Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Volgens mij zijn er een paar berichten verdwenen...hmmm vreemd. had vanmorgen nog gepost en nu nergens meer te vinden...

Melis fijn dat het wat beter gaat. Wat heerlijk dat je eindelijk even kon douchen, daar knapt een mens van op.

Medusa mooie buik! Je draagt mooi naar voren.

Controle vanmorgen was weer goed. Mijn kleine man doet het goed gelukkig. Volgende week krijg ik een GTT test. Het bleek dat mijn glucosegehalte te hoog was(moest deze week bloedprikken) Dus volgende week extra controle. Ik moet nuchter komen en bloedprikken, daarnna een glucosedrankje drinken en kijken wat de glucose doet. Ik moet dan ook twee uur blijven en mag niets doen. Is ie weer te hoog dan heb ik zwangerschapsdiabetes. Ik hoop het niet maar gelukkig valt er wel wat aan te doen.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Melis wat fijn joh!!

Vandaag dus echo gehad, dochter mee die vond het erg leuk maar op een gegeven moment duurde het te lang en ze zat op hete kolen want ze moest naar een feestje...

Ze groeien goed allebei, de ene is 964 en de andere 961 gram! Bijna een kilo al dus en ze gaan mooi gelijk op. Ik dacht altijd dat tweelingen wat achter liepen in groei maar ze houden gewoon de curve aan van eenlingen. Vind je het gek dat mijn buik zo groot is?

Bloeddruk was nagenoeg hetzelfde, nog iets te hoog, dus doorgaan meds zoals verwacht. En ik heb bloed moeten prikken voor ijzer en nog wat dingen en urine afgeven voor eiwitten. Na het verhaal van Melissa ben ik alleen maar blij daarmee. Hij wil ook over een maand de suikertest herhalen, had ik ook al verwacht.

Al met al prima dus, over 2 weken weer terug.

Geplaatst

He Melis ik las in een ander topic dat er toch sprake is van eventueel naar huis gaan met volledige bedrust? Dat zou mooi zijn!! Zou een hoop schelen, in je eigen bed... Wanneer gaan ze dat beslissen?

Geplaatst

Ja, wellicht na het weekend. Ben nu katheter en magnesium vrij, heb alleen nog een infuus met vocht. Bloeddruk was net 130/70, niks te klagen dus. Ze kijken het nog een paar dagen aan en als ik stabiel blijf mag ik naar huis met medicatie en volledige bedrust.

Meiden, bid aub voor me dat ik naar huis mag en dat alles goed blijft gaan.

Geplaatst

Op een wat zwaar hoofd na, voel ik me prima. Net ff twee uurtjes geslapen. Heb nu 2 dagen alleen maar plat gelegen, dus opstaan en lopen kost nog wat energie, alles rustig aan. Wilde ff op de gang lopen, maar dat mag niet.

Geplaatst

Caro, wat fijn dat je beebs weer goed gekeurd zijn, en leuk dat je dochter mee mocht. bijzonder voor dr.

Melsi, ik hoop voor je dat je na het weekend naar huis mag, ik zal hard duimen

Ansje, ik hoop dat je geen zwangerschapssuiker heb.

Geplaatst

Daar hebben ze niks over gezegd. Thuis kan ik wat heen en weer lopen, maar verder dan de voor/achtertuin is not done. Heb een tv op de slaapkamer, dus die zal ik dan af en toe aanzetten al is het alleen voor de show. Ik merk dat rust enorm prettig is nu, dus ik heb liever geen bezoek. Mijn man is er dagelijks nu en als ik thuis ben zal hij halve diensten draaien, zo heeft hij afleiding en ik rust.

Geplaatst

Ik had zo'n zin in de bevalling....

Maar er ligt er hier één te schreeuwen alsof haar leven er vanaf hangt, mijn hemel! Ik wist niet dat mensen zo hard konden gillen, wat een volume zeg!

Geplaatst

arme Melis,

daar gaat je ´nachtrust´....dan liever maar hypnobirthing he? Hahahaha. Lijkt mij erg onproductief om zo te kermen, dan gaat al je energie daar naar toe ipv het geheel naar buiten werken. Hoe dan ook makkelijk praten, want wat weet ik er nu van. Had trouwens niet begrepen dat je in het ziekenhuis ligt. Wat een verschrikkelijke domper zeg! Wel fijn dat ze je goed in de gaten houden, maar heb je ook een beetje uitzicht wanneer je wel weer naar huis mag? Je hoeft toch niet de aankomende tijd tot de bevalling daar te liggen he? Tjongejonge, het is wel jammer allemaal maar gelukkig blijf je positief ingesteld, of in ieder geval lijkt dat zo. Nou rustig 'an en hopelijk kan je nog wat slaap vatten....

Geplaatst

Nou Melis, zo kan je je ook voorbereiden op een bevalling, ff luisteren bij 1tje.

Maar inderdaad niet goed voor je nachtrust, ze zeggen dat er een oerkracht bij vrouwen vrijkomt tijdens de bevalling.

Als je nagaat dat je er niets van voelt als er in je geknipt wordt zegt ook genoeg denk ik. brrrr

Geplaatst

Ja, bizar hé?!

Maar schreeuwen zo hard als zij dat deed, was in mijn beleving echt onnodig. Zelfs de verpleging kwam bij me om te zeggen dat ik me er niks van aan moest trekken, haha.

Hoe is het verder met jullie meiden?!

Geplaatst

weet je ook hoe je het niet wilt...

Ja hier gaat goed, Ilona is alleen ziek, heeft oorontsteking, vannacht heeft ze voor het eerst bij mij in bed geslapen, en af toe werd ze huilen en gillend wakker van de oorpijn, was echt zielig.

Geplaatst

Jeetje, wat sneu voor jou en Ilona :-( Btw, mooie buik heb je hoor ;-) Mag je trots op zijn!

Manlief heeft me net geholpen met douchen, ik heb serieus de liefste man op aarde! Hij is nu gaan werken voor een paar uurtjes, dus hier is het rustig. Veel mensen willen langskomen, maar daar heb ik geen behoefte aan.

Is het bij jullie ook zo'n slecht weer? Hier komt de regen met bakken uit de hemel!

Geplaatst

Melis: wat fijn dat je misschien toch met alle bedrust natuurlijk wel naar huis zou mogen. Altijd fijner dan het zh lijkt me zo. Ik duim voor je meis dat je straks toch in je eigen bedje kan liggen. Mooie bloeddrukwaarde heb je nu trouwens. Hopelijk blijft die nu zo mooi laag.

Wel jammer dat je vannacht niet echt lekker hebt kunnen slapen door dat geschreeuw. Daar heb je dan thuis gelukkig weer geen last van. En fijn dat je mannetje je zo helpt met douchen enzo!

Medusa: wat vervelend dat Ilona ziek is, arme meid. Hoop dat de pijn snel verdwijnt.

Caro: fijn dat de twee ukkies weer goedgekeurd zijn. En mooie gewichten zeg! Ben benieuwd hoeveel die van mij zijn a.s. dinsdag. Leuk dat je dochter ook mee mocht. Kan me voorstellen dat het voor haar wel op een gegeven moment lang genoeg heeft geduurd, zo'n echo.

Ansje: ook jij weer goedgekeurd bij de vk, fijn! Hoop dat de suikertest volgende week goed resultaat geeft en dat je toch geen zwangerschapsdiabetes hebt.

Ga zo maar eens boodschappen doen, in de regen! Melis: het regent hier in het Noorden idd ook echt heel hard, niets aan! Vanmiddag maar lekker op de bank Sinterklaasgedichten maken.

Geplaatst

Hier ook veel regen, moet zo gaan rijden, ruim een uur, naar mijn beste vriendin en familie, de Sint komt daar om 17.00 uur... Is altijd heel gezellig! Zal waarschijnlijk mijn laatste lange autorit worden.

Fijn weekend iedereen, Melis hoop dat je vannacht beter slaapt!

Geplaatst

Caro, beetje laat, maar... Veel plezier met je vriendin bij de Sint. Hoop dat de reis er naar toe niet al te vermoeiend voor je is (geweest).

Ik ben net wakker van een middagdutje en heb heerlijk geslapen; IN MIJN EIGEN BED want ik ben sinds vanmiddag thuis. Thanks voor het meehopen/bidden. Was een hele aparte ervaring om van 3 dagen plat zonder bewegende beelden ineens de drukte door te moeten op zaterdagmiddag. Maar, ik ben thuis en mijn hummeltje is nog bij me, dus we zijn blij!

A.s. woensdag alweer de eerste controle bij de gyn. Bloed/urine check en bloedgroep baby bepalen ivm rhesus negatief bij mij. Wil iemand mijn afspraak bij het lijstje zetten? Dat lukt niet met m'n iPhone en onze laptop heeft het begeven :-(

Fijne avond meiden!

Geplaatst

Melis: wat fijn te lezen dat je thuis bent! Heerlijk nu genieten van thuis en alle rust pakken hoor! Niets doen!

Caro: gezellig, Sinterklaas vieren. Veel plezier!

Geplaatst

Lijstje naar boven gehaald en jouw afspraak van a.s. woensdag ertussen gezet Melis. Neem aan dat je oorspronkelijke afspraak maandag bij de vk nu is vervallen. Weet niet of je nog naar de 4D-echo gaat?

Afspraken/echo's/controles

6 december : Sissy (controle gyn)

6 december : Medusa (VK)

6 december : Melis25 (vervolg 3D/4D echo drs. Papa)

7 december : Sissy (gesprek verpleegkundige)

7 december : Melis25 (vk + bloedprikken ivm bloedgroep baby)

7 december : Veer (vk ivm bloedprikken)

8 december : Simonja (3d echo ivm studie EMC)

12 december : Moontje (gyn)

14 december : Simonja (controle VK)

15 december : Vlinder1976 (controle VK)

16 december : Melis25 (echo ivm ligging placenta)

21 december : Medusa (echo gyn)

22 december : ChrisH (GUO, uitgebreide echo)

6 januari : Simonja (3d echo ivm studie EMC)

17 januari : Medusa (vk in zh)

30 januari : Medusa (uitgebereide echo)

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

7 Maart : Lynn

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

15 Maart : Pjessie (2ling)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

26 Maart : Disi

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 maart : Rican (een babyBOY!)

31 maart : Wen78

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden