Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Chris ik snap niet dat jij zo weinig controles hebt met een tweeling? Ik zit er elke twee weken! Mede door mijn hoge bloeddruk maar ik heb het gevraagd en als die normaal was geweest moest ik toch elke drie weken komen. Denk dat je vanaf nu wel wat vaker moet, om de groei in de gaten te houden?

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Volgens mij is elke drie weken normaal. Ik moet ook elke drie weken en dat is zelfs met eentje. Ik moest trouwens in het begin elke twee weken maar dat was ivm mijn bloeddruk.

Geplaatst

Caro, tot nu toe is alles als goed beoordeeld, de groei, twee placenta's, bloeddruk. Maar nu wil ik zelf wel vaker, want ik merk dat het zwaarder wordt.

Geplaatst

Hoi meiden ,

Fijn dat alle contoles bij iedereen weer goed waren!

Medusa, schiet het al een beetje op met de zolder?

Melissa fijn dat alles goed was met je kleine man. Nou ja klein? Met de lange stelten van mama haha. Leuk om hem even weer gezien te hebben zeker.

Hier alles weer oke. gisteren een echte kl*te dag. Niks ging zoals het moest en ik moest het idee dat ik diabetes heb ook even laten landen.

Afgelopen donderdag had ik drie afspraken. Ik dacht eerst twee maar de internist wilde me ook nog zien en die afspraak kon er nog tussen gezet worden.

Diabetesverpleegkundige heeft uitgelegd hoe ik moet vingerprikken. Elke dag moet ik 4 keer bloed prikken. Nuchter, uur na ontbijt, lunch en avondeten.

Als de waarden onder de 7.8 blijven zit ik goed en hoef ik geen insuline te spuiten. Komt het er boven dan moet ik wel, maar dat hoop ik niet want dan weet ik zeker dat ik met 38 week ingeleid ga worden omdat ons ventje anders te groot wordt.

Maar liever heb ik dat ons ventje zelf kan bepalen wanneer hij het tijd vind om te komen.

Al met al nog best een gedoe en het moet even wennen. Chocola en kerstkransjes moeten in de kast blijven staan. Erg moeilijk voor zo'n snoepkont als ik. Maar heb het er voor over hoor!

Diëtist heeft me dieet meegegeven al zijn het meer richtlijnen. De kunst is om de hoeveelheid koolhydraten zoveel mogelijk te verdelen over de dag. Om de twee uur iets eten en gezonde tussendoortjes.

Sorry voor het lange verhaal maar moest het even van me afschrijven geloof ik.

Meiden fijne dag!

Geplaatst

Schrijf het hier maar lekker van je af dat is het fijne van dit forum vind ik

Wij zijn nu onderweg om onze dochter bij opa en oma af te zetten en dan gaan we winkelen voor de kleine eindelijk iets doen wat echt voor de baby is

Fijne dag allemaal

Geplaatst

Ansje, het is ook rot hoor dat je zwangerschapssuiker heb, en je moet er veel bij nadenkennwat je wel en niet mag, is ook gewoon niet leuk.

Hopelijk blijft het bij je onder die waarde.

Schrijf maar gewoon van je af hier, ook dit mag geschreven worden.

Zolder is af, de nieuwe kleding kast staat er en nieuwe opbergruimtes gecreeerd.

Nu zijn de spullen al op zolder gezet en de babykamer is leeg, vandaag wordt Ilona en de babykamer gesoust.

Maandag krijt Ilona dr nieuwe kamertje en dan zijn we weer ff klaar hier.

Dan gaan we weer verder als ik 30 weken ben dan komt hij weer thuis, dan kunnen we nu nog ff 1,5 week genieten en relax de kerstdagen door.

Geplaatst

Ansje, vind het echt zo vervelend voor je dat je diabetes hebt en wat komt er veel bij kijken zeg, jeetje. Ondanks dat het lastige/intensief zal/kan zijn, onthou dat dit in je eigen belang en die van je kleine man is, mocht je er nu niets aan doen kan je je alleen maar beroerd(er) gaan voelen en dat wil je ook niet.

Ik hoop voor jou dat je het goed onder controle kan houden en geen insuline hoeft te spuiten.

Succes meis, enne.. die kerstkransjes zorgen alleen maar voor onnodige extra kilo's (zegt een ervaringsdeskundige)

Medusa, fijn dat de zolder af is. Hoe voel je je?

Geplaatst

Ja gaat opzich wel goed met me, merk wel dat ik meer pijn krijg, ik ga nu lekker onder de douche zitten,heb zo'n voetenbank krukje van een kunststof tuinset en daar zit ik dan op.

Merk ook dat volgende week woensdag ( een echo ) weer dichterbij komt, begin weer wat onrustiger te worden.

En natuurlijk heeeeerlijk dat manlief thuis is :-)

O ja, en niet te vergeten begin ik beeb goed te voelen, volgens mij is hij nu groter dan de placenta heb namleijk een paar keer echt een duidelijk hoekig iets voelen "uitsteken " een knietje of elleboogje of zo iets. wat is dat fijn zeg.

Geplaatst

Jeetje, wat een rust hier...

Volgens mij heeft mijn hummeltje momenteel een groeispurt; hij is wat rustiger qua bewegingen (geen golfbad zeg maar) en mijn buik is de afgelopen dag weer goed gegroeid...

Fijn weekend verder meiden!!

Geplaatst

Zo net terug van een gezellig en geslaagt personeelsfeestje nu helemaal gebroken dus ga snel slapen goede nacht rust iedereen

Geplaatst

Melis, dinsdag moet ik nog even naar de bedrijfsarts. En hopelijk hoef ik in januari dan niet meer te werken. Dan zou afgelopen vrijdag mijn laatste dag zijn geweest.

Mocht de bedrijfsarts het met mij eens zijn, dan ga ik in januari nog wel even naar kantoor om voorlopig afscheid te nemen van mijn collega´s. Eerst maar genieten van de decembermaand.

Geplaatst

Afspraken/echo's/controles:

20 december : Sissy (controle gyn)

21 december : Medusa (echo gyn)

21 december : Veer (controle vk)

22 december : ChrisH (GUO, uitgebreide echo)

22 december : Melis25 (controle vk + controle gyn)

23 december : Ansje20 (controle vk)

27 december : Medusa (controle vk)

30 december : Caroline (groeiecho en controle gyn)

30 december : Vlinder 1976 ( controle VK)

2 januari : Moontje (controle gyn en groeiecho)

2 januari : Veer (groeiecho vk)

3 januari : Sissy (controle en groeiecho gyn)

4 januari : Simonja (controle VK)

6 januari : Simonja (3d echo ivm studie EMC)

12 januari : Melis25 (controle gyn)

17 januari : Medusa (vk in zh)

30 januari : Medusa (uitgebreide echo)

Uitgerekend op...

4 Maart :
Moontje (verrassing)

6 Maart :
Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart :
Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart :
Veer (verrassing)

9 Maart :
Melis25
(een babyBOY!)

9 Maart :
Simonja (een babyGIRL
!)

11 Maart :
ChrisH
2ling (een babyGIRL!
en
een babyBOY!
)

11 Maart :
Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart :
Silvia83
(helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart :
Sharon
(een babyBOY!)

28 Maart :
Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart :
Medusa (een babyBOY!)

31 maart :
Rican (een babyBOY!)

Geplaatst

Wij hebben vanmiddag/avond ons 1e soort van kerst dinner gehad bij mn vader, hij gaat met zn vrouw donderdag voor 3 weken naar Zuid Afrika lekker daar de feestdagen door brengen.

Morgen krijgt Ilona dr nieuwe kamertje, ben zoooo benieuwd wat ze van dr nieuwe bed en zo vindt.

Geplaatst

Ben ook benieuwd Medusa! Hoop mooi! Maar schrik niet als ze erg moet wennen, die van mij is 7 en zei laatst: maar ik wil graag zo lang mogelijk op mijn oude kamer slapen! Gister is echter de kast in elkaar gezet, de lamp opgehangen en het bloemenkleed neergelegd, zodat het steeds meer een echte kamer wordt en nu heeft ze er meer zin in geloof ik...

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Ik ben lekker aan het genieten van de ochtend en dat ik niet hoef te werken. Het schijnt buiten ook glad te zijn, dus ik wacht nog zeker tot het middaguur voordat ik even wat boodschapjes ga doen.

Caro, hopelijk gaat jouw dochter ook snel veel zin hebben om te verhuizen naar haar nieuwe kamer.

Geplaatst

Goedemorgen meiden,

Medusa hoe was het diner met je vader? Ben benieuwd wat Ilona van d'r kamertje vindt!

Wat leuk om je kleintje zo goed te voelen he? Ik geniet er zelf ook elke dag van. Mijn buik golft af en toe op en neer en af en toe heb ik aan de ene kant een bult zitten lijkt het wel. Dat ziet er erg grappig uit!

Chris H heerlijk dat je niet hoeft te werken, lekker je eigen tijd indelen.

Hier gaat het wel goed. Het begint al een beetje te wennen dat ik op mijn eten moet letten. Ik voel me op de een of andere manier ook erg fit. Zal wel komen omdat ik de zoetigheid laat staan. Mijn waardes blijven gelukkig aardig stabiel dus waarschijnlijk kan ik nog wel even door zonder insuline.

Meiden fijne dag!

Geplaatst

Goeiemorgen meiden!

Chris - lekker dat je niet hoeft te werken. Morgen gesprek met de bedrijfsarts toch?! Spannend, ik ga er vanuit dat de bedrijfsarts in jullie belang denkt.

Het is hier ook erg glad, manlief gleed vanmorgen naar de parkeerplaats. Ik kreeg een soort 'straatverbod' tot het middaguur ivm de gladheid. Wij wonen iets hoger dan de straat dus de mini-helling naar het troittoir is spekglad. Ik ben er vorig lelijk op gevallen en wil dat nu absoluut voorkomen!

Ansje - wat fijn dat je de waardes zo goed onder controle hebt, dat scheelt weer insuline prikken.

Worden de bewegingen bij jullie meer/heftiger naarmate je verder komt in de zwangerschap? Mijn mannetje is de afgelopen dagen wat rustiger, heb zo het idee dat hij een groeispurt doormaakt. Mijn buik groeit namelijk ook hard nu. Verder heb ik weer een antibiotica kuur :(

Hummeltje ligt met z'n hoofd in m'n bekken, soms met z'n kont links en soms rechts haha. Voetjes voel ik altijd boven mijn navel.

Verder niks te klagen, voel me de afgelopen dag wat beter. Zit te wachten tot m'n salaris en 13e maand is gestort, ga ff wat cadeautjes voor m'n grote en kleine man kopen. Oh ja, en voor mezelf uiteraard ;-)

Meiden, doe voorzichtig als jullie naar buiten gaan!

Geplaatst

Goeiemorgen,

Ja die gladheid is eng, ik ben nog niet buiten geweest maar nu schijnt de zon. Ik hoop echt dat het mee gaat vallen met die strenge winter...

Werd vanochtend gebeld door de kraamzorg: woensdag telefonische intake. Kennelijk komen ze niet meer langs? Of alleen als het je eerste is? Het mocht wel zei ze, maar dan werden precies dezelfde vragen gesteld. Nou ja, dan maar telefonisch, ook goed.

Vanmiddag laatste kerstcadeautje kopen voor mijn moeder, verder ben ik klaar. Heb geen zin meer om naar de stad te gaan dus wordt een lekker bad/douche pakket van de drogist denk ik, altijd goed.

Geplaatst

Fijn om al die goeie berichten hier te lezen.

Ik heb me gisteren toch een pijn gehad aan mijn navel, echt niet normaal. Het voelde heel beurs en constant pijn. Bij het bukken, tillen, draaien in bed en noem maar op. Zelfs als onze kleine meid zich draaide en zij dus vanuit de binnenkant tegen mijn navel duwde kon ik huilen van de pijn.

Toen ik vanochtend in de spiegel keek had ik het idee dat mijn buik verder naar beneden gezakt is dus misschien heeft het hier wel mee te maken. Verder ook het idee dat m'n buik weer gegroeid is. En aangezien ik echt in een punt draag (van achteren zie je nog steeds niets) houd ik het hier voorlopig maar op.

Gelukkig was het vanochtend over / stuk minder anders had ik toch contact opgenomen met de vk.

Gek he, dat je een dag zo'n pijn kan hebben. Heeft iemand van jullie hier ook wel eens last van (gehad)?

Verder begint mijn lichaam zich echt voor te bereiden... Mijn tepels doen weer ontzettend pijn en lekken. Ik loop echt dagelijks met zoogcompressen want anders gaat het niet goedkomen....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden