Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fijn is dat he, weer een positieve test. Nogmaals gefeliciteerd meid! Wanneer had je de TP?

Kom net uit het ziekenhuis van het bloedprikken, vandaag tussen 13.30-16.00 uur de uitslag van de bloedtest. Ze willen graag zien dat de hcg waarde hoger dan 150 is, ben heel erg benieuwd. In het VU (waar ik onder behandeling ben) blijf je tot 10 weken onder controle als alles goed gaat, anders langer. We gaan het meemaken!

Spannende tijden breken er nu aan he?! Hoe sta jij erin?

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

melis ben benieuwd hoe hoog je waarde is en dan met die test van vanochten ga je er toch nog zekerder heen.

elinorac mooi dat de test 2-3 weken aan gaf

Ook bij ons was het de eerste keer raak en dan is dat natuurlijk super maar als je dan de rest van de verhalen hier leest denk je wel gelijk wat een geluk je hebt gehad. Ik moet er wel bij zeggen dat doordat mijn man ziek is geweest en hij ook niet meer vruchtbaar is, ik wel vind dat als je dan eenmaal de wens hebt je natuurlijk ook al aan het proberen bent (theoretisch) alleen heeft dit geen zin en dan de weg hiernaar toe vind ik ook niet altijd even snel gaan. (natuurlijk wel sneller dan als je eerst op de normale manier probeert zwanger te raken en het lukt niet).

Deze ronde duurde het iets langer bij ons maar gelukkig is het weer gelukt. Voor de zekerheid vanochtend weer getest en hij is veel duidelijker dan woensdag moeten het toch maar gaan geloven. Gelijk het zkh gebeld en 20 juni hebben we de eerste echo ben zo benieuwd

Geplaatst

Melis ik had de TP op 17 juni. Ik vind het heel onwerkelijk en eng, ben ook al 42 dus... kan niet wachten tot de eerste echo! Sta er wel heel positief in hoor!

Veer wat leuk dat je al een dochter hebt, ook uit maart, ik heb ook al een dochter uit maart en ben zelf ook uit die maand en nu weer begin maart uitgerekend! Hoe krijg ik het voor elkaar... Mijn vriend gromde al bij de gedachte aan weer een Vissen...

Geplaatst

@melis, ik had de punctie en onderzoeken in almere, de tp in het vu dat was alles eigenlijk wat ik in het vu te zoeken had. vond het wel fijn hoor, dat ik niet iedere keer die richting op moest. maar goed...alles is heus wel goed :) en dat geldt ook voor alle andere zwangeren hier :)

Geplaatst

Dames

Even snel. HCG was 1223..... dus misschien kans op tweeling. 19 juli eerste echo om te zien of het op de goede plek zit als er dan nog geen hartactiviteit is dan krijg ik twee weken of een week later weer een echo. Clearblue nu 3+....

Caro: super!!! de tests zijn dus nu wel lekker duidelijk.

Ga aan het werk, hoe moet ik me nu toch concentreren....????

X

Geplaatst

Oh Moontje wat spannend!! Wanneer heb jij de TP ook alweer gehad? Ben je blij met een tweeling? Dat wordt lekker druk met die kleine meid erbij haha!

Jammer toch eigenlijk dat ik geen bloedtest krijg dus geen HCG waarde weet... Zal moeten wachten op de echo, zal ook rond die tijd zijn, zometeen het zh bellen maar dat kan pas om half 11 omdat ze tot die tijd puncties hebben.

Geplaatst

@ Veer, ik ben ook heel erg benieuwd naar de hcg waarde, vanmiddag weten we het! Krijg jij ook nog een bloedtest? Wat leuk dat je 20 juli je eerste echo al hebt. Als de hcg waarde hoog genoeg is krijgen wij vanmiddag ook een datum voor onze eerste echo, ik kan niet wachten!!

@ benbri, wij hebben bewust voor het VU gekozen vanwege de goede ervaringen van mensen die wij kennen. We hebben ooit ook een intake in het Flevo gehad, maar daar hadden we geen "klik" mee. We zijn echt super tevreden over het VU, dus elke keer op en neer rijden vinden wij geen probleem ;-)

@ moontje, wat een geweldig nieuws zeg! Spannend hoor... Denk aan je!

@ caroline, in welk ziekenhuis ben jij onder behandeling?

Zijn jullie trouwens naar de forumdag in juni geweest? Lijkt mij wel leuk om elkaar een keer te ontmoeten! :-)

Geplaatst

hahahaha...nee, en het vu is voor jullie natuurlijk weer iets dichterbij dan bij ons...wij hadden het juist andersom...gelukkig had ik die klik wel in het flevo, anders had het wel rot geweest ja :)

leuk...hier ook tweelingen, in het februari forum zitten er ook een paar, dus superleuk voor jullie (denk ik toch?) zelf ben ik wel blij dat het er uiteindelijk bij ons toch eentje is :)

Geplaatst

Wordt inderdaad erg druk als het een tweeling is, maar we vinden het ook heel erg leuk. We zijn allang blij dat het gelukt is!!!!!! TP was 16 juni, volgens mij een dag eerder dan jij. Maar bij mij waren het twee cryo's en die zijn dan ook alweer wat ouder. Of werkt dat niet zo????

Vorige keer was mijn HCG 343 op wd 15, dus wel een duidelijk verschil.

Caro weet je al wanneer de eerst echo? Wanneer gaan jullie het vertellen aan jullie dochter? Dat moet wel een feest zijn voor haar?

Ga weer snel verder werken...oei oei mijn concentratie is niet veel vandaag!

Geplaatst

Moet nog 3 weken wachten, zit in het Maasstad Rotterdam, daar heb je de echo standaard 3 weken nadat je belt, dus 22 juli. Pfff...

Hebben besloten het mijn dochter na deze echo te vertellen. Zou wel tot 12 weken willen wachten maar dat lukt toch niet.

Of ze blij zal zijn? Ze heeft jarenlang om een zusje gevraagd maar de laatste twee jaar vindt ze het wel best zo, lekker alle aandacht en alle spullen voor haar alleen... Denk dat ze wel blij is maar haar eerste reactie zou wel eens tegen kunnen vallen, dat wil zeggen ik bereid me er op voor dat ze me niet om mijn nek vliegt... We zullen zien...

Geplaatst

Meiden, ik heb zojuist de uitslag van de bloedtest; zwanger!

M'n hcg waarde is vandaag (11 dagen na TP) 175 en dat vond de gyn een mooie waarde voor dit stadium van een zwangerschap van een eenling.

Helemaal leuk & superblij zijn we..

Caroline, ook ik moet nog 3 (3,5 zelfs) weken wachten, 25 juli heb ik m'n eerste echo..

Fijn weekend meiden!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ook ik kom me hier voorzichtig melden.

We hebben vanmorgen een test gedaan en ik ben zwanger.

19 juli hebben we de eerste echo.

Het lijkt me leuk om met jullie mee te schrijven.

Liefs Ansje

Geplaatst

Hoi Melis,

Ik voel me eigenlijk wel goed, wel wat sneller moe en last van mijn borsten af en toe een steekje of krampje hier en daar, maar verder prima.

Voel me wel onzeker hoor, hebben jullie dat ook?

Vanmorgen nog snel naar de winkel geweest en een digitale clearblue test gehaald en die 2-3 weken aan. Prima dus.

Ik hoop dat we een gezellig kletsclubje worden en dat er nog veel meer bij mogen komen

Liefs Ansje

Geplaatst

@ ansje, ik voel me ook goed hoor! Beetje moe en een soort spierpijn in mijn borsten. De eerste 12 weken is volgens mij iedereen onzeker, maar no matter what; positief blijven denken! En geen bloed = goed he!?

Ik zie dat jij ook een ticker hebt gemaakt. Ik wilde er al één maken maar vond het wellicht nog iets te vroeg. Toen ik jouw ticker zag heb ik hem ook maar gemaakt. :-)

Wordt vast heel gezellig hier hoor... Schrijf je allang mee op dit forum?

Geplaatst

Hoi Ansje, ik had 1 dag na jou de TP en ook gister 2-3 op de Clearblue, wat gaaf om te zien staan he!

Ik vind het wel heel eng hoor, moet ik zeggen. Ik zie dat jij al een ticker hebt gemaakt, dat durf ik nog niet, pas na de eerste echo! Maar we schelen niks dus kan ik mooi bij jou meekijken, haha! Zie dat je bent uitgerekend op 6 maart, mijn verjaardag, ik heb een paar van die calculators ingevuld en kwam ergens tussen 2 en 7 maart uit, benieuwd wat de werkelijke uitgerekende datum wordt na de echo...

Caroline

Geplaatst

Caroline, ik ben "overgehaald" door de ticker van Ansje, haha..

Het is inderdaad errrrug vroeg maar ik ben superpositief en voel me goed, enne... we zijn toch echt zwanger he! ;-)

Hoe is het met je?

Geplaatst

Goed hoor, beetje onzeker door gelig gedoe in mijn inlegkruisje... Moet mezelf er steeds van overtuigen dat het geen beginnende menstruatie is omdat het daar zo op lijkt... Heb gegoogled en schijnt vaker voor te komen: gelige afscheiding, sommigen hebben het de hele zwangerschap... Inderdaad: vanaf nu vertrouwen hebben in je lijf.

Gister een hele opgeblazen gevoel dag gehad, kon echt mijn spijkerbroek niet dicht krijgen maar schijnt te maken te hebben met je darmen? En verder heb ik al sinds dag 4 lichte hoofdpijn... Ach ja, al met al prima hoor, duurt alleen nog zo lang tot de echo, wou dat ik effe kon spieken!!

Geplaatst

Lieve caro, geen bloed = goed..!

Ik heb de afgelopen dagen ook een enorm opgeblazen buik, alsof ik al 4 maanden zwanger ben :s Gewoon ff een losse broek aantrekken of ff lekker uitleven op de wc ;-)

Dit heeft inderdaad met je darmen te maken. Waarschijnlijk groeit je baarmoeder en moeten je darmen daar plaats voor maken. Ook kan het te maken hebben met je hormoonhuishouding die lichtelijk van slag is.

Wellicht dat we de huisarts kunnen vragen om tussen nu en de echo een keer ons hcg weer te prikken??

Geplaatst

Melis, geen bloed is goed haha. Ja ik schrijf nu ongeveer een jaar mee op dit forum vooral op de ICSI eigen cyclus. Voordat ik met hyper ben begonnen heb ik eerst 6 x icsi eigen cyclus gedaan.

Caroline, de gelige afscheiding die jij beschrijft heb ik ook! Voorlopig zijn we nog niet van de inlegkruisjes af. Af en toe voel ik echt wat 'lopen' zeg maar, net alsof je ongesteld bent. Pfff dan is het elke keer weer een opluchting als het toch geen bloed blijkt te zijn.

Ik heb ook wel even getwijfeld over de ticker maar hem toch maar geplaatst. Ik heb me voorgenomen van elke minuut te genieten en me voor zover het lukt nog niet te druk te maken over de eerste echo. We hebben hier zó lang op moeten wachten dat ik nu al volop aan het genieten ben, maar snap je heel goed hoor. Ben je eindelijk zwanger, is het nog spannend.

Hebben jullie het blijde nieuws al aan familie/vrienden verteld?

Wanneer hebben jullie de eerste echo?

Geplaatst

Ik ben vanaf het begin van de poging open en eerlijk over alles geweest. Dus ja, wij hebben het wel verteld aan mensen/collega's/familie. Mensen wisten dat wij gisteren de bloedtest hadden en komen dan toch met vragen over de uitslag. Zelf ben ik nogal een flapuit dus die 12 weken zou ik noooooooooit mijn mond kunnen houden. Negatieve kanten vind ik er niet aan zitten. Op mijn werk is er veel begrip voor mijn situatie en elk ziekenhuisbezoek is prima, of ik nou een uurtje of een hele dag weg ben. Mocht het mis gaan moet ik het ze ook vertellen, maar het voordeel daarvan is is dat je veel steun krijgt. Ik ben geen binnenvetter, ik deel graag veel met de mensen om mij heen. Hebben jullie het verteld?

25 juli heb ik mijn eerste echo, jij dan Ansje?

Geplaatst

Ik 22 juli de eerste echo. Oh jij hebt dat dus ook Ansje, ja ik voel ook soms wat lopen, elke keer weer schrikken.

Ik heb het alleen verteld aan mensen die weten dat we bezig waren. Mijn ouders en schoonoudres weten allemaal al 2 jaar van niks (anders gaan ze zich er teveel mee bemoeien/zorgen om maken, vooral mijn moeder) dus die krijgen het zeker niet te horen voor de eerste echo. Eigenlijk zou ik nog willen wachten tot 12 weken zelfs maar dat gaat niet lukken, want als ik het aan mijn dochter vertel, kan die zich geen 5 weken inhouden natuurlijk (als ik het zelf al zou kunnen)...

Geplaatst

Vinden jullie het leuk om een overzichtje bij te houden wie/wanneer een echo heeft en/of is uitgerekend? Of vinden jullie het hier te vroeg voor?

Heb alvast een opzetje gemaakt, wijzigingen zijn van harte welkom.

Het liefst natuurlijk meer zwangere meiden ;-)

Naam/leeftijd/hoeveelste kindje/hoeveelste poging/hoeveelste tp

Melis25, 25 jaar, 1e kindje, 1e ICSI poging, 1e TP

1e echo

Ansje20: 19 juli

Caroline: 22 juli

Melis25: 25 juli

Uitgerekend op...

Ansje20: 6 maart

Melis25: 9 maart

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden