Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ah Noor, wat erg toch! Zulke dingen kunnen mij ook uit het lood slaan. Wat een geluk heeft het kind gehad om jou tegen te komen. Voor het zelfde geld was ze iemand met heel andere bedoelingen tegen gekomen en voor het leven getekend.

Ik zeg ook wel eens tegen manlief; "Zullen we er eentje stelen van mensen die er toch niet voor zorgen." Doen we natuurlijk niet echt maar soms....

Tot op heden heb ik alleen een mok koffie op. Heb eigenlijk geen zin in mijn havermout. Als je weinig eet, moet je wel iets eten wat ook nog een beetje lekker is toch?

Weet ook nog niet goed is voor het avondeten. Dus misschien straks maar eens op het fietsje naar de supermarkt. Gelijk weer half uur heen en half uur terug fietsen. Nog wat beweging ook. Alleen regent het hier. Blleeeh...

Wat houdt het Cambridgedieet eigenlijk in?

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou uiteindelijk geen ontbijt. Weet t het slechtste wat je kan doen... Maar te lang hier op het forum blijven hangen met mijn kop koffie en toen heerlijk op het fietsje naar de groenteboer en de bakker.

Net een heerlijke gemengde salade gemaakt met rucola, schijfjes wilde perzik (heerlijk!!!), stukjes augurk en tonijn en een dressing van olijfolie, citroensap en wat chilisaus. Haha, die dressing was geen succes. Eigenlijk nog nooit een dressing gemaakt maar leek me beter dan zo'n vette saus uit een potje of flesje.

Ga morgen maar eens een salade maken met die wilde perzik in combi met geitenkaas. Lijkt me ook heerlijk. Geitenkaas is wel niet helemaal verantwoord maar dan doe ik wel wat minder.

Verder bij de groenteboer heerlijke dingen gehaald. Fruitsalade, verse ananas, Zeeuwse kersen. Ter vervanging van snoep.

En bij de bakker chocoladebroodjes voor mijn ouders en een eierkoek voor mezelf.

Geplaatst

Nou meiden,

Wij waren al begonnen met afvallen. Er is nu bijna 10 kilo af in 13 weken. Dus redelijk netjes. Nu ga ik na 4 weken vanavond weer op de weegschaal. Ben benieuwd. Na alle nare en vervelende berichten, kan ik me er niet toe zetten om me ook nog aan het dieet te houden.

Enige wat ik probeer is zo veel mogelijk water en thee te drinken. Ennatuurlijk best wel opletten.

MAar mijn ontbijt is altijd zo als het was. 250 ml yoghurt met 4 eetlepels muesli. Dit keer met appel en rozijnen en straks weer met chocolade.

Verder 3 bruine boterhammen 's middags 1 zoet en 2 vleeswaren

De avond meestal aardappels veel groente en weinig vlees.

Tussendoor liga of een plak ontbijtkoek.

1 glas jus d'orange vers geperst.

DAt is het wel zo'n beetje.

Wat ik moeilijk vind is de hoeveelheid pasta die je mag.

Eet alleen de pasta vezelrijk van honig. Volkorenpasta vind ik niet lekker.

Succes allemaal

Geplaatst

En hiermee ben je 10 kilo afgevallen? Goed hoor, in korte tijd! Noem dat maar redelijk netjes! Hartstikke veel!

Kan me voorstellen dat je er even helemaal geen zin in hebt na jullie beslissing en het verdriet dat daarbij hoort. Lijnen en verdriet gaan niet samen. Succes!

Geplaatst

Goed Ruby van jullie, wilskracht en nu niet eens zo gek dat het even wat moeilijker gaat. Misschien ben je vanavond wel aangenaam verrast!

Geplaatst

Zara jij doet het LUXE dieet!! haha Mmm lekker hoor alles wat je gehaald hebt. Ik kom wel een dagje bij jou lijnen!

Ruby ik wel gelezen wat je allemaal te verwerken hebt gekregen maar ik heb er niet op gereageerd want je kent me niet en ik was bang dat het ongepast is om als onbekende op zoiets verschrikkelijks te reageren. Maar ik heb ontzettend met je te doen want je hoopt dat niemand zo iets mee hoeft te maken. Heel veel sterkte.

Ik snap heel goed dat lijnen nu lastig is. Toch hoop ik dat je snel weer de motivatie op kunt brengen want tjeetje wat goed ben je afgevallen zeg! Bedankt voor de vezelrijk tip, mijn stiefies lusten nl geen volkoren pasta.

Sylvie hoe is het met jouw lunch gegaan, braaf boterhammen?

En met de anderen? Ik moest lunchen met een oud collega, trio van zalm, 2 van die kleine broodjes en 1 glas wijn... hmmm niet zo goed maar had slechter gekund. Vanavond maar heeeel matig eten.

Groetjes

nooor

Geplaatst

Net 5 bitterkoekjes gegeten bij de koffie... verder nog niets slechts... oh jawel een paar snoepsleuteltjes. Ben te zenuwachtig voor vrijdag om echt heel streng te zijn voor mezelf... Vanavond gemarineerd varkenslapje (eten bijna nooit varkensvlees maar het zag er ineens zo lekker uit in de winkel, kom ik thuis zegt mijn vriend: bleh...) sperzieboontjes en aardappeltjes...

Geplaatst

Ik ga in het kader van gezond eten sushi happen.

Caroline jezelf vertroetelen mag onder deze omstandigheden, zolang je geen pak koekjes opeet kunnen 5 koekjes een keer geen kwaad.

Geplaatst

Hallo dames,

Onderstaande kwam ik tegen tijdens het surfen:

Pittig en gekruid

Curry, sambal en andere pittige sauzen zoals mosterd stimuleren de stofwisseling (en daarmee de vetverbranding).

Drink groene thee ipv 'gewone thee'

Groene thee laat vetcellen krimpen, bovendien bevat het veel antioxidanten die je kunnen helpen beschermen tegen ziektes als kanker.

Groetjes,

Geplaatst

Dag meiden, meld me later uitgebreider maar hier gaat ie goe-hoed.

Ga vanavond wel 'zondigen' met een soepje waar ook aardappel in zit, maar misschien moet ik toch meer Frens dieetkant op dan die 'geen koolhydraten na 5 uur'.

Ruby, welkom hier. Ik vind dat je hartstikke goed bezig bent met lijnen, maar jij sport er toch ook veel bij, he? Waterpolo?

Nog even aan de bak. Tot later!

Geplaatst

Meiden, ik ga beginnen met een lijstje. Zet jezelf erbij als je wilt en vermeld wat je wilt vermelden. Niets hoeft, alles mag. Misschien wel handig als iedereen haar dieet erbij zet, zo kunnen we zien wat het beste werkt. Als iemand nog suggesties heeft over hoe het anders beter kan, laat het weten:

LIJSTJE:

Elliebellie/lengte 1.80/gewicht 82.4 kilo/streefgewicht 72 kilo/dieet: minderen en geen koolhydraten na 17.00 uur.

week 1 (13 juni): 82,4 kilo

Geplaatst

Jeetje Ruby, wat ontzettend goed van je! En nog wel in zo'n heftige periode waarin een ander (lees ik, Zara) zou grijpen naar troost eten. Echt ontzettend knap van je en tegelijkertijd ook wel heel hoopgevend dat je dus echt in korte tijd een behoorlijk aantal kilo's kwijt kan raken en nog wel met redelijk normaal te blijven eten.

Mag je één keer per dag die ontbijtkoek als tussendoortje of vaker? En heb je dit zelf uitgedokterd of heeft een diëtiste je daarbij geholpen?

Poe, vind het echt heel goed. Wil je nu nog meer kilo's kwijt?

Noor, je bent welkom hoor! En jij moest lunchen? Echt vervelend zeg! Nog wel met zalm ;-)

Hihi Caroline, " net 5 bitterkoekjes gegeten, verder nog niets slechts... o ja, paar snoepsleuteltjes" Zo ging het bij mij meestal ook. Eigenlijk schijn je ook op te moeten schrijven wat je eet. Maar verder ben jij al prézwanger joh! Emmie hopelijk bijna aan board en je krijgt nu al andere eetgewoontes.

Sylvie, jij bent wel dol op sushi volgens mij had je het pas ook al gegeten. Geniet maar lekker hoor! Heb je verder nog verantwoorde dingen gegeten?

Gabrie, dank je wel voor de tips! Die groene thee zou dat dan elke groene thee zijn of een specifieke variant?

Elliebellie heel erg goed bezig! Ik ga ook gelijk het lijstje aanvullen.

LIJSTJE:

Elliebellie/lengte 1.80/gewicht 82.4 kilo/streefgewicht 72 kilo/dieet: minderen en geen koolhydraten na 17.00 uur.

Zara/lengte 1.77/gewicht 81.4 kilo/streefgewicht 72 kilo/dieet: minderen d.m.v. verantwoord en gezond eten, geen foute tussendoortjes.

week 1: 81.4 kilo

Geplaatst

Carolin, jij mag toch zometeen bellen? Keep my fingers crossed!!! Toi toi toi

kan rond 11 uur pas kijken... hou je taai tijdens het wachten. Is echt killing he?!

Ps ik ga me zelf op t lijstje zetten zodra ik op een normale pc kan. Ipad en ik.... slechte combi vooralsnog.

Geplaatst

LIJSTJE:

Zara/lengte 1.77/gewicht 81.4 kilo/streefgewicht 72 kilo/dieet: minderen met verantwoord en gezond eten, geen foute tussendoortjes.

Sylvie/lengte 1.72/gewicht 94.8 kilo/streefgewicht 75 kilo/dieet: minderen met wijn en snacks en meer bewegen.

Geplaatst

Zara jij gaat minderen met verantwoord en gezond eten???

Je kan het op 2 manieren lezen ;-)

Ik heb nog geen week ingevild omdat wij volgende week op vakantie gaan. Denk niet dat het veel zin heeft.

Heb tot op heden ook nog geen internet daar dus ik zal even moeten afkicken van het forum, misschien niet zo slecht wat afstand van alles.

Gisteravond helemaal los gegaan, echt zoveel honger, de 2e bak rijst was onnodig.....:-(

Geplaatst

Ach Syl snap ik zo goed:ik ben me te buiten gegaan aan idiote portie vanille-ijs in het kader van 'dan is het maar op.' Hele dag goed bezig en dan 's avonds de mist in. Herkennen jullie dat?

Geplaatst

Noor, je had best mogen reageren hoor. heb daar geen moeite mee. Nee, ik waterpolo zelf niet. Eigenlijk beweeg ik zeer weinig. Behalve op de fiets naar mijn werk. Maar met dit weer en naar het ziekenhuis de hele week al met de auto. Terwijl het maar een kwartier fietsen is.

we waren allebei in 4 weken 1.9 kg aangekomen. Heb op mijn donder gekregen en de tranen zijn er weer uit gekomen. De gewichtsconsulente weet wel waar ze over praat. Ze heeft in het zelfde schuitje gezeten als wij nu in zitten. Dat is de reden waarom we daar naar toe zijn gegaan.

We gaan proberen er voor de vakantie onder de 90 te komen. Dus dan moet er 3 kilo af in 5 weken. Dat zou kunnen lukken.

De ontbijtkoek heb ik 's avonds voor het naar bed gaan. En 's middags tussendoor een liga evergreen.

In de ochtend zou ik ook nog 2 crackers met kaas mogen, maar er moet minimaal 2 en maximaal 3.5 uur tussen 2 maaltijden door. Dus dat is te kort. Ik ontbijtop mijn werk.

Verder heb ik een boekje met calorieen overzicht e.d. wat ik danmag vervangen.

BV mijn 3 boterhammen mag ik vervangen door 2 krentenbollen. En zo schuif je een beetje voort.

Ben vandaag mijn liga weer vergeten. We zien wel hoe het loopt. Kan altijd nog wat fruit pakken die mag ik ook nog 's avonds bij de liga.

Vanmorgen moet ik naar de endo arts, ben benieuwd.

Succes allemaal en we gaan er met z'n allen voor om die kilo's kwijt te raken

Geplaatst

Noor ik mag pas morgen bellen, nog een dag in de zenuwen, dus wat ik vandaag allemaal ga eten? haha weer een mooi excuus! Nee hoor, ik ga proberen me in te houden.

Normaalgesproken ga ik iedere maandag en donderdagochtend zwemmen maar nu net na de punctie durf ik eigenlijk niet. En afgelopen maandag was Pinksteren dus deze week (te) weinig beweging... Gister had ik de hele dag een opgeblazen gevoel maar dat kwam nog van de punctie neem ik aan, nu gaat het beter.

Sterkte allemaal!

Oh ja ellie heel herkenbaar: overdag kan ik heel goed lijnen maar 's avonds op de bank... pfff.

Geplaatst
Ach Syl snap ik zo goed:ik ben me te buiten gegaan aan idiote portie vanille-ijs in het kader van 'dan is het maar op.' Hele dag goed bezig en dan 's avonds de mist in. Herkennen jullie dat?

Hier ook vooral met hartige dingen. Meer zin dan echt honger.

Geplaatst

Hoi

Rubster ben benieuwd wat de endo arts je verteld heeft.

En goed dat je een dietiste gevonden hebt die in het zelfde schuitje zit. Als die 3 kilo er dalijk af is, zul je toch heel trots op jezelf mogen zijn. Onder zulke omstandigheden toch je best blijven doen, is extra moeilijk. Maar de overwinning van je gewicht verliezen zal dan nog beter smaken hopelijk! Hmm gekke woordspeling als je het over lijnen hebt..

Carolin morgen pas. Gek eigenlijk he dat je zo in spanning moet zitten. Is het niet in Nijmegen dat je online kunt kijken wat je emmies doen? Lijkt me zoooo fijn..!!

Maar ik denk ook altijd: als ze je nu nog niet gebeld hebben, doen ze het blijkbaar nog, want als er geen activiteit meer wordt waargenomen zullen ze je toch niet voor niets in spanning laten zitten.

Zara hoe is je (lijn)dag verlopen gisteren? Kan ik uit je berichtje niet echt opmaken of kijk ik met mijn neus?

Gisteravond andijviestamppot... heel veel andijvie gedaan. Geen spekjes (eet sowieso geen varkensvlees) maar mijn stiefie had een pakje jus gevonden van maggi wat je niet aan hoeft te maken met boter maar met water en het is maar 10 kcal per juslepel. En echt heel goed binnen te houden, met een beetje fantasie net zoals van draadjesvlees. Anders is het ook zo'n flauwe hap he, andijviestamp zonder iets hartigs er door.

Na het eten een activia zonder suiker en nul procent vet en een decafee. Toen maar naar bed gegaan beetje lezen want anders ga ik toch alle kastjes nog even langs of er toch niet wat in ligt wat ik kan snaaien. Heb meer trek tussen de oren dan echt in mijn buik, want had voldoende gegeten.

Er was laatst een hele slanke den bij mij op bezoek en ze at maar voor een zieke kip. Toen ik er naar vroeg zei ze heel gedecideerd: "ik eet nooit meer dan ik nodig heb".

Ik vond het toen heel irritant want zat net een rozijnenbol en een stuk suikerbrood met dik boter te besmeren, maar als ik nu voor de koelkast sta denk ik ook: heb ik dit nu echt nodig of is het omdat de kaken moeten malen?

En dan sluit ik de koelkast maar weer met een diepe zucht.

Lastig hoor.

Zara/lengte 1.77/gewicht 81.4 kilo/streefgewicht 72 kilo/dieet: minderen met verantwoord en gezond eten, geen foute tussendoortjes.

Sylvie/lengte 1.72/gewicht 94.8 kilo/streefgewicht 75 kilo/dieet: minderen met wijn en snacks en meer bewegen.

Noor/lengte 1.72/gewicht 70,6kilo/streefgewicht 67 kilo/ dieet: normaal eten meer bewegen en dip om 17.00 uur niet gaan snaaien!

Week 1: 70,6 kg

Tot nu toe wil ik het minste afvallen van jullie maar ik heb denk ik ook het minste ruggegraat en de laatste kilo's zijn echt het allermoeilijkst. Kan het blijkbaar niet in mijn uppie.

Groetjes

Noor

Geplaatst

Noor dat lijkt me ook heel irritant, als iemand zegt: ik eet nooit meer dan ik nodig heb, brrr... griezel er gewoon van en zie een bepaald type vrouw voor me...

Je opmerking dat ze bellen als er geen activiteit meer is heb ik nooit over nagedacht, volgens mij doen ze dat niet hoor! Er zit niet iemand bovenop, zeker niet in zo'n druk ziekenhuis als het EMC denk ik. Volgens mij kijken ze gewoon morgenochtend en bellen ze door naar het Maasstad of er wel of geen TP is... Zal toch moeten wachten.

Lopen kan niet in de regen he ellie en daarna douchen en fris en fruitig naar je werk...:-)

Net twee boterhammen met eiersalade en ham op, mmm. Merk wel dat ik, nu ik probeer niet tussendoor te eten, dat weer ga compenseren met extra lekker/veel beleg, want dan hoort het bij mijn lunch... En zo houden we onszelf af en toe voor de gek!

Geplaatst

Hihi Sylvie, ik heb m aangepast. Als dat eens kon op die manier afvallen... Weet dan alleen niet of het op de lange termijn zoden aan de dijk zet.

Verder kan ik je helemaal niet missen op het forum hoor dus hoop dat je af en toe toch je gezicht laat zien. Snap echter ook heel goed dat je soms afstand nodig hebt. Sommige dingen kunnen best pijnlijk en confronterend zijn. De ene keer kun je dat "handelen" en de andere keer absoluut niet. Dikke knuf voor jou xXx

Elliebellie, meestal als je de mist in gaat, ga je ook goed de mist in. Zo onder het mom van "Nu ben ik toch al verkeerd bezig, kan ik dit ook nog wel naar binnen werken."

Aan de andere kant denk ik dat het heel belangrijk is om jezelf dingen te gunnen af en toe. Als je van jezelf iets niet mag eten, word de drang ernaar alleen maar groter en is de kans volgens mij dus ook veel groter dat je je een keer te buiten gaat. Gewoon genieten dus en de rest van de dag misschien iets minderen.

Ruby, op je donder gekregen omdat je onder deze omstandigheden bent aangekomen? En dan nog wel van iemand die zou moeten weten hoe je je voelt? Waar woont die persoon? Geloof dat ik daar eens een paar oplawaaïen ga verkopen. Heb ik gelijk mijn beweging voor vandaag weer gehad. Tuurlijk kom je daar om af te vallen maar een beetje begrip werkt in dit geval volgens mij beter. Als iemand mij zo zou behandelen, geloof ik dat ik uit frustratie naar de snoepkast zou lopen.

Heb je overigens al uitslag van je endoarts? Rotziekte is het toch. Kan erover mee praten.

Noor, ik moet weer enorm lachen om je post en stik daardoor bijna in mijn thee want manlief ligt te slapen dus wil hem niet wakker maken door hardop te lachen.

Ik vind het moment na het eten ook het lastigst. Zo rond 20.30 uur krijg ik zin in iets en mijn maag gaat dan ook echt knorren. Tot nu toe heb ik er geen gehoor aan gegeven maar ik ben benieuwd in de dagen voordat ik ongesteld moet worden dan kan ik namelijk van alles eten.

En wat die slanke den betreft. Die heeft dan volgens mij ook een veel kleinere maaginhoud. Denk wel dat onze maag ook zal krimpen. Hoop het toch....

Heb zo'n vriendin die de hele dag chocoladerepen loopt te eten, in de stad standaard een Vietnamese loempia met dik saus wil (heeft ze net gegeten...) Vervolgens in het paskamertje staat en vraagt of ik maatje 34 wil pakken omdat 36 echt veel te groot is. Hallo, als ik alleen kijk naar wat ze eet, kom ik al een kilo aan.

Wat heerlijk trouwens dat jij niet zoveel hoeft af te vallen en het gaat je echt lukken hoor. Wij slepen je er door heen. Maar je gaat ons toch niet verlaten als je op je streefgewicht zit? Kunnen die humor hier goed gebruiken hoor!

Hier gaat het nog steeds goed. Heb me de afgelopen twee jaar best rot gevoeld, veel ziek geweest, bleek achteraf de voorbode van de burn-out te zijn die ik nu heb. Troost eten was toen heerlijk. Voor het moment dan want daarna voel je je ook nog rottig omdat je iets hebt gegeten wat je beter niet kon eten. Haha.

Als ik weer op mijn oude gewicht zit, kan ik weer lekker al mijn kleren aan, voel ik me beter en als bonus hoop ik me gezonder te voelen door een betere eetstijl. Wat ook heel erg in mijn achterhoofd als motivatie meespeelt is het feit dat minder lichaamsgewicht sneller tot een zwangerschap kan leiden en ik wil me gewoon fit voelen.

Ik eet nu dus minder, let echt goed op voldoende groente en fruit en een afwisseling daarin. Eet amper tussendoortjes. Overdag als ik bezig ben, gaat dat goed maar s avonds vind ik nog erg lastig.

Vind het trouwens echt super dat dit topic me erbij helpt. Wist eigenlijk niet goed wat ik moest verwachten als ik geen echte stok achter de deur had maar door de manier waarop we hier met elkaar omgaan en ook door de humor en het luchtig te houden ben ik toch echt gemotiveerd.

Zou wel wat meer mogen bewegen maar ben echt geen sportschoolmens. Maar volgens de dieëtiste is fietsen, wandelen enz ook al goed als je het op een tempo doet dat wel je hartslag verhoogt maar je nog wel kunt praten.

Zijn jullie sportievelingen? En hoe komen jullie aan je beweging? Je arm op en neer liften naar je mond telt nu natuurlijk niet ;-)

Geplaatst

Troosteten Zara, wij kunnen zo op de bank bij Oprah.

Heb hard gepoest vandaag dus goede witk-out.

Grote pizza besteld maar tot op heden maar 3 puntjes op. Te moe, schuif hem straks wel in de oven, hihi.

Geplaatst

Sylvie, ouwe snaaier, ga nou eens brocolli eten, joh :-) Of trek je nu nog even door tot na je vakantie?

Noor, ik had iets soortgelijks toen ik voor het eerst M'n schoonmoeder ontmoette bij m'n vriend thuis. Het was 3 uur en stond fles wijn open te maken. Ik vroeg of zij ook wilde maar ze ' dronk nooit voor 5 uur. Daar stond ik dan. Heb uiteraard wel voor mezelf ingeschonken, haha.

Caroline, toen ik jouw reactie las op mijn niet rennen van vanochtend, dacht ik: durr. Ze heeft gewoon gelijk. Zal geen smoesjes meer verzinnen.

Vriend komt thuis, later meer xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden