Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hee melis, dacht...zal nog even antwoord geven op je vraag hahahaha...maar hier ontzettend misselijk, dus nee, echt genieten kan ik nog niet, maar het zit er en het groeit zover ik weet, dus ik ben allang blij. hoop dat het rond de 11e week of zo wel verdwijnt. heel veel succes iedereen hier :)

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

(P.S. misschien kan een moderator beide topics samenvoegen en/of er eentje sluiten? Dan blijven alle uitgerekend-in-maart-meiden gezellig bij elkaar)

ik zag de 2 topics voorbij komen, dus bij deze :-)

allemaal gefeliciteerd meisjes! Heeeeeeeel veeeeeel geluk de komende maanden en genieten hoor!

liefs Sab

Geplaatst

Ik kom me hier ook maar melden vandaag positeif getest we zijn zo blij kan het alleen nog niet geloven. Nu ook lage buikpijn en rugpijn en dat maakt me weer zoooooo onzeker, maar onze vakantie kan in iedergeval niet meer stuk.

alle andere meiden die hier ook al positief getest hebben gefeliciteerd

Geplaatst

@ Veer, jij ook hier wat gezellig zeg! Nogmaals gefeliciteerd..@ Caroline, ik herken je gevoel heel goed. Maar als we er nou vanuit gaan dat alles goed gaat komende weken hebben we iig niet zoveel stress.. Zou het leuk vinden als je mee komt schrijven :-)

Geplaatst

Meiden nu schrijf ik toch al mee... was het niet van plan eigenlijk.

Heb vanmorgen de derde Kruidvattest gedaan en nu is ie lichter dan de andere twee! Moet er wel bij zeggen dat ik om half 6 vanmorgen geplast had en deze urine van 8 uur vanmorgen was, dus niet zo geconcentreerd? Ik wilde eigenlijk vandaag de Clearblue met tijdsindicator doen maar nu durf ik niet meer en heb ik deze plas weg gegooid... Wat is het stressvol zeg, deze periode... Misschien toch ook vast het zh bellen, maar ik mag eigenlijk pas 2 juli testen van hun dus wilde morgen pas belllen, pfff...

Geplaatst

@ Caroline, kan die lichtere test niet heel goed komen doordat je de "nachtplas" al hebt gehad om 5.30 uur? Neem aan dat je de vorige twee testen met "goede" urine hebt gedaan? Hou er ook rekening mee dat je al vroeg test he mop, dus en geen "goede" urine en vroeg testen kan best een licht streepje geven.

Ik zou me niet teveel zorgen maken hoor.. Geen bloed = goed.. Overigens verdubbeld het HCG elke 48 uur.

Heb je 2 juli een bloedtest?

Geplaatst

Hebben jullie ook last van steken/krampen in je onderbuik en een opgeblazen gevoel? Volgens mij zijn mijn darmen behoorlijk aan de kant geduwd.. Hoe voelen jullie je?

Geplaatst

Haha Melis dat is precies waar ik last van heb allebei!! Opgeblazen gevoel heb ik al anderhalve week ofzo, achteraf bekeken en steekjes en krampjes heb ik ook, vooral 's avonds in bed...

Ik krijg helaas geen bloedtest, moet zelf testen en dan afspraak maken voor een echo, dat ga ik morgen doen...

Geplaatst

Caroline, sorry maar ik ben blij dat jij er ook last van hebt! Weet ik iig dat ik niet alleen ben. Ga morgenochtend eerst thuis nog ff testen en daarna de bloedtest. Hoe voel je je? Al last van kwaaltjes?Liefs Melis

Geplaatst

Dat dacht ik nou ook, daarom moest ik ook lachen: terwijl ik je bericht zat te lezen dacht ik : bleh... weer dat opgeblazen gevoel! Als ik snel opsta kan ik ineens een steek hebben links of rechts, maar ook wel eens kleine steekjes hoger bij mijn navel in het midden?

Ik heb sinds de avond van dag 4 al elke dag af en aan lichte hoofdpijn. Alle eerdere keren werd aangekondigd dat het mislukt was door hoofdpijn, net als bij mijn menstruatie, maar dat was altijd dag 7 en 1 dag. Kennelijk is dit van de hormonen...

Ik vind het gewoon heel eng eigenlijk. Kan nog niet echt blij zijn, jij? We zijn al zo lang bezig en dan is het nauwelijks te geloven dat het nu gelukt is... Maar ik spreek mezelf regelmatig toe: positief blijven!!

Geplaatst

Ik ben blij met de uitslag van de test. Tuurlijk zijn er momenten dat ik onzeker ben, maar heb er alle vertrouwen in dat het goed gaat. Ik wil positief zijn. Misschien heeft mijn optimisme te maken met het feit dat ik meteen na de 1e tp in de 1e ICSI zwanger ben geworden.Hoe lang zijn jullie al bezig dan?Probeer je niet teveel zorgen te maken en onthou; geen bloed = goed!Liefs xx

Geplaatst

Hoi ladies,

Hier ook last van buikpijn, dacht echt dat ik ongesteld zou worden..... Raar??? Verder ben ik echt wel misselijk. (nogal en vorige keer was ik dat een stuk later)

Morgen mag ik de bloedtest laten doen maar ik denk dat ik zo even bloed laat prikken. Dochterlief is namelijk ziek en dan is er een kans dat ik morgen niet naar het zh kan om te testen.

@ Caro: zal morgen wel goed komen, zal wel aan de urine liggen!

X Moontje

Geplaatst

@ Moontje, zowel Carolien als ik hebben ook menstruatie-achtige buikpijn/krampen.. Maaaaaaar, geen bloed = goed!!Ik mag morgen ook een bloedtest doen om het hcg te meten. Welk ziekenhuis ben je onder behandeling?

Geplaatst

Dan heb je al een lange weg achter de rug, ja.. Dan kan ik me heel goed voorstellen dat je nu moeilijk kan geloven dat je zwanger bent. Maar het is toch echt zo meid! Kan je handtekening nu niet lezen want ik schrijf op mijn iPhone! Xxx

Geplaatst

Hey Melis,

Zit in het Elisabeth ziekenhuis in Tilburg. En jij?

Caro: Ik voel me bijna schuldig dat het nu zo makkelijk is gegaan. Jij en manlief zijn een echte bikkel. Ben zo blij voor jullie!

X Moontje

Geplaatst

Hoeft niet hoor Moontje, we hebben allemaal het nodige meegemaakt! Jij ook... Maar ik moet toegeven: toen ik las dat het meteen gelukt was bij jou kon ik het niet meteen opbrengen om je te feliciteren, sorry, schaam schaam...

Geplaatst

Caro: Kan ik me helemaal voorstellen dat dat niet leuk was. Maakte laatst hetzelfde mee toen iemand me vertelde dat ze toch wel 3 maanden hadden geprobeerd en dat ze toen pas zwanger was.....grrrr

Geplaatst

Ik ken dat soort verhalen en het is idd vreselijk om te horen. Had laatst op m'n werk een borrel met collega's want er ging er 1 met zwangerschapsverlof. Roept er iemand naar mij; " Melis, wanneer neem jij eigenlijk eens kinderen?" Toen riep ik terug; " Nou, ze zijn besteld hoor aangezien wij ze niet zelf kunnen maken"........ Je had die blikken moeten zien. Om heel eerlijk te zijn hebben mijn man en ik het nooit geprobeerd via de natuurlijke weg. Oktober 2007 ben ik gestopt met de pil ivm kinderwens en twee weken later hoorden dat hij zaadbalkanker had en moest direct met chemo beginnen. Na alle chemo's en operaties bleek hij geen zaadlozing meer te hebben. Dus ja, om ff heel egoistisch te zijn; het is bij ons gelijk de allereerste keer raak en daardoor zijn we helemaal door het dolle heen! Wellicht ook mijn leeftijd, ik ben net 25..Maar wat Moontje zegt over schuldgevoel kan ik me heel goed voorstellen, als je de verhalen/handtekenkingen van alle lieve meiden hier leest die al zo lang vechten voor een kleintje. Het is nooit eerlijk verdeeld, helaas.....Meiden, ik heb net weer positief getest en de streep was al flink donkerder dan woensdag. Ik ben dus echt zwanger, yessss!!! Ga zo richting het vu voor de bloedtest. Jullie nog plannen voor vandaag?Liefs xxxx

Geplaatst

Benbri, wij wonen idd in Almere maar zijn onder behandeling in het VU. Vandaar dat we daar bloed laten prikken. Blijf je eigenlijk na een IVF/ICSI behandeling onder behandeling bij een gyn? Of kan je gewoon naar de verloskundige?

Geplaatst

Ik had ook weer een goeie streep op de Kruidvattest van vanmorgen en nog mooier: Zwanger 2-3 op de Clearblue! Wat gaaf om dat eindelijk te zien staan en dat dat op mij slaat!!

Straks het ziekenhuis bellen voor de eerste echo... Ga zo weer wandelen, begin het steeds leuker te vinden en de eerste keer dat ik dit na de TP ben gaan doen elke dag, dus wie weet heeft het geholpen? En verder zien we wel.

Melis ik denk dat dat per ziekenhuis scheelt maar wat ik in het algemeen heb gehoord is dat je tot 16 weken bij de gyn blijft en het daarna als 'gewone' zwangerschap wordt beschouwd dus dat je naar de verloskundige mag. Als ze je helemaal goedkeuren natuurlijk en er geen aanleiding is om in het zh te blijven.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden