Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

nu ben ik nog m,eer nieuwsgierig naar de taart, ik ga hem ook maken, ik ga dit weekend naar mn schoonouders en blijf daar slapen, neme hem wel mee daar naar toe

ja dat kan gebeuren dat je je verspreekt, wij hebben ons niet versproken bij Ilona met dr naam wel dat het een meisje is, daarom gaan we nu niet geheim houden wat het geslacht is, dat gedoe geen zin in :-)

Ik ben op zoek naar een leuk kinderkeukentje voor Ilona, pfff veel keus ook financieel moeilijk hoor.

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

IKEA? Is het eerste dat in me opkomt.

Wat grappig dat we allemaal die taart gaan maken... maar man en dochter moeten nog uitvechten welke want man wil citroen en dochter wil aardbei...

Geplaatst

Chris, goed dat je je hebt ziekgemeld. Kan je even bijkomen en alles laten bezinken.

Melis, wat naar nou dat je nu weer gehakketak hebt op je werk. Weet wel dat jij niets verkeerd hebt gedaan en goed gehandeld hebt. Laat ze het maar bekijken hoor. Groot gelijk.

Oeps wat een actie van je man. Hij zal zich ook wel lullig gevoeld hebben. Als je schoonouders het maar voor zich houden valt de 'schade' nog enigszins mee.

Of een nieuwe naam bedenken.. haha, maar begrijp je gevoel hoor, leuk is het niet!

Medsusa, mijn eerste gedachte is ook Ikea. Mooie spullen en niet al te duur.

Ik ga straks weer naar de vk. Verheug me er al weer op het hartje te horen!

Fijne dag!

Geplaatst

Ansje, veel plezier bij de vk.

Yes, yes, yes! Vandaag alweer 18 weken, de tijd gaat zoooooo snel!

Ga aan 't werk meiden, spreek jullie later!

Geplaatst

Hmmm, lekker boerenkool. Wilde dat gisteren ook maken, maar de supermarkt hier om de hoek (is erg klein) had het niet. Dus dan maar stamppot rauwe andijvie gemaakt.

Die kwarktaart begint wel steeds lekkerder te klinken haha.

Melis: yes, alweer 18 weken, wat gaat het snel he? En wat een verhaal dat je mannetje de naam verklapt heeft. Hij zal zich behoorlijk lullig hebben gevoeld denk ik.

Ansje: veel plezier bij de vk vandaag!

liefs,

sissy

Geplaatst

Daar is ie weer, ons lijstje!

Hoe zou het met Pjessie, Lynn, Rican, Wen78, Disi zijn? Die zie je hier amper... Hoop maar dat alles goed gaat!

Volgende echo/afspraak:

10 Oktober : Medusa ( gyn echo )

10 Oktober : Sharon (Pretecho)

11 oktober: Caroline (controle + 20 wk echo)

12 Oktober : Veer (verloskundige)

12 Oktober: Simonja (controle vk)

14 oktober : Melis25 (20 weken echo & verloskundige)

14 oktober : Ansje20 (20 weken echo)

17 Oktober : Moontje (20 weken echo)

17 oktober : Sissy (20 weken echo)

19 oktober : Veer (20 weken echo)

19 oktober 17 weken controle VK

21 oktober : ChrisH (20 weken echo)

24 oktober: Simonja (20 weken echo)

24 oktober: Sissy (controle + echo gyn)

26 oktober : Pjessie (20 weken echo)

1 November : Medusa ( vk )

7 November : Medusa (vk in zh)

9 november 20 weken echo (EMC)

25 november : Melis25 4D-echo (dr. Papa)

Uitgerekend op...

2 Maart : Veer

4 Maart : Moontje

6 Maart : Ansje20

6 Maart : Caroline (2ling)

7 Maart : Lynn

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja

11 Maart : ChrisH (2ling)

11 Maart : Sissy (2ling)

14 Maart : Sylvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

15 Maart : Pjessie (2ling)

21 Maart : Sharon

26 Maart : Disi

28 Maart : Vlinder_1976

29 Maart : Medusa

31 maart : Rican

31 maart : Wen78

Geplaatst

Caro, dan maak je toch 2 kwarktaarten hahahaha jammie lekker.

Ikea kinderkeukentje compleet is nog wel 100 euro, heb gister beetje zitten speuren en heb paar sites gevonden, als manlief weer thuis komt gaan we er 1tje uitzoeken.

Ansje veel plezier bij vk en het luisteren van hartje :-)

Melis alweer 18 weken, jeutje het lijk nog kort geleden dat we op het wb zaten en nu ben je bijna op de helft :-)

Ik heb vannacht gedroomd dat de gyn belde toen ik 36 weken zwanger was joh we hebben een gaatje kom maar we gaan de baby halen, en ik zat maar nee kan niet ben nog maar 36 weken, maar toch gedaan en we kregen een prachtige dochter.

Ik denk nu ook dat we een meisje krijgen. :-D

Fijne dag meiden, ik heb vanmorgen ( vrijwilliger ) gewerkt en ben moe ga ff slapen.

Het zal wel goed gaan met die meiden Melis.

x

Geplaatst

Ik heb ook weer geslapen net, het schijnt dat ik enorm snurk sinds een paar weken! Ik zei al misschien komt het door de medicijnen? Ik word er zelf regelmatig wakker van... Nou ja, mijn vriend snurkt al 11 jaar, dus...

Het wordt de aardbeienkwarktaart, man en dochter gaan 'm morgen maken, ben benieuwd...

Vanavond... pannenkoeken! We hebben zo gezond gegeten de hele week dat het wel weer een keer mag. Heb wel extra gezonde sapjes gekocht, die drinken we er bij.

Geplaatst

Jammie, pannenkoeken. Ik denk dat ik die morgen maar eens ga bakken. Moet nu nog een boodschappen doen, heb nog een restje pasta in de koelkast dus maak lekker salade erbij. Heb net ook lekker even geslapen. Vanavond nog verjaardagsvisite bij vrienden, dus heb even verstandig gedaan door vanmiddag mijn rust te pakken zodat ik hopelijk vanavond wat meer waard ben.

Melis: het zal vast met de andere meiden wel goed gaan.

Medusa: leuk, zo'n keukentje voor je dochter. Dat blijf ik altijd erg mooi speelgoed vinden. Zal bij ons ook nog wel eens in huis komen denk ik haha

Geplaatst

Zo beebje is weer goedgekeurd. Hartje klopte weer mooi en de verloskundige was goed tevreden. Toch wel weer fijn even die bevestiging dat alles ok is.

Ik begin de kleine nu steeds beter/meer te voelen. Heel bijzonder.

Meiden fijne avond en lekker smikkelen van de taarten die jullie gaan maken hiihi

Geplaatst

Ansje, fijn om te lezen dat alles goed is met je beebje, altijd weer een geruststelling om ff zijn/haar hartje te horen.

Voel je je ook goed?

Hebben jullie nog plannen voor dit weekend?

Ik ben het hele weekend 'alleen'; manlief heeft 4 nachtdiensten dus is overdag in een diepe slaap. Zit nu in een pyama met neppe UGG sloffen eronder en m'n haar in een ouderwetse schoonmaakknot (zo één die niet hoger op je hoofd kan zeg maar) op de bank te genieten van de kaarsen die ik aan heb gedaan. Nou, prettig weekend Melis... Whahahahaha!

Geplaatst

Weer eens een vraagje: zitten jullie ook sneller vol 's avonds? Ik kon echt niet meer na 2 pannekoeken en ik eet er eigenlijk altijd drie... Zou mijn maag al in de verdrukking komen? Vandaag de hele dag moe en buikpijnerig trouwens, niet echt fijn... En weinig beweging gevoeld, kom op jongens, ik wil plopjes voelen! Blij dat ik dinsdag weer een echo krijg...

Geplaatst

Caro, heb ik ook. Ik eet eigenlijk maar de helft van w ik normaal eet. Eet vaker kleine beetjes. Volgen mij is de boel bij mij naar boven gedrukt waardoor er minder ruimte is.

Geplaatst

Caro, hier nog iemand die kinderporties eet. Zoals fren al zei eet ook ik vaker kleine beetjes. Heel apart, sowieso vind ik warm eten helemaal niks nu. Bij mij lijkt er een patroon in de bewegingen te zitten. Overdag is hij vrij rustig, af en toe een plopje. Maar 's avonds voel ik hem veel regelmatiger!

Geplaatst

Ja, mijn buik zit ook al zo hoog, vlak onder mijn borsten, eigenlijk niet meer dan logisch dat allerlei organen in de verdrukking komen... Las op Babybytes dat onze baarmoeders, Melis, met 18 weken zo groot zijn als een kleine meloen! Ik neem aan een suikermeloen, maar ja, bij mij lijkt het meer een watermeloen haha!

Geplaatst

Tja, bizar he?! Ben ook heel benieuwd hoe de baby(s) liggen; horizontaal of verticaal. Mijn buik is ook al redelijk qua formaat, maar nog niet zo hoog als die van jou. Logisch, jij hebt 2 wondertjes in je buik. Oh ja, Prenatal heeft 25% korting op alle mode; baby, kinder en positie!

Geplaatst

Voor zover ik zag op de laatste echo liggen ze naast elkaar, horizontaal. De plopjes die ik voel komen ook duidelijk van links en van rechts... en een enkele keer in het midden. Klopt weer niet met mijn hoge buik maar volgens mij zijn mijn darmen vooral naar boven geschoven. Ik weet niet hoe het zit met verschuiven enzo, zal het eens vragen dinsdag.

Geplaatst

Ben heel benieuwd wat je gyn zegt over de verdrukkingen, hoor 't graag van je aangezien ik pas de 14e naar de vk moet. Ik voel de plopjes voornamelijk in het midden en links. Ook met de doppler betrap ik hem vaak links/middenin, haha ;)

Geplaatst

Hallo dames,

Ben van de wk terug gekomen van vakantie. Was lekker ontspannend. Voor me vakantie ben ik niet zo actief geweest op het forum, omdat na een hele dag werken en het huishouden doen helemaal op was. Me energie is sinds 2 a 3 weken weer terug en natuurlijk lekker kunnen uitrusten op vakantie.

Vandaag bij de vk geweest bloeddruk is goed en het hartje klonk ook goed. Ben toch wel weer elke keer opgelucht als ik het hartje hoor kloppen. Morgen zijn we 15 weekjes! Het gaat best snel.

Volgende week hebben we een pretecho met geslachtsbepaling. Bij de 12 weken echo heeft de vk volgens de nub methode voor 75 a 80% voorspelling gedaan wat het geslacht is. Ben benieuwd of het klopt.

Zag in de lijst dat alleen melis weet dat ze een baby boy krijgt... Aangezien ik als laatste uitgerekend en en nog 1 weekje moet w8... Ben ik daar best verbaasd over.. Of hebben jullie gewoon allemaal geduld? Recpect daarvoor... Zelf kan ik het echt niet ben viel te nieuwsgierig voor ;-)

Geplaatst

Ansje, fijn dat je weer een goede echo hebt gehad.

Dit weekend vieren we de verjaardag van mijn man met de (schoon)familie. Ik ben goed uitgerust nu. Ik zou ook wel wat willen voelen in mijn buik, maar ik heb nog niets bijzonders gevoeld. Nog even geduld.

Geplaatst

Rican, wat fijn om weer wat van je te lezen! Had het eerder vandaag nog over je, vroeg me af hoe het met je zou gaan. Nou, zo te lezen goed dus! Tot nu toe ben ik inderdaad de enige die het geslacht weet, er zullen vast nog wel meer bijkomen. Chris, goed dat je wat meer uitgerust bent nu. Opeens is het er; het gevoel van je kindjes. Weet je waar je placenta ligt? Speelt een belangrijke rol hé?! Die van Caro en mij liggen achter en bij Caro is het al de 2e zwangerschap. No worry girl, komt vanzelf!

Geplaatst

Hier alles goed hoor meiden, jullie schrijven zo ontzettend veel (leuk en gezellig hoor! maar...) dat ik het niet allemaal kan bijhouden en zo ver moet teruglezen dat ik daar de hele tijd mee bezig ben en ik eigenlijk geen puf meer heb om nog te reageren...

Uiteraard het rotbericht van Sylvia83 gelezen, heel veel sterkte meid.

Dinsdag heb ik (eindelijk) weer vk-controle...spannend weer.

Inmiddels een begin gemaakt met de kamer boven voor S-meisje. Tapijt en gordijnen uitgezocht.

Hoever zijn jullie met namen, of is dat hier al uitgebreid besproken? wij zijn er nog niet echt mee bezig...

Geplaatst

Melis mijn placenta's (ze hebben er gelukkig allebei 1) liggen voor hoor. Ik voel ook maar af en toe plopjes, vandaag heel weinig... maar al wel sinds week 12, das wel bijzonder geloof ik. Het is inderdaad mijn tweede zwangerschap dus ik weet wat ik moet voelen, misschien scheelt dat ook?

Geplaatst

Sorry, bemoei me weer met zaken waar ik dus kennelijk niks van weet. Denk wel dar het in je voordeel is dat je weet wat je weet wat je moet voelen.Ga lekker slapen, fijne avond nog en weltrusten voor straks!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden