Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Essieislief:Bedankt voor de snelle reacite.Heb er 2 ingepropt en hopen dat ze goed zitten.Had al voor de zekerheid inlegkruisje ingedaan maar ben erg benieuwd.Erin brengen

van ik al vies en raar.Balltje ben je zo kwijt.

• Reacties 698
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@JAnneke

Ja het is een vies klusje ben ik met je eens.

Toen ik na mijn TP ongi werd moest ik ermee doorgaan tot na de bloedtest.

Je kan je voorstellen wat voor feest dat was BAH BAH heel veel succes hopenlijk mag ik ze eerdaags ook weer gebruiken.....

Geplaatst

Janneke; klinkt helemaal goed, joehoe!!! Fijn dat het er op zit he, is toch een spannende dag!

Wat betreft die bolletjes even een tip; vraag bij de terugplaatsing even om een inbrenghuls, ik gebruik ze ook en zou het zonder eigenlijk niet kunnen, die werken echt PERFECT! Nu lekker bijkomen!

Geplaatst

hoi dames,

paar daagjes geleden...

belladona, wil je ook nog sterkte wensen...

janneke mooie score meid:)

disi tnx! mag eigenlijk pas na 18 dagen testen....maar 15 kan ook wel, hij zal als ie negatief is na 3 dagen niet ineens weer positief zijn...maar ik zat voor de zekerheid dan ook testen

noor ja heb nog steeds gevoelige nippeltjes.....als ik beetje druk lijken mn borsten ook gevoeliger te zijn...maar kan ook verbeelding zijn.. of hormoontjes... en je vraag over dat ze er 1 weggepriokt hadden? nou bij dag tien van mn cyclus had ik 2 grote eitjes en 1 kleinere, en toen zeiden ze dat ik moest minderen met hormonen anders kon die 3e ook groeien...dus heb ik niet geminderd maar lekker door gespoten in de hoop dat ik een extra kans heb

meiden fijne aaf xx

Geplaatst

Hey meiden,

Bedankt voor alle lieve woordjes. Heb het er toch wel weer erg moeilijk mee.

De kans dat we ooit een eigen kindje krijgen wordt wel erg klein. Tuurlijk gaan we tzt weer vol voor de laatste twee cryo behandlingen, maar we moeten ook eerlijk tegen ons zelf zijn.

Momenteel ben ik erg moe, moet deze klap weer even verwerken en nieuwe energie vinden.

Komend weekend onze vakantie in oktober boeken, wordt waarschijnlijk 3 weken rondreizen in Namibie.

Iedereen veel succes met de behandelingen en de wachtweken.

Xx

Geplaatst

@Amy81: We mogen hier allemaal lekker zeuren hoor. Hebben allemaal zo onze zorgen toch?

Wist niet dat er een inbrenghuls is voor de bolletjes. Die kennen die Spanjaarden zeker niet :laugh:. Ik moet er helaas nog meer inbrengen: iedere 12 uur 4 van die dingen!!! Toen ik werd gebeld dat er goede embryo's waren moest ik ze gelijk op dat moment inbrengen (was 2 dagen voor de TP in Barcelona) en zat zodoende ook nog vast aan een bepaalde tijd. Heb het van half 12 terug kunnen brengen naar half 11 anders moet ik zo laat naar bed iedere avond... Maar dat gerotzooi moet ik overdag dus ook op mijn werk doen... wat een gedoe op zo'n toilet zeg hahaha!

@Janneke81: Jeetje wat veel eicellen! Ik had er altijd maar 1 of 2 (later bleek dat ze gewoon op waren). Succes met je bolletjes!

Ik zit vandaag op wachtdag 10, volgende week dinsdag ga ik 's ochtends vroeg bloed laten prikken en als het mee zit heb ik diezelfde middag nog de uitslag. Heb die dag lekker vrij genomen. Niet zo'n zin om de uitslag te krijgen als ik op mijn werk zit. Zeker niet als ie negatief blijkt te zijn... Denk er wel steeds meer over om misschien zondag al zelf te testen... maar twijfel nog! Zo bang voor een negatieve uitslag. Nu al lekker weekend dus lekker relaxen.

Succes allemaal!

Geplaatst

@doorzettertje, ik had eerst ook van die hele kleine rot bolletjes waarvan ik er twee moest inbrengen. nu bij mijn tweede ivf poging heb ik een ander merk gekregen waarbij

standaard een inbrenghuls zit ,,,hier ben ik dan ook erg blij mee. Ik hoef ze nog niet te gebruiken (zit nog in de hormonen fase) maar kan door de verpakking heen zien dat deze

bollen een stuk groter zijn. Nu hoef ik er ook maar 1 in te brengen. het ligt dus aan het merk of je met of zonder inbrenghuls krijgt.

Helaas heb jij de handmatige drama versie :-) suc6 ermee.

Geplaatst

@janneke, wat een goed aantal zeg! Daar mag je heel blij mee zijn. Wat betreft de bolletjes...dat is inderdaad een vies karweitje (dat ze daar nog niet iets anders op bedacht hebben). De eerste isci deed ik het inderdaad ook met mijn vingers. Bij de tweede icsi ben ik toch eens gaan rondneuzen op dit forum. Het blijkt dat je de inbrenghulzen ook online kan bestellen. Zie het topic onder het kopje hormonen. En ik moet zeggen...veel fijner! Je krijgt er gelijk een paar zodat je er bijvoorbeeld eentje in je tas kan laten en de andere thuis kan gebruiken.

@doorzettertje, ja wat een gedoe he? Vooral op je werk. Bah. Maar het is allemaal voor een goed doel! Mochten jullie trouwens gelijk naar huis vliegen na de tp? En kan dat verder geen kwaad?

Geplaatst

Hier is het helaas vandaag al misgegaan, de ongi is al doorgebroken. Ik baal er enorm van, maar gelukkig is het verdriet nu minder dan bij de verse poging, toen was ik echt helemaal van slag.

Vandaag maar meteen weer aanmelden voor de volgende cryo ronde en hopelijk meteen doorschuiven naar het augustus bankje.

Alle wachtende dames, veel succes en ik hoop dat jullie het juli bankje wel groener gaan maken!

Geplaatst

He nee he, Mo; Sterkte!!!! Ik lees dat jullie 11 cryo's haddden, wat een hoop! Zitten jullie in Nederland of in Belgie? Ik heb namelijk weleens het idee dat ze in Belgie veel sneller iets in vriezen dan in Nederland...

Nogmaals sterkte Mo!

Geplaatst

Mo, sterkte meis. Ik weet hoe je je nu voelt. Kunnen jullie gelijk door of moet je een maandje wachten? Wij wachten een maandje met de cryo's aangezien we ook nog op vakantie gaan. Dus bij ons wordt de tp waarschijnlijk ergens eind augustus. Doe rustig aan.

Geplaatst

He Mo wat verschrikkelijk balen zeg! Ik hoop dat het bij de volgende cryo wel raak is! De beste zit blijkbaar nog ingevroren en hopelijk halen ze deze keer de juiste eruit!

Maar eerst ff de tijd nemen om dit weer te verwerken. He, wat waardeloos.

Sterkte meis.

Groetjes

Noor

Geplaatst

hey mo heel veel sterkte...

essie veel succes ik duim met je mee...

ik typte gister dat ik gevoeligere borsten kreeg.....daar heb ik nu nog meer ''last'' van :) hoop een goed teken

xx

Geplaatst

Heb m weer even opgehaald, ik heb ook mijn testdatum veranderd; ik krijg samen met Noor en Rican een spannende dag de 26ste...

@all; wanneer denken jullie dat je echt kan zeggen dat het ws. mis is gegaan? Ik zit nu namelijk op wachtdag 4, dat zou dan rond de innesteling moeten zijn maar als dat nu zou zijn dan voel ik werkelijkwaar helemaal niks behalve de kramp die ik de al vanaf dag 1 heb. Dan zegt dus gelijk alles in mij dat het dus nu al is mislukt...of denken jullie dat dit niet reeël is? Herkennen jullie dit pessimistische gevoel?

In ieder geval hierbij de lijst en nogmaals een dikke knuffel voor de meiden die rood zijn geworden...

1e Echo voor TP

Mijnbaby: 23-6-2011

Belladonna: 24-6-2011

Suzz_mv_T: 24-6-2011

Mo74: 27-06-2011

Noor: 01-07-2011

Janneke:9 juli 2011, 2e echo 11-7

Arzu: 14 juli 2011 fm voor iui

Essieislief 16 juli FM 1e

Punctie

Twinklestar: 27-06-2011

Disi: 4-7-2011

Amy: 8-7-2011

Rican: 8-7-2011

Propje: 8-7-2011

Noor: 9-7-2011

TP:

Sissy: 21-6-2011: 1 verse emmy

Tine: 22-06-2011: 1 emmy

ChrisH: 23-6-2011 2 verse emmies

Simonja: 26-6: 1 cryo

Belladonna: 1-7-2011: 1 cryo

Mo74: 7 juli 1 cryo

Twinklestar: 2 Juli

Disi: 8 juli 1 verse embryo

Amy: 11 juli 2 verse emmies

Propje: 11 juli 1 Top emmy

Rican: 11 juli

Noor: hopelijk 14-7-2011

Lala: laatste week juli: 1 cryo

Wannabemom: : 7 juli TP (hopelijk...) 2 cryoos. 9:00 bellen..., helaas geen tp

Noor: 12 juli

Testen:

Tine: 5 juli 2011

Sissy: 6 juli 2011

Sylvia: 7 juli 2011

ChrisH: 7 juli 2011

Simonja: 8 juli 2011

Twinklestar: 12 Juli 2011

Belladonna: 13 juli 2011

Mo: 19 juli 2011

Disi: 22 juli 2011

Hoopvol: 23 juli 2011

Propje: 25 juli

Rican: 26 juli

Amy: 26 juli

Noor: 26 juli

Geplaatst

Mo:Heel veel sterkte.

Twinkelstar:Wel lekker even een maandje rust en je zinnen lekker op iets anders zetten(al zal dit wel heel moeilijk zijn)Geniet lekker van je vakantie en elkaar en lekker jezelf

opladen voor de volgende behandeling.

Essieislief:Jeetje spannend morgen weer.Flink broeien nog en op naar een geweldig resultaat.

Hoopvol:Hoop dat de gevoelige borsten komen door de zwangerschap want het moet weer eens groen worden.

Amy:Blijf positief denken en zet je dingen op iets anders.Misschien hoort het gerommel enz er wel bij.Kan hier nog niet over mee praten.

All:Heb vandaag nog heerlijk thuis gewerkt.Heb al aardig wat bolletjes mogen plaatsen en het ging vannochtend dan ook bijna mis.Kreeg het in één keer heel heet en transpireren

en had vermoeden dat ik over moest geven.Gelukkig was dit niet het geval maar had het even een half uur heel slecht.Heerlijk hele dag op de bank gelegen en uitgerust en hopen

morgen op positief nieuws.Tis en blijft een rot getal 13 stuks dus nu maar hopen dat het ons geluksgetal wordt.Begin aardig zenuwachtig te worden of er iets terug valt te plaatsen.

Geplaatst

Lieve Amy

die kramp kan heel goed komen van de punctie ik had er wel 3 weken last van gehad.

het ziekenhuis vertelde mij dat dat heel goed kan.

Drink veel ik moest 3 liter per dag drinken ook om overstimulatie tegen te gaan en goed door te spoelen probeer dat anders even

Geplaatst

Mo: Heel veel sterkte meid!

Eer: ik ben helaas gebonden aan de medicijnen die de kliniek in Barcelona voorschrijft. Dus dan maar 8 van die bollen per dag erin proppen... bah wat een troep.

Twinkelstar: Ik had maandag 4 juli begin van de middag de TP en stonden binnen een uur weer in onze hotelkamer. We moesten 1 nacht in ons hotel in Barcelona blijven voordat we terug mochten vliegen. De volgende dag zaten we rond 15.00 uur met zijn 'vieren' in het vliegtuig. Is raar hoor terwijl niemand weet waar je uithangt en wat je aan het doen bent hahaha! Ben die 1e week thuis gebleven, moest rustig aan doen en zeker niet tillen of stofzuigen. Heb jij ook ecd gedaan?

Janneke: Hoop op een mooie tp voor je!

Ik moet nog 3 hele dagen wachten en dan is het eindelijk dinsdag 19 juli: mijn testdag. Gaan al vroeg naar het ziekenhuis voor de bloedtest. Hoop dat ik diezelfde middag hier de uitslag kan melden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden