Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ha meiden!

Een hoop bij te lezen hier, nu ik vanwege drukte een paar dagen niet ben langsgeweest. Blij te lezen dat het allemaal goed gaat met jullie.

@Tulpie, heel veel plezier op Terschelling!!

@Sen, goed dat je naar de fysio bent gegaan. Ik hoop dat het je goed doet.

@Bikergirl, wat grappig dat je de beebjes van de buitenkant al kunt zien bewegen. Lijkt me heel bijzonder, ook voor je man!

@Amy, fijn dat de tandarts geen gaatjes zag en dat er nu geen foto nodig was o.i.d. Ik heb zelf ook weleens een dag dat ik de baby minder voel dan anders, gisteren bijvoorbeeld. Meestal voel ik ons meisje in de middag regelmatig en 's avonds na ca. 20.30 uur ook weer. In de ochtend, nacht en namiddag/vroege avond is ze doorgaans rustig. Maar zoals gezegd: soms is het een dag helemaal anders of voel ik haar bijna niet...

Gisteren ben ik weer bij de gyn op controle geweest. Even met de ogen knipperen en we staan weer buiten :-). Wel is mijn bloeddruk gemeten (was goed, gelukkig een beetje hoger dan vorige keer) en heeft hij even het hartje van de baby laten horen. Fijn!! Bij het voelen aan mijn buik zei hij echter dat mijn baarmoeder te hoog zit voor een zwangerschap van 24 weken (huh?). Daarom moet ik nu onder verscherpte controle. Na wat doorvragen kreeg ik te horen dat dit nu op zich geen reden is voor zorg, maar als het zich zo doorontwikkelt kan het gaan duiden op een teveel aan vruchtwater en/of het ontstaan van zwangerschapsdiabetes. Die dingen kunnen op hun beurt weer risico's opleveren voor het kindje. Hmm, niet leuk om te horen! Ik zal toch proberen me hier nog maar geen zorgen over te maken. Wie weet valt het allemaal mee en is er niets geks aan de hand. Over 2 weken moet ik weer terug naar de gyn en horen we meer.

liefs, Simone

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Femmie80 - 31jaar - 2e IVF- 1e kindje

Bikergirl - 33 jaar - 1e ICSI - 1e 2 kindjes (zwanger van een tweeling)

Apple - 28 jaar -1e IVF - 1e kindje

Esseke - 34 jaar - 1e IVF - 1e kindje

Amy81 - 30 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Piekje - 30 jaar - 3e ICSI - 2e kindje

Amber - 35 jaar - 2e IVF - 2e kindje

Ilcsike - 32 jaar - 1e ECD (allerlaatste cryo) - 2e kindje

Simone77 – 34 jaar – 1e IVF – 1e kindje

Sabine86 - 25 jaar - 2e ICSI 6e terugplaatsing - 1e kindje

Linda1978 - 33 jaar - spontaan zwanger tijdens IVF-traject - 1e kindje

An83 - 28 jaar - 3e ICSI: 2 cryo's teruggeplaatst - 1e kindje

S€N - 39 jaar - 5e ICSI (en vele afgeblazen pogingen) - 1e kindje

Mirella31 - 31 jaar - 3e ICSI - 1e kindje

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie - :bcbbboy2:

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80 - :bcbbboy2:

14 augustus – Simone77 - :bcbbgirl2:

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81 - :bcbbgirl2:

23 augustus - Amber76 - :bcbbboy2:

24 augustus - S€N - :bcbbboy2:

25 augustus - Linda1978 - :bcbbgirl2:

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl - :bcbbgirl2:en :bcbbboy2:

30 augustus - Apple - :bcbbgirl2:

31 augustus - An83

Controles

27 april - Sen - pretecho

1 mei - Linda - controle gyn

8 mei - Bikergirl - Glucose tolerantietest

9 mei - Simone77 - extra controle gyn

12 Mei - Femmie80 - Pretecho babysworld

15 Mei - Femmie80 - Controle VK

22 mei - Apple - Controle VK

24 mei - Bikergirl - Controle gyn en verpleegkundige

4 juni - Simone77 - 30 weken echo

Nieuwe afspraken in de lijst - check!

Geplaatst

Fijne vakantie tulpie!!!!

Sen veel plezier bij de echo! Overigens heeeeeeeel raar verhaal vd pretanal, je ruilt het toch om?!?!?

Simone, fijn te lezen dat het ritme bij jou ook zo wisselt:-) en wat betreft je baarmoeder, vond de gyn dat je je zorgen moest maken? Zo nee, dan moet je op de professional vertrouwen en alleen maar fijn dat je in de gaten wordt gehouden, al snap ik je onzekerheid wel hoor!

Meiden, fijn weekend!

Geplaatst

he meiden hoe is het met jullie?

Simone, als ze hebben gezegd dat je je geen zorgen hoeft te maken zou ik dat ook niet doen. Verscherpte controle is waarschijnlijk uit voorzorg.

Heb antwoord gehad van Prenatal Customercare: de kassiere had dus gewoon ongelijk! ik ga de mail uitprinten en daarmee terug naar de winkel.

We hebben vandaag de pretecho gehad ipv gisteren. De echoscopiste die gisteren zou werken was van de trap gevallen dus moest het vandaag. Wel weer hele planning voor vandaag in de soep en haasten maar goed. Echo was superleuk, meneer lag te kickboxen joh. Schopppen en met z'n vuistjes in de boxhouding. Zo grappig. We hebben een dvd en 8 foto's meegekregen waarvan 2 in kleur. Die zal ik hier even uploaden.

[ATTACH=CONFIG]3982[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3983[/ATTACH]

Geplaatst

Hey Linda, waarom twijfel je dan? Is toch hartstikke leuk?! Ik raad het iedereen aan. Dames als jullie tips hebben waar ik babyblauwe spulletjes en accessoires (opbergmandjes, kleedjes, lampjes etc) kan kopen dan hoor ik dat graag van jullie. Misschien val ik in de herhaling maar kan niet meer zo goed onthouden wat ik tegen wie heb gezegd of gevraagd.

Geplaatst

Hoi Sen,

Ik wilde het eerst niet, omdat ik de kindjes op aliens vind lijken op die foto's. Maar dat is bij jou helemaal niet zo! De foto's zijn hartstikke mooi!

En ik twijfel nu nog, omdat ik misschien toch een verrassing wil. Niets voor mij, verrassingen, maar toch :-). En wat nou als je iets raars ziet aan je kind? Dan ga ik daar 4 maanden over piekeren! Een vriendin van mij zag op de 3D-echo dat haar kind flaporen had. En dat was ook echt zo! Haha! Ik ga er nog ff over nadenken :-).

Ik weet niet waar je leuk blauwe spulletjes kunt halen. Ikea misschien???? Of de Hema???

Ik heb trouwens echt last van zwangerschapsdementie. Ik kan de stomste dingen niet onthouden. Aarrgghhhh! :-)

Geplaatst

hi Linda,

nu lijken ze echt niet meer op een alien, dat vind ik wel zo als je het in een vroeger stadium laat doen (groot hoofd vergeleken bij het lichaam en rare vorm). En als je iets "raars" ziet zoals flaporen ofzo tja daar zou ik niet van wakker liggen. Niemand is perfect toch?! zo hebben we allemaal wel wat. En echte rare dingen hadden ze allang opgemerkt bij de 20-w echo dus ik zou me daar echt niet druk om maken. En een verassing blijft het zoiezo wat mij betreft, ongeacht deze beelden.

Ben tijdje terug bij Ikea wezen kijken maar geen babyblauw en bij de Hema ook niet, maar blijf gewoon verder zoeken. Kom het vanzelf wel een keertje tegen.

Geplaatst
hi Linda, nu lijken ze echt niet meer op een alien, dat vind ik wel zo als je het in een vroeger stadium laat doen (groot hoofd vergeleken bij het lichaam en rare vorm). En als je iets "raars" ziet zoals flaporen ofzo tja daar zou ik niet van wakker liggen. Niemand is perfect toch?! zo hebben we allemaal wel wat. En echte rare dingen hadden ze allang opgemerkt bij de 20-w echo dus ik zou me daar echt niet druk om maken. En een verassing blijft het zoiezo wat mij betreft, ongeacht deze beelden.Ben tijdje terug bij Ikea wezen kijken maar geen babyblauw en bij de Hema ook niet, maar blijf gewoon verder zoeken. Kom het vanzelf wel een keertje tegen.
He Sen,Weet niet waar je woont, maar babypark heeft wel leuke dingen in het blauw. (nadeel is dat hun site op zondag altijd offline is vanwege geloof). Daarnaast is misschien de site van kidsfactory misschien iets voor je. Aangezien wij al een stoere knul hebben en een tweede op komst zijn we ervaren in het speuren naar jongensspullen. Vaak is er veel meer keuze voor meisjes dan voor jongens. Vooral in de standaardwinkels vind ik de jongenscollecties erg tegen vallen. Veel spijkerbroeken en ruitjesbloezen, maar op een gegeven moment wil je toch wat anders, toch? Dus mocht je nog tips willen, geef maar een gil!Groet,Amber
Geplaatst

hi Amber, dankjewel voor de tip. Er is inderdaad veel minder aanbod voor jongens qua kleertjes en vwb accessoires is het aanbod voor meisjes (roze dus) ook vele malen groter. Je wordt echt doodgegooid met roze spulletjes overal. Jammer en raar dat die site van babypark offline is?! dat ze de winkel dichtgooien op zondag okay maar de site offline halen op zondag vind ik wel erg ver gaan. Een bezoeker moet toch zelf weten of hij wel of niet op zondag wil kijken daar merken zij toch niets van...

Geplaatst
hi Amber, dankjewel voor de tip. Er is inderdaad veel minder aanbod voor jongens qua kleertjes en vwb accessoires is het aanbod voor meisjes (roze dus) ook vele malen groter. Je wordt echt doodgegooid met roze spulletjes overal. Jammer en raar dat die site van babypark offline is?! dat ze de winkel dichtgooien op zondag okay maar de site offline halen op zondag vind ik wel erg ver gaan. Een bezoeker moet toch zelf weten of hij wel of niet op zondag wil kijken daar merken zij toch niets van...
Hahahahahaha , je hebt helemaal gelijk. Heb ik me twee jaar geleden ook enorm over verbaasd! Nu weet ik dat het zo is en let ik er niet meer zo op. Je zal toch tot morgen moeten wachten helaas ;-)
Geplaatst

Ha meiden,

Allemaal een fijne koninginnedag gehad hoop ik? Wij zijn lekker het centrum ingegaan en hebben daar de hele middag met vrienden geborreld (7-upje voor mij). Live muziek erbij, heerlijk zonnig weer... En toen ik behoefte kreeg om te gaan zitten, kwam er net een terrastafeltje vrij. Helemaal goed!

Vandaag ben ik precies 25 weken zwanger. Ik merk dat het nu iets zwaarder aan het worden is. Stijve benen aan het einde van de dag (ondanks zittend werk), snel moe - vooral aan het einde van de werkweek. En als ik erg moe ben, ben ik vaker emotioneel als er bijvoorbeeld iets tegenzit. Ik moet echt proberen het een beetje rustig aan te doen. Maar als ik het rustig aan wil doen, blijft er met een werkweek van ruim 40 uur plus zo'n 10 uur reistijd doordeweeks echter niet veel ruimte over voor andere dingen. Koken, eten, en daarna gaat het kaarsje op de meeste dagen wel uit. Lastig... Ik heb een drukke baan en wil vooral op het werk alles graag zo blijven doen als altijd. Nog 9 weken tot het verlof. Ik hoop maar steeds dat ik het volhoud om alles zo te blijven doen als ik gewend ben.

Herkennen jullie deze dingen een beetje?

Liefs, Simone

Geplaatst

Hi Simone,

Heel herkenbaar! Ik heb ook een verantwoordelijk baan en ik voel mij ook verantwoordelijk. Ik ben nooit iemand geweest die zich snel ziekmeld maar ik merk nu wel eens dat ik 's ochtends net iets te laat binnen kom omdat ik weer eens een slechte nacht heb gemaakt (zoals vandaag), eigenlijk niet mijn mentaliteit alhoewel ik een behoorlijk flexibele wergever heb. Jij gaat 6 weken van te voren met verlof of niet? Ik ga proberen het tot 4 weken van te voren vol te houden maar pfff....vind het daarom best lang en waar ik ook erg last van heb is van mijn motivitatie: ik heb zo geen zin om te werken, tegelijkertijd is de afleiding heel goed voor mij.

Enne, wat betreft emotioneel: gisteren nog een enorme huilbui gehad, de angst en de onzekerheid blijft bij mij spelen en ik had rare krampjes, heb dan toch weer paniek. Voor manlief niet altijd makkelijk, hij steunt mij zo goed mogelijk maar wil mij ook wel eens een spiegel voorhouden, dat moet tie niet doen als ik net in mijn emo-bui zit...

Al met al een heel ego verhaal Simone maar ja, herkenbaar dus, zal er toch wel bij horen:-)

Liefs!

Geplaatst

Hoi meiden.

@ Simone en Amy: Ook hier herkenbaar hoor! Ik heb ook berhoorlijk verantwoordelijkheidsgevoel en schreef laatst al dat ik daarom nu zo baal van het vertrek van mijn collega. Hij was een beetje de terugval basis waar ik het wel aan over kon laten. Maar helaas, hij is inmiddels al weg. Volgende week hebben we een gesprek met UWV om evt. een vervanger te vinden voor een deel van zijn functies en een deel van mijn functies want ook ik ga niet weer fulltime werken als mijn beebjes er zijn. Officeel moet ik nog 7 weken (ik moet al 10 weken vooraf stoppen) maar ik hoop nog iets langer door te kunnen. Lichamelijk ga ik erg snel achteruit. Slechte nachten breken me op en ik krijg ook al moeite met sokken en broeken en schoenen aantrekken. Last van mijn rug, de hele dag het gevoel of je teveel gegeten hebt... Pfff. Manlief wees me er gisteren al op dat ik sinds een dag of 3 begin te klagen maar voor mijn gevoel gaat het sinds een dikke week lichamelijk achteruit.

Wij hebben ook een heerlijk (relaxte) koninginnedag gehad. S'morgens lekker uitslapen, daarna koffie bij mijn moeder en later even kijken bij broer en schoonzus (ze zijn bijna klaar met verbouwen en dit is voor hun natuurlijk een extra dag klussen). Manlief op zijn motor en ik met de auto (ja, ik mag nu even niet op mijn motor) bij de visite langs. S'middags lekker in onze tuin, manlief op de iPad op huizenjacht, ik een dutje doen, heerlijk! S'avonds even samen in de auto een rondritje bij een aantal huisjes die misschien een optie zijn, al met al een lekker rustig dagje.

Ik heb vanmorgen toch maar een pretecho gepland. Manlief vond het een beetje overbodige luxe omdag we net een uitgebreide 20wk echo hadden gehad waar ook 3d tussen zat. Ik was op kraamvisite bij mijn vriendin en zij was vol lof over de pretecho dus heb maar besloten toch een afspraak te maken. Volgende week donderdagavond mag ik al. Ik neem mijn moeder mee, misschien wil schoonmoeder wel mee, en anders wil zuslief vast graag. En als manlief zich nog bedenkt, kan hij natuurlijk ook mee. Ik ga voor een uitgebreide 3d/4d, krijg dan een aantal zwart-wit foto's, 3 kleurenfoto's, 10 foto's op cd en een dvd met 4d beelden voor € 95,- en de echo duurt ca. 30 minuten. Ik heb er zin in!

Fijne dag allemaal.

Geplaatst

Tulpie - 33 jaar - zomaar ineens spontaan na alles opgegeven te hebben - 3e kindje

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

08 augustus - Piekje

18 augustus - Esseke

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

31 augustus - An83

Controles

1 mei - Linda - controle gyn

10 mei - Bikergirl - Pretecho

Laatste update van ons lijstje.

Geplaatst

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

05 augustus - Tulpie -

08 augustus - Piekje

14 augustus - Femmie80 -

14 augustus – Simone77 -

18 augustus - Esseke

21 augustus - Amy 81 -

23 augustus - Amber76 -

24 augustus - S€N -

25 augustus - Linda1978 -

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

28 augustus - Bikergirl - en

30 augustus - Apple -

31 augustus - An83

Controles

1 juni - Linda1978 - Echo en controle

13 juni - Linda1978 - Afspraak verpleegkundige

27 juni - Linda1978 - Echo en controle

Geplaatst

@Bikergirl en Amy - dank voor jullie berichtjes. Altijd fijn om herkenning te ervaren en te weten dat je niet de enige bent die ergens mee worstelt. Gelukkig had ik gisteren juist een goede dag, waarop ik aan het einde van de werkdag nog redelijk fit was. Gisterenavond had ik eigenlijk nog een vergadering, maar in het kader van het rustig aan doen heb ik die afgezegd. Ik ben best tevreden met mezelf :-).

Amy, doorwerken tot 4 weken van tevoren lijkt me inderdaad nog best lang duren... Op voorhand dacht ik ook dat dit een goed plan zou zijn, maar naarmate de tijd vordert ben ik eraan gaan twijfelen. Het wordt duidelijk steeds wat zwaarder en ik weet niet hoe het zich nog zal ontwikkelen. Zou jij het verlof eventueel later nog kunnen aanpassen en alsnog 6 weken van tevoren kunnen stoppen als je het toch te moeilijk vindt worden?

Bikergirl - verantwoordelijkheidsgevoel vind ik op zich een eigenschap die alleen maar te prijzen is. In jouw werksituatie is het nu echter extra lastig, wetende dat niet alleen jijzelf straks een tijdje wegvalt, maar ook het vertrek van je collega zojuist een gat geslagen heeft. Ik hoop van harte dat er gauw een goede vervanger zal worden gevonden. Ook voor jouw gemoedsrust zou dat heel prettig zijn. Extra gepieker kunnen we nu niet goed gebruiken.

Ik kreeg gisteren trouwens erg goed nieuws van een vriendin. Zij en haar man hebben al jaren een kinderwens. Nadat ze 1 keer zwanger was geraakt en helaas met 10 weken een miskraam kreeg, wilde het niet meer lukken. Ik weet dat ze ofwel onlangs, ofwel binnenkort zou gaan starten met IVF. En nu vertelde ze dat ze zwanger is, van een tweeling! Het is ze enorm gegund, ik ben er de hele avond blij van geweest.

Fijne dag allemaal, Simone

Geplaatst

Uitgerekend

02 augustus - Mirella31

08 augustus - Piekje

18 augustus - Esseke

26 augustus - Sabine86

27 augustus - Ilcsike

31 augustus - An83

Controles

Controles

1 juni - Linda1978 - Echo en controle

13 juni - Linda1978 - Afspraak verpleegkundige

27 juni - Linda1978 - Echo en controle

Ik heb ze er weer in gezet :-)

@ Simone, dank voor je lieve begripvolle berichtje. Goed nieuws van je vriendin zeg! En een tweeling, vind ik natuurlijk heel speciaal... Bereid haar maar vast voor, vanaf 20 weken gaat het groeien snel hoor!

Geplaatst

Jij zal zeker goed aan het groeien zijn nu he bikergirl? Is het lekker de hele dag druk in je buik? Het is pittig he, dit combineren en wat je zegt, die slechte nachten zijn heel herkenbaar. Ik ben gisteren ziek naar huis gegaan maar dat kwam ook echt doordat ik al 3 nachten van rond de 4 uur heb gemaakt pfff.....

Verder blijf ik toch wel een beetje gericht op die schopjes, denk dan weer dat het veel minder heftig schopt of te lang stil is: zucht, kan iemand die knop bij mij omzetten? :-) Haha, nee hoor, ik geniet ook met volle teugen hoor van dit lieve meisje in mijn buik!

Geplaatst

Ja, klopt Amy, ik groei behoorlijk, hoewel het me op de weegschaal nog meevalt. Ik heb er nu totaal 9,5 kilo bij. En drukte in mijn buik, ik voel om de paar uur wel iets bewegen.

Ik kreeg nog een tip toen ik de afspraak voor de pretecho maakte. Drink een half uur voor je pretecho een glas appelsap. Het blijkt dat als je appelsap drinkt, je kindje daar wakker en actief van wordt omdat het direct door de navelstreng opgenomen wordt. Dus als het rustig is in je buik, en je wilt even een bevestiging, appelsap proberen. Ik heb het zelf nog niet gedaan dus kan het nog niet bevestigen. Als iemand het geprobeerd heeft, lees ik graag of het werkt...

Fijne avond meiden.

Geplaatst

Vandaar dat die kleine jongen van ons zo druk is.... drink me zot aan die sapjes en eet heel veel zoetigheid... (slaat helemaal nergens op , ik was altijd van de hartige dingen)

Zo zie je maar wat hormonen met je kunnen doen hahaha...

Zo nog een klein weekje dan heb ik eindelijk de pretecho...kijk er zo naar uit...

Ondertussen al een aardig buikje gekregen, mensen gaan het zelfs al zien terwijl ik me jas aan heb haha... Geweldig....

Ik heb me opgegeven voor een cursus borstvoeding geven , zijn er nog meer die dat gaan doen? Ik kreeg het als tip van mn vk... We gaan zien wat we er mee kunnen ;)

Hoe is het hier met iedereen? Ben weer even weggeweest, had het erg druk met die dagen zoals koninginnedag..maar we hebben het weer overleefd ;)

Fijne zondag...

Geplaatst

Haha Femmie, het werkt dus blijkbaar...

Cursus borstvoeding, ik zal er ook eens naar informeren. Ik doe mee aan een 9 maanden fit programma, combinatie van kraamzorg en sportschool. Hier komt nog wel iemand van de kraamzorg langs om voorlichting te geven over borstvoeding maar ik weet niet wat ik me daar bij voor moet stellen, ik denk dat het grotendeels voorlichting is waarom je borstvoeding moet geven. Ik wil wel graag proberen borstvoeding te geven. Hoe lang duurt jouw cursus?

Hoe gaat het verder met iedereen? Allemaal al de nodige baby uitzet bij elkaar? Wij zijn vorige week geweest en hebben al wat leuke spullen gezien. Ik heb een hele mooie hoogglans witte kamer gezien bij babydump, kasten zijn greeploos en alles is mooi strak en modern. Ik had ook nog een mooie bij babypark gezien, daar willen we deze week nog even kijken. Verder hebben we ons laten informeren naar kinderwagens, maar voor tweelingen blijft er niet veel keus over hoor. De bugaboo donkey twin is tot nu toe de meest praktische, licht en wendbaar, en de kleinste als hij in de kofferbak moet. Maar wel een duur ding zeg! Qua kleur in de kamer vind ik paars met donkergrijs wel erg mooi.

Morgenvroeg heb ik de glucose test, en daar zit ik een beetje tegenop te zien. Ik moet nuchter komen, dan bloed prikken, ik ben daar niet echt een held in, dan een suikerdrankje drinken, moet erg smerig zijn, dan 2 uur wachten en weer bloed prikken. Ik ga alleen, had tegen manlief gezegd dat hij hier niet weer een halve vrije dag voor hoeft nemen. Maar achteraf had ik wel een beetje steun kunnen gebruiken. Nou, ja, het komt vast goed. Het is een eitje, vergeleken met de bevalling die me nog te wachten staat. Niet aanstellen dus...

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

He is lekker rustig hier! Is volgens mij een goed teken!

Bikergirl; leuk he voor de babykamer rondstruinen! Heerlijk om ideetjes op te doen! Kan me voorstellen dat het voor een tweeling kinderwagen best lastig is. Bugaboo is zeker niet goedkoop, maar ik denk wel een goede investering. Wij hebben een Joolz gekocht, ook een van de duurdere kinderwagens, maar als ik naar m'n zus kijk, wordt de kinderwagen echt heel intensief gebruikt en zitten haar kinderen er lang in (inmiddels al nr 2). Inmiddels is je test al achter de rug! Is alles goed gegaan?

Met mij gaat alles nog steeds van een leien dakje (even afkloppen). Heb echt al 24 weken nergens last van. Ik hoop echt dat het de laatste 16 weken ook zo blijft! Ik voel m'n kleine meid regelmatig! En m'n man inmiddels ook. Hij lag vd week op m'n buik te praten tegen haar (zo lief) en toen schopte ze tegen z'n gezicht! Echt hilarisch! :)

Misschien een beetje gekke vraag, maar sinds een paar dagen heb ik ontdekt dat m'n borsten een beetje beginnen te lekken! Hebben jullie dat ook? Zag een vlekje in m'n bh en gisteren ook op m'n nachthemd. Wel raar hoor dat die fabriek nu ook echt begint te werken! Van de week maar even van die ubersexy pads kopen.... Want zou toch lullig zijn als het straks door m'n t-shirt heen komt, hahaha!

Nou fijne dag iedereen weer!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden