Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Medusa: leuk, zo'n Domoo, en voor een leuk prijsje dus kunnen kopen op MP. Jammer dat je zo duizelig bent, doe rustig aan.

Melis: volgens mij kan het inderdaad nog wel per dag verschillen. Ik merk dat het vooral afhangt hoe druk ik zelf ben. Nu zit ik al de hele ochtend lekker rustig op de bank en de meiden zijn toch aan het draaien en schoppen... Terwijl ik ze van het weekend een stuk minder voelde omdat ik toen gewoon echt drukker was. Ben benieuwd wat de uitslag straks is van de bacterie-test. Wel slim dat er nu onderzoek naar wordt gedaan.

Moontje: fijn dat het alweer wat beter gaat met je dochtertje en dat ze heeft kunnen genieten van het Sinterklaasfeest. En die hazeslaapjes, ja, daar ben ik ook van. Geeft me echt wel wat energie.

Ik ben trouwens zo'n 7 kilo nu aangekomen, dus volgens mij nog best netjes.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hi dames.

hier ff een kort berichtje uit een ziekenboeg. Wessel ziek sinds donderdagavond, manlief sinds gisteren en vandaag ben ook ik ten onder gegaan.

Alledrie een fikse buikgriep. Maak me om Wessel wel zorgen. Overgeven en erge diaree die aan blijft houden. Vandaag naar de doctor geweest en nu weer afwachten hoe het de komende 24 uur gaat. Indien niet beter of slechter morgen weer terug ivm uitdrogingsgevaar.

Ppff, vind het maar niks als die kleine zo ziek is maar nu met m'n zwangerschap

Ook niet fijn dat ik zelf ziek ben.

Geplaatst

Simonja, wat vervelend zeg! Let je zelf ook op dat je genoeg vocht binnen krijgt? Anders wellicht ORS proberen?! Beterschap voor jou en je gezin.

Ga een warme douche nemen en lekker samen met manlief in bed tv kijken, heerlijk :) Morgen gesprek met de bedrijfsarts, hopelijk kan ik wat minder werken.

Fijne avond meiden :)

Geplaatst

Simonja, wat sneu voor het kereltje, en jullie natuurlijk ook.

Ilona heeft vorig jaar het rotavirus gehad, ook uitgedroogd en moest aan de sonde in het zh, was echt heel zielig.

Hopelijk droogt wessel niet uit, beterschap voor jullie

Geplaatst

Wauw, mooie ticker hoor ;)

Hoe is het met je?

Ben net bij de bedrijfsarts geweest, mijn werkdagen worden van 6 naar 4 uur per dag ingekort. Bloeddruk was iets aan de hoge kant, 145/85..

Een aandachtspuntje, maar voor nu geen zorgen zei ze.

Maandag weer op controle bij de vk en daar hecht ik toch meer waarde aan.

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Fren & Medusa, thanks!!

Meiden, iemand enig idee waar ik een big shirt voor tijdens de bevalling kan kopen? Het liefst wel een lange i.v.m. mijn lange lichaam ;)

Wilde eerste zo'n zwarte slaapjurkje aan doen (dacht handig ivm borstvoeding) maar dat is wel erg bloot, niet?

Geplaatst

gisteren weer bij de vk geweest en alles was weer goed mooie bd van 120/60 verder wel een hoge maar smalle baarmoeder en de hartslag was ook heel duidelijk te horen. Wat is dat toch weer fijn. Nu moet ik alleen volgende week weer terug ivm bloedprikken is weer iets nieuws om te kijken of je drager ergens van bent. Ben het alleen even kwijt waar precies voor.

De vk zei ook dat je de kleine vanaf week 26 iedere dag moet voelen voel hem nu namelijk echt niet elke dag dus dat was niet erg.

melis fijn dat je nu nog minder kunt werken hopelijk geeft dit voldoende rust voor je.

simonja beterschap met de kleine maar natuurlijk ook voor jouw en je man.

ga weer werken fijne dag iedereen

Geplaatst

Afspraken/echo's/controles

2 december : Ansje20 (VK)

2 december : Caroline (echoscopiste groeiecho + controle gyn)

5 december : Melis25 (vk + bloedprikken ivm bloedgroep baby)

6 december : Sissy (controle gyn)

6 december : Medusa (VK)

6 december : Melis25 (vervolg 3D/4D echo drs. Papa)

7 december : Sissy (gesprek verpleegkundige)

7 december : Veer (vk ivm bloedprikken)

8 december : Simonja (3d echo ivm studie EMC)

12 december : Moontje (gyn)

14 december : Simonja (controle VK)

15 december : Vlinder1976 (controle VK)

16 december : Melis25 (echo ivm ligging placenta)

21 december : Medusa (echo gyn)

22 december : ChrisH (GUO, uitgebreide echo)

6 januari : Simonja (3d echo ivm studie EMC)

17 januari : Medusa (vk in zh)

30 januari : Medusa (uitgebereide echo)

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

7 Maart : Lynn

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

15 Maart : Pjessie (2ling)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

26 Maart : Disi

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 maart : Rican (een babyBOY!)

31 maart : Wen78

zo het lijstje ook weer even aangepast

Geplaatst
Fren & Medusa, thanks!!

Meiden, iemand enig idee waar ik een big shirt voor tijdens de bevalling kan kopen? Het liefst wel een lange i.v.m. mijn lange lichaam ;)

Wilde eerste zo'n zwarte slaapjurkje aan doen (dacht handig ivm borstvoeding) maar dat is wel erg bloot, niet?

Ja, melis, ik heb ze toevallig gister besteld bij wehkamp: 2 voor 25 euro geloof ik, merk marylyn. Heb ze gewoon 2 maten groter dan normaal genomen. Als het goed is worden ze straks gebracht...

Geplaatst

Ik wilde net zeggen: heb ze 8 jaar geleden voor mijn bevalling (haha!) besteld bij Wehkamp: 2 bigshirts en dat zijn nu ook de enige twee die ik nog aan kan dus die gaan gewoon weer mee naar het ziekenhuis!

Waarom moeten ze zo lang zijn? Gewoon je ochtendjas meenemen voor als je er uit gaat en in bed zie je toch niet de lengte? Bij mij komen ze tot mijn knieen (ben 1m75) dus lang genoeg, bij jou dan net erboven denk ik?

Geplaatst

Echt? Ik beviel in het ene shirt en na de bevalling trok ik het andere aan (moest een nacht blijven vanwege bloeddruk). Ik ben nog helemaal niet met die dingen bezig trouwens...

Geplaatst

Simonja: wat vervelend dat je kleine ventje zo ziek is. Hoop dat hij snel opknapt en dat hij niet echt uitdroogt. Ook vervelend dat jij en je man nu ook al ziek zijn, zit je met een zwanger lijf al helemaal niet op te wachten. Hoop dat het bij jullie alle drie snel over is.

Veer: fijn dat de controle bij de vk weer goed was, mooi lage bloeddruk ook. Fijn ook weer een duidelijk kloppend hartje te hebben gehoord!

Melis: fijn dat je werkdagen worden ingekort en dat je nog maar 4 uurtjes per dag hoeft te werken. Hopelijk is je bloeddruk volgende week bij de vk wel weer mooi laag.

Ben trouwens ook nog helemaal niet bezig met wat ik aan ga doen tijdens de bevalling. Heb nog wel een lang nachthemd liggen dat ik voor de grap met mijn verjaardag had gekregen in maat XXL. Heb normaal maat S, dus ze hadden zoiets van daar passen jullie straks wel met z'n drietjes in. Maar misschien neem ik ook wel een shirt van manlief, die is 1.90 en behoorlijk breed, dus ik kan zwemmen in zijn shirts.

Zijn jullie al tasjes aan het pakken voor het zh dan?

Geplaatst

Ik ben er ook nog niet mee bezig hoe of wat aan te trekken. en ook niet met de vluchttas nee, duurt nog zo lang.

Ja ik had inderdaad zh kleding aan,ik heb nog een foto waar ik dat op aan heb.

Geplaatst

Nee hoor, is nog ver van mijn bedshow maar Fren uit februari had het er met Melissa over, die is al wel op zoek... Ik ben nog bijna nergens mee bezig eigenlijk, ja met Sint. Daarna ga ik twee Maxi cosi's kopen en verder serieus naar een tweede wieg kijken...

Geplaatst

Hoi dames,

@ Melis: de hema heeft ook vaak slaapshirts. Ik heb die ook aan gehad tijdens de bevalling en nu draag ik ze ook vaak. Overigens had ik 3 shirts bij me en dat was maar goed ook. Heb twee keer overgegeven (tijdens het zetten van de ruggeprik en tijdens het laatste uur van de weeen) en dan is het wel fijn als je weer wat schoons hebt om aan te trekken.

@Simonja: Hoe gaat het met Wessel, is hij alweer wat opgeknapt? En hoe gaat het met je man en jou?

@Medusa: goede koop zeg!

Ik zit een beetje op te hikken tegen volgende week, ik heb 4 dagen training en dan ook nog op maandag beoordelinsgesprekken. Heb wel gezorgd voor hotelovernachtingen zodat ik heel erg op tijd naar bed kan. Maar het is wel veel..... Maar eerst komend weekend nog een weekendje weg met manlief en Frederique gaat uit logeren. Ook fijn!

Fijne avond

Geplaatst

Melis, net eindelijk de bestelling ontvangen. Alles gaat retour, behalve de slaapshirts!

Caro, had ze besteld omdat ik het koud heb snachts nu al m'n normale shirts nog maar tot halverwege m'n buik komen ;-) niet zozeer met de bevalling in gedachten eigenlijk. Daarop pas ik de struisvogelpolitiek nog toe...

Geplaatst

Oh, das minder dat de rest retour gaat! Fijn dat de slaapshirts wel goed zijn.

Ik slaap 's nachts zonder kleren, vind dat maar niks als ik moet draaien etc. Zelfs het raam staat bij ons open, heerlijk die frisse lucht...

Geplaatst

Goedemorgen meiden, allemaal lekker geslapen?!

Ik ben al sinds 6.15 uur wakker maar lig nog heerlijk in bed. Die 4 uur per dag bevallen me nu al, zeker omdat ik zelf kan bepalen hoe laat ik kom. Heb vandaag besloten om van 10.00 - 14.00 uur te gaan werken..

Mijn darmen zijn enorm van slag door de antibiotica, blegh!

Vandaag nog 100 dagen tot m'n bevaldatum, schiet al op ;-)

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Even alles weer bijgelezen vanaf afgelopen zondag. Zondag mijn schoonouders op visite gehad. Dat was gezellig. De afgelopen twee dagen erg moe geweest, dus eigenlijk geen puf gehad om hier actief te zijn. Ik voelde mijn baby's ook iets minder op maandag en dinsdag overdag. Toen ik gisteravond op mijn bed ging liggen en mijn buik ging masseren met creme tegen striae begonnen ze even later flink te bewegen en ook vanochtend vroeg in bed heb ik ze ook gevoeld. Misschien voel ik ze minder, omdat het af en toe op mijn werk toch nog wat aan de drukke kant is. In ieder geval las ik zojuist dat ik niet de enige ben hier die haar baby ('s) af en toe eens wat minder voelt. Wel lees en hoor ik verschillende dingen over vanaf wanneer je elke dag je baby een keer moet voelen. Dan lees ik week 26 en dan is het weer week 28. Het is een beetje verwarrend voor mij.

Melis, is je blaasontsteking al weer wat minder geworden?

Nog even over de bigshirts voor bij de bevalling. Een collega raadde mij een rood shirt aan. Mocht ik dan bloed verliezen bij de bevalling, dan ziet mijn t-shirt er niet zo bloederig uit en zien de foto's (die mijn man dan moet maken van mij en de baby's) direct na de bevalling er minder ernstig uit dan in het geval van een wit t-shirt. Zo had ik er nog niet over nagedacht....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden