Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He ladies,

Hier weer even een berichtje van mij. Aan het bouwfront vordert het gestaag. Morgen komt de stucadoor en dan is zaterdag ALLES gestuct!!! Helaas gaat het met mij veel slechter. Ik heb me toch geforceerd de afgelopen tijd. Afgelopen maandag kon ik nagenoeg niet meer lopen. Heel de dag in bed gelegen. Nu volledig het hele schema omgegooid en hulptroepen proberen in te schakelen.. Moet het toch nog even uitzingen. Heb 9 juli een groeiecho in het zkh. VOrige week bij de gyn giek eweest en met de baby gaat alles prima, maar fysiek is het echt drama. Hij heeft nu ook aangeboden om bij 37-38 weken te gaan helpen. Bij mijn zoontje ben ik toentertijd ook ingeleid. Ik moet zeggen dat geeft wel verlichting! Nog maximaal 6 weekjes aanmodderen ;-)

Wat betreft de vraag over pijnbstrijding: Bij mijn zoon heb ik een ruggenprik gekregen. Wat een verademing was dat zeg. Ik had niet specifiek van te voren ingeprent om pijnbestrijding te krijgen, maar stond er wel voor open. Mijn ontsluiting vorderde erg slecht en nadat ik de ruggeprik had gekregen, had ik binnen 2 uur volledige ontsluiting. Het gaf mij net de ontspanning die ik nodig had. Ik had natuurlijk al maanden pijn in mijn rug en bekken (net als nu), en het was een verademing om even pijnloos te zijn. Dat gaf blijkbaar het duwtje wat ik nodig had. Vervolgens heb ik ook gewoon een natuurlijke bevalling gehad. Deze keer sta ik er absoluut weer open voor!

Volgende week dan beginnen aan de peuterkamer van mijn zoontje, zodat er eindelijk een plekje vrijgemaakt gaat worden voor mini-broer. Moet zeggen dat ik daar nu ook wel aan toe begin te raken. Ik wil niet meer tussen de gipsplaten en betonvloeren zitten, maar iets leuks voor de kinderen doen!! Maar goed, straks is het echt genieten met ons 'nieuwe' huisje. Lekker met de 2 kleine mannen (1 beetje groot al ;-) ) in de royale woonkamer zitten. Meiden wat zijn we toch rijk straks allemaal met onze kindjes!

Fijne avond! Binnenkort ga ik echt meer meepraten, nog even een weekend doorbijten in de zooi :D

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Breek ff in...

ik wilde ook bevallen zonder pijnbestrijding maar omdat ik ben ingeleid en de weëen daardoor elke minuut kwamen en ik geen rust had, heb ik bij 3cm ontsluiting om een pompje remifentanil gevraagd. FANTASTISCH!! Totdat ik persdrang kreeg heb ik als een roosje geslapen, ik werd wakker van de persdrang. Bleek toen 10cm te hebben en 14 min later was m'n ventje er!

Pijnloos was het niet, maar door het pompje prima vol te houden. Voordeel van het pompje is dat zodra ze hem uitzetten je weer volledig jezelf bent en alles weer helder meemaakt. Nadeel van een ruggeprik kan zijn dat de persweëen er niet of nauwelijks zijn waardoor de kans op een kunstverlossing (vacuumpomp of tangverlossing) groter wordt!

Succes met beslissen!!

Breek weer uit

Geplaatst

Melis, dat pompje is inderdaad interessant. Voordeel ook dat het snel uitgewerkt is. Je kan dat toch zelf doseren? hoe voelt het? beetje alsof je dronken bent ofzo? Wat jij zegt over persweeën die er niet zijn of die je niet meer goed voelt dat heb ik ook gehoord van iemand die al een keer met een ruggeprik is bevallen maar in het ziekenhuis zeiden ze dat als ze de ruggeprik uitzetten, na een tijdje de persweeën dan vanzelf weer komen alleen duur dat iets langer dan bij bijv. dat pompje.

Amber, wat naar dat je zoveel pijn hebt! maar wel fijn dat het huis vordert, straks een mooi paleisje voor jullie!

Geplaatst

Amber Getverderrie! Wat vervelend al die pijn en zooi in je huis.. en dan ook nog allerlei werklui over de vloer! Of heb je daar geen last van? Die zouden mij op een gegeven moment mijn neus uit komen!

Pijnbestrijding

Bij mijnoudste heb ik ook een ruggeprik gekregen Wat Amber al zegt wat onwijs fijn en een verademing.

De mogelijkheid dat er pijnbestrijding is is al heel fijn! Dat geeft je waarschijnlijk al een prettig gevoel, dan kun je besluiten wat je wil

Vrijdag mag ik weer naar het ziekenhuis en hoop ik dat ik een datum krijg...... Ik vrees van niet..

30 weken echo? Ik wist niet dat je daar ook nog recht op hebt?

Vandaag de tekening van mijn dochter geprobeerd op canvas te bestellen voor de baby kamer. Was de canvas meneer op vakantie.. wat een teleurstelling. Volgende week weer een poging wagen.

Iemand van jullie ervaring met android en deze site?

Ik dacht dat dat wel leuk was voor in het ziekenhuis.. een fotootje uploaden..

Nou ja.. Fijne avond allemaal ik ga zo plat!

Geplaatst

Sen, ik werd er onwijs duizelig van, maar dat was het minst erge. Idd alsof je onwijs lam bent, ik ging ook slap ouwehoeren, haha. Zodra ze de pomp uitzetten is het binnen een minuut uitgewerkt. Echter waren ze bij mij te laat met uitzetten omdat mijn ontsluiting van 6-10 cm ging in slechts een paar minuten. Ik ben dus zo stoned als een garnaal bevallen, haha! Of het van de hevige weëen of het pompje was weet ik niet, maar op het laatst kreeg ik wel ineens kotsneigingen. Uiteindelijk niet gespuugd, gelukkig!

Geniet van jullie zwangerschap, ik mis m'n buik nog iedere dag!!

Geplaatst

Tulpie, ik wist het ook niet van die 30 weken echo! wat de canvasfoto betreft, die kan je toch overal online bestellen? verder geen idee hoe deze site met android werk ik heb een iphone.

Melis, had ik inderdaad ook gehoord dat het voelt alsof je dronken/stoned bent. Had ik ook toen ik een keer een punctie kreeg in het VU. weet niet wat dat voor middel was maar was hele stukken kwijt en ging ook slap ouwehoeren zei mn vriend later. Zal wel een morfine-achtig iets zijn en daar kan je dus inderdaad ook van gaan kotsen dat had ik toen namelijk ook. Brak me toch opeens het zweet uit en werd ik me toch een partij misselijk!

Geplaatst

oja en ik koester mijn buik elke dag. Ondanks alle kwalen (en die zijn me allemaal echt niet bespaard gebleven) ben ik het absoluut (nog?) niet zat en wil ik nog zo lang mogelijk van mijn buik en schoppende baby kunnen genieten. Weet natuurlijk ook niet of ik ooit nog zwanger zal worden hierna dus wat dat betreft mag hij lekker tot het eind blijven zitten hoor!

Geplaatst

Hey Melis,

Dank voor je info. Zo'n pompje biedt mijn ziekenhuis helaas (nog) niet, ik heb qua pijnbestrijding de keuze tussen een pethidine-injectie en een ruggeprik. Wilde aanvankelijk voor een ruggeprik gaan - mits ik het qua pijn nodig zou hebben natuurlijk - maar ben na de bevallingscursus gaan twijfelen. Inderdaad ivm het hogere risico op een kunstverlossing. Wel valt het me op dat ik veel tevreden en opgeluchte verhalen hoor over de ruggeprik. Dus nog steeds twijfel.

Geplaatst

Sen, ook ik heb geen makkelijke zwangerschap gehad ivm zwangerschapsvergiftiging en regelmatig opgenomen. MAAR, een baby in je buik voelen is een van de mooiste cadeau's die je gegeven kan worden! Vanwege de moeizame zwangerschap weet ik niet of ik het ooit nog durf, maar wat zou ik het graag nog een keer meemaken!

Ik heb ook de punctie in het VU gehad onder het genot van een minuscuul klein blauw pilletje; dormicum! Ook al zo'n geweldige uitvinding, haha!

Spannende tijden voor jullie meiden, maar zie aub niet op tegen de bevalling. Ik deed dat wel, maar uiteindelijk zonder schade binnen een kleine 4 uur bevallen. Ik vond het de meeste geweldige ervaring van m'n leven, wauw!!

Geplaatst

Nog even kort een aanvulling op het ruggenprikverhaal. Ik heb geen kunstverlossing gehad, gewoon natuurlijk bevallen! Persen ging echt als een speer en ik had toen nog zelfs een lage dosis pijnstilling. Voor iedereen is het natuurlijk anders, maar dat ik eindelijk geen pijn meer had, was gewoon de doorslag. Heb uiteindelijk een half uurtje moeten persen, toen was onze zoon er. Het was/is een flinke jongen en heb alleen een knip gekregen om te voorkomen dat ik zou uitscheuren. Maar ik de verloskundige in het ziekenhuis zei zelf dat het persen echt prima ging!! (fijne materie om over te praten he, hahaha)

Geplaatst

Haha, ja, die morfineprik en dat pilletje bij de punctie in het Vu. Uitstekend bevallen! Ik lag de hele tijd te spacen en heb niet of nauwelijks pijn gevoeld. Mijn man heeft erg om me gelachen, stoned als ik was.

Geplaatst

Haha, zo kan het dus ook! Iedere vrouw/bevalling is uniek, dus pin je niet teveel vast op ervaringen. Een bevalling verloopt toch niet zoals je verwacht in veel gevallen.

Oh ja, persen vond ik een verademing na al die weëen, moest me zelfs inhouden van de gyn anders was zoonlief er in 1 perswee.

Zal jullie nu verlaten, want ik vervuil jullie topic, haha!

Weltrusten meiden (voor zover jullie lekker kunnen slapen)..

Geplaatst

Melis, ik kreeg bij de punctien in het VU toendertijd ook zo'n pilletje maar ook een injectie in mn bil. Was echt half van de wereld hahaha

Als je nog nooit eerder bevallen bent is het eigenlijk niet meer dan normaal dat je angst hebt voor het onbekende. Je hebt geen idee wat je te wachten staat en je hoort zoveel verschillende verhalen. Van piece of cake tot horrorstories. En een mens zit zo raar in elkaar dat dat laatste je dan meestal bijblijft. Anyway, er valt niets te voorspellen... het is gewoon afwachten hoe het loopt en als we mazzel hebben, valt het allemaal mee.

Geplaatst

Wie weet, maar dat was ergens in 2009 toen we daar een poging hebben gedaan.

Duik m'n bed in, slaap lekker

Geplaatst

Goedemorgen!

Tja zo staat er in een avond tijd weer een heleboel info op!!

En dat van die buik en het voelen van je kindje.. daar geniet ik ook echt wel elke dag nog van hoor!

Maar de vermoeidheid en lichamelijke ongemakken (ohh dat maagzuur..).. ik ben blij als dat over is.

En ook heb ik wel weer zin om te gaan hardlopen en af te vallen! (niet gedacht dat ik dat ooit zou zeggen.. zullen de hormonen wel zijn)

Tja Simone, het is ook lastig. Ik heb de eerste keer die pethidineprik gehad.. Ik had niet de indruk dat het de scherpe kantjes er vanaf haalde, maar wellicht zijn er anderen die daar positievere verhalen over hebben.

De ruggeprik klinkt eng maar helpt wel heel erg als je al helemaal uitgeput bent! Zo kom je wel even op adem (hoewel ik daar weer van moest overgeven..)

Elke bevalling is anders en elke vrouw ervaart hem anders....

Moeilijke keuze maar in ieder geval prettig om van te voren de mogelijkheden te weten en te bespreken!

Geplaatst

Uitgerekend

Tulpie - 33 jaar - 3de kindje - 5 augustus - :bcbbboy2:

Femmie80 - 31 jaar - 1ste kindje - 14 augustus :bcbbboy2:

Simone77 - 34 jaar - 1ste kindje - 14 augustus :bcbbgirl2:

Amy81 - 30 jaar - 1ste kindje - 21 augustus :bcbbgirl2:

Amber76 - 35 jaar - 2de kindje - 23 augustus - Amber76 - :bcbbboy2:

SEN - 39 jaar - 1ste kindje - 24 augustus :bcbbboy2:

Linda1978 -33 jaar - 1ste kindje - 25 augustus :bcbbgirl2:

Bikergirl - 33 jaar - 1ste 2 kindjes - 28 augustus - :bcbbgirl2:en :bcbbboy2:

Apple - 28 jaar - 1ste kindje - 30 augustus :bcbbgirl2:

Controles

16 juli - Simone77 - Echo en controle gyn

Geplaatst

Hoi,

Heb even het lijstje bijgewerkt maar heb n het gevoel onbedoeld een paar mensen die wel actief zijn van het lijstje geschrapt te hebben...

Sorry..

Kan iiemand zien wie ik vergeten ben?

Liefs

Geplaatst

Hey meiden,

Fijn te lezen hoe jullie over de pijnbedtrijding denken. Als ik het goed begrijp heb je dus drie verschillende pijnbestrijding:

1) ruggeprik

2) pethidineprik

3) pompje remafitanil (of zoiets?)

Ik zou misschien wel pijn bestrijding willen maar wel met zo min mogelijk risico voor de baby en mijzelf, ik heb a.s. dinsdag een info avond in het ziekenhuis, ik ben benieuwd wat ik hier te horen krijg: ik vind dat pompje wel interessant klinken! Ik moet zeggen, ik heb de drie puncties (met morfine) ook makkelijk doorstaan: dat zou voor mij geen reden zijn om hierna niet meer het icsi traject in te gaan, mentaal vond ik het een totaal ander verhaal en dat zou absoluut een reden zijn om het hierbij te laten.

Amber, wat naar dat je zo'n fysieke pijn heb, dat kan je dagen echt enorm beinvloeden, ik hoop heel hard voor je dat je eerder ingeleid kan worden!

W.b. De 30 weken echo, bij ons gebeurt dat ook niet, ik krijg rond de 35/36 weken nog een ligging/ groei echo en that's it! Ik ben wel heel benieuwd daar naar!

Hier gaat het verder fysiek nog goed, ik heb weinig klachten, meisje is nog aardig actief terwijl ik lees dat het nu wel wat krapper moet worden, voelen jullie je beebje(s) minder of nog net zoveel?

Ik moet wel echt mijn geduld gaan bewaren nu hoor merk ik haha, na drie jaar lang is het over een paar weken dan ein-de-lijk zover, ik kan niet wachten, ik heb er echt zo'n zin in!!!

Geplaatst

Ik wil gewoon thuis bevallen, dus pijnbestrijding is geen optie voor mij!

Ik wil het ook op eigen kracht doen,maar dat is mijn mening!

Klossen en ondersteek en ruggesteun zijn ondertussen ook bezorgd, dus weer een punt wat afgestreept kanworden van het lijstje :)

Gisterenavond op cursus geweest, over borstvoeding was erg interessant heb er een hoop van opgestoken!

De kleine is bij mij nog niet ingedaald, dus voel hem nog flink en vaak bewegen!!

Hoop wel dat hij dat eerdaags gaat doen hoor!! Maar er is nog tijd ;)

Aanstaande woensdag komt de kraamverzorgster langs voor de intake, ben benieuwd!

@simone heel veel succes met je laatste werkdag! (had eigenlijk voor mij ook zo geweest)

Straks lekker genieten van alle rust!

Fijne dag dames!!

Geplaatst

Zo,

Vandaag in het ziekenhuis een afspraak gehad.

Ben 2 uur zoet geweest inclusief een hele tour door het ziekenhuis voor gyn, opname, anesthesie, bloed prikken, gyn! Maar dan zijn we nu wel klaar met alle afspraken maken datum plannen (ja hij staat vast) en dat geeft een heleboel rust!!

Het kereltje ligt in een goeie stuit dus extra reden voor een keizersnee..

Gister een jumpsuit besteld bij goodmoodkid met naam en een plaatje erop, leek me leuuk als eerste pakje.

Voedingspyama's binnen, was klaar, koffer nog pakken...

Kast weg, box moet nog komen. Nu nog adressen uitzoeken en dan gaan we de goede kant op!

Klossen gehaald, maar dan staat ons bed bijna 20 cm te hoog.. ik ben zelf erg klein, dan moeten we een ladder erbij zetten wil ik in bed komen!

Toch maar wat anders bedenken..

Amy

Prettig dat je zo weinig klachten lichamelijk gezien hebt. Geniet ervan!

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

Hoi meiden!

Wow, wat een verhalen komen er toch in een paar dagen bij.

@ Femmie, dapper dat jij voor geen pijn bestrijding gaat. Zo'n held ben ik echt niet.

@ tulpie, lekker, dat je de datum hebt. Geeft toch wat rust, lijkt me. En jij kan een aantal dingen van je ' to do' lijstje strepen. Ik heb er nog aardig wat op staan, maar vanaf volgende week worden er een aantal dingen weg gestreept.

Hikjes herken ik niet, hoe weet je of je baby hikt? Bij mij bewegen ze beide, en het gaat ongeveer de hele dag door, misschien heb ik het niet als hik herkent. Lijkt me wel grappig.

Wat de pijnbestrijding betreft, hier heb ik me al een beetje ingesteld op de keizersnede, volgens mij zijn ze nog niet gedraaid. In dat geval wordt het dus sowieso ruggeprik. Maar ik denk dat ik daar ook voor zou gaan als het wel een natuurlijke bevalling wordt.

Hier, dinsdag weer controle, benieuwd of er dan nog iets veranderd is, en of ze eventueel nog plek hebben om te draaien.

gisteravond had ik wat steken onderin mijn buik, vlak boven het schaambeen, ik had hier al iets over gelezen dat je dat ook kunt voelen bij het indalen. Maar dit lijkt me wat vroeg. Heeft iemand al wat steken onderin gehad?

Verder is de babykamer en de rest afgelopen donderdag bezorgd, manlief heeft vanmorgen de laatste kast in elkaar gezet, en ik begin dinsdag met schoonmaken en inrichten, leuk leuk leuk. Opgezette voeten is hier een drama. Lang leve birkenstock slippers. Ik heb ze al wel een gaatje losser gedaan. Qua buikgroei, enorm... Terwijl ik er nog maar 12 kilo bij heb. Maar de eerste positiekleding kan ik al een tijdje niet meer aan. Op zich ook niet erg, toen was het winter...

Ik zal mijn afspraak van dinsdag nog even in het lijstje zetten, hopenlijk daat het goed via de iPad...

Fijne dag meiden!

Geplaatst

Uitgerekend

Tulpie - 33 jaar - 3de kindje - 5 augustus - :bcbbboy2:

Femmie80 - 31 jaar - 1ste kindje - 14 augustus :bcbbboy2:

Simone77 - 34 jaar - 1ste kindje - 14 augustus :bcbbgirl2:

Amy81 - 30 jaar - 1ste kindje - 21 augustus :bcbbgirl2:

Amber76 - 35 jaar - 2de kindje - 23 augustus - Amber76 - :bcbbboy2:

SEN - 39 jaar - 1ste kindje - 24 augustus :bcbbboy2:

Linda1978 -33 jaar - 1ste kindje - 25 augustus :bcbbgirl2:

Bikergirl - 33 jaar - 1ste 2 kindjes - 28 augustus - :bcbbgirl2:en :bcbbboy2:

Apple - 28 jaar - 1ste kindje - 30 augustus :bcbbgirl2:

Controles

3 juli - Bikergirl - Controle gyn

16 juli - Simone77 - Echo en controle gyn

Geplaatst

Hey meiden,

Bikergirl: ik herken die steken ook! Ik heb ze ook aan de zijkant en lijkt het wel dwars door het hele schaamstreek gebied heen te gaan, ik denk toch dat het met de indalig te maken heeft, is niet gek hoor tussen de 30-32 weken!

Ik kan mij hier weer enorm op lopen fokken, gisteren cheesecake op en ineens vraag ik mij af of het mag en zie ik lysteria op mijn voorhoofd staan (of zou het hysteria zijn?;-)) ik lees nergens dat het niet mag maar ik heb toch maar n mailtje naar te restaurant gestuurd, ze zullen wel denken....:-)

Femmie, ik wil het ook proberen zonder pijnbestrijding maar het idee dat ik er altijd naar kan vragen geeft al rust!

Tulpie: er is gewoon al een datum bekend! Wat spannend, wordt het toch concreter lijkt mij!

Ja meiden, nog tussen 3 maanden en dan delen we hier met z'n alle weer allemaal andere onzekerheden!

Geplaatst

Hee dames,

Heerlijk, heerlijk, ik heb verlof!! Het is nog een heftige laatste werkweek geweest, maar uiteindelijk heb ik met een gerust hart de deur achter mij dicht kunnen trekken. Wat een gek idee, om nu 16 weken vrij te zijn... Morgenochtend geen wekker, ik moet nog aan het idee wennen. Fijn!

Minder fijn was de afgelopen nacht, want die heb ik voor een groot deel in het ziekenhuis doorgebracht. We waren een weekend weg, ruim 200 km van huis. Een fijne dag gehad, wel vrij veel gedaan terwijl het behoorlijk warm was, maar het leek prima te gaan. Om 12 uur 's avonds erg moe naar bed, en toen kwam er me toch een pijn opzetten... Hoog in mijn buik, laag in mijn buik, golven door mijn rug, oef. Ik wist al snel niet meer waar ik het zoeken moest. Kon geen enkele houding meer vinden en moest vervolgens overgeven van de pijn. Zo raar. In een warm bad hielp ook niet. Ons eigen ziekenhuis gebeld en die stuurden ons naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis daar in de regio voor een check-up. Ze vingen ons heel goed op en lieten god-zij-dank meteen het hartje van de baby horen. Wat een opluchting! Na een uit- en inwendige echo, een hart- en weeenmeting, urinetest etc. werden meisje en ik allebei goedgekeurd. De pijn was inmiddels wat gezakt en de bevalling gelukkig nog niet begonnen. We waren om 4 uur 's nachts terug in het hotel en konden daarna allebei nog een paar uurtjes slapen. En vanochtend voelde ik me weer als vanouds, alleen een beetje moe :-). Een vervelende ervaring, maar de opluchting overheerst.

Ladies, ik hoop dat jullie allemaal een goed weekend hebben gehad!

@Tulpie, fijn dat er een datum is! Op de site die je noemt voor het babypakje ga ik ook eens kijken.

@Bikergirl, alvast succes met de komende controle meis. Opgezette voeten heb ik de laatste dagen ook veel last van gehad. Steken onderin, in de schaamstreek; check. Ook voel ik de laatste 2 weken geregeld een soort neerwaartse druk, een beetje alsof meisje zich naar benenden aan het schroeven is. Volgens het ziekenhuis vannacht is ze inderdaad aan het indalen, niet gek dus.

@Amy: het kan vast geen kwaad, de cheesecake. Maar als je je zorgen maakt, dan vind ik het goed van je dat je navraag doet.

liefs, Simone

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden