Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik vind het ook erg lastig. Dan denk je dat het goed gaat en dan doen ze lactose erbij. En dat terwijl er zat mensen zijn die naast problemen met gluten ook problemen met lactose hebben. Dus ze zouden dat toch kunnen weten. :mad: Sterkte met herstellen. Hoe lang duurt dat bij jou? Van lactose heb ik 1 à 2 dagen last (het kost me mijn nachtrust door de buikpijn). Van de gluten ben ik een week beroerd (buikpijn, heel moe en erg chagrijnig) en daarna nog 3 weken voordat ik weer echt lekker in mijn vel zit.

Ik heb nog een hele lijst van dingen die ik niet mag. Gelukkig kan ik sinds ik glutenvrij eet, langzaam steeds meer weer toevoegen. Mijn theorie is dat mijn lijf zo overbelast was dat het alles wat maar even hard werken was, gewoon niet meer accepteerde. Dus nu kan ik enorm genieten van zoiets als aardbeien, meloen en kersen. Dat heb ik jaren niet kunnen eten. Ook tomaat, komkommer, paprika en champignons zijn erg lekker nu het weer mag. En die zijn ook erg makkelijk om als extraatje mee naar mijn werk te nemen (behalve de champignons dan). Dat vult weer gezond.

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zoooo ik zie dat er ook een afval clubje op dit forum is! Gezellig, is het goed als ik aanschuif??

Ik wil ook graag de "hormoonkiloos" er af. Ik was voor het spuiten 2 jaar geleden altijd rond de 72 kg en nu dus na 2 jaar spuiten 80 kilo...

Een half jaartje geleden heb ik wel nog een poging gedaan en was toen 3 kg kwijt. Alleen werd toen ineens mijn cyclus vertraagd (5 wkn ipv 4) dus moest ik

toen weer stoppen van de gynaecoloog.

Maar aangezien we nu dus met de MMM gestopt zijn mag ik weer lekker afvallen!!! Ik heb zelf goede ervaringen met Sonja Bakker.

Deze week het boekje al weer gevolgd en nu dus al van 80-> 78 kilo!!! Nu nog maar 8 te gaan.

Geplaatst

Ik heb meestal niet acuut last. Behalve dan gisteren opeens, snap ik ook niet. Ik kan ook best wel eens tarwe eten of een kroket ofzo en er geen last van krijgen. Hangt er ook vanaf hoe moe ik verder ben. Nu net na een maand hormonen is het snel te veel. En dan kan ik er ook rustig een week beroerd van zijn. Meeste last heb ik dan rommelende darmen, soms kramp en van misselijkheid, elke ochtend misselijk tot ik m'n darmen geleegd heb zeg maar ;-) Niet fijn. Deze week ook even heel streng zijn. Normaal eet ik best dingen waar suiker of tarwe in zit: ketchup, ketjap e.d. gebruik ik gewoon.

Geplaatst

Lekker druk hier! Gezellig hoor!

Frannie, wat goed dat je op deze manier zoveel bent afgevallen.

Fijn dat jij en Henne elkaar hier gevonden hebben en tips kunnen uitwisselen. (En je bent zeker gezellig hoor Henne!)

Wannabemom, ook jij van harte welkom. Leuk dat je meeschrijft en wat goed dat je in 1 week al zo bent afgevallen! Ik meende dat Sonja Bakker niet zo goed was vol te houden doordat je zo weinig mag. Hoe ervaar jij dat?

Meiden, weet iemand van jullie door wat je gelatine kan vervangen in een recept? Weet jij dat misschien Gabrie?

Geplaatst

Goedesmorgens allemaal,

Jeemig wat is er een hoop geschreven!! Ga zo even terug lezen.

Zara, ik gebruik wel gelatine is vanwege je man dat je het niet wilt gebruiken?

Liefs,

Geplaatst

Fijn om te lezen dat de dames een gezellige meeting hebben gehad.

Zara, de ramadan is te doen we zitten alweer op de helft. Oh ja je kan ook brocoli soep maken.

Frannie leuk dat je meeschrijft wees welkom!

Kipsate klinkt ook lekker hmm misschien iets voor morgen.

Noor je hebt gelijk wij gebruiken inderdaad vaak koriander. De smaak kan nogal overheersend zijn. Laat het de volgende keer gewoon weg....

Hahaha Noor ohhh ik kan je zoveel tips geven! Ik houd van koken ahumm ja dat is mij ook wel aan te zien.

Kipsate maak ik niet van kipfilet. Kipfilet vind ik veels te droog. Dus gebruik ik dijbeen filet. Lekker in de marinade (aziatisch) en dan lekker grillen. Misschien heeft Henne nog een tip voor een marinade.

Wannabemome van harte welkom. We lezen graag jouw tips.

Geplaatst

Nou ik vond het heerlijk hoor met koriander. Ik maak ze gewoon voor mezelf, ben best vaak alleen. Nou ja wel met de kleine natuurlijk maar die mag nog helemaal geen gekruid eten althans geen zout. Voor de rest ga ik die zalmburgers van Henne eens proberen. Lijkt me ook zalig.

Maar kom maar op hoor met het recept voor deze week!!

Lekker.....

Ik lust alles behalve varkensvlees maar ik denk dat dat niet voorkomt in jouw recepten.

Groetjes en fijne dag allemaal.

Noor

Geplaatst

Hahaha nee inderdaad geen varkensvlees.

Recept voor de week:

Oke eerst een paar vragen. Mager variant of vet variant?

Wil je vis of vlees recept?

Welke groenten mogen er in voorkomen.....

Liefs,

Geplaatst

Oh dames: Ik ben echt gek op vis. Gisteren lekkere tong op. Jammie.

Nou bestel ik dat sinds kort via internet en het wordt netjes thuis afgeleverd.....

Ik dacht laat ik mijn adresje met jullie delen: http://www.fieretvis.nl misschien dat jullie er wat aan hebben.

Mijn vriezer is in ieder geval weer gevuld!

Geplaatst

Haha Gabrie onze receptenzoeker....

Goodbye Allerhande!

Ik ben een kipfilet fan, van het dijbeen is ook heel lekker maar vindt dat zo'n gepluk en gepulk.

Hier een echte satefreak, toen wij vorig jaar op Bali waren heb ik echt zoveel verschillende soorten sate gehad met de heerlijkste pindasauzen, water loopt nu alweer in mijn mond.

En de bami en nasi varianten erbij, mjam mjam.

Ik liep toen bij de dietist en was toen iets van 1 kilo bijgekomen in 3 wk Bali en nergens opgelet.

Geplaatst

Ehhhh nou nee hoooo fff ehhh nee Allerhande moet blijven. Ik wil alleen een recept voor Noor zoeken.

Kun je nagaan en dat tijdens mijn werk. Ik zie nu pas het voordeel van 2 beeldschermen. Met 1 oog volg ik jullie en met het andere oog doe ik of ik werk.

Ik koop de dijbeen kant en klaar hoef het alleen in blokjes te snijden.

Je was dus op sate vakantie.........................klinkt zalig!

Het water loopt mij in de mond.

Hmm ooooohhhh Sylieeee ahum zou jij niet een dagje gaan ramadannen??!!

Geplaatst

Ja is lekkere vis.

Wordt inderdaad thuis bezorgd hoef ik er niet meer vooruit.

Ik had laatst tong, zalmfilet, scholfilet en kabeljauw filet besteld.

Op die manier vul ik mijn vriezer aan.

Geplaatst

Ja klopt Gabrie 1 dagje Ramadan alhoewel ik daar afgelopen vrijdag niet echt ver vanaf zat.

Bijna niet geslapen die dus om 05.00 een boterham, overdag water en Dr. Pepper gedronken maar eten er bij ingeschoten en in de avond rond 20.30 chinees besteld maar is de prullenbak in gegaan omdat het niet te eten was.

Komt dichtbij maar nog net niet helemaal :-(

Dus het drinken overdag laten staan en dan 1 uur later eten en dan zit ik goed?

Wil het toch nog een keer proberen, donderdag zou dan kunnen. Ben ik thuis dus geen etende mensen om mij heen.

Donderdag afgesproken!!!

Geplaatst

Die GEK gaat het nog doen ook...... Ik zit je maar wat te stangen!

Hmm je was inderdaad goed op dreef. Respect.

Ben benieuw hoe je het gaat ervaren.

Geplaatst
Die GEK gaat het nog doen ook...... Ik zit je maar wat te stangen!

Hmm je was inderdaad goed op dreef. Respect.

Ben benieuw hoe je het gaat ervaren.

Ik zeg niet dat het gaat lukken maar ik ben altijd wel van het proberen.

Ik heb het ooit eens eerder geprobeerd met een stagiare van werk maar toen ben ik om 15.00 of zo afgehaakt, werd er misselijk van maar toen had ik in de ochtend niets gegeten, te laat opgestaan.

Geplaatst

Ik ben dus een gek die in de ochtend niet opstaat. Jawel opstaan in de zin van wat medicatie in mijn mond gooien samen met een vitaminepil en een glas water.

In de ochtend kan ik echt geen hap door mijn keel krijgen.

De eerste paar dagen zijn het moeilijkst en de laatste dag........

Geplaatst

Je lichaam went er natuurlijk ook aan en de laatste loodjes zijn altijd het moeilijkst.

Ik moet wel in de ochtend eten, heb dat jaren niet gedaan maar toen ik zw was in 2008 moest ik wel en ben het nu gewend.

Er moeten echt 2 boterhammen met vlokken in.

Geplaatst

Alleen tijdens de ramadan lukt het mij niet om in de ochtend te eten. Heeft denk ik met het tijdstip te maken.

Na de ramadan ontbijt ik op mijn werk rond de klok van 08:30. Ook altijd met volkorenboterhammen belegen met kaas.

Jammie!

Geplaatst

Noor waar blijf je nou?!! Dan krijg je maar het recept van wat ik vanavond ga eten daar moet je het maar mee doen:

Pasta met Vis.

Wat hebben we nodig:

Pasta

Verschillende soorten Vis of een bak Fruti di mare.

Ik gebruik ook vaak als extratje Knoflook wok garnale van de AH.

Een zak wokgroenten of verschillende groenten zelf gesneden.

Wok olie

1 chili peper

Ui en knoflook

1. Snijd de vis in blokjes.

Verhit 2 el wok olie in een wok en bak de vis op hoog vuur.

Voor een frisse smaak kun je de vis besprenkelen met citroen.

De wok garnalen pas op het eind toevoegen.

Schep de vis uit de pan leg het op een bord.

2.

Bak de groenten in dezelfde wok samen met de ui, chilipeper en knoflook.

Breng op smaak met peper en een boullionblokje.

3.

Kook de pasta beetgaar en giet deze af.

4.

Maak de borden op met Sla (rucola) en schep het mengsel eroverheen. Jammie Jammie.

Oh ja, manlief gebruikt voor zijn sla een knoflook dressing. Ik gebruik daar niets voor.

Geplaatst

Zo dat was het recept van de week..... (Ja, ben malle Henkie niet)....Ga Noor 1x per week voorzien van een recept.

Ja Sylvie vind het ook lekkah je kunt uiteraard van vis ook kipfilet gebruiken.

Geplaatst

Zoooo Gabrie....... heb net gegeten en nu al weer trek!! Mmm lekker klinkt het hoor!

Twee vraagjes: als je niet voor bak fruti di mare kiest welke vissoorten kun je het beste pakken? En wat voor wokgroente kies jij? Je hebt thais, italiaans, mexicaans, hollands.. ik pak geheid de verkeerde anders!

Lekker hoor. Dit maak ik later deze week zeker. Denk weer vrijdag! Vrijdag verrassingsdag wordt het. Met dank aan joe!

haha

Heb vandaag je visburgerrecept al weer doorgegeven aan iemand anders. Leuk hoor.

Groetjes en fijne avond

Noor

Geplaatst

Ja, dat klopt Gabrie. Hij eet helemaal niets waarvan op de verpakking staat dat er gelatine inzit en dan maakt het voor hem niet uit welke soort gelatine. Niet te geloven in hoeveel producten dat zit zeg! Je kan je al voorstellen hoe lang boodschappen doen bij mij duurt zeker? Eerst al die etiketten lezen...

Heb vandaag trouwens weer een site ontdekt waar ik helemaal enthousiast over ben. www.lekkerturkseten.nl Als je je daar aanmeldt, kun je hun ebook met recepten gratis downloaden en daar staan dus echt heerlijke dingen in. Ga er morgen gelijk 3 proberen.

Verder wil ik jullie even vertellen dat ik me de laatste dagen heel erg goed voel. Heb best veel gedaan wat ik een hele poos niet zag zitten of wat gewoon niet ging.

Heb zin om nieuwe dingen uit te proberen (de recepten bijvoorbeeld...) Dus ik hoop echt dat deze lijn doorzet. Wil jullie hier in ieder geval ook bedanken voor de steun.

Jullie zijn kanjers! Dank je wel.

Geplaatst

Heb ik dus weer de laatste bladzijde niet gezien... Hoe was het ook weer met die ezel?

Bedankt voor je recept Gabrie, heerlijk lijkt me dat. Ken alleen die garnalen al en het water loopt me in de mond.

Syl, de eerste drie dagen van de Ramadan vind ik altijd ontzettend pittig. M.n. eind van de middag kreeg ik dan hoofdpijn, kou, concentratieproblemen. Na drie dagen is het net of je niet anders gewend bent. Moet ik er wel eerlijk bij zeggen dat ik mijn tempo wel een beetje aanpas aan de ramadan. Dus geen rondje gaan hardlopen bijvoorbeeld.

Dit jaar doe ik niet mee omdat me dat gezien mijn gezondheid niet echt handig leek. Ik vrees echter dat ik nu dus aan ga komen. Ik eet natuurlijk niet voor manlief zijn gezicht dus ergens aan het eind van de middag eet ik een cupasoupje met een eierkoek of iets dergelijks en dan s avonds laat eet ik warm mee met hem.

Noor, ik denk dat Gabrie zelf groentes snijdt voor in de wok. Heerlijk, jij bent net zo'n gemaksmens als ik. Trek lekker een zak open en hup de wok in ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden