Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Melis, gefeliciteerd met de 27 weken. Ik ben er zelf ook bijna!

Medusa, leuk dat je man weer thuis is!

Hier alles goed, want een vrije dag. Maandag dagje thuiswerken. De kraamconsulent komt maandag ook langs.

Op 20 december moet ik weer naar de bedrijfsarts. Voor mij het moment om afspraken te gaan maken voor januari. Volgende week nog 4 dagen werken en dan eindelijk vakantie.

Zijn er nog meer hier die een kerstvakantie hebben van het werk?

Geplaatst

Meiden, hier is de striae bom losgebarsten.. Mijn hemel, niet ff 1 streepje.. Meteen een heel spinnenweb :-(

Chris, ik heb al verlof.. Dus ja/nee geen kerstvakantie. Hoe gaat het met je?

Geplaatst

ja meiden, was weer helemaal fijn met manlief thuis :-)

Ik werk niet Chrish ( althans niet voor een baas ) dus heb geen vakantie.

Melsi, ik heb ook heeeeel erg straie, van mn vorige zwangerschap, ze worden nu alleen weer groot.

Geplaatst

Wij hebben ook 'kerstvakantie'. Nog nooit zijn manlief en ik samen vrij geweest tussen kerst en nieuwjaar maar dit jaar dus wel. Heerlijk.

Nog maar 2 weekjes werken dus dat gaat wel snel.

Tijdens de vakantie gaan we de kinderkamers maken, heb er nu al zin in.

Oh meiden, bedankt voor jullie medeleven. Mijn moeder heeft eind vorige jaar een hersenbloeding gekregen. Zomaar uit het niets is ze omgevallen... zo onwerkelijk.

Daarna heeft ze een aantal complicaties gehad en op 3 januari van dit jaar hebben wij als gezin besloten dat we de behandelingen wilden stoppen en haar wilden laten gaan. De artsen gaven toen namelijk aan dat ze nooit meer een zelfstandig leven zou kunnen hebben en we wisten dat ze dat absoluut nooit gewild zou hebben. Mijn moeder was net 60 jaar oud geworden en zou nooit de rest van haar leven alleen maar in een bed willen liggen en niet meer kunnen genieten.

Op 3 januari 's-middags hebben ze ons verzoek ingewilligd en de medicijnen stopgezet, de volgende dag is ze al overleden....

Maar nu nog ff iets leuks om toch weel met een beter gevoel af te sluiten.. Gisteren de 3d echo gehad en het was me toch een onderneming. De artsen konden alles opmeten voor het onderzoek maar wilden voor mij ook nog wat leuke plaatjes van haar gezicht maken. Ze lag echter heel diep met haar hoofd en naar mijn rug te kijken. Ik heb met m'n voeten in de lucht over de bedrand moeten liggen, daarna van de ene op de andere zij maar... na een uurtje! is het gelukt en ikheb toch mooie plaatjes. Ik zal vanmiddag nog een keer proberen of het nu wel lukt om ze te scannen.

Geplaatst

Meduus, fijn om te horen dat jullie de komende weken weer gezellig samen zijn! Ik kwam van de wc met shirt omhoog en broek op half elf toen zei Bart; Melis, heb je op je buik gekrabt? Euuhh.. nee hoezo? En toen keek ik eens goed, damn.... De tranen sprongen in m'n ogen!

Ach ja, mooi is het niet, maar zolang m'n hummeltje er goed bij groeit en gezond ter wereld komt...

Zal ff wennen worden voor me.. Manlief is de hele week thuis geweest en gaat vanavond voor 2 dagen de nachtdienst in. Maandag begint hij met z'n 4 daagse motoropleiding waar hij al maanden naar uitkijkt. Ben dus praktisch de hele week alleen.

M'n leidinggevende komt zo langs, ben benieuwd wat ie te melden heeft.

Geplaatst

Heftig verhaal Simonja, jeetje...

Striae... ik zat er al vol mee, net als Medusa, door de vorige zwangerschap, maar die waren licht geworden en zag je niet meer zo goed. Nu heb ik er weer nieuwe 'spinnenwebben' bij, zoals jij het zo mooi noemt... En ik heb 4 littekens van een galblaasoperatie en een gaatje van een ontsteking van een paar jaar geleden. Al met al een fraaie buik! Maar dat kan me echt niet schelen, wie ziet 'm nou? Man en kind, so what? Een bikini draag ik al jaren niet meer, dus...

Geplaatst

Ja, daar heb je ook weer gelijk in Caro.

Ik had er een paar aan de zijkant en bovenbenen, maar die waren al 'oud' en wit dus amper te zien. We nemen het maar voor lief, zolang baby maar gezond is!

Ga vanmiddag ff naar de kapper denk ik, begin uitgroei te krijgen. Denk ff low lights erin zodat het er wat 'warmer' uitziet voor deze koude dagen. Dat blonde is echt te zomers nu (althans vind ik). Voorheen ging ik 1x per week onder de zonnebank, maar sinds ik zwanger ben doe ik dat niet meer. Ben dus een beetje wit geworden haha.

Lang leve de make-up!

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Zo de glucosetest is achter de rug. Ik moest nuchter bloedprikken, daarna een mierzoet drankje drinken en vervolgens twee uur later weer bloed laten prikken.

Over twee dagen krijg ik ongeveer de uitslag, dus nog even spannend.

Ik lees jullie verhalen over kerstkransjes....mmmmm lekker hoor, misschien dat ik er ook wat ga halen :)

Medusa wat een geluk dat je mannetje toch naar huis kon komen ondanks het slechte weer. Geniet lekker van elkaar en wat heerlijk om hem de feestdagen ook thuis te hebben!

Melis, fijn dat alles er goed uit ziet bij je en je je steeds beter voelt. Goed teken lijkt me. Ik hoop dat het zo mag blijven. Wordt je dan wel sowieso met 37 weken ingeleid of kan het ook later als je je goed blijft voelen?

Simonja heftig verhaal van je moeder...wat wil je ze graag bij je houden he en wat erg dat je haar bij belangrijke momenten in je leven moet missen. Zeker nu je zwanger bent is dat extra pijnlijk lijkt me. Ik weet zeker dat ze trots op jullie is.

Chris H Ik ben een weekje tussen kerst en oud en nieuw vrij. Dan is het kinderdagverblijf waar ik werk gesloten. Heerlijk vind ik dat want daarna hoef ik nog maar drie weekjes te werken. Het aftellen tot het verlof is dus al een beetje begonnen.

Geplaatst

Vlinder sterkte met je vader..ik hoop dat hij zich gauw weer wat beter voelt. Voor jullie ook wel heftig en intensief lijkt me.

Sissy veel plezier met je huis in de kerstsfeer brengen! Ik heb dat deze week ook gedaan en het ziet er zó gezellig uit. Daar geniet ik echt van.

Geplaatst

Simonja, wat een heftig verhaal, krijg er tranen van in mn ogen....

Maar wat mooi dat de 3D echo zo leuk geworden is , dat is weer ander uiterste he :-)

Melsi, mijn buik zit inderdaad vol met straie een blindedarmoperatie litteken en een grote keizersnee litteken en nog van operatie aan mn eileiders, ik heb echt littekens alle kanten over mn buik, maar wat Caro zegt, ik draag ook geen bikini's meer en alleen mn man en kind zien het, liever had ik ook een mooi straak plat ongeschonde buik, maar dat is er toch niet.

En mn straie van mn vorige zwangerschap waren ondertussen kleine zilveren draadjes geworden die je alleen van echt dichtbij ziet.

Ik ga zometeen weer onder de zonnebank, heb ff opgezocht of dat mag en dat mag, alleen niet in de 1e 3 maanden en niet te vaak, ook ff mn witte snoet weg werken.

Vanmiddag gaan wij kerstboom opzetten heb er zin in :-) en dan komen uietraard ook de kerstkransjes in huis

Geplaatst

Goed nieuws!! Ik krijg salarisverhoging per 1 januari 2012 ondanks dat ik in functie terug ga (mijn eigen keuze ivm re-organisatie). Wellicht kan ik hierdoor nog wat uurtjes minder werken zodat ik meer bij ons hummeltje kan zijn.

Zit nu lekker in de verf bij de kapper, want ik liep behoorlijk voor aap met die uitgroei.

Fijne middag meiden :-)

Geplaatst

Goeiemorgen meiden,

Heb het lijstje ff ge-update..

Ook heb ik Wen78, Disi, Pjessie en Sylvia eruit gehaald omdat die bij ons al een tijdje niet meer meeschrijven.

Mocht iemand dat vervelend vinden, geef ff een 'gil'. Dan zet ik ze er wel weer in!

Afspraken/echo's/controles:

12 december : Moontje (gyn)

13 december : Melis25 (bloedprikken ivm negatieve rhesusfactor)

14 december : Melis25 (controle gyn)

14 december : Simonja (controle VK)

15 december : Vlinder1976 (controle VK)

16 december : Melis25 (groeiecho)

16 december : Caroline (controle gyn)

20 december: Sissy (controle gyn)

21 december : Medusa (echo gyn)

22 december : ChrisH (GUO, uitgebreide echo)

23 december : Ansje20 Controle VK

27 december : Medusa ( vk )

3 januari : Sissy (controle en groeiecho gyn)

6 januari : Simonja (3d echo ivm studie EMC)

17 januari : Medusa (vk in zh)

30 januari : Medusa (uitgebreide echo)

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 maart : Rican (een babyBOY!)

Geplaatst

Goedemorgen!!

Melissa een salarisverhoging is altijd fijn! Goed nieuws hoor.

Ik ga zo met mijn ouders en broertje naar ijskoud Slagharen of moet ik zeggen kletsnat Slagharen? haha, Ik hoop dat het weer een beetje mee wil werken...

Fijne dag voor jullie allen!

Geplaatst

Veel plezier Ansje (je bent al weg natuurlijk) hier is het mooi weer hoor!

Zit nog lui in mijn nachthemd, wel nuttig geweest: al mijn rekeningen betaald, vooral autoverzekering hakt er weer in, maar ja, zal toch moeten.

Zometeen boodschappen doen en misschien kerstboom kopen, manlief had er gister geen zin in, hij geeft er helemaal niks om. Dochter zit beneden kerstversieringen te maken met strijkkraaltjes dus die wil wel een boom, mooie gelegenheid vandaag versieren met zijn tweetjes...

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Ansje: veel plezier in Slagharen. Hier schijnt het zonnetje nu, dus hoop dat dit in Slagharen ook het geval is. Ben benieuwd wat de uitslag van je suikertest is.

Simonja: heftig verhaal zeg van je moeder, dat jullie haar op zo'n manier hebben moeten laten gaan. Heel verdrietig. Maar ze krijgt vast nog wel mee dat er een kleindochter op komst is. Ik geloof zelf altijd wel in dat soort dingen.

Ben benieuwd nog naar je plaatjes van je 3D-echo. Grappig hoe je allerlei capriolen moest uithalen om een mooi plaatje te kunnen maken.

Medusa: fijn dat je mannetje weer thuis is. Nu lekker weer genieten als compleet gezinnetje.

Melis: een salarisverhoging, dat is nooit weg. Fijn dat het verder nu ook goed met je gaat en dat de rust je goed doet.

Chris: omdat ik al thuis zit, ben ik met de Kerst uiteraard ook thuis. Manlief heeft per 1 januari een nieuwe baan en had nog een paar vakantiedagen staan voor dit jaar en neemt die nu tussen Kerst en Oud en Nieuw op, dus dat is wel gezellig. Dan zijn we die week samen thuis.

Moontje: vervelend dat je waarschijnlijk voedselvergiftiging had. Hoe is het nu met je?

Veer: fijn dat mensen je thuis helpen. Is altijd prettig!

Ik heb mijn kraampakket ook binnen, werd vanmorgen bezorgd. Was ook nog een tweelingpakket, stond op de doos. Er zaten dan ook 2 knuffels is. Verder nog een opbergdoos, set met allemaal flesjes shampoo, badschuim enzo en nog een spelletje. En dan natuurlijk de rest van het kraampakket dat ik waarschijnlijk allemaal aan zo'n stichting ga doneren, want ja door de ziekenhuisbevalling zal ik lang niet alles gebruiken.

Manlief heeft net een kerstboom gekocht dus die ga ik maar eens optuigen...

Geplaatst

Ik zou het nog maar even houden Sissy... Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen maar heb toch al die verbanden er doorheen gejaagd, je weet niet hoe het gaat lopen. Mijn vliezen braken 's nachts om 2 uur en we zijn pas om 8 uur 's ochtends naar het zh gegaan want ik had helemaal geen weeen. En in die tussentijd is er al een half pakket verbanden doorheen gegaan door het vele vruchtwater (hopelijk zit niemand te eten :-)). En na de bevalling, ben ik wekenlang blijven bloeden dus ik heb volgens mij alles gebruikt! En zelfs nog bij gekocht...

Wil je niet bang maken hoor maar geef het nog maar niet weg...

Geplaatst

Ansje, ik hoop dat je veel plezier hebt in Slagharen; het weer is volgens mij nog redelijk goed.

Melis, mooi die salarisverhoging.

Grappig dat velen al bezig zijn met de kerstboom en kerstversieringen. Ik heb dat nog helemaal niet. Straks gaan mijn man en ik even op bezoek bij onze ex-buurvrouw die onlangs een huis heeft gekocht. Ik vind het wel jammer dat ze weg is, maar ze woont nog gewoon in Zwolle. We zullen wel contact houden van tijd tot tijd. Gisteren wel even kort de nieuwe buurman gezien die een pakje kwam ophalen wat bij ons wat afgeleverd. Ik weet alleen dat het een gescheiden man is met een kind van 4 jaar. Dat hoorden nog van onze ex-buurvrouw. Hij leek mij wel aardig. Dus ik hoop dat we hier een goede buur aan gaan hebben. Dat is altijd even afwachten. Verder nog een boek gekocht gisteren voor in mijn vakantie en gelukkig had ik ook al een goed boek gekregen vorige week voor Sinterklaas. Ik kan niet wachten totdat a.s. vrijdag mijn vakantie begint.

Geplaatst

Ik ga morgen aan de slag met kerstboom. Vandaag nog genoeg te doen. Zo nog even naar Ikea en Prenetal.

Net mijn kraampakket binnen, geen tummy tub (helaas Fren) maar een boekje wat je in kunt vullen van baby's eerste jaar. Weet nog niet zo goed wat ik er mee moet.

@ Sissy: Niet weggeven dat kraampakket, de verbanden heb je zeker nodig nadat je thuis komt en verder zitten er ook wat handige spullen bij voor het ontsmetten enz.... Je kunt het altijd later nog wegggeven.

Ansje hoe was Slagharen?

Geplaatst

Nee hoor meiden, was ook niet van plan om van tevoren al dingen weg te geven. Maar ik vermoed dat ik bijvoorbeeld de 4 navelklemmetjes die erin zitten uiteindelijk niet zal gebruiken. Dus dat soort dingen bedoelde ik eigenlijk die ik waarschijnlijk overhoud. In de brief van Menzis werd ook verwezen naar die stichting voor als je straks spulletjes hebt overgehouden.

Hmm, Caro: dus nog weken die verbanden nodig gehad. Nou ja, probeer er nu nog maar niet teveel aan te denken haha.

Chris: oh lekker, boeken lezen. Ik heb van de week ook weer een stapel gehaald bij de bieb, vind dat echt heerlijk om te doen.

Geplaatst

Ik heb ook twee van die boeken erbij gekregen maar heb het bij mijn dochter heel weinig ingevuld, toen had ik zo'n boek gekregen. Ik had al wel bedacht dat ik het haar kan laten doen, misschien vindt zij het wel leuk...

Heb jij zelfs 4 navelklemmetjes? Ik 2... Maar inderdaad, die ga je waarschijnlijk niet nodig hebben, na een paar dagen valt dat navelstompje er gewoon af. Jeetje, wat is dat allemaal lang geleden, maar sommige dingen kan ik me nog heel goed herinneren...

Kerstboom staat! Was met kluit dus nog een gedoe om de emmer bij te vullen met aarde en stenen, natuurlijk rotzooi dus weer zuigen en dweilen dus versieren komt morgen, kan ik nu niet meer opbrengen...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden