Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik herken dat zeker Sissy, zowel geestelijk als lichamelijk is de ene dag beter dan de andere, op sommige dagen kruip ik zodra mijn dochter naar school is nog een uurtje in bed en andere dagen heb ik genoeg energie om te gaan zwemmen of iets anders doen...

Melissa, iemand had dat al gevraagd maar ik weet niet meer wie. Mijn dochter heeft bij een gastouder gezeten en ik vond dat erg prettig, flexibel, toen ik een keer in de file stond kon ze gewoon met het gezin mee eten. En ook niet onbelangrijk: je betaalt alleen als ze er zijn. En ze had genoeg andere kindjes om mee te spelen, dat vond ik ook wel belangrijk. Succes met kiezen.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier is van het weekend weer veel gedaan op zolder nu hoeft alleen nog maar de kast in elkaar en de deur erin gezet te worden de gordijnen komen hopelijk eind deze week. We hebben in de planning om onze dochter dit weekend boven te laten slapen ben benieuwd of dat gaat lukken.

Verder ook van t werkend de boom versier en de eerste zak met kerstkransjes is er al doorheen.

Ansje hopelijk is een dieet voldoende voor heb je er verder nog klachten van of merk je niets van.

Wat slapen betreft kan ik nog steeds lekker op m'n rug liggen maar ook wel eens nachten dat ik op geen enkele manier lekker lig

Simonja ook lekker aan de verbouwing bezig hopelijk zijn jullie lekker snel klaar

Caroline knap hoor dat je nog steeds zwemt ik heb echt helemaal nergens puf voor laat staan sporten

Sissy ook hier als ik teveel doe veel last van m'n buik en rug en dan heb ik er nog maar 1 in zitten gewoon aan toe geven dat t niet gaat weet t klinkt makkelijk ben zelf ook helemaal niet van het niets doen.

Melis wij brengen onze dochter naar het kdv en zijn er zeer tevreden over. Moet wel zeggen dat er maar weinig tot geen kdv zijn waar je flexibele dagen ofzo kunt regen. Mijn zus brengt haar dochter naar een gastouder ivm onregelmatige diensten en als der vriend een keer voor t werk in t buitenland zit kan ze der dochter ook wel eens pas om 23.00 ophalen. Dit zou dus nooit kunnen op een kdv. Als je flexibiliteit wilt denk ik dat je op een gastouder bent aangewezen. Succes met je kozen.

Hier de hele dag al kei moe heb dan ook lekker geslapen vanmiddag en denk dat ik er na mijn bad nu ook zo induik

Geplaatst

Melis, Wessel gaat ook naar een gastouder. Wij hebben hier bewust voor gekozen omdat dit flexibeler was dan het KDV. Verder moesten we bij het KDV 11 uur per dag betalen (2 blokken van 5,5 uur) terwijl Wessel maar 10 uur per dag aanwezig is.

Daarnaast sluit het KDV om 18.00 uur en het komt wel eens voor dat zowel ik als manlief dan nog niet thuis zijn. Bij de gastmoeder kan hij langer blijven, geen probleem.

Als wij weten dat we later dan 17.30 uur thuis zijn laten we Wessel ook bij de gastouder mee-eten. Verder is zij heel flexibel als ik eens een dag wil ruilen en voor ons is het helemaal makkelijk want het is ook nog eens onze buurvrouw...

Wessel laten we 's-ochtends zo lang mogelijk slapen en dan gaat hij, inclusief zijn ontbijtboterhammetje en beker sap naar de buren. Daar schuift hij dan gezellig mee aan tafel want zij moeten dan altijd nog ontbijten. Voor ons dus ideaal.

Gelukkig heeft ze ook plek voor onze kleine meid dus straks hebben wij dit gemak nog steeds.

Oh ja, zij heeft trouwens het maximaal aantal kinderen dat is toegestaan (6 stuks inclusief haar eigen kinderen). Deze kinderen zijn allemaal in de leeftijd van 6 mnd tot 7 jaar en dat zorgt er dus ook voor dat Wessel leert omgaan met oudere en jongere kinderen.

Veer, wat lekker dat jullie al zover zijn met de verbouwing. Als het goed is zijn ze bij ons ook deze week klaar. Daarna moeten wij alleen nog verven en inrichten.

We hopen begin januari klaar te zijn (als het goed is zijn de gordijnen er dan ook) en dan willen we Wessel verhuizen. Ben erg benieuwd hoe dit gaat want met zijn 1,5 jaar is hij eigenlijk ook nog wel heel klein om in een normaal bed (peuterbed) te gaan slapen... We zullen het zien.

Geplaatst

Wij hebben onze meiden aangemeld voor het kdv, maar vind het inderdaad wel een beetje stom dat je gewoon 52 weken betaalt voor bijvoorbeeld 11 uur per dag terwijl ze misschien maar 10 uur per dag opvang nodig hebben. En uiteraard geen 52 weken per jaar, want we hebben ook nog wel eens vakantie. Misschien ga ik ook nog kijken of ik in het dorp een gastouder kan vinden die me aanspreekt. Bij ons op het kdv hebben ze trouwens wel een aantal flexplekken voor kinderen wiens ouders onregelmatige werktijden hebben.

Geplaatst

Veer, wat fijn dat de verbouwing bijna af is. Dat zal een hoop rust geven. Ik wacht nog steeds op het nieuwe bed (zou vorige week geleverd gaan worden, maar het loopt uit helaas), zodat mijn man en ik eindelijk onze nieuwe slaapkamer op zolder kunnen afmaken en dat onze huidige slaapkamer verder afgemaakt kan worden tot kinderkamer. We hebben de commode en kledingkast al in elkaar gezet. De bedjes moeten nog.

Ik heb mijn kinderen nog niet definitief aangemeld bij een KDV. Mijn plannen zijn om een half jaar fulltime ouderschapsverlof aan te vragen, zodat het er op neerkomt dat ik in 2012 niet naar mijn werk ga. Wel ga ik vrijdag nog even kijken op een KDV vlakbij mijn werk. Deze KDV heeft twee plekken. Ik heb regelmatige werktijden en het zal er op neerkomen dat ik de kinderen wegbreng en ophaal. Wel is het zo dat een middagzitting bij een rechtbank (vooral buiten Zwolle) voor mij problemen kan opleveren en soms willen zittingen nog wel eens uitlopen. En ook ik vind het ook stom dat je bij de meeste KDV's ook betaalt voor uren die vallen op een algemene feestdag en voor je vakanties.

Vandaag kwam ik op kantoor en ik heb maar een uur gewerkt. Ik was zo moe. Ik heb een mail gestuurd naar mijn manager en een paar senioren om mij ziek te melden. Gisteren had ik thuis gewerkt, maar zelf dat viel tegen. Morgen mijn vaste vrije dag. En dan maar even aanzien wat ik donderdag en vrijdag doe. Waarschijnlijk vrijdag even naar kantoor om de lopende zaken af te ronden voor mijn vakantie. Zoals ik mij nu regelmatig voel (erg snel moe, banden-en rugpijn) ga ik proberen om in januari in de ziektewet te komen. Hopelijk ziet de bedrijfsarts dat ook in. Zelf heb ik het idee dat het a.s. vrijdag voorlopig wel eens mijn laatste werkdag kan zijn.

Geplaatst

Hoi meiden, bedankt allereerst voor jullie lieve reacties, dat steunt me wel!

Vandaag zijn we naar de gynaecoloog in het ziekenhuis geweest. Ik heb een echo gehad en alles zag er goed uit. De kleine ligt wel wat voor op gewicht. Hij weegt nu 1400 gram en normaal rond de 28 weken is ongeveer 1200 gram.

Over twee weken moet ik weer komen.

Ik krijg ook nog een afspraak met diëtiste en diabetesverpleegkundige. Al met al toch weer een heel traject waar we in zijn beland maar ze houden alles goed in de gaten en dat geeft me wel rust.

Melissa ik ben blij dat alles goed met je gaat. Ze hebben jullie wel bang gemaakt zeg in het ziekenhuis terwijl dat toch niet echt nodig was. Al die stress voor niks.

Wij brengen onze knul naar een KDV. Ik werk zelf op een KDV en weet hoe het er aan toe gaat. Klopt wel dat niet elk KDV flexibel is maar waar ik werk, brengen veel ouders die in het UMCG werken hun kids bij ons. Zij werken doorgaans ook erg onregelmatig. Vier weken van te voren leveren ze dan een rooster bij ons in en dan plannen wij de kinderen in. Werkt prima.

Zit zoiets niet bij jullie? Je woont aardig centraal en je zou denken dat er wat opvang betreft ook wel veel keuze is. Gastouder is ook het overwegen waard. Die zijn vaak ook wel flexibel.

Medusa lekker aan het genieten dat manlief weer thuis is?

Simonja fijn dat de verbouwing nu in gang is gezet. Hopelijk is het snel klaar.

Veer fijn dat het opschiet allemaal met de verbouwing.

Chris H wat heerlijk dat je straks zo lang bij je kleintjes kan zijn! Fijn vooruitzicht. Je maakt dan lekker veel van ze mee het eerste jaar.

Caro wat goed dat je nog steeds zwemt. Doe je echt aan zwangerschaps zwemmen of trek je baantjes?

Sissy goed om jezelf denken hoor. De ene dag gaat het beter als de andere dag en gaat het niet gas terugnemen hoor, maar dat doe je ook wel denk ik :)

liefs Ansje

Geplaatst

Ansje, moet je voor je zwangerschapsdiabetes ook nog naar een internist of is alleen een diabetesverpleegkundige voldoende? In ieder geval veel sterkte er mee.

Geplaatst

Ansje toch balen dat je weer zo'n traject in moet. Ik moet over een paar weken weer op suiker prikken, hij zei: we laten ons niet verrassen, kennelijk verwacht ie toch nog wat, dus ik hoop dat de uitslag dan weer goed is.

Ik trek baantjes, maar wel op half tempo nu. Ik ga normaalgesproken 2 ochtenden in de week zwemmen, maar heb het nu ingekort tot 1 ochtend. Bovendien kan ik nog 3 x en dan is mijn bandje leeg, ik ga geen nieuwe met 12 x er op kopen, dat ga ik echt niet meer redden...

Chris groot gelijk om binnenkort te stoppen met werken! Ik lees steeds al jullie werkperikelen en ben zo blij dat ik even geen werk heb momenteel... Het is al zwaar genoeg zo met alle andere dingen en dat groeiende lichaam...

Fijne avond!

Geplaatst

Zo weer gewerkt vandaag tot 3uur en ben echt hele op m'n ogen vallen bijna dicht zo nog even m'n dochter naar bed brengen en dan duik ik er zelf ook maar in. Denk dat ik maar ga overleggen om te stoppen om half1 zodat ik lekker naar bed kan en dan evt nog thuis werken scheelt weer dat ik bij m'n man werk is soms iets makkelijker

Geplaatst

ChrisH - knap van je dat je dat je het werken nog zo lang volhoudt, zeker met 2 kindjes in je buik. Ik mag toch hopen dat de bedrijfsarts ook in ziet dat je nu aan jezelf en je kindjes moet gaan denken en dat werken gewoon einde oefening is. Succes met je gesprek bij de bedrijfsarts!

Ansje - bedankt voor je lieve woorden. Ik vind het heel erg vervelend voor je dat je zwangerschapssuiker hebt, hoop dat je er zelf niet al te veel last van hebt. Gelukkig groeit je kleine man goed! Sterkte mop :)

Caro - jij bikkel in het zwembad! Zo knap van je..

Vandaag bloed laten prikken, 5 buisjes :( Morgen controle bij de gyn en krijg ik te horen of ik met 30 weken een spuit krijg ivm eventuele anti-stoffen die mijn lichaam aanmaakt tegen het bloed van de baby. Hoop morgen nog ff te mogen spieken, maar er staat iig voor a.s. vrijdag een groeiecho op het programma.

Fijne avond meiden!

Geplaatst

Afspraken/echo's/controles:

14 december : Melis25 (controle gyn)

14 december : Simonja (controle VK)

15 december : Vlinder1976 (controle VK)

16 december : Melis25 (groeiecho)

16 december : Caroline (controle gyn)

20 december : Sissy (controle gyn)

21 december : Medusa (echo gyn)

22 december : ChrisH (GUO, uitgebreide echo)

22 december : Melis25 (controle vk)

23 december : Ansje20 (controle vk)

27 december : Medusa (controle vk)

3 januari : Sissy (controle en groeiecho gyn)

6 januari : Simonja (3d echo ivm studie EMC)

17 januari : Medusa (vk in zh)

30 januari : Medusa (uitgebreide echo)

Uitgerekend op...

4 Maart :
Moontje (verrassing)

6 Maart :
Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart :
Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart :
Veer (verrassing)

9 Maart :
Melis25
(een babyBOY!)

9 Maart :
Simonja (een babyGIRL
!)

11 Maart :
ChrisH
2ling (een babyGIRL!
en
een babyBOY!
)

11 Maart :
Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart :
Silvia83
(helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart :
Sharon
(een babyBOY!)

28 Maart :
Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart :
Medusa (een babyBOY!)

31 maart :
Rican (e
en babyBOY!)

Geplaatst

Hoi allemaal,

Poeh eindelijk zit ik op de bank. Wat een drukte. Vandaag eindelijk een einde gekomen aan alle trainingen, workshops en meetings. (twee weken lang) Donderdag eindelijk weer eens een dagje op kantoor, wat een verademing..... Merk dat het wel zwaarder wordt, werk nog steeds 36 uur (in vier dagen) en vind het nu wel zwaar worden. Maar ben wel lekker aan het aftellen, nog 5,5 weken en dan heb ik lekker verlof!

Gisteren weer bij de gyn geweest, alles was goed. Bloeddruk is prima, ze gaf aan dat als hij zo blijft ze erg tevreden is. De kleine uk doet het goed, lag met zijn/haar benen naar beneden en hoofd tegen mijn ribben aan. Verder mooie hartslag, groei is ook goed. Heb vervolgens nog wel even de bevalling besproken (krijg daar met 34 weken nog een afspraak voor), heb aangegeven dat ik het niet zie zitten om weer zo'n lange bevalling te hebben (vorige keer bijna 24 uur, geen echte persweeën en een uur persen en toen nog een bloeding). Gelukkig gaf ze aan dat een tweede bevalling max 12 uur mag duren en dat ze steeds duidelijke grenzen gaan stellen. Persen max 30 min en vaak veel korter (fijn dat te horen, is al een stuk sneller dan vorige keer) Was wel blij met deze info.

Toen ik weer aan het werk was, belde ze nog. Wat blijkt: vanwege mijn bmi moet ik met 30 weken nog een groeiecho laten doen en met 34 weken weer. Op zich niet zo erg maar wat ik wel vreemd vind dat ik nu net zo zwaar ben als vorige keer en toen liep ik bij de VK en daar werd ik niet eens gewogen en ook zeker geen groeiecho gehad (alleen de standaard met 35 weken). Nou ja ik geef me er maar aan over.....

@Chris: doe je wel een beetje rustig aan! Goed voor jezelf zorgen hoor

@ Veer: lijkt me een goed idee op tijd stoppen

@ Caro: knap dat je nog aan het zwemmen bent, ik heb tot 7 weken geleden getennist, maar moet er nu niet meer aan denken.

@Melis: Wanneer krijg je te horen of je bloed goed is?

@ MEdusa: Hoe is het met je man thuis, lekker aan het genieten?

O, ja ik las de discussie over KVD, volgens mij moet je kijken wat praktisch is en watvoor gevoel je hebt bij de opvang (personen) Wij hebben een kdv waar we alleen de uren betalen dat we brengen en waar ze ook erg flexibel zijn: ik kan wisselen en zelfs als ik te laat zou zijn doen ze niet moeilijk. Verder betalen we maar 5,65 per uur. Het is een particulier KDV slechts 500 meter bij ons vandaan. Ideaal!

Fijne avond dames!

Geplaatst

14 december : Melis25 (controle gyn)

2 januari: Moontje (controle gyn en groeiecho)

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 maart : Rican (een babyBOY!)

Geplaatst

Wat is dat duur geworden zeg! Ik betaalde 6 jaar geleden 3,50 per uur...

Moontje dat wegen blijft vaag... Ik ben ook nooit gewogen en nu weer niet maar er zijn wel aan overgewicht gerelateerde onderzoeken, hij heeft het vaak over: ivm uw leeftijd en gewicht... moet ik voor suiker prikken, bloed en urine onderzoeken etc. Ik laat ook alles over me heenkomen, kan mij het schelen, ben nu zo gewend aan al die ziekenhuistoestanden een prikje meer of minder maakt me niet uit. En een extra groeiecho is weer een kans om naar de kleine te kijken en alleen maar leuk toch?

Geplaatst

@caro: ik vind het ook niet zo erg maar vooral vaag. Het ligt dus arts of vk of ze je wel of niet goed in de garen houden.....

@fren: zo'n klein dorp heeft dus toch nog voordelen ;-)

Geplaatst

Vanochtend even naar de huisarts geweest om mijn hb te laten checken. Niets aan de hand gelukkig. Dus de moeheid moet echt alleen van mijn zwangerschap zelf komen.

Gelukkig vandaag dus verder vrij.

Hoe is het gegaan met degenen die vandaag een controle hebben?

Geplaatst

21 december : Melis25 (controle gyn)

2 januari: Moontje (controle gyn en groeiecho)

12 januari : Melis25 (controle gyn)

Uitgerekend op...

4 Maart :
Moontje (verrassing)

6 Maart :
Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart :
Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart :
Veer (verrassing)

9 Maart :
Melis25
(een babyBOY!)

9 Maart :
Simonja (een babyGIRL
!)

11 Maart :
ChrisH
2ling (een babyGIRL!
en
een babyBOY!
)

11 Maart :
Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart :
Silvia83
(helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart :
Sharon
(een babyBOY!)

28 Maart :
Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart :
Medusa (een babyBOY!)

31 maart :
Rican (een babyBOY!)

Geplaatst

Chris - verstandig dat je bij onzekerheid ff je HB hebt laten checken. Wellicht dat je preventief Roosvicee Ferro en/of Floradix kan drinken? Bij mij werkt dat prima, mijn HB is altijd goed. Ga je nog wat leuks doen op je vrije dag vandaag?

Simonja - hoe was het vandaag bij de verloskundige of moet je er nog naar toe? Succes en we horen graag hoe het is gegaan.

Fren - wat een geld hé voor de kinderopvang? Wij krijgen a.s. vrijdag iemand over de vloer van een gastouderbureau (dames nog bedankt voor jullie tips trouwens). We gaan ff kijken wat de verschillen/voordelen/nadelen zijn t.o.v. het kdv waar we ons ingeschreven hebben a 5,77 per uur.

Ansje - hoe is het met je? Heb je klachten van je diabetes?

Ik kom net van de controle bij de gyn. Bloed/urine weer in orde, alleen mijn bloeddruk was weer hoog vond ze, 155/90. Ze wilde me aan de medicijnen hebben, maar de hoofd gyn vond dat (nog?) niet nodig. Volgende week weer op controle, maar eerst a.s. vrijdag nog de groeiecho. Ben heel erg benieuwd hoe groot en zwaar hij ongeveer is.

Geplaatst

Dat was precies mijn bloeddruk de laatste keer Melis en ik moet wel aan de meds blijven, maar ja, kan er niet opeens mee stoppen natuurlijk... Fijn dat je bloed en urine in orde waren in ieder geval. Doet me denken aan mijn vorige zwangerschap: ik moest elke week bloed en urine controleren, was elke keer goed, behalve bloeddruk. Had geen klachten dus gewoon tot bijna 42 weken volgehouden... Nou wens ik je dat nou ook weer niet toe...iets eerder mag wel haha!

Geplaatst

Melis, fijn dat het in orde was, jammer dat je bloeddruk nog te hoog was.

Ik ga niets bijzonders doen, zojuist even gewandeld en straks ga ik nog even op bed liggen. Mijn schoonmaakster is nu hier, dus ik wacht nog even totdat zij weg is.

Geplaatst

Waaah! Kom er net achter dat de stof van de wieg van mijn dochter van 8 jaar geleden er niet af kan! Van de wieg die ik laatst heb gekocht wel dus ik dacht ik ga ze maar eens langzamerhand wassen... stof zit vast en is smoezelig en gescheurd! Oftewel: moet 'm opnieuw laten bekleden. Heb net al een opdracht geplaatst op Werkspot.nl voor een stoffeerder, heeft iemand anders nog tips?

Geplaatst

Caro - ik heb idd vandaag gevraagd of ze hem alsnog met 37 weken halen, maar dat kunnen ze nu niet beoordelen. Zolang ik elke week gecontroleerd wordt, maak ik me niet zoveel zorgen. Mocht ik me in de tussentijd extreem beroerd gaan voelen, trek ik wel aan de bel. Ik kan je helaas niet helpen aan een stoffeerder, sorry!

Simonja - in dat geval, veel plezier/succes!

ChrisH - lijkt me heerlijk om een schoonmaakster te hebben. Maar sinds ik verlof heb is dat zo ongeveer mijn dagtaak geworden, elke dag doe ik een beetje in een andere ruimte. Zo blijft toch alles mooi schoon! Slaap lekker trouwens... ;-)

Ik ben vandaag te druk geweest en daar heb ik nu spijt van, bonkende koppijn. Ben naar het ziekenhuis geweest, naar de stad om manlief zijn gehoorbescherming voor de motor op te halen, naar Bakker Bart, naar Kruidvat, naar Prenatal (altijd leuk!) en boodschappen gedaan. Pfff, ga nu lekker m'n pittige sauzijcenbroodje opeten en lekker op de bank hangen!

Tot later meiden! :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden