Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Essie ik moet zondag voor de bloedtest.

EN ik probeer me zolang mogelijk te bedwingen om zelf neit te testen hahaha.

Dank je wel voor het duimen!

Ik duim al voor genoeg eitjes morgen:D

• Reacties 698
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoopvol, wat vervelend dat die kennis dat zei. Daarom zou ik zoiets nooit zeggen tegen iemand. Je weet nooit hoe de situatie is. Ik heb ook een collega die ongeveer iedere week vraagt of ik soms zwanger ben (ze weet niet dat we met icsi bezig zijn). Erg vermoeiend en irritant. Volgens mij kan ik nog het beste zeggen dat ik geen kinderen wil dan ben ik misschien van het gezeur af...

Essie, wat lekker dat je daar je eigen tijd kan indelen. Dan zou ik het zeker niet vertellen inderdaad. Succes met de eerste fm.

Lisa, hoe gaat het met jou? Leuk dat je iedereen nog zo volgt. Wilden jullie nou weten wat het wordt? Jullie hebben de 20 weken echo al gehad toch?

Geplaatst

Essie: succes morgen!!!!!!!!!!!!!!

Hoopvol; vreselijk lomp vind ik dat, en het is ZO confronterend!

Arzu: dat het lijstje maar groener mag worden he!:-) Spannend, ik kan mij indenken dat je je niet meer kunt bedwingen; nog even volhouden!

Twinkelstar; wanneer heb jij je cryo terugplaatsing? Ik hoop het zo onwijs voor jullie, duim, duim, duim!

Geplaatst

Essie, succes!!!

Arzu, jeetje, ook weer spannend voor jullie! Hoop dat t een positief bericht / test wordt!

Hoopvol, rot he? Probeer je er niet teveel van aan te trekken, maar ik weet dat t lastig is.

Twinkel, misschien eens vertellen dat het heel pijnlijk is dat ze t telkens vraagt, kunt toch vwrtellen dat jullie in de mmm zitten of geweest zijn en dat het er gewoon niet van gekomen is (en dan kan je het 'tot nu toe' nog even weglaten?)

Sommige mensen zijn zoooo lomp! Miijn broer is er een van.

Succes iedereen!

Geplaatst

@All

Net terug van de eerste FM.

Ze kon er 3 vinden :-(

ik had met de hoge dosering op meer gehoopt.

Maar ja vorige keer had ik de eerste keer ook maar 3 en eindigde met 9 dus ik hou hoop.

Zaterdag de 2e meting ze waren nu rond de 1 cm groot.

Geplaatst

Heee Essie,

Niet al te veel mee zitten meis, er komen er echt nog wel bij hoor! Heb ik ook al heel vaak gehad en ik kom altijd teleurgesteld terug van de 1e fm.

Gelukkig weet ik het nu maar toch blijf ik me dan zorgen maken en dit gaat bij de 2e fm meestal over.

Ik snap overigens heel goed dat je een beetje teleurgesteld bent als je jezelf helemaal plat spuit met 450ie. Maar wacht toch maar even rustig af dan zul je zaterdag wel een stuk blijer zijn!

Arzu: je maakt het spannend! In elk geval al goed dat je nog niet ongesteld bent.

Lala heb jij al een gevoel? Ben zooo benieuwd!

Amy en Chris goed doorbroeden meiden! Op naar de 1e echo!

Hier ook alles goed, na ja behalve dat ik amper geslapen heb. Mijn mannetje krijgt een kies én hij is verkouden. Fijne combinatie.... Maar het hoort erbij en ook al ben ik moe; ik realiseer me zelfs midden in de nacht wat een geluksvogel ik toch ben dat ik er ueberhaupt uit mag!

Verder ga ik maandag voor een echo voor de terugplaatsing van 2 Belgische cryootjes. Ik hoop dat de boel van binnen nog werkt en dat er idd een follikeltje zit. Spannend toch weer.

Groetjes

Noor

Geplaatst

Noor,

inderdaad, spannend zeg!! Ik ga voor je duimen! (Trouwens, voor iedereen hier! hihi) Heb wel eens vaker van die combi gehoord bij kindjes. Kan natuurlijk wel he? De holtes zitten toch allemaal aan elkaar verbonden, dus het een kan het ander veroorzaken. Maar sterkte met je mannetje, dat hij maar gauw zijn kies krijgt en van zn verkoudheid afkomt!

Als je pijn in lies, opgeblazen gevoel, obstipatie, lage rugpijn, zuurbranden en veel plassen een gevoel noemt, dan ja! Ik heb een gevoel! hahahaha

Maar ik denk dat de utrogestan dit allemaal veroorzaakt. Zo niet, dan ga ik over 1.5 week écht een gat in de lucht springen (heel voorzichtig dan, want heb een slechte knie ;-) )

Is zoo vervelend dat de utro dit allemaal kan doen, maar aan de andere kant ben ik wel blij dat ik utro neem. Heb ik tenminste deze keer zeker het gevoel dat we er alles aan doen en gedaan hebben.

Nog 10 dagen te gaan voor een test, dus er kan nog van alles gebeuren! Ik maak me (nog) niet gek. Dat komt vast komende week wel! hahaha

Geplaatst

Amy:Meis gefeliciteerd!!!Zie je wel.Zorgen om niks en gewoon erin geloven als is dit erg moeilijk.

Essieislief:Nou je bent lekker aan het broeden en het komt wel goed.Je hebt er tenslotte maar één nodig.

Hier gaat alles goed.Zit nu in mijn 2e wachtweek en begin het echt goed zat te worden.De onzekerheid daar word ik gek van.

Twee dagen geleden mega migraine gehad dat ik niet wist waar ik het zoeken moest en de hoofdpijn is nog steeds niet weg.Heeft dit een

positieve uitwerking of heeft dit mijn mijn ongestelheid te maken.Ben wel erg moe dus slaap erg veel maar weet niet hoe of wat ik moet

voelen.Nog 6 dgn en dan mag ik eindelijk testen als dit nog nodig is pfff.

Geplaatst

Ja de tweede is altijd het ergste he janneke? dan is het ook vaak gedaan met de positiviteit. Bij mij althans. Maar hou vol, je ziet hier maar dat het toch echt regelmatig lukt. Dus waarom zou jij geen geluk hebben?!

Houd moed meis!

Ik duim voor je.

Liefs

noor

Geplaatst

Essieislief lieverd ik hoop voor je dat de 2e fm meer eitjes laat zien en anders zeker de punctie ;)

Wat moet je nu spuiten?

Heb vanmorgen 4 dgn voor nod getest en hij is negatief.

Natuurlijk erg vroeg maar bij S had ik al een knal test op mijn nod.

Dus ik ga er al wat vanuit dat het niks is hier;)

Noor 2 belgische cryo's goed hoor:D

Geplaatst

@Arzu

Ik moet gewoon door met wat ik nu spuit 450 menopur en 1 deca spuit.

Vorige keer had ik ook 3 de eerste keer en meer de 2e keer maar goed het maakt je onzeker stom he.

Ahhhhhh je test negatief.

Maar lieverd misschien ben je gewoon ff te vroeg hou hoop hoor Arzu

Geplaatst

hey meiden,

twinklestar, das ook onbenullig van die collega zeg!! ik zou zeggen, als ik zwanger ben hoor je t wel....

essiislief, ik hoop ook dat er nog meer komen;)

amy81, is t misschien een idee om zon digitale zwangerschapstest te doen van cb? en dan over een weekje weer om je gerust te stellen?

gister ook weer wat, belt een vriend van mijn vriend, eerst zogenaamd geinterresseerd hoe t nu met de behandelingen gaat blabla, en daarna ooh bij ons is t wel gelukt, (hun deden geen iui of ivf, maar gebruikten alleen een eisprong pil ) ze waren een paar maanden terug nog uit elkaar!! en ook al gun ik t wel...t steekt toch, heb ineens allemaal mensen die zwanger zijn,.... kan er toch minder goed tegen dan ik dacht..... maar op t forum vind ik t altijd super, geeft me meer hoop dat t hier bij ons ook gaat lukken...stom eigenlijk, dat ik er dus hier totaaaal geen moeite mee heb en t alleen maar super vind, maar bij ons in de kennissenkring vind ik t lastig.... vooral als mensen ook nog eens in de zwangerschap drinken en roken, en dan denk ik, wij doen alles goed ...maarja ik hou op met dit negatieve mailtje haha

xx

Geplaatst

essie ik duim voor je dat het er meer worden!!!

twinkelstar ik vind het ook prettig om hier nog mee te schrijven en bepaalde mensen te volgen, hoop zo dat het voor meer mensen heel goed afloopt. Wij hebben inderdaad de 20 wkn echo gehad en dat zag er goed uit, dus weer een wonder erbij,laten we maar zeggen. En het is een meisje. Ik vind het bijzonder om te weten wat het wordt, maar ook echt een gek idee. Wanneer heb je een cryo terugplaatsing? succes he

Geplaatst

@hoopvol,

Ik kan mij jouw rteactie heel goed voorstellen.

Mensen brengen het 9 van de 10x niet echt lekker taktisch als ze zwanger zijn.

In dit geval vind ik het ook niet een leuke en nette manier om jou op de hoogte te brengen.

Kop op lieve hoopvol en de volgende ronde is groen voor jou hoor we duimen ervoor ik duim in ieder geval wel al

@lisa,

Ja komt ook vast wel goed.

En jij krijgt een Meisje wat leuk zeg lekker tutten met je meisje heerlijk.

Geplaatst

@lisa, wat leuk, een meisje! Lijkt me ook wel heel gek om te weten wat het word. Maar ook wel heel handig met kleertjes en de kamer :-).

@esiie, kan me voorstellen dat je een beetje teleurgesteld bent maar het zegt nog niks he! Nog even flink doorspuiten en dan zijn het er straks vast veel meer.

@hoopvol, lekker lomp zeg van die vrienden. Ik heb hetzelfde als jou....vind het superleuk en hoopgevend als mensen hier zwanger zijn maar bij vriendinnen vind ik het toch wat lastiger ( ze weten niet dat we in de mm zitten. Dat wil mijn vriend niet. Pffff, ik vind dat ook maar lastig hoor). Alhoewel die het niet lomp brengen en ik ook echt wel blij voor ze ben.

Wij gaan eerst lekker op vakantie. Vandaag mijn laatste werkdag!!! En dan eind augustus de cryo terugplaatsing.

Geplaatst

hey lieverds, heel erg leuk jullie reacties..... :) thnx

heb nu nachtdienst, en morge de hsg, dan ben ik al 28uur wakker.... Ongemerkt toch nog beetje nerveus haha xx

Geplaatst

Hoopvol: succes met de Hsg!!! En heel irritant; zeker als men eerst semi-belangstellend vraagt naar jullie om alleen maar zijn eigen 'joehoe wij zijn zwanger' nieuws te kunnen vertellen. Laat je het er niet door ondersteboven krijgen meid, en hou vast aan je naam!

Lisa, wat leuk, een meisje!!!

Noor en Essie, hoe is het met jullie?

Hier alles oke, ik heb besloten een klein beetje afstand te nemen van het forum (volg het nog wel dus maar niet meer 24 per dag haha) omdat ik merk dat ik mij helemaal gek aan het maken ben. Ik heb sinds een paar dagen last van licht bruinverlies en dat combinatie met weinig klachten stemt mij zij ongerust. Tegelijkertijd hadden mijn beiden zussen het ook en weet ik dat het kan en als het nog niet rood is moet ik mij nog niet ongerust maken maar pffff....ik vind dit zenuwslopend en merk dat de hele dag het internet afstruin naar soortgelijke verhalen en dat werk niet echt positief. Dus ik mag dat niet meer van mijzelf:-) Testen heeft nu geen zin want die zou toch positief zijn want het hcg zit gewoon in je urine nu. Ik moet gewoon maar afwachten en vèèl afleiding zoeken en dat ga ik dus proberen hihi!

Geplaatst

Hoopvol, succes met de hsg. Pfff 28 uur wakker? Dan voel je je vast heel brak.

Amy, kan me voorstellen dat je wat afstand neemt. Maar het zit vast helemaal goed. Zeker als je zussen hetzelfde hadden. Dan zou ik me niet te veel zorgen maken. Het is aan de ene kant fijn dat je zoveel kan vinden op internet maar aan de andere kant ook wel verkeerd omdat ieder verhaal anders is en je toch gaat vergelijken. Ik merk ook wel dat dit forum soms best verslavend is ;-).

Geplaatst

Amy, hou vol! Doen wat je goed lijkt, dus als dat wegblijven hier is, gewoon doen!!

Sterkte!!

Hoopvol, succes!! 28uur!! Jeetje...........zou helemaal gék worden! Sterkte en succes!

twinkel, geniet van je vakantie!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden