griekenland, veel cola en fanta gedronken en dat hield aan toen we thuis waren. Kennelijk echt een zwangerschapsding, ik probeer me in te houden maar nu zeker en koop geen light meer!

Geplaatst

Wist dat ook niet van dat aspertaam, maar drink niet van dat soort dingen dus dat scheelt weer.

Chrish, wat fijn dat je er zo uitgekomen bent met je werk.

Geplaatst

Chris, wat goed dat je het geregeld hebt. En evengoed in de gaten houden dat je minder gaat werken als het niet meer gaat hé! En ik las ergens dat je zei dat je in december 2 weken vrij hebt. Maar als het dan niet gaat, dan ga je geen verlof opnemen hé! In de zieketewet kost het je geen vakantiedagen! Maar goed, dat is voor de toekomst.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Moontje: vervelend dat jij ook aan de medicijnen zit vanwege je bloeddruk en dat je extra onder controle bent bij het zkh. Maar ja, dan houden ze je goed in de gaten in elk geval.

Caro: fijn dat het tot nu toe lijkt mee te vallen met de suffigheid. Hoop dat dit zo blijft. En dat van aspartaam wist ik niet. Ik drink zelf alleen maar light drinken ipv gewone omdat normale suiker voor mij helemaal niet goed is. Wel let ik altijd op de hoeveel kunstmatige zoetstoffen omdat dat sowieso niet goed is. Dus probeer vooral veel dingen te drinken waar dat ook niet in zit, zoals 50/50 van Roosvicee. Of gewoon water of thee. Of vruchtensapjes waar geen zoetstoffen aan toegevoegd zijn. Dat deed ik altijd al, ook voor mijn zwangerschap, maar zal er nu helemaal op letten, dank je voor de tip!

Chris: gelukkig niet door het hele land dus, alleen in het noorden en oosten. Grappig, ik woon in het noorden en ben ook wel verschillende rechtbanken hier geweest tijdens mijn stage. Heb rechten gestudeerd in Groningen en heb verschillende stages gelopen, dus wel een aantal rechtbanken en het hof gezien. En wat Jeanine schreef moet je zeker doen hoor, als je het niet redt in december, de ziektewet ingaan. Niet al je vakantiedagen daarvoor gebruiken, die wil en kan je vast volgend jaar ook wel opnemen.

liefs,

sissy

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik heb al een tijdje niets meer van me laten horen, ben eerst 2 weken op vakantie geweest.

En daarna is er veel gebeurd. Ik vond dat ik het nu toch even moest laten weten aan jullie.

Het is hier helemaal mis gegaan.

We moesten voor controle naar de vk, inmiddels 16 weken zwanger. Daar gingen ze natuurlijk voelen en luisteren, en ze konden het hartje niet meer horen. Toen dus een echo gemaakt en toen was het vrij snel duidelijk; ons kindje is helaas overleden. Het hartje klopte niet meer, het lag er maar stil en levenloos bij. Wat een enorme schok!

's middags moesten we naar het ziekenhuis waar ze dan de dood bevestigen en met je door spreken wat er verder moet gaan gebeuren.

Ik heb uiteindelijk tabletten mee gekregen om de bevalling op gang te brengen. Het was een hele zware nacht. Erg veel weeen, veel bloedverlies, en uiteindelijk na 6 uur weeen kwam ons kindje ter wereld. Wat een drama was dat, ik heb het uitgegild...

Ben uiteindelijk nog flauw gevallen en heb een paar uur op de badkamervloer gelegen met heel veel bloedverlies en na-weeen. Ik ben toen alsnog met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht, ik bleef maar bloeden. Later bleek dit te komen doordat de placenta er nog niet uit was, die was blijven hangen in de baarmoedermond. Deze is in het ziekenhuis verwijderd. Er schijnen nu nog wat stolsels te zitten, die er hopelijk nog vanzelf uit komen, anders volgt er alsnog een curettage..pffff..ik hoop het echt niet!

We hebben het kindje mee naar huis gekregen in een heel lief mandje/doosje op een kleedje, hadden ze heel lief voor ons gedaan. Wat een mooi kindje was het zeg! Werkelijk alles zat er al op en aan! Een heel lief koppie, klein neusje, 10 vingertjes, teentjes, zelfs een heel klein piemeltje.. zo ontzettend mooi en lief! En zo niet te begrijpen wat er nu mis is gegaan....

We zijn er kapot van..

Sorry voor mijn zeer ellendige verhaal, ik hoop niet dat ik jullie er bang mee maak, maar ik moet het toch even kwijt. Ik zal vanaf nu ook niet meer meeschrijven hier zoals jullie wel zullen begrijpen.

Ik wens jullie alle geluk van de wereld en geniet elke dag van de wondertjes in jullie buiken!!

Veel liefs, Sylvia.

Geplaatst

Oh Sylvia wat erg! Ik barst hier in tranen uit, wat moeten jullie een verdriet hebben! Natuurlijk wil en kun je je verhaal hier kwijt, maar ik denk dat je ons allemaal aan het huilen maakt. Ik kan helaas niks anders doen dan je heel heel veel sterkte wensen voor de komende tijd. Pfff... meid wat erg.

Dikke kus!

Caroline

Geplaatst

oooooooooooooooooh silvia, ik zie hier helemaal met kippenvel, ontzettend gecondoleerd als allereerste natuurlijk en ontzettend vreselijk. denk dat het enige wat ik nu kan zeggen is heel veel sterkte met de verwerking en de heling van je lichaam en ontzettende dikke knuffel.

heel veel liefs van brigit (februari topic)

Geplaatst

Lieve Sylvia, ik zit ook met de tranen, wat verschrikkelijk om mee te maken, en wat een oneerlijk verdriet.

Ik wil je heeel veel sterkte wensen omdit een plaatsje te geven.

ik hoop dat verder curretage je bespaart blijft, dit alles is al erg genoeg.

heeel veel sterkte hiermee

dikke knuffel Medusa

Geplaatst

Sylvia, ik heb hier geen woorden voor.. Ik heb je berichtje al 5 keer opnieuw gelezen, ik kan/wil het niet geloven.

Gecondoleerd met dit oneerlijke verlies, sorry maar ik weet niet goed wat ik tegen je moet zeggen.

Sterkte de komende tijd, ik denk aan jullie!

Geplaatst

Lieve Sylvia, wat een verschrikkelijk verdrietig bericht. Ondanks dat ik buiten in het zonnetje zit, heb ik kippenvel over mijn lijf en heb ik de koude rillingen. Met tranen in mijn ogen heb ik je verhaal meerdere keren moeten lezen om te beseffen wat er staat. Wat een verdriet hebben jullie nu zeg en wat mooi hoe je over je kindje schrijft. Heel, heel veel sterkte meis. Weet niet goed wat ik meer tegen jou kan zeggen.

Dikke knuffel,

sissy

Geplaatst

Sylvia, wat verschrikkelijk moet dit voor jullie zijn. Dit verwacht je toch niet meer als je 16 weken zwanger bent.

Ik wens je veel kracht toe om dit samen met je partner te verwerken. Sterkte!

Geplaatst

Hoi Sylvia,

Wat een vreselijk bericht heb je voor ons.

Heel veel sterkte, ik hoop van ganzeharte dat het snel beter met je gaat, het geeft niets dat je dit verhaal met ons deelt.

Daar is dit forum tenslotte toch ook voor.

XXX Trudy

Geplaatst

Lieve Sylvia,

Ik lees hier net je verhaal en vind het vreselijk voor je... Weet niet wat ik moet zeggen... Heel veel sterkte met het verlies van jullie kindje. Wat vreselijk oneerlijk en verdrietig is dit.

Veel sterkte voor jpu en je man,

Ivfsh

Geplaatst

Lieve Sylvia,

Wat een verschrikkelijk bericht, ik vind het zo ontzettend erg voor jou en je partner!!

Ik kan me erg boos maken om de wijze waarop ze je naar huis hebben laten gaan, onverantwoord....ik wens jullie erg veel sterkte om dit verlies te doorstaan! Heel veel kracht, ook met alles rondom het afscheid van jullie mooie ventje.

Liefs Babeth

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden