Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja nieuwe kansen nieuwe ronde en voordat je het weet ben je weer 1 jaar verder.

Stoppen met goed praten Ellie en stoppen met drinken.

Klonk overtuigend hè?

Zegt ze met een wijntje voor haar neus!

Ik vrees dat het niet lang duurt voordat wij uit het afvalclubje worden gegooid....

Nieuwe yell!

Geplaatst

ellie ik moet wel erg om je lachen in je laatste berichten! Je kan het leuk opschrijven, jij en Syl zijn erg aan elkaar gewaagd, met tekst en wijn haha!

Ben niet meer zo braaf geweest, de laatste bonbons zijn nu op... gelukkig :-)

Geplaatst

Caroline mijn theorie is dat je het beter snel achter elkaar kunt opeten want dan verbrand je meer kcal met het kauwen en je stofwisseling blijft werken. Als je elke dag maar 1 bonbon neemt heeft je lichaam niet genoeg tijd om de vetverbrandingsmachine aan te zetten.

Vergelijk je lichaam met een diesel, die moet ook voorgloeien.

Geplaatst

Noor, ben benieuwd wat de dokter zegt en goed dat je gisteren niet gespind hebt want dat was inderdaad niet goed gegaan.

Verder heb je me goed in de gaten want ik heb ook mijn bewustwordingsmoment gehad. Zodra ik onrustig ben, me niet goed voel of vul maar iets soortgelijks in loop ik naar de kast en haal er een snoepje uit. Dan is het er maar één of twee maar als je een aantal maal per dag richting de kast gaat en op een @#$dag gelijk maar een handvol neemt... Helaas afgelopen maanden vaker van die laatste dagen gehad en ik kan dat dan helaas direct op de weegschaal terug zien. Hoop wel een balans te vinden want ik vind dat je ook gewoon wat lekkere dingen moet kunnen blijven eten. Kijk naar die slanke dames die toch van alles naar binnen werken.

Wat ik wel al merk is dat ik me een stukje beter voel dus dat is alvast meegenomen.

Ik ga je morgen in de gaten houden met de uitslag van je huisarts.

O ja, van frietjes houd ik in soorten en maten. Ik vind vooral die twisters enorm lekker. Gelukkig zit er bij ons geen Burger King in de wijde omtrek.

Henne, ben je niet toe aan een brilletje?

Elliebellie, wil je hier alsjeblieft niet over bananensnoepjes praten? Krijg er namelijk zin in...

Hihi, eerst naar de wc en dan een fles wijn open. Lig hier dubbel. Gelukkig bij jou nog geen alcoholverslaving. De wc staat bij jou nog op nummer 1.

Caroline, hoeveel laatste bonbons had je? En idd beter allemaal tegelijk dan er steeds eentje nemen. Op moeten ze toch dus zo ben je er gelijk vanaf. Nog meer lekkers in huis?

Geplaatst

3 en nog wat cake... durfde ik eerst niet te bekennen... Altijd wel lekkers in huis met een kind, zij hoeft er niet onder te lijden vind ik. Maar meeste zijn kinderdingen die ik niet echt lekker vind dus... Maarja dan heb ik nog een man die af en toe wat lust hoewel hij ook best wat kilootjes kwijt kan...

Hou op over Burger King, die zit er bij ons gelukkig ook niet want ik ben dol op Whoppers!

Geplaatst

Meiden, ik ga eens op zoek naar het lijstje want we mogen het weer aanpassen vandaag. Ik was vanmorgen aangenaam verrast want de 8 is veranderd in een 7 wel op het randje maar toch. Motiveert wel echt zeg! Hoop alleen dat de weegschaal niet kapot is ;-)

Geplaatst

Hier is tie dan:

Elliebellie/lengte 1.80/gewicht 82.4 kilo/streefgewicht 72 kilo/dieet: minderen en geen koolhydraten na 17.00 uur.

week 1 (13 juni): 82,4 kilo

Zara/lengte 1.77/gewicht 81.4 kilo/streefgewicht 72 kilo/dieet: minderen met verantwoord en gezond eten, geen foute tussendoortjes.

week 1: 81.4 kilo

week 2: 79.9 kilo Jippie, ben echt trots op mezelf!!!

Sylvie/lengte 1.72/gewicht 94.8 kilo/streefgewicht 75 kilo/dieet: minderen met wijn en snacks en meer bewegen.

Noor/lengte 1.72/gewicht 70,6kilo/streefgewicht 67 kilo/ dieet: normaal eten meer bewegen en dip om 17.00 uur niet gaan snaaien!

Week 1: 70,6 kg

Margot, jij kunt jezelf er ook bij zetten hoor. Als het niet lukt, moet je maar even een seintje geven.

Geplaatst

Ben zo benieuwd naar jullie resultaten. Waar zijn jullie allemaal? Toch niet aan het eten ofzo?

Geplaatst

Hoi allemaal,

Volgen jullie ook een soort van dieet?

Ik wil een dieet gaan volgen maar weet niet goed waar te beginnen.

Ga vandaag in ieder geval beginnen met de SNAAI kast leeg te ruimen en alles naar de buurkinderen te brengen!

Zucht, afscheid nemen van al dat lekkers doet mij pijn!

Liefs Gabrie

Geplaatst

Gabrie, jij zult straks ontzettend geliefd zijn bij je buurkinderen. En ik zou maar iets van lekkers achter de hand houden want je mag jezelf best iets gunnen en denk dat je zo ook voorkomt dat je op een bepaald moment doorslaat.

In ons lijstje hierboven (2 posten terug geloof ik) kun je zien hoe wij willen afvallen. Ik kies zelf voor minder eten, bewuster en gezonder, en geen of alleen maar verantwoorde tussendoortjes.

Waar neig jij naar?

Geplaatst

Alle wingums en dropsleutels liggen in de zak. Alle chippies gaan ook de zak in.

Chocolade gaat naar het nachtkastje van mijn echtgenoot. Hij is diabeet en soms als hij veels te laag zit dan kan hij wat snoepen.

Pff en dan komt hij ook nog eens geen gram aan!!!

Het enige wat ik ga achterhouden zijn de evergreens en de koffie koekjes.

Ik ga meer bewegen en in het weekend opletten wat ik naar binnen werk.

Op 1 of andere manier heb ik er doordeweeks niet zo een last van. Snoepen kan ik doordeweeks goed laten.

Maar in het weekend......tja dan ga ik los. Dus dat gaan wij maar niet meer doen.

En ik heb mij dus voorgenomen om elke avond een uur te gaan wandelen.

Liefs,

Gabrie

Geplaatst

Elliebellie/lengte 1.80/gewicht 82.4 kilo/streefgewicht 72 kilo/dieet: minderen en geen koolhydraten na 17.00 uur.

week 2 (20 juni): 82,3 kilo

Zara/lengte 1.77/gewicht 81.4 kilo/streefgewicht 72 kilo/dieet: minderen met verantwoord en gezond eten, geen foute tussendoortjes.

Sylvie/lengte 1.72/gewicht 94.8 kilo/streefgewicht 75 kilo/dieet: minderen met wijn en snacks en meer bewegen.

Noor/lengte 1.72/gewicht 70,6kilo/streefgewicht 67 kilo/ dieet: normaal eten meer bewegen en dip om 17.00 uur niet gaan snaaien!

Hmpf. Ik ben maar liefst 100 gram afgevallen. Ik ga als een tierelier. Hmpf. Doe toch iets fout.

Zara: Hartstikke goed, meid. Dat is gewoon 1,5 kilo?!!!

Geplaatst

Vind ik ook Elliebellie! En de kilo's die er langzaam afgaan zijn meestal blijvend dus ik vrees voor mezelf volgende week. Misschien toch nog eens checken of de weegschaal niet kapot is en te weinig aangeeft.

Oh Gabrie, dropsleutels en winegums de zak in? Echt goed van je zeg! Je hebt er toch nog wel een paar gesnoept?

En goed voornemen van dat wandelen. Heb je iemand die met je meewandelt of ga je het lekker zelf doen?

Geplaatst

Nope Zara geen 1 gesnoept. Gewoon alles weg gestopt in 1 keer. Vanavond heb ik de eerste wandelsessie met manlief.

Voor morgen heb ik mijn schoonzus gevraagd. Woensdag heb ik een uurtje in de sportschool.

En voor donderdag weer manlief. Vrijdag weer mijn schoonzus.

Zaterdag en zondag doen we niets.

Eigenlijk ben ik erg lui....echt maar dan ook echt lui. Ik kan met de fiets naar mijn werk.........maar ik ga met de auto.

Het is maar heen een kilometer of 8. Alleen krijg ik altijd last van mijn bips als ik fiets.

Misschien kan ik op sommige dagen gaan fietsen.

Terwijl ik het intik krijg ik al een neiging van bleeehhhhh te roepen!

Geplaatst

Gabrie herkenbaar van te vaak de auto pakken! Ik krijg ook altijd vreselijke last van zadelpijn! Maar weet je wat ik wel heb gemerkt? Als je een paar dagen achter elkaar fietst, krijg je op een gegeven moment geen pijn meer! En een lekker zacht dekje erop doen. Ik spreek mezelf ook streng toe hier want ik moet ook veel meer fietsen...

Geplaatst

Gabrie, wat een goed idee van je om iedere avond een uur te lopen. Iedere vorm van beweging is goed, als je maar wat doet. Ik ben vanavond weer gaan hardlopen, helaas nu alweer last van m'n schenen. Echt balen want het ging net zo lekker.

Misschien ga ik jouw goede voorbeeld volgen. Ik doe eigenlijk alles lopend en op de fiets, zit nooit in de auto, maar het is niet genoeg.

Lekker en gezond gegeten: roerbak, beetje zilvervliesrijst en vega schnitzel van Valess.

Hoe is het met jullie?

Geplaatst

Ik ga met de auto naar fysiosport. Terwijl het hooguit tien minuten lopen is.

Nieuwe yell:al zit je maar tien minuten op de fiets, alle beweging is bet dan niets!!

Geplaatst

Ben dus niet de enige......

Gisterenavond braafjes een uurtje gewandeld. Was bekaf toen ik thuis was.

Vandaag ziet het er regenachtig uit. Heb dan ook mijn sport spullen mee naar kantoor.

Ga na het werk gelijk door naar de sportschool. Ben benieuwd hoe lang ik dit ga volhouden.

Hahaha Henne wat een leuke yell!

Elliebellie...ahumm rustig opbouwen en in het begin niet over je grenzen heen gaan (goh wat klinkt dat toch weer wijs).

Elinorac: goed idee een dekje op mijn zadel. Ga ik ook maar eens uitproberen.

Als ontbijt heb ik nu 2 volkoren boterhammen met light smeerkaas.

Om 10 uur een portie fruit.

Geplaatst

Gabrie mijn huisarts heeft tegen me gezegd dat een half uur wandelen elke avond voldoende is, omdat je de rest van de dag toch ook altijd wel beweegt. Maar dat is tegen hoge bloeddruk en niet om af te vallen. Anders beginnen met een half uur en langzaam opbouwen? Een uur lijkt me erg lang! Ik moet het ook gaan doen, zeg ik ook steeds tegen mezelf...

Geplaatst

Volgens mij is voor afvallen een half uur wandelen per dag ook beter dan twee keer per week fanatiek sporten...toch? Wij proberen in de wachtweken ook regelmatig te wandelen. Goed voor de doorbloeding en tegen de stress.

Geplaatst

Haha Elliebellie, mijn ramen lappen met spiritus? Dat mochten ze willen J Het regent toch steeds. Bovendien woon ik een oud huis met van die hele hoge ramen, dus het is een levensgevaarlijk karwei voor iemand met mijn gestoorde motoriek.

Hoe is het met je logé? Bij moeder de vrouw gebleven of is ie weer terug?

Wat die 100 gram betreft: ik heb 200 gram. Lekker is dat. Maar beter iets dan niets he.

Caroline hoe gaat het met je? Is al het snoep dat je lekker vindt nu op? Voel je je verder goed?

Zara, was de 8 een 7 geworden?!!! Dat is super goed zeg!!! Proficiat. He wat heerlijk, 2,5 kilo. Dat is niet normaal zo goed! Het inspireert me weer enorm!

Gabrie goed dat je de snaaikast bijna helemaal leeg hebt gemaakt. Ik kan dat niet want anders komt de rest van het gezin in protest.

En wandelen of fietsen is heel goed, ook voor je vitamine D. Elke dag een half uur buitenlucht is nodig voor vit D aanmaak en vit D is weer nodig voor de innesteling. Nou dan ben je dus dubbel goed bezig ha!

Caroline ik heb een speciaal zadel gekocht bij Halfords. ik heb echt een heel goed gevulde bips maar als ik op het zadel zit lijkt het wel of de zitbeenknobbels gekneusd zijn na het fietsen. Met dat superzachte zadel niet meer zo erg. Misschien kan ik ook nog voor jouw dekje kijken ergens.

Henne, al ben je een dunnetje, blijf alsjeblieft hier met je yells.

Sylvie ben je met vakantie nu?

Week 2: 70,4 kg

Geplaatst

@Noor, ik doelde op spiritus zodat je de alcoholdampen op kunt snuiven zonder zelf te drinken, niet om nou per se je ramen te lappen, haha, ben je gek. Wie doet dat nou toch tegenwoordig? De loge is weer terug naar z'n vrouw, hebben we niets meer van gehoord. Als ze elkaar maar niet de hersens inslaan. Zij schijnt nogal fysiek gewelddadig te zijn. Ik heb hem al gezegd haar aan te geven wegens huiselijk geweld, maar ja, dat vindt hij ook weer zowat. Ga toch lekker uit elkaar, denk ik dan, maar doe dat niet in mijn huis.

Dus jij 200 gram afgevallen. We voeren wel het scorebord aan zo, he? :laughing4: Een keer flink uitademen voor je op de weegschaal staat en woppa, weer 100 gram eraf.

Geplaatst

Ramen lappen? Mijn vriend doet dat... En ik heel soms...

Ja dat is zo raar, mijn bips is supergevuld zelfs en toch doet ie pijn na een half uurtje fietsen... Maar daar went ie kennelijk ook aan als je het vaker doet.

Het snoep is op maar er is nog steeds snoep in huis hoor. Wel heb ik besloten om straks, tussen de buien door een stuk te gaan wandelen. Ik kan hier langs het water lopen tot aan een flat en ik denk dat heen en terug ruim een half uur is, dus dat moet denk ik mijn vast route maar worden. Gisteren was ik wel in de stad en daar loop je al winkelend toch al gauw meer dan een half uur...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden