Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi meiden,

heel erg bedankt voor de lieve reacties:) doet me heeel erg goed!

eer ik hoop ook dat die 2 kleintjes mooi bij gegroeid zijn,

heeft 1 van jullie een hsg gehad?

xx

• Reacties 698
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoopvol; IUI, IVF, ICSI: we zitten allemaal in spanning in de wachtweken en we maken allemaal blijdschap&verdriet mee, kortom: de emoties zijn hetzelfde dus tuurlijk zit je hier op je plek meis!

Eer; ik snap je teleurstelling dat het er maar eentje maar; eentje is beter dan geen, dit wordt jullie toppertje:-)

Volgens mij is een hsg een eierstokspoeling he? Ik heb het nog nooit meegemaakt, bij IUI doen ze dat vooral, hoor enorm wisselinge ervaringen erover maar, het belangrijkste, je bent erna enorm vruchtbaar!

Meiden, hier stress en spanning. Vanochtend tegen beter weten in een test gedaan omdat ik zin had in een wijntje vanavond. Alles wijst zo duidelijk op ongesteld zijn en wat denken jullie? Een heeeeeeeeeeel licht streepje, ik dacht dat ik gek werd! Eventjes waande ik mij zwanger maar vervolgens verloor ik 's middags bloed, daar ging mijn kortstondige blijdschap. Toch nog even een kruidvat test en daar kwam toch echt een aardig goeie streep maar, wel bloedverlies dus ongesteld. Misschien dat het toch nog stopt voor de NOD maar ik denk het niet. Gek genoeg ben ik toch blij want er is dus toch, tegen alle verwachtingen in, iets gebeurt in mijn lijf. Vind het bizar want ik heb enorme ongi-krampen, vet haar, vette huid, geen gevoel in borsten enz. daarom ga ik nergens vanuit: ik hou jullie op de hoogte!

Geplaatst

Woeha!!!! Amy lees het verhaal van armanda maar, zij heeft wekenlang bloedverlies gehad maar is nu iets van 20 weken zwanger. En vele met haar die hetzelfde probleem hadden. Is dus helemaal geen probleem! Proficiat meid, je bent zwanger!!!!! Yes!!

Liefs

noor

Geplaatst

Thanxs Noor, lief van je! Ik ben er zelf nog onwijs onzeker over en ik ga er eigenlijk vanuit dat het morgen niet zo positief is, ik ben daarom ook pas echt overtuigd als de dokter het bevestigd en als ik stop met bloeden. We shall see maar, zo ver als nu ben ik nog niet gekomen en dat voelt eigenlijk al goed:-)!

Geplaatst

yeeaah amy, t gaat wel vaker mis dan goed, maar er is altijd een kans:) hoop het zo,... en idd ik voel me hier goed op mn plaatsje:)

een hsg is idd eileider spoeling, ik her er nog maar 1, maar wil er zeker van zijn dat die niet verstopt zit, en ik heb wel eens gehoord dat als ie gespoeld is, dat t dan idd vaker wat beter lukt:) dus ik hoop het maar:)

als iemand t hier gehad heeft, wil diegene er dan wat over zeggen? wat ik vooral wel of niet kan verwachten en of t erg zeer doet?

heb hier een half jaar geleden een topic over geopend, maar nergens meer te vindenl....

slaap lekker dames x

Geplaatst

@Amy

Omg jij had een streepje woot woot dat is eigenlijk gewoon zwanger dan

Ik snap dat je heel voorzichtig bent omdat je ongi krampen hebt

Mss is het innestel bloed.

We zullen zien ik blijf duimen en wacht het nog even af voor je.

Kop op meis.

Geplaatst

Hoopvol, heb er eentje gehad, is wel inmiddels 5 jaar geleden, dus het is allemaal wat vervaagd. Wat ik me kan herinneren is dat t geen pijn deed. Een punctie is erger, trouwens poliepen weghalen ook ;) maar ik werd n beetje misselijk ná de behandeling. Maar ieder zal t net als een punctie anders ervaren. Hoe dan ook, ga er met een positief gevoel in, het is tenslotte om je 'beter' te msken. Tegen mij zeiden ze ook dat de kansen omhoog gaan na zo'n behandeling. Ga daar ook maar vanuit. Het is te vergelijken met een uitgebreide sis-echo. Niet pijnlijk.

Geplaatst

hoopvol, ik heb toen ik bezig was met iui ook een hsg gehad. als ik eerlijk ben vond ik het zwaar tegenvallen. Ik dacht dit even te doen maar vond het echt pijnlijk. Ik bleek uiteindelijk geen verstoppingen. Gelukkig duurde de behandeling niet lang waardoor het achteraf wel meeviel. Gelukkig ervaart iedereen dit anders en ik hoop dat het jou meevalt. Ik mocht na mijn hsg 3 maanden geen iui doen en hoopte dat ik normaal zwanger zou worden, helaas is dit bij mij niet gelukt. Volgens mij schreef jij ook een keer dat je opzag tegen ivf, dit had ik ook. In totaal heb ik 11 iui's gehad en toen was ik er klaar mee. Ik was op het punt gekomen dat ik ivf nog wel wilde proberen maar ook genoeg ideetjes had over hoe ik mijn leven zonder kinderen zou inrichten. Eenmaal begonnen met ivf lachtte het geluk ons toch snel toe. De verse tp van de 1e ivf mislukte maar we hadden 9 cryo's. Na de eerste cryo tp was ik zwanger en daar is mijn zoon uit geboren. Nu heb ik weer 1 cryo laten terugplaatsen en ben 6 weken zwanger. Ik realiseer mij heel goed dat we hier echt geluk mee hebben en dat het zo niet bij iedereen gaat. Ik hoop dan ook dat ik nu niemand voor z'n hoofd stoot. Maar goed, het is weer een heel verhaal geworden. Ik hoop dat je hsg meevalt en wilde je ook een positief verhaal laten weten van iemand die ivf eerst ook niet echt zag zitten.

Amy, hopelijk stopt het bloeden en blijf je zwanger. Kan me voorstellen dat je nog niet overtuigd bent dat je zwanger bent maar zoals je zelf zegt, er os wel degelijk iets gebeurd in je buik.

Geplaatst

Amy, hou vol en hou moed. Heb hier verhalen genoeg gezien waarbij bloedverlies niet einde zwangerschap betekende!

Geplaatst

hey lala en simonja, bedankt voor de uitgebreide reacties, moest wel even grinnikken dat t bij de een reuze mee viel en de andere andersom:)

simonja, tis niet dat ik tegen ivf opzie vanwege de behandeling zelf(zit er niet om te springen) maar tis meer dat als t dan niet lukt, er daarna niks meer is.....

Maaaaar eerst nog ff dit proberen, hoop trouwens niet dat ik 3 maanden moet wachten met iui.... Zo lang he

slaap lekker

Geplaatst

Wat lief van je essie, dankjewel!:-) vanochtend weer een test gedaan maar het streepje wordt nu wel minder; ben bang dat dit in een heel vroeg stadium mis aan het gaan is... Tsja, ik haal er maar het positieve uit: er is iets gebeurd en ik heb voor het eerst twee streepjes op n test gezien! Ik hou je op de hoogte!

Hoe gaat het met prikken essie? Spannend weer he!

Geplaatst

@Amy

Ik mag hopen dat je niet verder ongi wordt en dat het blijft plakken ik duim voor je hoor.\

En een streepje is zwanger maar als ik jou lees denk je dat je zwanger was en het nu weg is?

Met het prikken gaat het redelijk goed hoor.

Het valt mij allemaal wel wat zwaarder.

links heb ik nu 1 blauwe plek die pijn doet.

Hou moed Amy wie weet ben je wel zwanger en is het nog erg vroeg voor je test.....

Geplaatst

Wat lief dat iedereen toch zo aan mij denkt:-) vanochtend weer een positieve test die langzaamaan donkerder lijkt te worden, ik denk dat ik er toch aan moet geloven... Ik ga mijzelf pas groen maken een dinsdag, das de testdag, ben nog te onzeker, ik vind het zo eng!!!

Lala, jij de tp gehad???

Essie, bijna de eerste fm he, ik hoop zo op een enorme eier-fabriek voor je!!!

Geplaatst

AMYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY

wat kan je lichaam je voor de gek houden he hahahaahahahahaha.

Ik kan mij voorstellen dat je tot dinsdag afwacht maar je bent mooi niet ongi en je hebt een streep hahaahhah.

Wie had dat gedacht ik duim uiteraard voor je door tot dinsdag hoor maar ik begin toch echt te vermoeden dat je een plakkertje hebt.

Met de eier-fabriek van mij gaat het lekker.

Ik spuit me de blubber (nou ja ik nee mijn man)

Ik heb nergens last van moet ik eerlijk zeggen.

Het enige is dat ik veel meer emo ben dan normaal verder gaat het erg goed met mij.

Woensdag is weer even spannend ik ga voor mijn werk heen om 9 uur.

En zaterdag gaat mijn man mee en hoe laat wordt ik donderdag over gebeld dus spannend maar voor jou helemaal.

Geplaatst

Amy, wat lees ik nu! Wat goed zeg. Zie je nu wel...je hebt je voor niks zoveel zorgen gemaakt. Is er nog een bloeding? Hoop zo dat het dinsdag nog steeds goed zit.

Essie, hoe gaat het bij jou?

Geplaatst

Wow Amy, wat spannend. Kan me voorstellen dat je dinsdag nog even afwacht, maar dit gaat de goede kant op hoor.

Hopelijk maak je jezelf dinsdag ook mooi groen!

Ik duim nog even voor je door!

Geplaatst

lieve amy....yesssss, nou dat kan niet meer fout hoor, je bent gewoon zwanger, dat streepje is morgen heus niet zomaar weg, ooh ben zo blij voor jullie....gefeliciteerd.

(nog even ego berichtje, gisteren punctie gehad en toch nog 3 eitjes gevonden, we gingen uit van 1 dus ook wij zijn super blij...)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden