Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hmmm ik weet het niet hoor... mijn gevoel zegt niet zo veel goeds maar we wachten het rustig af.

Ik laat je het weten mamsi!

Fijne avond

noor

• Reacties 698
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

meiden hoe is t met jullie?

nadieh tnx voor de uitleg

janneke mooi aantal emmy''s meid . er moet er toch 1 blijven plakken;)

slaap lekker allemaal

Geplaatst

@Disi, succes vandaag weer in het ziekenhuis. Balen natuurlijk dat je zo'n last hebt van de overstimulatie, maar het is ook wel hoopgevend voor een positieve uitslag. Doe het rustig aan en laat je goed vertroetelen.

@Janneke, dat is een mooie score. Succes met de tp vandaag en hopelijk blijven ze lekker plakken.

@Doorzettertje, hou je het wachten nog een beetje vol? Het komt nu echt dichtbij, nog maar een paar dagen. Succes!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Het einde van de wachttijd is in zicht: nog 2 nachtjes slapen, nog 2 hele dagen en dan is het eindelijk dinsdag 19 juli........ en dan hoop ik jullie die zelfde middag goed nieuws te kunnen vertellen. Heb mezelf gelukkig toch niet kunnen verleiden tot een thuistest (ben trots op mezelf haha!). Wil nl. zo lang mogelijk van het gevoel genieten dat 'het echt waar is'. Straks test ik vandaag negatief en dan valt onze droom nu al in elkaar, vandaar mijn reden tot niet zelf testen. Dinsdag gaan we het weten.

@Noor: De eerste wachtweek wist ik dat ik absoluut zwanger zou zijn, dan zit je op die rose wolk want ja er zijn 2 mooie emmies in je buik geplaatst, begin van de 2e wachtweek wordt je ontzettend onzeker, ga je ineens over allerlei doem-scenarios nadenken en nu.... denk ik gewoon dat het allemaal goed gaat. Ben van mening dat positief denken ook een hoop voor je doet ;-). Dus ja ik denk dat het positief wordt. Als het dinsdag een positieve test is moet ik vrijdag weer een bloedtest doen om te kijken of de waarden blijven stijgen. En dan moet ik over 3 weken een eerste echo doen en dan hoop ik heel erg stiekem dat ze er allebei zijn blijven zitten. Toen we in Spanje waren voor de terugplaatsing kregen we ineens totaal onverwachts 2 foto's te zien van onze embryo's. Geloof het of niet maar dat was erg emotioneel en vanaf dat moment hielden we allebei al van ze en hebben we ze allebei in ons hart gesloten. Zo raar wat er dan door je heen gaat als je die foto's ziet. En na de TP kregen we ook nog is een foto van de echo mee en daar zie je ze samen lekker dicht tegen elkaar aan zitten. Pfffff dan krijg je best even een brok in je keel hoor. Wanneer moet jij testen Noor?

@Disi: Met dat spaanse temperament zou je zeggen dat het allemaal goed moet komen toch? Dus hoop dat ze allebei lekker zijn blijven zitten en dat ze het naar hun zin hebben ondanks het slechte weer hier...

@Janneke: Oh wat fijn zeg! Onze donor had 5 hele goede eicellen en dat zijn uiteindelijk 4 mooie embryo's geworden waarvan nu 2 teruggeplaatst en 2 in de vriezer in Spanje!

Fijne zondag allemaal!

Geplaatst

Disi; sterkte meid, ik hoop voor je dat het alleen maar heel veel goeds betekent! :-)

Doorzettertje; klinkt allemaal wel heel veelbelovend meis! Ik hoop het echt keihard voor jullie na alle moeite die je er nu al voor hebt moeten ondernemen en ook al het verdriet wat er aan voor af is gegaan, dat moet gewoon beloond gaan worden. Knap dat je zo positief kan denken!

Noor; niet zo'n goed gevoel erover? Ik duim dat je het gewoon keihard mis hebt!

Hier alles oke, ik heb er ook geen goed gevoel over. Het gaat weer excact hetzelfde als de afgelopen terugplaatsingen, kramp in mijn buik, vet haar, vette huid en het gevoel in mijn borsten wordt ook met de dag minder. Ik heb er dus geen goed gevoel over en ben in mijn hoofd al bezig de teleurstelling te verwerken. En die is behoorlijk gezien het feit dat wij deze ronde geen cryo's hebben en we nu op gaan voor de laatste vergoedde icsi. Ik vind het doodeng en zie langzaamaan het einde van onze wens tot een biologisch kindje naderen. Misschien niet goed om nu al mee bezig te zijn maar ja, het zit in mijn karakter. Wij zitten wel midden in de adoptieprocedure en zullen ons daar vol enthousiasme in gaan storten en wellicht zal er ooit KID ter sprake komen en misschien nog 1 vergoedde poging maar ja, er komt ook een moment dat het geldpotje op is. We shall see!

Meiden fijn weekend!!!

Geplaatst

@Amy

Ahhh lieve Amy ik leef zo met je mee.

Ook omdat we al samen een tijdje bezig zijn en schrijven,.

Ik hoop echt zo dat je ernaast zit he.

Aande ene kant zeg ik je kent je lichaam het beste jij weet wel hoe je je voelt.

Aan de andere kant weten we nu ook dat je lichaam je erg in de maling kan nemen .

Ik geef je een dikke knuffel en duim nog steeds voor je hoor.

Geplaatst

Hey meiden,

Hoop blijven houden, ik weet het die wachtdagen zijn killing.

Veel sterkte en succes!

Disi, tsja uitzonderingen moeten er ook zijn he?

Met mij gaat t redelijk, heb het heel erg zwaar gehad. Gisteren heerlijk met mijn man uitgebreid aan t dineren geslagen. Heerlijk eten, drinken en praten. Dat heeft me goed gedaan. We gaan misschien nog 1 poging doen, maar dan in belgie. Dat geeft me toch weer wat rust. En ook wij starten dit najaar met de adoptie procedure.

Maar goed, eerst volgende maand de een na laatste cryo poging, dus ik ga wachtbankje september op

Geplaatst

Mo74 dank je wel!

Doorzettertje ik ben herd voor je aan het duimen

Amy81 voor jou draai ik m`n duimen ook blauw

Vanmorgen weer bloed wezen prikken en echocontrole. Bloed is ietsie verbeterd (hemaglobine had ze het volgens mij over wat de belangrijkste is en die was gisteren 9,5 en vandaag 9,2) vocht in buikholte is ietsie minder, ene eierstok is wel iets meer vergroot, andere was weer zeer slecht in beeld te brengen maar leek iets beter eruit te zien.

Ik begreep van haar dat het gisteren met de bloedwaardes op het nippertje was. En dat het afhankelijk was van hoe het er vandaag uitzag en ik me voelde.

Het positieve is wel dat het hcg wat er in mijn bloed was gestegen is! Gisteren was het 50 en vandaag 80! Er is gewoon iets aan het gebeuren...kan het nog niet bevatten...het is nog heel vroeg allemaal maar ik geloof dat ik zwanger ben.

Ooooh wat gun ik dit iedereen om mee te mogen maken. Een hele dikke knuffel voor iedereen die het moeilijk heeft met m`n berichtje, dat kan ik heel goed begrijpen.

1e Echo voor TP

Mijnbaby: 23-6-2011

Belladonna: 24-6-2011

Suzz_mv_T: 24-6-2011

Mo74: 27-06-2011

Noor: 01-07-2011

Janneke:9 juli 2011, 2e echo 11-7

Arzu: 14 juli 2011 fm voor iui

Essieislief 16 juli FM 1e

Punctie

Twinklestar: 27-06-2011

Disi: 4-7-2011

Amy: 8-7-2011

Rican: 8-7-2011

Propje: 8-7-2011

Noor: 9-7-2011

TP:

Sissy: 21-6-2011: 1 verse emmy

Tine: 22-06-2011: 1 emmy

ChrisH: 23-6-2011 2 verse emmies

Simonja: 26-6: 1 cryo

Belladonna: 1-7-2011: 1 cryo

Mo74: 7 juli 1 cryo

Twinklestar: 2 Juli

Disi: 8 juli 1 verse embryo

Amy: 11 juli 2 verse emmies

Propje: 11 juli 1 Top emmy

Rican: 11 juli

Noor: hopelijk 14-7-2011

Lala: laatste week juli: 1 cryo

Wannabemom: : 7 juli TP (hopelijk...) 2 cryoos. 9:00 bellen..., helaas geen tp

Noor: 12 juli

Testen:

Tine: 5 juli 2011

Sissy: 6 juli 2011

Sylvia: 7 juli 2011

ChrisH: 7 juli 2011

Simonja: 8 juli 2011

Twinklestar: 12 Juli 2011

Belladonna: 13 juli 2011

Mo: 19 juli 2011

Disi: 22 juli 2011

Hoopvol: 23 juli 2011

Propje: 25 juli

Rican: 26 juli

Amy: 26 juli

Noor: 26 juli

Geplaatst

Belladonna en Amy,

Mochten julllie meer info willen qua adoptie dan kan ik jullie wellicht helpen en wat tips geven (via pb bericht). Ik heb nl. de afgelopen jaren allerlei instantie qua adoptie gezien en gesproken. Ondanks dat wij pech hadden bij onze procedure China en Ethiopië zitten wij officieel (maar wel even op een laag pitje gezet) nu nog steeds midden in een procedure bij een ander land. De 1e 2 keer ging via een vergunninghouder en nu doen we alles zelf. Wil jullie graag (op weg) helpen meiden.

Iedereen die net als ik zit te wachten: Succes!!!

Geplaatst

Yes @Disi ! Gefeliciteerd meid! Op welke dag na tp ben je nu? Enne een hcg van 80 op de testdag is al goed maar daar ga jij duidelijk overheen... Als je nu een zwangerschapstest zou doen dan is hij positief!

Wanneer moet je weer bloedprikken? Het hcg verdubbelt om de 48u dus je gaat als een trein!

Geplaatst

Disi van harte! Ik ken het gevoel en dat is idd niet in woorden om te zetten. Geniet ervan!

Doorzettertje, heel lief. Maar dan misschien op de topic adoptie?

Ben wel heel benieuwd waarom jullie zoveel tegenslagen hebben gehad.

Geplaatst

Disi:Gefeliciteerd!!Helemaal super wie is de volgende?

Amy:Jeetje wateen naar gevoel allemaal.Probeer toch nog een beetje positief te denken je hebt nog een week.

All:Gister de TP gehad en we hadden 2 super A embryo's terug laten plaatsen.Hoop ook dat ze daadwerkelijk zo super zijn dat als ze zeiden.

Weet ook niet hoe ik mij moeten voelen.Blij dat ik gewoon lekker aan het werk ben zodat de dagen lekker opschieten.Ben alleen bang dat

ik snel iets te veel ga doen en dat het daardoor mis gaat.Maar goed hopen dat hij/zij/ze lekker warm binnen zitten en dat ze maar lekker

mogen groeien.

Geplaatst

Disi: gefeliciteerd!!!!!!!!!!!!!!!!! Heerlijk!!!!!! :-)

Essie, hoe is het? Thanxs voor je lieve woorden net als van jou Hoopvol; soms kan ik ook zo'n enorme pessimistische muts zijn he. Feit is dat je met de vrouwelijke intuitie niet mag spotten en ik weet gewoon dat het niet goed zit, natuurlijk we wachten nog een weekje en ik hoop keihard dat ik zo'n slechte vrouwelijke intuitie heb haha, maar stiekem weet je het gewoon...

Janneke, joepie!!! Kan niet mis gaan meid, en gewoon relaxt, doen wat je altijd doet behalve even het bourgondische leven, sporten en huishouden (vervelend dat laatste) op een laag pitje zetten. Op naar die positieve test meis!

Doorzettertje, hoe is het? Ik ben ook benieuwd naar jullie verhaal! Nu eerst even je eigen verhaal mooi rondmaken met een positieve test he!

Geplaatst

Zo werkdag zit erop. Nog 1 nachtje slapen en dan is het zover. Ben de hele dag al zenuwachtig...

@Belladonna + Amy: hoor het wel als jullie behoefte hebben aan mijn adoptieverhaal (heb al eens gepost op de topic Adoptie volgens mij).

@Disi: jeetje waarschijnlijk ben je gewoon al harstikke zwanger! Wat spannend en gaaf!

@Janneke: Wat heerlijk dat je de TP hebt gehad. Lekker broeden en rustig aan doen!!! Zeker niet stofzuigen of tillen!!!

Hoop dat ik morgen ook goed nieuws heb.

Fijne avond allemaal!

Geplaatst

doorzettertje, je maakt het spannend.

Ik duim voor goed nieuws morgen.

Ook voor alle overige meiden; hou vol.

Ik had ook niet gedacht dat ik een positieve test zou hebben maar na 9 dagen bleek het tegendeel waar te zijn. Het kan dus nog alle kanten op.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden