Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@linda: ik ga het vd week even probereen, heel genant maar heb vriendlief nodig bij dit soort dingen;)

Hoe is het verder hier? Allemaal aan het genieten vd vrije dagen of hebben we nog harde werkers onder ons? Het gaan ineens op schieten he meiden, ik ga nu al naar de 27 weken, ik vond de 26 weken al zo'n mijlpaal, heerlijk idee dat we dat gehaald hebben!!!!

Fijn weekend!!!

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]4064[/ATTACH]Goede morgen dames,

Hier een foto'tje van onze pretecho :) Wat een schatje he?

Eindelijk een dagje vrij vandaag...pff wat een gekkehuis was het de afgelopen dagen.

Het werk word ook echt zwaarder en zwaarder... Maar ja ben ook nog steeds niet bij de dokter geweest om eventueel in overleg minder te gaan werken.

Idd de mijlpaal van 26 weken gaat voor iedereen opschieten ondertussen.

Dat is toch een hele geruststelling ( niet dat we blij moeten zijn als de kleine zich nu aandiend) , maar het idee dat er 80 % overlevingskanzen zijn geeft een gerust gevoel.

Vandaag ga ik voor het eerst sinds jaren weer op kraamvisite, heb daar een hele tijd moeite mee gehad, maar sta er gelukkig nu anders in!!

Nou meiden ik spreek jullie snel weer,

Geplaatst

Wauw, Femmie! Wat een duidelijke foto zeg! Prachtig! Lijkt jullie beebje al op een van jullie? Van ons meisje heb ik al een aantal keren gehoord dat ze op mijn man lijkt, waardoor veel denken dat dit een jochie is. Valt me op dat veel mensen goed gokken dat we een meisje en jongen krijgen, maar de meesten denken dat ons jochie een meisje is en andersom.

@ Amy, erg benieuwd naar jouw foto's! Vriendlief even lief aankijken of hij je wil helpen... Mooi hé zo'n pretecho. Hier bijna op 26 weken, ik moet morgen nog 100 dagen tot mijn uitrekendatum, reden voor een feestje toch?

Wij waren donderdag beide vrij, dus de gelegenheid maar even gepakt om wat kleertjes te kopen, alle babyshops waren open. Errug leuk! Ik heb de kleertjes al 3 keer uit de kast gehaald om te bekijken... Verder een babybelt gehaald. Lekker steun onder de buik, maar wel het idee dat ik mijn beebjes nu minder voel. Ik heb 'm daarom dus niet altijd om, maar probeer nu s'nachts eens uit omdat mijn buik echt zwaar is als ik op mijn zij lig. Donderdag a.s. gaan we definitief de babykamer en kinderwagen kopen, in principe hebben we die al besteld maar het wachten was even of een 2e ledikant nog leverbaar was omdat deze kamer uit de collectie gaat. Het kamertje wordt het showroommodel (met leuke korting), 1 nieuw bedje en 1 nieuwe kast. Nu dus terug naar de winkel, nog een groot aantal spullen uitzoeken zoals box, matrassen, beddegoed, assesoires e.d. en proberen nog een leuke korting te krijgen op alles.

Fijn weekend allemaal!

Geplaatst

hey meiden,

allemaal druk met babyshoppen en pretecho's :-) leuk hè

De foto's van onze 4D echo zijn ook superduidelijk en we zien echt ontzettend veel gelijkenis met mn vriend! zelfde oortjes, mond, gelaatstrekken. Alleen bolle wangetjes en stevige armpjes en beentjes van mij hihihi

Zijn jullie nog allemaal volledig aan het werk? ik ben na in de eerste maanden ziek thuis te zijn geweest ivm de hyperemesis gravidarum op 1 april weer op arbeidstherapeutische basis weer aan het werk gegaan. Inmiddels zit ik alweer op 4 a 5 uur per dag. Maar het gaat niet lekker want ik heb nu erg veel last van bekkeninstabiliteit en word overbelast op mn werk omdat ze tijdens mijn afwezigheid mn direct collega toestemming hebben gegeven om per 1 mei een jaar met sabattical te gaan. In ieder geval is dit verre van prettig want nu wordt er dus van mij verwacht dat ik in die halve dag het werk voor 2 doe + daarnaast nog een nieuwe inwerk. Totaal niet realistisch natuurlijk. Heb het al een paar keer aangegeven bij mn manager omdat ik er erg veel last van heb, elke dag een race tegen de klok moet maken en gestresst ben en er zelfs wakker van lig, maar die zegt simpelweg dat ze momenteel geen oplossing heeft. Hierop heb ik een afspraak gemaakt met de arbo arts en die vond het ook niet kunnen, heeft mn manager gemaild dat de druk eraf moet. Daarnaast is mn verlofaanvraag voor de pinksterweek afgekeurd omdat er dan niemand is die dit werk doet. Dus ik kan voorlopig.. misschien wel tot mn zwangerschapsverlof niet eens meer verlof opnemen. En dat terwijl ik ruim 540 uur verlof open heb staan! Kortom, frustraties zijn hier aardig aanwezig!

Geplaatst

Femmie: wel doen hoor, als je merkt dat het werk erg zwaar wordt, jij hebt toch een behoorlijk fysieke baan, is er ook mogelijkheid bij jou om meer vanaf 1 plek b.v. te doen? Of meer administratie o.i.d.? Ik herken het wat je zegt over kraamvisites, ik heb er ook altijd veel moeite mee gehad, nu gelukkig minder al blijf ik door mijn onzekerheid het soms eng vinden! Hoe was het?

Bikergirl: wat grappig dat iedereen jongen/ meisje verwisselt! Overigens denk ik dat de meeste mensen maar wat zeggen als ze gokken wat het wordt hoor, jullie zeggen het wel of niet? Wij niet maar laatst keek een collega mij aan en zei ' oh ja, ik zie het al, het wordt een meisje' ik geloof dat ik aardig rood werd haha maar ze was zo overtuigd!

Sen: wat irritant van je werkgever! Ik vind het echt niet kunnen, zeker als jij je grens zo duidelijk aangeeft, fijn dat de arbo achter je staat maar leuk is anders:-(

Meiden, hoe doe je dat dan, die 3d foto maken op mijn mobiel (scannen kan ik thuis niet) en dan hoe uploaden? Ik heb het idee dat het sowieso niet via de ipad lukt, ohoh wat ben ik toch a-technisch;-)

Hier verder alles oke, ik merk wel dat de hormonen soms een loopje met mij nemen, herkennen jullie dat? Gisteren had ik ineens zo'n huilbui, om niks, vriendlief gaf alleen wat commentaar op mijn manier van afspreken met mensen en ik voelde mij toch zo aangevallen 'jiji bent niet zwanger' 'en, geef ik mijn grenzen eens aan is het weer niet goed' boehoehoe moest later een beetje lachen om mijzelf haha, nog maar 12 tot 16 weken ladies, dan hebben we hopelijk allemaal gezonde beebjes in ons huisje slapen!

Geplaatst

@Sen: ik vind dat je het goed hebt aangepakt door naar de bedrijfsarts te gaan. Een manager heeft andere belangen dan jouw gezondheid. Hij zal wel denken: die is dadelijk toch maanden weg, dus dan kan ze dan uitrusten. Je bedrijfsarts geeft wel degelijk om jouw gezondheid. Heel fijn!

@Amy: ik begin ook meer last te krijgen van mijn hormonen. Ik reageer heftiger op dingen, maar ik ben voornamelijk heel snel geïrriteerd hahaha!

@Bikergirl: jullie mogen zeker meegluren, maar ook ik heb mijn man nodig, omdat de bestanden te groot zijn. Even geduld dus! :-)

Het was wel fijn om de kleine weer even te mogen zien :-). We zijn al wat meer te weten gekomen, bijv. dat ze heel veel haar heeft. Geweldig dat ze dat allemaal kunnen zien! Verder zit ze nog steeds op de bovenste curvelijn. Haar hoofd en benen lopen 1,5 week voor, terwijl haar buikomvang achterloopt. Oftewel: nog steeds een lange slanke vrouw :-). Oh ja, ze heeft ook grote voeten :-). Ik denk dat ze door deze echo helemaal de groei gaan monitoren.

Over twee weken heb ik weer een echo in het ziekenhuis, dus dan horen we het wel. Dan gaan ze ook de rhesusfactor van de kleine bepalen.

Ik heb trouwens gehoord dat baby's (zeker in het begin) vaak op de vader lijken, zodat de vader weet dat het zijn kind is. Op zich wel handig van de natuur :-). Onze kleine meid lijkt ook op haar vader. Ik heb 1 foto waar ze echt exact haar vader is, maar het is ook een hele rare foto, want ik heb tenslotte geen vent in mijn buik zitten hahaha! Ik zie nu de hele tijd een baby voor me met het hoofd van mijn man! Met stoppels en al!

Geplaatst

@ Sen, echt belachelijk van je werkgever zeg, mag toch niet jouw probleem worden! Helemaal nadat je aangegeven hebt dat het niet vol te houden is.

Ik werk nog fulltime, en zolang dat nog gaat, ga ik nog even door. Volgende week ga ik wel met mijn gyn overleggen, omdat ik eigenlijk nog maar 4 weken hoef, hoe zij hier over denkt. Gevoelsmatig kan ik nog wel een week of 6 maar soms gaat het wel heel snel met groeien en mijn conditie is echt spoorloos. Ik heb alle kasten in huis al doorzocht, maar kan het nergens terug vinden :-)

@ Linda, wauw, wat een plaatje! En wat een bos haar! Mooi hoor!

@ Amy, heel herkenbaar, die hormonen. Ik kan ook om de gekste dingen wel huilen. Hoort erbij, zegt men... Maar soms wel lastig!

Hier zijn we net terug van zwemmen, lekker met manlief en stiefkindertjes gezwommen. En we zitten in de tuin, hoe fijn is dat. Zo even eten koken, minder leuk :-)

Fijne zondag nog!

Geplaatst

Ha ladies,

Leuk zeg, al die foto's van jullie. Wat wordt het toch bijzonder, om de kindjes zo duidelijk te kunnen zien. Prachtig zijn ze!

Femmie - stoer dat je het nog zo goed volhoudt in de horeca. Ik ben het eens met de anderen: probeer wel op tijd in overleg te gaan wanneer je voelt dat het te zwaar wordt. Dat zal niemand op je werk verbazen, denk ik.

Sen - wat rot dat jij zo onder druk wordt gezet momenteel. Het lijkt me ook onverstandig van je werkgever om zo door te gaan terwijl jij duidelijk hebt aangegeven dat je het zo niet redt. Straks bezwijk je onder de druk en val je helemaal uit, dan zijn ze nog verder van huis...

Je probleem m.b.t. het opnemen van verlof herken ik. Gelukkig ben ik volgende week een weekje vrij (dat had ik in januari al gepland), maar verder kan ik eigenlijk geen dag meer opnemen tot het begin van mijn verlof. Al met al zal ik dit jaar waarschijnlijk teveel verlof overhouden, zodat het eind december gaat vervallen. Het is niet anders.

Het fulltime werken vind ik inmiddels wel zwaarder worden, maar het is nog best vol te houden. Het scheelt ook dat we vorige week vrij waren met hemelvaartsdag en straks ook op tweede pinksterdag. Heerlijk! In de avonden moet ik proberen minder afspraken te maken, maar dat wil nog niet altijd lukken. Deze week ben ik biv. weer alleen op woensdagavond thuis. Dat heb ik dus niet goed gepland.

Amy, Linda en Bikergirl - heel herkenbaar, die opspelende hormonen! Pff, ik schiet soms van vrolijk naar verdrietig in slechts een paar minuten tijd. De afgelopen 2 a 3 maanden heb ik al meer gehuild dan in de rest van mijn volwassen leven bij elkaar :-). Het zal er inderdaad wel bijhoren, maar ik vind het niks. Ook ben ik om het minste of geringste ontroerd, vooral bij kinderen of (kleine) diertjes, zoals de lammetjes in de wei. Herkennen jullie dat ook..?

Fijne dag!

Geplaatst

Hoi hoi,

Ik heb al even niet geschreven maar wel meegelezen hoor!

Amy

Die 26 weken mijlpaal, hoe fijn is dat hè? En daarna gaat het echt heel hard! Je kunt heel makkelijk aftellen naar je verlof en voor je het weet heb je het kindje in je handen…

Die hormonen, ook zo herkenbaar! Ik merk vooral wanneer ik niet zo goed geslapen heb dat het dan dubbel op werkt!

Femmie,

Je zegt dat je werk zwaarder wordt.. kun je niet gewoon aangeven dat het zwaar wordt? Nu ben ik me bewust van het feit dat ik een hele fijne leidinggevende heb maar ze zien allemaal dat je zwanger bent toch? Toch ook niet zo gek dat het zwaarder wordt? Heb je een idee of ze met je mee willen denken? heb

Wat een onwijs leuke foto van de echo!

Hoe was de kraamvisite?

Bikergirl

100 dagen tot uitgerekende datum.. klinkt ook leuk hè?

Heb je nog leuke kortingen gekregen met shoppen? Ben je nu compleet?

Sen:

hyperemesis gravidarum klinkt reueze interessant!! Ik had er echt nog nooit van gehoord!

Laat je niet kisten hè? Luister naar je eigen lijf en wat niet gaat, gaat niet! Belachelijk dat je verlof van de hand gedaan wordt! Somige leidinggevenden hebben het echt nog niet begrepen! Alsof jij het probleem van een ander moet oplossen! Dat is jouw functie toch niet? Jouw leidinggevende krijgt betaald voor die kopzorgen, jij niet!

Voor je het weet zit jij ook weer in de ziektewet en is je leidinggevende alleen maar verder van huis! Moet ie voor jou ook nog een nieuw iemand zoeken!

Getver, wat kan ik daar boos van worden..

Linda

Hoe grappig is dat hè? Dat je kindje op de vader lijkt! Ik heb dat al 2 keer gezien bij de geboorte, maar vooral heel wonderlijk dat je dat dus ook op de echo ziet!!

En wat een mooie foto’s van de pretecho! Dat lachende gezichtje! Daar kun je van genieten!

Simone: Planning… vreselijk! Voor je het weet zit je week onbedoeld vol!

Het is wat.

Ik maak ook vaak afspraken en zie het overzicht vervolgens niet meer....

Ik plan nu heel weinig!

Geplaatst

haai dames,

Het doorwerken begint op dit moment zn tol te eisen!

Ik heb me vandaag ziek gemeld omdat ik bijna niet meer kan lopen aan een kant!

Ik heb verschrikkelijke pijnscheuten(steken) vanaf mijn bil die doortrekt tot aan mn tenen aan toe!!

Heb vanmorgen de dokter gebeld en mag zo om half 4 langskomen, Hoop zo dat het geen zwangerschaps ischias is, Het lijkt er wel sterk op als ik alle klachten daarover lees..

Pff... Heb te hard gebruld dat ik geen klachten heb gehad ( alleen moe) , maar dit is niet om uit te houden !!

We wachten de dokter maar af zo...

Geplaatst

Ach jeetje Femmie, je hebt het bezoek nu waarschijnlijk achter de rug maar heel veel sterkte, het klinkt auwauwauwauwauw!!!

Linda, grappig wat jij zei, onze kleine lijkt echt op zijn papa!

@all: nu het zonnetje begint te schijnen heb ik ineens het gevoel dat het allemaal best hard gaat. Dat komt vooral omdat ik in december met een positieve test in handen zat en alleen maar dacht aan de periode met zon waarin ik hoogzwanger zou zijn en richting een bevalling zou gaan en nu is het buiten ineens heeeeeerlijk weer, genieten!

Geplaatst

Hey ladies,

Even een kort berichtje van mij. Ivm mijn bekkeninstabiliteit is vrijdag mijn laatste werkdag. Het gaat echt niet meer. Continu pijn bij het lopen. Het is niet anders. Andere meiden, pas ook goed op jezelf!! Hopelijk kan ik vanaf volgende week dan ook iets meer posten, met de vrije tijd!

Geplaatst

Haai dames, nou de dokter heeft ischias geconstateerd :( , nu moet ik voldoende rust houden en heb een doorverwijzing voor fysio gehad. Gelijk een afspraak gemaakt en kan daar pas dinsdag terecht pff... Word echt gek van de pijn... Heb me vandaag dan ook ziek gemeld en heb me voorgenomen niet eerder aan het werk te gaan dan dat het een stuk minder is geworden. Hopelijk is het gauw voorbij en heb ik baat bij fysiotherapie.

Ga nu maar gauw slapen want het is al veel te laat.

Good night...

Geplaatst

Jeetje Femmie, dat is toch heftig! Wel heeeeeeeeeel goed dat je jezelf (en je baby) voorop stelt! Goed zorgen voor jezelf en echt pas weer iets doen op het werk wanneer je je fit genoeg voelt en zo niet? Dan niet:-) Sterkte!

Bikergirl: gefeliciteerd met de 26 weken mijpaal! Voelt goed he? Ondanks dat ik onzeker blijf of het nog wel beweegt merk ik dat er toch een last van mijn schouders af is gevallen: maar, we gaan nog even door tot die 34 weken mijlpaal he!

Amber, zo'n last van bekkeninstabiliteit joh; fijn dat je overeen bent gekomen te stoppen met werken, nu gewoon zorgen voor jezelf en dus je baby en ons gewoon heel veel lastig vallen in je vrije tijd:-)

Geplaatst

Femmie en Amber, wat rot dat jullie zo'n pijn hebben. Klinkt heel heftig bij allebei, au! Ik hoop dat de fysio wat uitkomst kan bieden. In de tussentijd maar rustig aan doen...

Meiden, hoe gaat het bij jullie eigenlijk met slapen? Slapen jullie nog goed door 's nachts? Ik ben eerder moe dan gewoonlijk dus ga 's avonds redelijk op tijd naar bed, maar 's nachts word ik vaker wakker. Minimaal 1 x moet ik eruit om naar de wc te gaan en daarna lukt het me niet goed om weer in slaap te komen. Het is te druk in mijn hoofd en dan lig ik minimaal een uur wakker, zodat ik toch nog moe ben wanneer de wekker gaat.

Dames met rug- en bekkenklachten, liggen jullie nog wel een beetje lekker 's nachts?

Gisteren was ik alweer 28 weken zwanger. Het derde trimester is nu echt begonnen. het gaat opschieten!

Geplaatst

@simone , ik moet er ook minimaal 1 x per nacht uit hoor om te plassen, daarna duurt het altijd even voordat ik slaap (zal er wel bij horen) idd gisteren alweer 28 weken, wat gaat het hard he!! Laatste trimester :)

Geplaatst

Hey simone, hier hetzelfde hoor, ik moet er wel een paar keer per nacht uit, ik slaap dus enorm onderbroken. Waar ik de laatste tijd meer last van heb is van enge dromen, bah! Gisteren gedroomd over een doodgeboorte, vannacht over een gruwelijke bevalling hmmmm....ik lees dat dit erbij hoort, toch gek genoeg weer een fijne bevestiging!

Gisteren weer naar de yoga geweest, doet mij echt goed! Niet eens zo zeer wat je doet maar kletsen met andere meiden en het vertrouwen krijgen in mij lijf. Heb altijd energie erna dus vanochtend het huis ondersteboven gezet, reorganiseren die handel! Kleding van kast naar kast verplaatst, alles wat weg mag: WEG ERMEE!

Nu wachten op een monteur voor onze vaatwasser, zo irritant want je zit maar te wachten en kan niks doen, maa goed....

Meiden, hoe gaat het verder hier? Het gaat allemaal toch ineens snel nu he?

Fijne zonnige dag gewenst!

Geplaatst

waharm!!!!

Ik leef in stand heeeel rustig aan doen, benen zo veel mogelijk in de lucht anders zit er vocht in... Maar de andere kant is: ik klaag niet want van die regen word ik ook heel ongelukkig!

Wel een heerlijke ligstoel op marktplaats gescoord!

Fijne dag allemaal!

Oh ja en dat nachtelijke plassen... heel herkenbaar! Meteen ook heel alert op alles! Ik voel me dan een soort van moederkloek...

:icon_flower:

Geplaatst

Hoi meiden.

Hoe gaat het met jullie ruggetjes? Trekken jullie het nog een beetje!

@ femmie, idd even aan jezelf en je beebje denken hoor! Is nu het belangrijkste van alles! Sterkte met de pijn meis!

@ Amber, jij hebt ook gelijk, als het werken niet meer lukt moet je stoppen. Heb je alle belangrijke dingen geregeld en in huis? Dat je hier niet meer achteraan hoeft, bedoel ik? Sterkte met de pijn meis!

@ Simone en de rest: Jaaaa, hier gaat slapen ook zo slecht! Last van linker schouderblad en laat van onderrug. Dus alleen op rechterzijde slapen is een optie. S'nachts plassen, met pijn en moeite weer in slaap komen, tig keer op een nacht wakker en s'morgens vroeg wakker. Ik hoef geen wekker te zetten tegenwoordig, ben iedere ochtend voor de wekker op. En die gaat al om zes uur -:)... Ik heb ook maar besloten naar de fysio te gaan, hopenlijk kan die iets met mijn rug bereiken. Ik heb nu twee behandelingen gehad, ze masseert mijn onderrug en schouderblad. Komende week weer 2 afspraken gepland en dan gaan we evalueren of het iets voor mij doet. Ik hoorde iets over mensendieck proberen. Iemand ervaring?

Gelukkig is de stres van babykamer en andere spullen grotendeels over, gisteravond de deal met babypark rond gemaakt, we hebben daar in 1x 90% van de spullen ingekocht. Leuke korting gekregen... Over een maandje wordt het bezorgd. Fijn. Ik moet nog wat kleine spullen halen als luiers, billendoekjes en flesvoeding, voor het geval borst niet lukt. Zijn jullie er allemaal al over uit of het fles of borst wordt? Ik moet nog eens naar zo'n voorlichtingsavond van mijn kraamzorg. Heb ik nog niet gepland.

Valt mij nog mee hoe erg ik last heb van de warmte, maar ik blijf dan ook bewust uit de zon. Lang leve airco. Controle van afgelopen donderdag was goed, beide liggen goed op schema. Nu liggen ze beide met de hoofdjes omhoog, dus moeten beide nog draaien. In ieder geval degene die als eerst komt. Al in week 16 kregen we te horen dat dat ons meisje zou worden, maar nu lijkt dat niet meer zeker te zijn omdat ons mannetje er nu precies naast ligt. Hmmmm.... Nou ja, maakt mij ook niets uit, als het maar goed gaat. En ze beide maar gezond zijn. Hier nog een week of 3 à 4 werken. Hopenlijk nog wat langer, als ik me dan nog zo goed voel, ga ik nog even door. Maar groei gaat nu snel.

We zullen zien.

Sterkte meiden! En geniet van de groeiende beebjes!

Liefs, BG

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden