Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai meiden,

@Bikergirl: ik zal duimen dat de hulp in de huishouding toestemt om ook bij jullie te komen werken, dat zou fijn zijn. En veel succes vandaag bij de controle! Je ziekenhuistas is voorlopig vast nog niet nodig, maar als het je een rustiger gevoel geeft zou ik 'm lekker vast klaarzetten. Kan geen kwaad toch?

@Amy: jaaaa, ook hier zijn de vreselijke bevallingsverhalen ineens niet van de lucht. Mensen, hou het aub voor je! Elke bevalling is anders en je kunt er vooraf slecht een inschatting van maken hoe je die van jou zal gaan beleven. Afwachten maar... Die bangmakerij is dus nergens goed voor.

Net als jij kijk ik nu steeds meer uit naar mijn verlof. Het wordt toch echt allemaal steeds wat zwaarder nu. Voor mijn gevoel ben ik bovendien tonnetje rond en bijzonder oncharmant op het moment. Manlief ontkent dit in alle toonaarden, haha - lief bedoeld, maar toch... Ik ben me de hele dag bewust van mijn sterk verenderde uiterlijk en zou tijdens mijn verlof misschien best tijdelijk eens kunnen veranderen in een huismus.

@Apple, wat heerlijk dat jullie nog een weekje naar de zon gaan! Lekker rustig aan doen, beetje zwemmen, boek lezen - het klinkt geweldig. Moest je nog een fit to fly verklaring hebben, of vraagt de vliegmaatschappij daar nog niet om? Veel plezier alvast bij de partneravond van de pufclub.

@Femmie, hoe is het met jou? En met de ischias...? Houd je het een beetje vol thuis?

De zwangerschapscursus in 1 dag is dit weekend erg goed bevallen! We gingen er redelijk blanco heen, want ik denk dat ik het hele bevallingsverhaal tot dan toe nog een beetje had verdrongen. In die ene dag hebben we heel veel info gekregen, over de diverse stadia van de bevalling, het verloop, de do's en dont's, wat ademhalingstechnieken en veel praktische tips. Dit zonder zweverigheid gelukkig, daar houden we niet zo van. Ik heb nu het gevoel dat ik redelijk goed geinformeerd ben en dat ik tot op zekere hoogte, door rustig te blijven en de tips en trucs te volgen, zelf wat invloed zal kunnen uitoefenen op hoe ik de bevalling straks ga beleven. Behoudens uitzonderingssituaties natuurlijk. Ook mijn man vindt het fijn om nu van alles te hebben gehoord over wat hij kan doen als het zover is.

Fijne dag allemaal!

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey meiden,

Haha, Simone, hier nog eentje hoor, ik ga ook echt een huismus worden tijdens mijn verlof: iedereen zegt nu 'oh leuk, dan komen we langs!' en ik denk alleen maar 'neeee' maar tegen die tijd vind ik het vast wel leuk! Ik ga de weekjes nu tellen hoor, morgen over 4 weken: joehoe! Heerlijk! Het weekend heb ik nog een aardig druk weekend, ik heb een vrijgezellenfeest waarbij we van hot naar het rijden, ik heb al 1 onderdeel afgezegd en doe mee aan het middagprogramma vanaf 15.30 en daarna door naar een andere stad om te eten en 's avonds met het treintje weer naar huis. Ik zie er eerlijk gezegd als een berg tegenop: niet eens omdat ik bang ben dat het teveel is maar ik heb nog steeds soms die gekke kronkelige onzekerheid in mijn hoofd en denk dat dit kwaad kan voor mijn babytje, zal toch niet he meiden? Even bevestiging zoeken bij mijn forumgenootjes hoor:-)

Wat heerlijk Apple, weekje zon! Slim gedaan nog even net voor alle hectiek gaat beginnen! Mocht je rond deze periode trouwens nog wel gewoon vliegen joh?

Femmie: hoe is het daar, kan je de dagen doorkomen?

Bikergirl: werk nog wel te doen of begin je spijt te krijgen van je twee weken extra werken?

Simone: we laten ons gewoon niet gek maken he, met al die bevallingsverhalen, elke vrouw kan het, wij ook:-)!

Geplaatst

he meiden,

ja die bevallingsverhalen.. sommigen zijn gewoon horrorstories! wil ik helemaal niet horen! heb het ook al die tijd verdrongen maar nu begint het wel dichtbij te komen brrrrr hahaha..

en allemaal lekker aftellen tot het verlof! eindelijk heerlijk! ik moet nog tot 12 juli werken en dan plak ik nog eens de helft van mijn resterende verlofuren eraan vast wat erop neerkomt dat ik in januari pas weer aan de slag ga. Zoals jullie weten ben ik sinds 1 april (officieel) op arbeidstherapeutische basis aan het werk maar komt hier in de praktijk niets van terecht. Na herhaaldelijk aangeven komt er nu eindelijk hulp! alleen vandaag was ik erg verbaasd omdat er een mail in mn inbox zat van mn manager. Ze had het laatste bericht van de arboarts gelezen (dateerd van 11juni) en dit bericht had haar erg verbaasd en wat ik had gewild wat ze dan had gedaan?!?! nou, eerder aktie ondernemen! na mijn aangeven dat ik het niet meer trok en na het eerste bericht van de arbo arts begin mei... ik was zo verbaasd toen ik haar mail las vanmorgen.... heb ook gezegd dat ik blij ben dat er nu wel aktie wordt ondernomen maar dat ik dat graag eerder had gezien

Geplaatst

oja heb nog wat praktische vraagjes: ik las dat je alle babykleding eerst moet wassen maar zonder wasverzachter. Moet ik ook nog een bepaald wasmiddel gebruiken? zijn er verder nog dingen waaraan ik moet denken? ik koop zelf zoveel mogelijk spulletjes kleding, beddegoed etc. van katoen, dat ademt lekker. De kraamverzorgster zei trouwens dat je niet zo'n aerosleepding in het bedje moet leggen.. schijnt averechts te werken! maar in de beschrijving van de aerosleep staat juist dat het voor de veiligheid is.. kan het niet meer volgen maar geloof eerder de kraamverzorging dan een producent. Hebben jullie verder nog tips, zoek nog een goede 4-seizoenen slaapzak, leuke gordijntjes en een leuke lamp en een goede babyfoon met camera.

Geplaatst

Sen, mij werd aangeraden om alles voor de baby in neutral te wassen. Slaapzak zou ik nog mee wachten; je bevalt middenin de zomer en wij hebben fiene de eerste weken in haar kleertjes laten slapen.te veel aan en uitkleden vinden ze niet fijn. Een dekentje en een lakentje waren prima. Wij hebben fiene overigens vrij snel ingebakerd in een hydrofyl luier, en daarna in een puckababy. Die laatste werkt ook als een slaapzakje, kan ik je erg aanraden (je mag de mijne wel overnemen als je wilt).

Ik heb de ludion babyfoon gekregen, inderdaad met camera, super fijn!

Geplaatst

thx voor de tips Fren! Neutral dus en wachten met de aanschaf van zo'n slaapzak. Puckababy heb ik geen idee wat dat is ik zal eens googlen. Babyfoon bedoel je Luvion? welk type heb jij? MIk beveelde er ook eentje aan maar op kieskeurig las ik daar behoorlijk negatieve reakties over en dat is nog een prijzig ding ook 199 euri! heb het er wel voor over maar dan wil ik wel dat'tie het vlekkeloos doet natuurlijk

Geplaatst

Sen, in tegenstelling tot Fren heb ik alles vanaf de geboorte gewoon met Robijn wasmiddel gewassen, zonder wasverzachter. Gaat prima, mijn zoontje heeft er nooit last van gehad.

Ook hier vrij snel begonnen met inbakeren, ivm maaiende armpjes waar pasgeborene nog geen controle over hebben. Eerst met losse inbakerdoeken (voor extea geborgenheid) en momenteel in de Puckababy (daarin hebben ze meer bewegingsvrijheid).

Geplaatst

Wij hebben de luvion platinum 2. Geen klachten, prima ding. Enige min puntje is dat de camera altijd met stekker in het stopcontact moet, maar daar is wel een oplossing voor te vinden. Receiver is erg helder en je kunt er zelfs op afstand sla's liedjes mee opzetten.

Wij gebruiken neutral omda mijn vriend een erg gevoelige huid heeft. En heb het pak op aanraden van de kraam gekocht en daar doe ik nog steeds mee.

Ohja, 1 kruik is meer dan voldoende. Zorg daarnaast dat je een probeer verpakking voeding in huis hebt voor als de bv nie gaat lopen. Ivfsh heeft in december een supertopic geopend met allerlei tips van de kraam verzorgsters, daar vind je vast nog handige dingen.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik wist helemaal niet dat je geen wasverzachter mocht gebruiken :-(. Maar ik ga echt niet alles weer opnieuw wassen. Eerst maar eens kijken of er een probleem is, voordat ik het op ga lossen :-). Bij ons komt de kraamverzorger ook pas op 20 juli langs. Beetje laat voor allerlei tips, maar goed.

Wij hebben ook de nieuwste babyfoon van Luvion (weet ff het type niet). Hij werkt perfect, behalve dat de slaapliedjes wel erg computerachtig klinken. Ik denk dat de baby er alleen maar van schrikt. Maar je kunt wel tegen de baby praten en er zit een infraroodcamera op, dus je kunt ook in het donker kijken. Wij moeten alleen het bereik nog testen. Wel handig als ik de honden uit kan laten en ondertussen de baby in de gaten kan houden. Dan hoef ik haar niet telkens wakker te maken als de honden naar buiten moeten. Lijkt me wel eng de eerste keer, maar het schijnt dat je steeds makkelijker wordt :-). Wij hebben hem trouwens voor 179 euro op internet gekocht.

Ik ben ook aan het aftellen naar mijn verlof. Nog 3,5 week werken! Owwwww, ik ben er zo aan toe! Alles kost moeite en ik begin ook vocht vast te houden. Ik kan niet wachten totdat ik de hele dag op bed kan liggen hahaha!

@Amy: ik heb zaterdag ook een vrijgezellenfeest, maar ik heb het gelukkig zelf georganiseerd en heb dus rekening kunnen houden met alle zwangere vrouwen en net-moeders. Wij gaan dingen doen die niet teveel lichamelijke activiteit kosten :-). Maar zo'n dag kan echt geen kwaad voor je kindje hoor! Je bent hooguit doodop en dan rust je daarna gewoon uit. (En natuurlijk niet drinken he! Haha!) Mijn man gaat de bruidegom zelfs de hele dag gezelschap houden, zodat hij vervolgens mijn taxichauffeur kan spelen. Lief he!

Doei doei!

Geplaatst

Linda, thanxs voor je antwoord, vind het toch altijd fijn om te lezen en de bevestiging te krijgen, jij ook al een vrijgezellefeest? Zou het in de lucht zitten?:-)

Ik kan mij voorstellen dat je het spannend vind om de honden uit te laten linda, tegelijkertijd snap ik ook heel goed dat je het doet, zo kan jullie meisje lekker doorslapen.

Sen: belachelijk van je werkgever! Op deze manier je verlof tegemoet gaan is niet leuk....

Wij zij ook op zoek naar een babyfoon, manlief had er eentje gezien met camera en dat vind ik toch wel heel fijn!

Hier nog precies 4 weken en dan laat ik lekker de boel de boel: heeeeeerlijk, ik ben zo toe aan coconnen, niks doen en alleen maar bezig zijn met ons meisje en de bevalling!

Hoe is het met de rest van alle meiden hier verder?

Fijne avond!

Geplaatst

Ha dames,

Oei, een babyfoon. Daar had ik nog niet aan gedacht. Hij gaat erbij op het (lange) lijstje "nog aan te schaffen spulletjes". Nog 1 week werken, joehoe! Het is nog onverminderd druk op de werkvloer, maar in gedachten ben ik aan het aftellen nu.

Sen, wat fijn dat er eindelijk alsnog hulp komt. Het is op de valreep, voordat je verlof op 12 juli begint, maar toch... Ik hoop dat het inmiddels tot je manager doordringt dat ze eerder in actie had moeten komen. Wat zalig trouwens dat je straks pas op 1 januari weer aan de slag hoeft. Nog even volhouden...

Amy en Linda, veel plezier met de vrijgezellenfeesten dit weekend!

Liefs, Simone

Geplaatst

Hoi meiden,

Een paar dagen niet op het forum gekeken, en weer heel wat gemist, zie ik.

@ Sen en de rest, wij hebben wel een aerosleep, we hebben ons laten voorlichten en toen de verkoper een test in de winkel liet zien, waren wij overtuigd... En deze was zeker niet het duurste matrasje. Ook hebben wij een babyfoon met 2 camera's, en een scherm waarop we dan beide beebjes tegelijk kunnen zien. Het merk en de prijs weet ik zo niet, heb de nota ook niet in debuut en krijg alle spullen donderdag pas binnen. Was wel een duur ding, maar wel het nieuwste model. Wassen heb ik al wel gedaan, alles in Robijn, zonder wasverzachter. Mijn kraamzorg adviseerde ook neutral, in dat geval mag je ook de wasverzachter gebruiken, maar ik heb er niet speciaal wasmiddel voor gekocht. Hopenlijk zijn onze beebjes niet allergisch... Zo ja, dan schaf ik dan direct neutral aan.

Een paar dames dus een vrijgezellenfeest, zijn toch altijd leuke feestjes. Geniet ervan meiden.

Hier gaat het verder trouwens goed. We hebben afgelopen dinsdag controle gehad, beide beebjes doen het super, maar liggen wel beide in stuit, dus we moeten ons voorzichtig voorbereiden op keizersnede. Dat horen we definitief op de 34 week controle, we hebben eerst nog de 32 week controle, en ik hoop dat ze nog draaien... Verder voorlichting borstvoeding gehad, was interessant. Maar dat ik daar voor wil gaan wist ik al. Toch nog een paar handige tips gekregen. Volgende week donderdag ga ik nog beginnen met een yoga cursus van 6 lessen. En hier nog een week werken. Dan stop ik, 8 weken voor mijn uitrekendatum. Ik kan wel merken dat het werken zwaarder wordt, maar het is nog wel te doen. Toch begin ik me ook echt in te stellen op mijn verlof. Komt misschien ook omdat de kamer en alle spullen dan net binnen zijn, kan ik daar mooi mee aan de gang.

Hebben jullie trouwens ook zoveel beweging in de buik? Ik heb soms het idee dat er halve voetjes of handjes uit mijn buik steken. Voelt heel raar, vooral bij mijn navel vind ik dat niet prettig voelen.

Fijn weekend verder!

Geplaatst

Goedenavond allemaal,

Hier ook veel beweging in de buik, zie m'n buik soms gewoon schudden! En soms schrik ik van de kracht van zo'n trap.

Bikergirl, dus als de beebjes nog draaien kan je dan gewoon bevallen?

Nog even over de aerosleep: kraamverzorging raadt het af en kwam na googlen ook twijfelachtige verhalen tegen. Ik ga dan wel af op info van een onafhankelijke bron. Met alle respect maar logisch dat de verkoper beweerdt dat het veilig is. Anyway, ik wil geen enkel risico nemen dus voor ons geen aerosleep

Jullie nog 1 weekje werken, heerlijk. Ik nog drie weken. Ondersteuning is idd nogal aan de late kant. Manager daarentegen reageerde nu pas op de rapportage van de arbo arts (begin mei en begin juni) en zegt dat ze teleurgesteld is omdat ik niet zie Watvoor aktie zij heeft ondernomen ?!?! zal wel, ben blij dat ik over 3 weken met verlof ga

Fijn weekend nog allemaal

Geplaatst

Hallo meiden,

Mijn hemel.. ik ga nu eerst maar even schrijven en daarna ga ik alles bijlezen..

VERLOF!! IK HEB VERLOF!!

Het voelt nog helemaal niet zo, ben bekaf!

Ben gisteren bij de vk geweest, voor het laatst, vanaf nu naar de gyn ivm keizersnee.

De vk schat het kindje op 8,5 pond.. geen inieminie dus..

Kamer klaar, kaartje klaar, naam klaar, ziekenhuis tas.... moet nog, opruimen... moet nog

nesteldrang: uitermate! Fut:geen..

slapen: waardeloos..

hmmm. aftellen maar..

Liefs Tulpie

Geplaatst

Ik had nog even gekeken naar de babyfoon die wij krijgen, het is de Luvion Prestige Touch eco met 2 camera's.

@sen, ja zelfs als het kindje die als 1e komt maar met het koppie onder ligt kan ik waarschijnlijk van beide gewoon bevallen, als alles tijdens de bevalling goed gaat. Even afwachten dus... Jij nog 3 weekjes werken. Hou je het nog zo lang vol? Succes met de laatste weekjes meis.

Wow, tulpie! Jij hebt bijna alles klaar. Kaartje ook al. Via internet of naar een drukker geweest? Dat vinden wij wel moeilijk hoor, maar in ons geval is het natuurlijk echt zoeken naar een tweeling kaart die niet alleen roze of blauw zijn. Er zijn wel leuke optie's maar ze zijn het net niet. Misschien ben ik te kieskeurig.... Geniet van je verlof en kom lekker even tot rust, kun je even opladen. Doet je vast goed om even op adem te komen.

Liefs, BG

Geplaatst

Haai dames, ook ik mag weer even flink gaan bijlezen!!

Hier gaat alles zn gangetje... Fysio helpt gelukkig aardig goed, waardoor ik weer een beetje mobiel ben!

Van de week gaat mn bed omhoog en dan hebben we alles aardig geregeld!

Kaartje hebben we ook al klaar , op internet alleen willen wij er een foto op van de kleine, dus helemaal afmaken kan pas als hij er is ;)

De buik groeit nu met de dag, en mn eerste zwangerschapskleding pas ik al niet meer haha.. Maar dat is een goed teken!

Ik ga ff bijlezen , fijne avond

Geplaatst

Zo..

Even huiswerk gedaan..

Dus nu tijd voor reacties:

Simone 77

Hoe is het met de meubeltjes?

Amy

Hoe is het met alle stress en de regelzaken??

Hoe zag de proefdruk van je geboortekaartje eruit?

Hoe was je vrijgezellen? Ik snap het helemaal!

Ik heb nu trouwens ook geen zin in visite en gezellig koffie bezoek!

Ik zou vandaag naar een vriendinnetje maar heb het afgezegd omdat ik daar geen zin in had..

Ze begreep het wel!

Bikergirl

Bijna alle meubels in huis.. hoe is het met je kamertje?

Hoe is het met de namen?

Ik begrijp de initialen BH.. Volgens mij moet het geen probleem zijn.. Of heb je al een oplossing?

Hoe was de kennismaking met de vk?

Die beweging inderdaad! Het is één groot feest in mijn buik bijna de hele dag door!

Als jullie kindjes in een stuit blijven gaan ze dan nog draaien voordat je aan de keizersnee moet?

Amber:

Wat heerlijk zo een stuk eraan bij je huis! Is het nu nog meer af? Kun je alweer wat?

Hoe is het verder met jou?

Je zoontje bijna 2.. Je zult nog veel moeten sjouwen ook met hem?

Lastig hoor.. hopelijk snel een verlossend antwoord over de groei echo en de evntuele datum van bevallen..

Sen

Die arboarts: die mag van mij in de prullenbak!! Kun je wellicht vervroegd met verlof zodat je niet elke dag met al die werkzaamheden geconfronteerd wordt??

Ik lees nu dat er hulp komt.. Moet je iemand inwerken?

Nog 2 weken werken??

Dan wel tot januari vrij!

Die aerosleep.. Heb ik al 2 maal gebruikt, ging prima! En iedere kraamhulp heeft daar weer andere ideeen over. Zij trekken als organisatie 1 lijn om te voorkomen dat ze niet aangesproken kunnen worden dat ze je niet gewaarschuwd hebben..

Wij hebben gewoon een simpele babyfoon. En je leert je kin donwaarschijnlijk snel kennen! Ik kan me herinneren dat ik hem ook vaak niet aan had omdat ik dan niet kon slapen van dat gehuil..

Slaapzakken.. wacht wellicht eerst even totdat je kindje er is.. misschien is het heel onrustig maar misschien ook helemaal niet!

Ik heb gewoon wasmiddel zonder verzachter.. doet het prima!

Linda:

Jij bent er ook bijna! Heerlijk! Kijk je er naar uit?

Femmie:

Haha! Ik pas ook al een paar kledingstukken al weken niet meer!

Apple

Jij bent volgens mij nu op vakantie! Heerlijk, ik hoop dat je je vermaakt!

Wie van jullie werkte ook al weer in de horeca?

Kaartje

Wij hebben zelf een kaartje gemaakt! De oudste heeft zelf een mooie tekening gemaakt voor de voorkant. De jongste kon niet achterblijven en daarom heeft die een mooie tekening voor de binnenkant gemaakt!

We hebben geen versjes en teksten erop.. Ik hou niet zo van al die poes pas..

We hebben een standaard tekst die we ook op de andere twee kaartjes hebben..

Ik heb zelf wat in elkaar geknutseld op greetz.nl

Tas ziekenhuis klaarzetten

Tja die behoefte kreeg ik ook ineens!

De kleertjes voor de baby lagen klaar.. maar hangen nu (weer) aan de waslijn.. (hoezo nesteldrang?)

Ik moet voor mezelf ook nog het een en ander klaar zetten.

Ik heb net 2 voedingspyama’s gekocht, was helemaal niet duur! 15 euro per stuk!

De bevalling

Ik maak me daar ook wel steeds meer zorgen over!

Hoewel ik weet dat ik de weeën niet mee ga maken maak ik me dus zorgen over de ruggenprik, de pijn na de keizersnee en het herstel de weken erna!

Nou.. Ik ga mijn was maar even opvouwen en terug leggen in de kast!

Fijne dag!

Tulpie

Geplaatst

Hey meiden!

Tulpie: wat lekker, je hebt verlof:-)!!! Merk je inmiddels dat je al wel een beetje tot rust komt? Ik kan mij wel indenken dat je opziet tegen de ruggeprik en de nasleep van de keizersnee hoor. Wist jij nu wanneer je de keizersnee zou krijgen of is er nog geen definiteve datum?

Bikergirl: jiij dus misschien ook een keizersnee, ik snap dat je enerzijds graag een natuurlijke bevalling wilt, anderzijds is deze misschien wel pittiger met een tweeling? Ik heb geen idee hoor, ik blijf het gewoon heel lastig vinden wat ik mij voor moet stellen bij een bevalling.

Femmie: super dat de fysio enigszins werkt, kan je nog een beetje genieten van de laatste loodjes!

Simone: jij dus ook nog een aardige things to do lijst, ik ook hoor: wordt er met momenten ineens zenwachtig van. Ook wil ik graag het hele huis spik en span hebben maar dat blijft een crime met een oud lieflijk dijkhuisje als wij hebben, ik probeer het los te laten....

Hier verder alles oke, ik tel wel de dagen hoor maar ja, je moet wat he;-) ik heb zo'n zin in de periode na de geboorte met ons meisje, ook vind ik het prettig mijn lijf weer voor mijzelf te hebben: hoe intiem en mooi ik het zwanger zijn ook vind, ik voel mij enorm verantwoordelijk, zie overal risico's in en het is zo fijn als ik het met manlief kan delen. Maar voorlopig moet ze lekker blijven waar ze is en haar mama heeeeeel veel lastig vallen;-)!!!

Liefs!

Geplaatst

Ha meiden,

@hik - ik heb het nog niet gemerkt, maar dat kan komen doordat de placenta aan de voorkant ligt. Ik voel meisje daardoor maar weinig en meestal zachtjes.

@Tulpie - gefeliciteerd met je verlof. Heerlijk!! Lekker je eigen tempo aanhouden nu. Wel volop in de nesteldrang, lees ik :-). Je hebt gelukkig nog even de tijd voordat het zover is. Maar volgens mij lig je qua regelen redelijk op schema, toch? Ook ik begin uit de eerste zwangerschapskleding te groeien... Meiden ik hoop echt dat er nu niet veel kilo's meer bijkomen, want mijn bovengrens is wel bereikt hoor. Ijdele hoop, vrees ik, want juist in de laatste weken schijn je nog best flink te kunnen groeien.

@Bikergirl -2 x stuit, dat zou jammer zijn zeg. Ik duim voor je dat ze nog gaan draaien, ze hebben gelukkig nog even de tijd! Qua beweging in de buik: vanwege de voorliggende placenta heb ik dus minder gevoel, maar rond mijn navel staat mijn buik nu vaak heel erg strak. Niet fijn! Daar zijn laatst ook die eerste striempjes verschenen, waar het gelukkig tot nu toe bij gebleven is. Pff, af en toe vraag ik me wanhopig af waar dit qua buikomvang moet eindigen... En hoe ik na de bevalling ooit weer een beetje terug in model moet geraken!

@Femmie - fijn dat het beter gaat! En ook jij hebt alles al bijna klaar voor de komst van de baby, goed zeg. Ben jaloers ;-).

@Amy - Blij te lezen dat alles nog okee is. En het aftellen begint op te schieten toch? Wanneer is je laatste werkdag? Het huis helemaal spic en span zou ik ook graag zien, maar of dat tijdig helemaal gaat lukken...? Ik heb me voorgenomen om aan het begin van mijn verlof lijstjes te maken met things to do. 1 voor mij en 1 voor manlief, haha. Hij zal er qua klussen nog even aan moeten geloven.

@all - Sorry voor degenen die ik nog vergeten ben. Een vraag: hoe staan jullie - even los van keizersnedes - tegenover pijnbestrijding bij de bevalling? Ik ben erg aan het twijfelen...

Fijne dag weer,

Simone

Geplaatst

hoi hoi

Simone, ik weet wat de mogelijkheden zijn van pijnbestrijding en in principe wil ik het zonder proberen maar als ik het niet meer trek, beslis ik op dat moment wel wat ik doe. Ik kan me daar nu niet op voorbereiden vind ik.

Ik heb trouwens ook een voorliggende placenta maar ik voel toch soms behoorlijke trappen. Ook bij mij staat mn buik bij mn navel 's-avonds heel strak dus smeren smeren en smeren want ik wil geen striemen. Qua gewichtstoename is ik nu in totaal op ongeveer 14,5 kg.

Afgelopen maandag was ik bij de VK en vroeg wanneer ik nog een echo krijg. Ze vroeg of ik geen 30w echo had gehad, uhhh nee? dus die is alsnog ingepland voor a.s. vrijdag.

Verder gaan we toch maar een wiegje aanschaffen, gewoon zo'n mini ledikantje. Ze zijn nu in de aanbieding bij baby.en.tiener.nl

na deze week nog 2 weken werken.. ben nu echt wel toe aan verlof hoor!

nou meiden, fijne avond nog

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden