Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Zo te lezen was/is iedereen druk in de weer met het optuigen van de kerstboom, wat een gezelligheid!

Leuk dat velen van ons het kraampakket al ontvangen hebben, ik word met de dag nieuwsgieriger. Al zal het idd voornamelijk veel verband e.d. zijn als ik de verhalen zo mag geloven.

Hebben jullie trouwens last van maagzuur? k heb het 1 of 2 keer gehad, maar verder nergens last van. Wel heb ik sinds gistermiddag onregelmatig menstruatie-achtige krampen onderin mijn buik. Voor m'n gevoel moet ik dan heel nodig poepen, maar eenmaal op de wc is dit gevoel weer weg en gebeurd er verder niets. Een paar uur later komt het weer terug, bizar hé?! Hij ligt al sinds week 18 met z'n hoofd netjes naar beneden, hopelijk blijft dat ook zo.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goeiemiddag!

Ik heb af en toe last van maagzuur, 's nachts als ik wakker word. Ligt er ook aan wat ik gegeten heb en een Rennie helpt altijd. Die krampen ken ik niet maar nog wel af en toe een steek, bv bij snel opstaan. En een zwaar gevoel, kan bv nauwelijks op mijn rug liggen, alsof er bakstenen in mijn buik zitten. Maar ja in mijn geval zijn dat er natuurlijk 2 van een kilo per stuk...

Zo kerstgezellig is het vandaag niet: kat had vannacht in de pot van de kerstboom met aarde zitten graven, daarna nog onder de tafel gekotst en mijn vriend was toch al zo vrolijk: gister niet leuk op zijn werk en vandaag moet ie tot 10 uur vanavond. Knap chagrijnig dus en dat is op mij overgeslagen. Zometeen maar eens douchen en dan beginnen met versieren, dochter heeft er wel zin in!

Geplaatst

Wow Simonja: wat bijzonder zo'n foto, echt duidelijk hoor hoe haar gezichtje eruit ziet.

Caro: nou, dat is dan niet echt een lekker begin van de dag en geen kerststemming, bah. Hoop dat het nu wat beter gaat.

Van maagzuur heb ik (nog) geen last, wel steeds sneller een volle maag dus eet maar kleine beetjes. En ik herken wel wat Caro schrijft, het is niet echt lekker om op mijn rug te liggen. Heb dan inderdaad het gevoel dat er behoorlijk wat gewicht dan op wordt gedrukt ofzo. Maar ja, dat zal met 2 misschien wel sneller gaan.

Geplaatst
Goeiemorgen meiden,

Heb het lijstje ff ge-update..

Ook heb ik Wen78, Disi, Pjessie en Sylvia eruit gehaald omdat die bij ons al een tijdje niet meer meeschrijven.

Mocht iemand dat vervelend vinden, geef ff een 'gil'. Dan zet ik ze er wel weer in!

Hé Melis: lijkt me prima dat je het lijstje hebt aangepast en mensen eruit hebt gehaald die al een tijdje niet meer meeschrijven. Maar ik zag dat je Sylvia ook uit het lijstje van de uitgerekende data hebt gehaald. Ik zou haar er wil in willen laten omdat ze er toch wel bijhoort vind ik. Helaas is voor hen hun kleine mannetje veel te vroeg levenloos geboren met 16 weken, maar ik zou haar naam in het lijstje willen houden. Hun engeltje hoort er toch bij vind ik. Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening. Ik weet niet hoe de andere meiden hierover denken.

liefs,

sissy

Geplaatst

Afspraken/echo's/controles:

12 december : Moontje (gyn)

13 december : Melis25 (bloedprikken ivm negatieve rhesusfactor)

14 december : Melis25 (controle gyn)

14 december : Simonja (controle VK)

15 december : Vlinder1976 (controle VK)

16 december : Melis25 (groeiecho)

16 december : Caroline (controle gyn)

20 december : Sissy (controle gyn)

21 december : Medusa (echo gyn)

22 december : ChrisH (GUO, uitgebreide echo)

23 december : Ansje20 Controle VK

27 december : Medusa ( vk )

3 januari : Sissy (controle en groeiecho gyn)

6 januari : Simonja (3d echo ivm studie EMC)

17 januari : Medusa (vk in zh)

30 januari : Medusa (uitgebreide echo)

Uitgerekend op...

4 Maart : Moontje (verrassing)

6 Maart : Ansje20 (een babyBOY!)

6 Maart : Caroline 2ling (verrassing)

7 Maart : Veer (verrassing)

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja (een babyGIRL!)

11 Maart : ChrisH2ling (een babyGIRL! en een babyBOY!)

11 Maart : Sissy 2ling (twee babyGIRLS!)

14 Maart : Silvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

21 Maart : Sharon (een babyBOY!)

28 Maart : Vlinder_1976 (een BabyGIRL!)

29 Maart : Medusa (een babyBOY!)

31 maart : Rican (een babyBOY!)

Geplaatst

Hoi meiden, even kort. Ik ben vanmiddag door mijn verloskundige gebeld met de uitslag van de suikertest. Deze was helaas niet goed en ik heb nu officieel zwangerschapsdiabetes. Dit houdt kort in dat ik een dieet zal moeten volgen om te voorkomen dat ik er echt ziek van wordt en dat de kleine te snel groeit.

Vanaf nu sta ik onder controle van een gynaecoloog en niet langer van de verloskundige en zal ik ook vaker op controle moeten om te kijken hoe mijn suikerspiegel is. Als dieet niet voldoende helpt zal ik ook insuline moeten gaan spuiten. Waarschijnlijk zal ik ook eerder ingeleid gaan worden als het kindje te groot blijkt.

Ben even erg verdrietig hierover, ik zal het even een plekje moeten geven en daarna vol goede moed weer doorgaan maar dat lukt vandaag even niet...

Reageer later even uitgebreider op jullie.

Geplaatst

O Ansje dat is balen. Gelukkig gaan ze je wel goed in de gaten houden! mijn schoonzus heeft het bij alle drie gehad. Hoop voor je dat het onder controle te houden is met een dieet. Dikke knuffel.

maagzuur ken ik maar al te goed. Vorig jaar vanaf 14 weken dat het gewoon mijn keel in liep. nu gelukkig pas sinds een week of 2. Rennies werken, maar ook vanillevla en melk. Twee dagen na de bevalling was het weer helemaal weg gelukkig.

De kerstbomen staan weer, wij hebben twee kleine boompjes staan omdat Frederique er anders te goed bij kan.

O, ja de verhalen van de striae ken ik ook maar al te goed. Vorig jaar dacht ik dat ik niets had. Tot ik bevallen was en toen werd het heel erg zichtbaar :-( nu zijn die strepen nog steeds zichtbaar. Helaas niets aan te doen......

Nu heerlijk op de bank bij de open haard! Merk wel dat ik aan het aftellen ben qua werken. Nog 6 weken en dan lekker verlof. Vandaag al weer 28 weken. Het gaat hard!

@ melis: voel je je nog goed?

Fijn avond

Geplaatst

Ansje wat balen!! Het gaat niet van een leien dakje voor een aantal van ons, maar ja, zwanger zijn doet wat met je lichaam. Sterkte in ieder geval!

Nou, de kerstboom staat, heb vanmiddag maar gezellig gemaakt met mijn dochter, cd opgezet en ze was weg van Last Christmas van Wham, haha! Geloof 5x achter elkaar gedraaid! Nu benieuwd hoe man thuiskomt straks...

Geplaatst

thx meiden, vind het zelf ook een super mooie foto. Ben helemaal verliefd.

Caro, leuk dat je dochter er zo wilt van was. Hopelijk komt je man straks wat vrolijker thuis.

Ansje, balen meid. Hopelijk gaat het goedkomen met een dieet.

Ik ben zelfs een beetje jaloers dat de tweelingmama's tot nu toe op hun rug konden liggen.,hahah. Ik kan zeker al 3 maanden niet meer op m'n rug liggen vanwege m'n bekkenklachten. Dat maakt het slapen ook steeds vervelender. Mijn zijkanten doen zelfs af en toe zeer van steeds dezelfde houding.

Geplaatst

Nee hoor, ik kan ook al lang niet meer op mijn rug liggen! Al zeker twee maanden niet meer. Ik kan alleen op mijn zijkanten slapen en bij elke draai word ik wakker... En ik heb er nachten bij dat ik 3 of 4x moet plassen! Dus je hoeft niet jaloers te zijn..

Geplaatst

Ansje: jeetje meis, dat is zeker balen dat je toch zwangerschapsdiabetes hebt. Kan me voorstellen dat je daar even over verdrietig over bent. Hoop dat een dieet je helpt zodat je niet ook nog insuline moet gaan spuiten. Ga je voortaan naar de gyn in het Martini?

Simonja: kan inderdaad ook al een tijdje niet meer op mijn rug slapen hoor, zeker een week of 4 denk ik. Gelukkig sliep ik voorheen ook altijd het liefste op mijn zij al moet ik zeggen dat dit ook niet altijd meer zo fijn ligt nu. Een voedingskussen helpt wel een beetje.

Geplaatst

Ik mag qua slapen helemaal niet klagen. Lig nog steeds op mijn zij en rug. Vind mijn man wel minder, ik schijn als ik op mijn rug lig te snurken..... Ben alleen vaak wakker en vroeg. En het plassen herken ik.

Geplaatst

Oke oke, dan ben ik niet jaloers :-)

Ik slaap nu ook steeds slechter. Ben ook bij elke draai wakker en zodra ik moet plassen duurt het heel lang voordat ik weer in slaap val.

We hebben er dus bijna allemaal 'last' van. Ach ja, het is voor een goed doel he?

Vandaag zijn ze eindelijk bij ons begonnen met de verbouwing. Hoera hoera, nu gaat het ergens op lijken.

Vorige week gordijnen voor beide kinderkamers besteld dus nu bezig met de leuke dingen.

Nu nog 2 weken werken (inclusief deze week) en dan een heerlijk weekje vakantie. Kijk er ontzettend naar uit.

Geplaatst

Ansje - wat vervelend voor je dat je zwangerschapsdiabetes hebt :-( Kreeg je klachten of ben je erachter gekomen via een standaard suikertest? Hoop dat het met een dieet opgelost kan worden. Sterkte i.i.g.!

Moontje - succes/veel plezier vandaag bij de gyn. Voel me op zich redelijk, ene dag beter dan de andere. Gelukkig heb ik al verlof en heb ik dus weinig tot geen verplichtingen, dat doet me enorm goed. A.s. woensdag weer op controle, hopen dat nog steeds alles in orde is.

Caro - wat leuk dat je dochter Wham! leuk vindt, ik vind het ook dé nr. 1 van de kerstliedjes. Hoe is het verder met je?

Ik slaap ook steeds minder/korter. Vannacht was ik om 2 en 5 uur klaarwakker, wordt door elke minimale beweging wakker. Gelukkig kan ik indien nodig overdag een slaapje doen.

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Vanmorgen gezwommen, gaat steeds zwaarder maar nog een paar keer wil ik wel gaan. Jammer alleen dat ik erna altijd zo'n spierpijn heb. En verder gaat het wel goed hoor, snel buiten adem, dat wordt ook steeds erger, moet eigenlijk even gaan zitten als ik naar boven gelopen ben... pfff.

Toch mooi dat je lekker thuis bent he, die ene verpleegkundige was wel erg somber met haar: "je komt het ziekenhuis niet meer zwanger uit." Blijf het een rare opmerking vinden. Doet me denken aan toen ik net bevallen was van mijn dochter. Ik had ook hoge bloeddruk en moest een nacht blijven. De volgende dag wilde ik heel graag naar huis maar er was 1 verpleegkundige die dat niet zag zitten en die me bang zat te maken met: "straks komt u met gillende sirenes weer terug!" Vond ik zo stom. Gelukkig mocht ik van de gyn wel gaan en ging het gewoon goed, wel een paar dagen heel moe maar logisch toch?

Geplaatst

Caro - vind het echt knap dat je nog steeds gaat zwemmen, geloof direct dat dat enorm zwaar zal zijn, RESPECT! Tja, ik denk er nog regelmatig aan, alsof het een nachtmerrie was. Besef nu stukje bij beetje hoeveel dingen ik eigenlijk kwijt ben van die paar dagen door dat magnesium-innfuus, schijnt nogal heavy shit te zijn.

Heb de gyn er nog wel ff op aangesproken, dat ze mij en mijn man enorm bang hebben gemaakt. Tuurlijk is het goed om alle scenario's te bespreken, maar niet de nadruk leggen op het ergste scenario, althans zo zie ik het.

We leven van dag tot dag, dus elke ochtend een klein feestje hier!

Geplaatst

Ansje, wat rot dat je zwangerschapssuiker heb, hopelijk kan met dieet insuline spuiten voorkomen worden.

Ik heb nergens last van met slapen, maar ik speel vals :-) ik heb soort slaapmedictaie (heb ik sowieso al, ook zonder zwangerschap )

En om de pijn in de nacht te voorkomen heb ik een electrisch bedbodem gekocht waardoor mn lichaam ontzien word en ik gewoon op mn rug kan liggen.

Geplaatst

Hi Medusa,

Ik heb ook zo'n elkectrisch bedienbare lattenbodem maar mijn fysio raadde mij zeer af om zo in slaap te vallen. Mijn bekken zou hierdoor in een onnatuurlijke stand komen te staan waardoor de klachten op lange termijn alleen maar erger zouden worden.

Ik heb geen idee of dit zo is maar dit is wat ze mij vertelden. Ik lig zo wel af en toe om nog ff tv te kijken maar zodra ik ga slapen gaat hij weer plat.

Hoe bevalt het met manlief thuis? Heerlijk aan het genieten?

Geplaatst

Simonja: fijn dat de verbouwing nu begonnen is. Is het een kleine verbouwing en zijn ze snel klaar of zit je nog weken in de troep straks? Wij hebben vorige week ook gordijnen besteld voor de babykamer. Duurt nog even voor ze geleverd worden. Vervelend dat je zo slecht slaapt en veel wakker bent.

Caro: wat goed dat je nog steeds gaat zwemmen. Ik ga naar Pilates voor zwangeren en merk wel dat dit wel wat lastiger wordt. Maar goed, het is nog 2 keer dus dat ga ik nog wel volhouden. En dan hopelijk in januari ofzo misschien nog eens een keertje zwemmen ofzo. Probeer wel wat te bewegen, maar gisteren toen ik met manlief even klein stukje ging lopen, tsjonge, mijn oma loopt me er nog uit volgens mij haha.

Melis: wat fijn dat het tot nu toe nog goed gaat. Inderdaad wel vreemd dat ze jou en je man toen zo bang hebben gemaakt door het ergste scenario heel duidelijk hebben voorgehouden. Dat helpt dan ook niet echt voor je bloeddruk lijkt me zo.

Heb vandaag een wat minder dagje. Vanmorgen een klein beetje opgeruimd in huis, maar kreeg ik direct zoveel last van mijn buik dat ik maar ben opgehouden. Vanmiddag vermaak ik me dan maar op de bank met tv en laptop. Het wisselt echt per dag, misschien ligt het ook aan groeispurtjes van de twee ukken. Herkennen jullie dat?

Geplaatst

Sissy - ik herken wel wat je zegt. Vandaag heb ik een goede dag (althans tot nu toe) ondanks mijn gebroken nacht. Ik vind het soms lastig, in je hoofd wil je van alles maar lichamelijk lukt het niet altijd. Ik zou me er gewoon aan overgeven meis, je hebt 2 (!) baby's in je buik hé?!

Medusa - hoop dat je lekker aan het genieten bent met/van je mannetje en je dochter.

Hebben jullie nog tips wat betreft de keuze tussen kdv of gastouderopvang? Onze voorkeur gaat uit naar flexibele uren/dagen i.v.m. de onregelmatige werktijden van mijn man. Voor m'n gevoel is een gastouder daar flexibeler is, maar misschien dat jullie er ervaring mee hebben?!

Geplaatst

Simonja, wat gek, bij mij zeggen ze juist met kussens onder je benen te slapen in een knik omhoog ( onder je knien ) en niet schuin omhoog zeg maar zodat de druk bij je bekken minder is, en met een electrisch bodem nog beter is want kussens verschuiven en een bedbodem niet.

Dat was 1 van de 1e dingen die ze zei, gelijk kussens onder je benen.

Ik voel echt de verlichting daardoor.

Ik kan je geen tip geven voor dagopvang.

ja, het is echt fijn dat manlief thuis is, heb gelijk meer een soort rust in me en vind echt heeel fijn om s avonds tegen hem aan te liggen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden