Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou... mijn dochter was ermee begonnen toen ze hoorde dat ik zwanger was en toen hebben wij er een paar doorgenomen... Twee meisjesnamen zijn min of meer goedgekeurd. Maar wij moeten 8 namen bedenken, aangezien ik ze allebei twee namen wil geven, net als mijn dochter en we niet willen weten wat het zijn, pfff...

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

pfff jeutje 8 namen, nog knapper dat je niet wilt weten wat ze zijn.

wijn gaan pas namen bedenken als we het geslacht weten.

Chrish, goed dat je je ziek gaat melden morgen, succes met melden

Geplaatst

Sissy, fijn dat alles goed is met je kleintjes!

Medusa jij hebt al een behoorlijke buik, maar zeggen ze niet dat je bij een tweede zwangerschap sneller groeit?

Sterkte de komende drie weken zonder je mannetje. Niet leuk om hem zo lang te moeten missen.

Caro niet zo gek hoor dat je moe bent, een tweelingzwangerschap lijkt me dubbel zo zwaar, is niet zo gek hoor denk ik.

Melis, een geboorteplan is geen gek idee, al zal het misschien iets anders gaan dan je vooraf gedacht had, de dingen die voor jou het belangrijkst zijn staan er in ieder geval in en dat geeft rust.

Ik ben vandaag naar de fysio gewest ivm rugpijn en ze heeft me helemaal ondervraagd en mijn houding bekeken. Heb al wat oefeningen meegekregen en het advies om elke dag een paar keer even te gaan liggen om tot rust te komen. Thuis zal dat wel gaan maar op mijn werk wordt al lastiger Hmmm even kijken hoe ik dat ga oplossen.

Geplaatst

Goeiemorgen meiden, lekker geslapen? Ik hoor allang onderweg te zijn, maar ben zo moe dat ik nog ff blijf liggen, "verslapen".. Haha! Chris, succes met ziekmelden. Ansje, ik hoop dat de fysio oefeningen verlichting geven. Weet niet meer wie het vroeg, maar wij hebben al een naam voor ons mannetje. We praten dagelijks tegen hem, kan hij alvast een beetje wennen. Ga mezelf uit bed schoppen, haha. Fijne dag meiden!

Geplaatst

Jij had om 10 voor 8 al onderweg moeten zijn? Pfff ik ben zo geen ochtendmens... moet van mezelf naar het zwembad maar zit nog te gapen achter de pc... Ook een fijne dag!

Geplaatst

Goedemorgen,

Ik begin nu eindelijk weer de oude te worden, gisteren liep ik nog als een zombie rond en kon ik niets hebben.

Zojuist ziekgemeld. Eerst de manager gebeld (want dat is de regel), maar die heeft 's ochtends altijd de voicemail aan of ze hoort haar telefoon niet. Berichtje ingesproken zo rond half negen. Tegen negen uur toch maar een collega op kantoor gebeld, zodat de ziekmelding in ieder geval bekend wordt bij de planning. Zelf was ik dinsdagavond best wel geschrokken van het feit dat ik tegen negen uur in de avond misselijk en duizelig werd. Feitelijk heb ik volgens mij ook bijna een 12-urige werkdag gemaakt, als ik mijn reistijd meereken.

Nu ga ik vandaag weer verder nadenken over namen, maar pas na de 20 weken echo kunnen mijn man en ik gericht gaan nadenken als het geslacht van de kindjes bekend is. Eerst wilde ik Spaanse namen, omdat wij zo'n enorme Spanje-fans zijn en in de toekomst ook naar Spanje willen emigreren. Maar Spaanse voornamen met een Hollandse achternaam vind ik ook niet klinken.

Caro, veel plezier met zwemmen.

Geplaatst

Goed gedaan Chrish, je ziek gemeld, hopelijk kan je echt tot rust komen.

Caro, ik ben ook geen ochtend mens, vind het knap van je dat je van jezelf moet gaan zwemmen en toch gaat.

Melis, oooo kan me goed voortellen dat je je bed niet uit wilde.

Hier is de regen en neer stortende bladeren begonnen de HERFST

Ansje, ja ze zeggen het bij een 2e je buik sneller groeit, kan er niet meer of minder van maken hij is zoals hij is :-) en ben wel trots dat ik een zwangere buik heb, ben wel blij als ik meer weken ben wat meer past bij mn buik. :-)

Geplaatst

Caro, normaliter vertrek ik al om 7.30 uur naar mijn werk, ik begin om 8.00 uur. Uiteindelijk stond ik ook nog eens dik in de file waardoor ik pas om 9.30 uur op m'n werk was, haha. Maar Melisje gaat gewoon weer om half 3 naar huis hoor ;-) Ff proeven of m'n kwarktaart naar wens is! Heb je lekker gezwommen?

Chris, verstandig dat je je ziek hebt gemeld. Duizelig zijn herken ik wel, ben het vrijwel elke dag een paar keer. Doe rustig aan en pas weer gaan werken als jij denkt dat je het aan kan. Sterkte mop!

Medusa, gefeliciteerd met je 15-weken mijlpaal.

Ik ga ff ontbijtje maken, bolletjes met hagelslag, verse jus en een bruisgebakje, jammie!

Tot laters meiden..

Geplaatst

Wat is een bruisgebakje??

Ja lekker gezommen, toch wel weer, als ik eenmaal in het water lig. Maar daarna dat afdrogen en aankleden gaat als een oud wijf... Kan niet meer dubbelklappen dus mijn voeten afdrogen moet heel omslachtig etc. Nou ja, wil het toch zo lang mogelijk blijven doen...

Geplaatst

Uhhhh ja wat is een bruisgebakje???

Was de citroenkwark taart lekker???

Ik zag gister ineens reklame van de limitid edition van oetker citroenkwark taart :-) hmmm lekker

Misschien kopen voor volgende maand zelf maken Ilona wordt dan 3 jaar.

Ik heb nu voor het eerst echt iets accentuerends (

knap hoor dat je bent gaan zwemmen Caro, is wel erg lekker zwemmen, moet je ver naar het zwembad???

Geplaatst

Chris: wat goed dat je je ziek hebt gemeld. Nu lekker je rust nemen.

Medusa: wat een mooie buik zeg! Leuk dat je ook kleding hebt gekozen dat het mooi accentueert, dat mag juist nu! En je zeurt helemaal niet over dat je mannetje nu voor een paar weken weg is. Zou ik ook helemaal niks vinden, sterkte meis!

Melis: haha, lekker geslapen vanochtend? Ik ben ook altijd al voor half 8 weg. Ben een ochtendmens, dus vind vroeg starten juist wel fijn.

Wij zijn ook wel wat met de namen bezig. Meisjesnamen lukt makkelijker dan jongensnamen moet ik zeggen. Als we definitief het geslacht weten, zullen we echt nog veel gerichter het gaan bedenken. Caro: wat stoer dat jij dan gewoon 8 namen gaat bedenken. Wij 2 en misschien geven we ze een 2e naam, maar die heb ik al bedacht. Zit eraan te denken om ze naar mijn beste vriendin te vernoemen. Zij is op haar 15e overleden aan een ernstige ziekte. Ze was echt mijn hartsvriendin en heb altijd het gevoel dat ze nog een beetje bij me is. Wil haar dus misschien vernoemen, maar twijfel nog wel regelmatig. Zouden jullie dat doen: vernoemen naar een overleden dierbare?

Heb nu trouwens lekker weekend, ook het 1e weekend sinds lange tijd waarin we niet allemaal afspraken hebben staan, heerlijk! Volgend weekend gaan we de babykamer ophalen, hebben een hele mooie tweelingkamer gezien op mp. Manlief gaat de laatste klusjes doen in de babykamer die na de verhuizing nog niet waren gedaan en dan wordt het echt steeds mooier...

liefs,

sissy

Geplaatst

Ja ik zou dat zeker doen Sissy, is toch mooi, vernoemen naar je vriendin? Maar ik zou het dan wel als tweede naam doen, anders is het misschien te beladen... Moet er wel een meisje bij zitten! Wij vinden meisjesnamen ook veel makkelijker dan jongensnamen...

Medusa het zwembad is 5 minuten met de auto. Zou het ook kunnen fietsen maar dat doe ik eigenlijk alleen in de zomer. Ik vind het niks op de fiets met dit weer met natte haren en bovendien vind ik dat ik dan wel even genoeg heb gesport :-)

Had twee badpakken besteld bij Wehkamp, helaas allebei te groot, 1 met rare cups dus die moeten terug. Maar ook een bruin gebreid jurkje en een zwart-wit gestippelde positietuniek, die ook echt mijn buik mooi accentueren en heel leuk staan! Ik vind het toch wel leuk om nu mijn buik te showen hoor! Zeker omdat ik dik ben en altijd juist mijn buik probeer te verbloemen, mag ie nu weer gezien worden!

Geplaatst

Sissi, ik zou ook vernoemen en inderdaad als 2e naam, vind het een heel mooi gebaar.

Lekker een weekend niets.

En al de babykamerspulletjes halen ook leuk leuk leuk om te doen.

Caro, ja dat heb ik ook, altijd juist buik verbloemen en nu showen :-) maar moet wel ff een gevoels drempel over dat ik mag showen.

Lekker zo dichtbij het zwembad, groot gelijk dat je met de auto gaat, als het zwembad dichterbij was voor mij zou ik ook gaan, maar ik moet er toch 10 km voor rijden is ook niet super ver maar toch.

Wij wachten echt pas met denken over naam als we het geslacht weten, we hebben dan nog tijd zat :-)

Geplaatst

leuk zeg om leuke jurkjes te scoren. Die buiken mogen gezien worden. Ook al ben ik zelf altijd slank geweest, het is toch even wennen dat er nu ineens een buik zit die echt gezien mag worden. Maar vind het steeds leuker worden!

Wij zouden dan inderdaad de twins met een 2e naam vernoemen naar mijn vriendin, anders vind ik het inderdaad ook te beladen. Mijn vriendin had zelf 2 namen dus voor een meisjestwins kan ik die direct gebruiken. En als het 2 jongens zijn, moet ik de namen iets gaan aanpassen om hen toch ook een 2e naam te geven die vernoemd is.

Dank voor het reageren!

Lekker zwemmen, Caro. Bij ons in het zwembad wordt ook wel zwangerschapszwemmen gedaan, misschien dat ik dat ook nog eens ga doen. Heb zwemmen altijd lekker ontspannend gevonden.

Geplaatst

Een bruidsgebakje is een cakeje van bladerdeeg gevuld met amandelspijs en iets van een melk laagje erop, heerlijk! Ik ben namelijk dol op droge koekjes/cakejes; alles met bladerdeed en zo droog mogelijk haha... Let niet op mij hoor, ik heb rare eetgewoontes.

Medusa, ik heb me nog kunnen beheersen wat betreft de taart. Die heb ik gemaakt omdat mijn schoonouders vanavond op de koffie komen. En aangezien dat echt uniek is, dacht ik; laat ik er een taart bij maken haha!

Heb vandaag een serieus gesprek gehad met de vervanger van mijn leidinggevende n.a.v. de heftige gesprekken die hebben plaatsgevonden omtrent mijn uren. Hij gaf aan dat mijn werkgever allergisch is voor de manier waarop ik mij opstelde, ze hadden het idee dat ik mijn 'zin' er doorheen wilde drukken. Ik heb aangegeven dat ik best snap dat zij niet kunnen bepalen hoeveel uur ik kan werken en een bedrijfsarts wel, maar dat ik serieuze vraagtekens heb bij het feit dat ik wel 4 uur per dag mag werken (en dus gemist kan worden) mits ik hiervoor verlof inlever. Ik heb hierover om opheldering gevraagd, in het geval van 2 uur extra ziekmelding per dag kost het niemand geld.

Van de gesprekken zijn verslagen gemaakt voor in mijn personeelsdossier, prima. Ik heb wel als een hele strenge juffrouw elke verkeerde punt en komma rood gemarkeerd, zeer zeker ook de zaken waar ik het niet mee eens ben of die in een andere context zijn gezegd. De groeten, ik meld me i.i.g. met 32 weken volledig ziek, stelletje rukkers daar!

Zit te wachten op manlief en dan gaan we ff een kijkje nemen bij de kraammarkt hier in het ziekenhuis.

Oh ja meiden, ik vind het echt superleuk om met jullie te schrijven. Alsof ik er ineens heel veel vriendinnen bij heb, wat gezellig!

Geplaatst

Oh lekker! Wil zo'n ouderwetse Amerikaanse burger uitproberen, zijn die er nog? Maar nee, mag niet van manlief... we eten boerenkool met worst... ook lekker.

Geplaatst

Ik had er zo'n zin en het smaakte heeeeeeeeerlijk, maar ik ga pas over een maand erwtensoep maken, met ilona dr verjaardag mooi moment, grote pan voor de famillie.

Hoe ging het vandaag Chrish???

Geplaatst

O ja, heb ik al verteld dat ik vorige week bij een osteopaat geweest ben, en hoe het kan weet ik niet, maar heb beduidend minder pijn in mn bekken, volgende week woensdag moet ik weer, en ik merk al verschil na 1 keer.

Meiden met de bekkenpijn/ onderrug misschien proberen waard.

Geplaatst

Medusa, de kwarktaart was goddelijk! Heb nog een halve taart over, dus mocht je in de buurt zijn van Almere dan snij ik vast een puntje voor je ;-)Zo..... Schoonouders zijn weer weg. Manlief liet een foto op z'n iPhone zien, schuift ze verder ziet ze een foto van sokken die we voor ons ventje hebben gekocht. Zegt ie; " dat zijn sokken voor ........ (zegt die l*l gewoon de naam) Ik ben net he-le-maal uit mijn stekker gegaan, wat een domme boer zeg, pfffff.... En dan zeggen; oh sorry, ik had het niet door! Nou, zullen we anders vast een kaartje met de naam rondsturen, weet meteen iedereen het! Grrrrrr!!!

Geplaatst

HAhahaha sorry, moet even om je lachen, om dat l*l... (Mijn dochter wil nu weten waarom ik hardop lach). Tja, dat is het risico... als je zo nieuwsgierig bent. Zal nog wel vaker gebeuren ben ik bang. Ik weet nog dat ik net zwanger was van onze dochter en we zouden het nog niemand vertellen maar vriendlief had het meteen aan zijn vriend verklapt... Mannen...

Wij zagen de kwarktaartreclame trouwens net en ik zei dat iemand op het forum 'm gemaakt had en nu willen man en dochter 'm dit weekend voor mijn schoonouders maken.

Geplaatst

Ohw.. Das niet zo netjes dan.. Euuhh zullen we er dan stommerd van maken ipv l*l ? Hahaha.. Kan je iig uitleggen waarom je zo hard moest lachen ;-)Echt een aanbeveling die taart; kost niks, is zo klaar en errrrrug lekker!Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.Mijn schoonouders hebben net de babykamer gezien, waren er helemaal weg van.Ook hebben we ff naar t hartje van ons ventje geluisterd, vonden ze erg leuk.Ga zo lekker naar bed. Fijne avond ladies en tor morgen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden