Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goodmorning ladies!

Lekker geslapen?

Ansje, ik las in ICSI eigen cyclus dat de vk jou heeft verteld waar je darmen nu ongeveer liggen. Aangezien wij ongeveer even lang zwanger zijn ben ik toch wel heel benieuwd.

Caro, met welke frequentie voel jij je kleintjes?

Geplaatst

Caro/Melis, Toevallig hoorde ik gisteren van mijn verloskundige de plek waar mijn darmen nu ongeveer zitten, die zitten nu ongeveer iets boven de navel.

Bij jou dan ook Caro dus dat verklaard ook gelijk dat je buik wat hoger zit. Beebje(s) zitten nog iets onder de navel maar bij jou omdat je een tweeling krijgt waarschijnlijk wel iets hoger.

Melissa, heerlijk rustig weekendje tegemoet dus. Geniet er lekker van, gezellig met kaarsjes aan 's avonds. Daar ben ik ook erg van, kaarsjes aansteken 's avonds om het een beetje gezellig te maken.

Disi wij zijn nog niet echt met namen bezig. Af en toe zie ik een leuke voorbij komen en die schrijf ik dan gelijk op. Maar als ik die dan een paar weken laten weer teruglees dan denk ik van hmmmm toch maar niet. Het zal dus nog een hele klus worden haha. Volgende week hebben we de 20 weken echo en dan willen we weten wat het wordt en dat maakt het ook al een stuk makkelijker.

Chris, gefeliciteerd met je man en maak er een gezellig weekend van.

Rican fijn dat alles goed was bij de vk.

Meiden fijne dag!

Geplaatst

Melis vandaag nog niet, echt maar 2 of 3 keer een plopje per dag, veel te weinig naar mijn smaak! Soms is het een twijfelgeval, dan denk ik: was dat nou wat? En dan blijft het altijd stil. Vandaar dat ik graag weer een echo heb dinsdag, ik wil nog steeds graag die bevestiging! En bij de echoscopiste is altijd veel tijd om vragen te stellen en uitgebreid te kijken dus ik heb er zin in! Aan de andere kant ook wel beetje eng want het is de 20 weken echo dus ze kijkt ze helemaal na...

Ansje dat zal wel kloppen dat mijn darmen zo hoog zitten want als ik op mijn rug lig en ik kom een stukje omhoog, komt er een grote bult op mijn buik, ziet er niet uit! Ik zeg ook steeds; dat zijn mijn darmen. Wonderlijk toch, zo'n zwangerschap...

Geplaatst

Ansje: fijn dat alles weer goed was bij de vk! Nu op naar de 20 weken echo, ben benieuwd of het een meisje of jongetje is.

Disi en Rican: fijn om te horen dat bij jullie ook alles goed gaat.

Melis: weekendje rust dus, lekker met kaarsjes aan. Het weer is er wel goed voor zeg, wat een regen. En wat een verschil met vorige week toen het 25 graden was.

Chris: gefeliciteerd met je man. Fijn dat je je wat beter voelt. Houden zo.

Ik heb nog niet echt dat ik kleinere porties eet. Begin nu juist normale porties te eten volgens manlief. Mijn gewicht begint nu ook langzaam toe te nemen. Voel mijn kleintjes af en toe ook even, wat plopjes of gefriemel. Op de echo van de week was te zien dat eentje overdwars in de breedte ligt zeg maar en de ander wel in de lengte mijn zijn/haar hoofdje naar beneden. Maar ja, voor hetzelfde geldt zijn ze allebei alweer heel erg gedraaid en liggen ze alweer anders...

Geplaatst

Girlzzzzz... Goeiemorgen!Hoe is het ermee? Lekker geslapen?Hier alles goed, weinig (nieuws) te melden. Kleine heeft een feestje, i guess.. Plopperdeplop!

Geplaatst

Goedemorgen,

Hier alles goed. Ik voel vooral mijn darmen, die weer protesteren, omdat ze moeten inschikken:-) . Ik kan mij even niet zo snel herinneren waar de placenta's liggen. Ik heb iin het verleden tot begin juni ook gesport en buikspieren getraind. Misschien maakt dat ook nog uit. Verder is het de eerste zwangerschap. Ik maak me dan ook nog geen zorgen.

Geplaatst

Chris, zou me ook zeker geen zorgen maken hoor, komt vanzelf.Wat een drama dag, drama weer, drama bui.. Pfff, vond mezelf net enorm zielig. Potje zitten janken en waarom? Voelde me alleen omdat manlief al 4 weekenden achter elkaar werkt en ik daar schijtziek van wordt (sorry voor m'n woordkeuze). Toen maar besloten om niet meer zielig te doen en heb lekker de wc's schoongemaakt. Zo ff Thaise nasi met zoete kip maken. Wat een k*tweekend was dit :-(

Geplaatst

Balen Melis, je begon zo vrolijk vanmorgen met je feestje in je buik... Ik heb ook geen fijne dag gehad, met mijn schoonmoeder de hele dag op de bank en we konden niet naar buiten want de hele dag regen... Schoonvader en manlief hebben een begin gemaakt met de verbouwing, deel van kast er uit gesloopt etc. dus dat was wel nuttig.

Vanavond chili con carne gegeten en die is me toch zwaar gevallen! Pfff, is al bijna 2 uur geleden en heb er nog last van. Nu lekker op bed tv kijken en bijkomen van de dag.

Geplaatst

Gelukkig is het feestje nog/weer gaande, heerlijk! Kan er enorm van genieten. Heb je een goede band met je schoonouders? Ik niet, heel ander soort mensen, erg alternatief en zweverig. Maar respecteer ze en laat ze in hun waarde, helaas is dat andersom niet altijd zo. Maar goed, ik maak me er (niet) meer druk om. Minder dat het avondeten zo zwaar is gevallen. Gelijk heb je, lekker bijkomen jn bed. Perfect weer ervoor! Manlief gaat zo weer boeven vangen dus ik duik er ook zo weer in. Weltrusten voor straks en wellicht tot morgen!

Geplaatst

Medusa, veel plezier met de echo. Een goede echoscopist zou het geslacht moeten kunnen zien. Have fun!Sharon, ook jij veel plezier bij de pretecho. Laat je ons weten wat het wordt? Geniet ervan!Ik heb een slechte nacht gehad zoals jullie aan het tijdstip van m'n vorige berichtje kunnen zien. Slaap heel onrustig als manlief er niet is :-(.Ga mezelf maar eens uit bed rollen, moet om 8.00 uur op m'n werk zijn, gaaaaaaaaaaaaaaaaapppppp!!Fijne dag meiden! :-)

Geplaatst

Hahah Melis, ik ben dan wel vroeg uit m'n bed maar zo vroeg ook weer niet. Wat een tijdstip zeg!

Ik moet zeggen dat ik best wel redelijk slaap, beter dan sommigen van jullie, geloof ik.

Medusa en Sharon, veel plezier vandaag en mochten jullie het kunnen zien dan ben ik benieuwd of het een boy/girl is.

Wat zegt jullie eigen gevoel.

Ik denk trouwens dat wij een meisje krijgen maar weet dit pas over 2 weken!

Werk ze vandaag.

Geplaatst

Medusa en Sharon ,veel plezier met de echo vandaag. Misschien kunnen ze al zien wat het wordt. Spannend!

Melis, kon je een beetje wakker worden vanmorgen? Slecht geslapen dus...vervelend is dat zeker als je ook nog de hele dag moet werken.

Hier alles goed., Vrijdag al de 20 weken echo, begin nu toch wel een klein beetje zenuwachtig te worden..

Geplaatst

Vandaag echo gehad en helaas geen geslacht beeb lag in stuit, nu dus nog 4 weken wachten met de 20 weken echo getsie wilde zo graag weten.

Beeb is in ieder geval goed gekeurd en de placenta ligt inderdaad hartstikke voor :-(

Over een keizersnee moet hjij eerst het O.K verslag hebben van de vorige bevalling.

over 6 weken terug komen bij de gyn.

Sharon have fun vandaag

Geplaatst

Volgende echo/afspraak:

10 Oktober : Sharon (Pretecho)

11 oktober: Caroline (controle + 20 wk echo)

12 Oktober : Veer (verloskundige)

12 Oktober: Simonja (controle vk)

14 oktober : Melis25 (20 weken echo & verloskundige)

14 oktober : Ansje20 (20 weken echo)

17 Oktober : Moontje (20 weken echo)

17 oktober : Sissy (20 weken echo)

19 oktober : Veer (20 weken echo)

19 oktober 17 weken controle VK

21 oktober : ChrisH (20 weken echo)

24 oktober: Simonja (20 weken echo)

24 oktober: Sissy (controle + echo gyn)

26 oktober : Pjessie (20 weken echo)

1 November : Medusa ( vk )

7 November : Medusa (vk in zh)

9 november 20 weken echo (EMC)

22 November : Medusa ( gyn echo + suikertest )

25 november : Melis25 4D-echo (dr. Papa)

Uitgerekend op...

2 Maart : Veer

4 Maart : Moontje

6 Maart : Ansje20

6 Maart : Caroline (2ling)

7 Maart : Lynn

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja

11 Maart : ChrisH (2ling)

11 Maart : Sissy (2ling)

14 Maart : Sylvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

15 Maart : Pjessie (2ling)

21 Maart : Sharon

26 Maart : Disi

28 Maart : Vlinder_1976

29 Maart : Medusa

31 maart : Rican

31 maart : Wen78

Geplaatst

bedankt allemaal, spannend hoor vanmiddag.. ik denk zelf een jongen, hopelijk kunnen ze het zien. Mijn placenta ligt ook voor Medusa, dus dan ga je de baby wel minder snel voelen zei de verloskundige de vorige keer. Ik laat vanavond wel ff weten hoe het gegaan is!

Geplaatst

Simonja, hoe is het met je? Leuk om weer een berichtje van je te lezen. En wat betreft het tijdstip; als ik 's avonds na 21.00 uur nog thee drink, is het gevolg dat ik om 03.00 uur moet plassen en moeilijk in slaap kom. Laat nou net manlief nachtdienst hebben, dus heb de halve nacht op t forum zitten lezen. Ben nu van alles en iedereen op de hoogte, haha!

Ansje, de wekker hield helaas geen rekening met mijn nachtelijke avontuur van niet slapen :-( Opstaan lukt aardig al zeg ik het zelf, maar halverwege de dag kakte ik in. Laat ik nou ook nog precies vandaag een technische presentatie hebben, zucht.... Afijn, de maandag is weer qua werken voorbij! Hoe is het met jou? Ik heb ook a.s. vrijdag de 20-weken echo en kijk er enorm naar uit. Mede omdat ik weet dat ons ventje al voor 80% goed is gekeurd. Ben heel benieuwd hoe groot hij nu is geworden.

Medusa, fijn om te lezen dat alles goed is met de baby. Ik snap dat het jammer is dat je het geslacht nog niet weet en dat je placenta achterligt, maar het welzijn van je kindje is toch het belangrijkste! Voor je het weet voel je hem/haar ook dagelijks, nog ff geduld mop. Hoe is het verder met je?

Caro, morgen alweer 19 weken én de 20-weken echo, spannnnnend! Hoe laat wordt je verwacht? Ben erg benieuwd hoe groot je kleintjes nu zijn. Laat je het ons weten?

Sharon, nogmaals veel plezier vanavond. Ik gok op een meisje, een vriendinnetje voor ons mannetje ;-) Hahahaha... Hoor 't graag van je!

Ga zo ff met manlief koffie drinken in de stad en ff wat kleertjes kopen voor ons hummeltje. Spreek jullie vanavond weer lieve meiden!

Oh, hier nog ff een foto van m'n buik met 18w3d...

[ATTACH=CONFIG]2529[/ATTACH]

Geplaatst

Tuurlijk laat ik het weten Melis! Ik ben daar nog helemaal niet mee bezig he, kleertjes, maar ja, ik heb nog zoveel liggen! Nu maar hopen dat er een meisje bij zit hihi anders moet ik alsnog een hoop hebben. Ach, weet ik meteen wat ik als cadeautje moet vragen...

Ik moet om half 12 bij de echoscopiste zijn en om half 2 bij de gyn. Heel onhandig, de bedoeling was juist dat het zou aansluiten maar toen bleek dat de gyn ochtenddienst op de o.k. heeft morgen en ik wil geen ander. Heb al zoveel gyn's gehad met al die FM's de afgelopen 2 jaar, hij is mijn favoriet en kent me dus blijf lekker bij hem. Dan maar 2 x rijden.

Geplaatst

Volgende echo/afspraak:

10 Oktober : Sharon (Pretecho)

11 oktober: Caroline (controle + 20 wk echo)

12 Oktober : Veer (verloskundige)

12 Oktober: Simonja (controle vk)

14 oktober : Melis25 (20 weken echo & verloskundige)

14 oktober : Ansje20 (20 weken echo)

17 Oktober : Moontje (20 weken echo)

17 oktober : Sissy (20 weken echo)

18 Oktober : Medusa ( pretecho geslachts bepaling )

19 oktober : Veer (20 weken echo)

19 oktober 17 weken controle VK

21 oktober : ChrisH (20 weken echo)

24 oktober: Simonja (20 weken echo)

24 oktober: Sissy (controle + echo gyn)

26 oktober : Pjessie (20 weken echo)

1 November : Medusa ( vk )

7 November : Medusa (vk in zh)

9 november 20 weken echo (EMC)

22 November : Medusa ( gyn echo + suikertest )

25 november : Melis25 4D-echo (dr. Papa)

Uitgerekend op...

2 Maart : Veer

4 Maart : Moontje

6 Maart : Ansje20

6 Maart : Caroline (2ling)

7 Maart : Lynn

9 Maart : Melis25 (een babyBOY!)

9 Maart : Simonja

11 Maart : ChrisH (2ling)

11 Maart : Sissy (2ling)

14 Maart : Sylvia83 (helaas geen hartje meer met 16 weken; vroeggeboorte van ons mannetje)

15 Maart : Pjessie (2ling)

21 Maart : Sharon

26 Maart : Disi

28 Maart : Vlinder_1976

29 Maart : Medusa

31 maart : Rican

31 maart : Wen78

Geplaatst

Medusa: fijn dat alles weer goed was met jullie kindje. Wel jammer dat je nog niet hebt kunnen zien wat het geslacht is en je nu nog een paar weekjes moet wachten.

Melis: haha, 3 uur vannacht lag ik gelukkig lekker te slapen. Vervelend dat je weekend niet zo fijn was. Ik slaap opzich best goed, maar droom heel veel en heb af en toe ook echt nachtmerries. Dat is minder. Dan schrik ik 's nachts echt wakker en ben dan heel onrustig.

Sharon: hoe was jullie echo? En weet je al of jullie een zoon of dochter krijgen?

Caro: spannend, morgen de 20 weken echo. We gaan nu met een heleboel volgen. Wel jammer dat de afspraken niet mooi op elkaar aansluiten, maar kan me voorstellen dat je graag bij je eigen vertrouwde gyn komt. Ik heb in 3 afspraken nu al 3 verschillende gyn's gezien. Beetje jammer.

Ansje: jij vrijdag al de 20 weken echo, ik volg je dan maandag in het UMCG. Heb jij al een voorgevoel wat jullie gaan krijgen?

Simonja: grappig dat jij het voorgevoel hebt dat je een meisje krijgt, ben benieuwd. Ik heb ook het gevoel dat ik 2 meisjes krijg, maar sta daar alleen in. Dus we moeten nog even wachten tot volgende week.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden