Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi dames

Hier ook iemand wie heel erg graag wil afvallan.

Ik ben voor 3 jaar geleden gestopt met roken en daar ben 10kg door aangekomen een jaar later zijn we begonnen met de eerste icsi en nu 3 icsi´s verder ben ik weer 10kg aan gekomen dus 20 in totaal.

Inmiddels ben ik 5 kg kwijt maar het zit nu een beetje op een dood punt.

Ik wil zo graag nog 15 tot 20kg kwijt.

Ik ben vorig jaar bij de dietist geweest en ik moest van haar meer gaan eten ik eet namelijk heel weinig brood en dat moest meer van haar daar had ik echt moeite mee vooral s´morgens 2 boterhammen ik neem er normaal maar 1.

Maar goed mijn grootste probleem is chips en nootjes dat kan ik niet laten.

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb de laatste tijd wel gemerkt, ook met andere gesproken die bij een dietiste waren, dat ze verschillende adviezen geven, ik mag dus wel volkoren crackers, 2 chrackers staat voor 1 boterham, mocht er tussen de middag 4 eten ( of s ochtends natuurlijk ) ik at te weinig moest dus meer eten,ik moet heele veel beleg op brood doen, maar wel de juiste ja en altijd rauwkorst erbij.

Elke ochtend voordat je begint met eten en drinken eerst een glas water drinken, voor je vocht balans die je snachts kwijt raakt.

Rauwkorst is geen licht eten, je lichaam moet hardwerken omdat te verteren.

Ik moet elke dag lijnzaad eten, dat is goed voor je darmen

Ja ik weet het met die maaltijd vervangers,maar ja ik moet wat als ik stil sta met mn eetpatroon van de dietiste, ik doe het samen met dr frank dieet.

mijn bmi is 28 en volgens mij moet je onder de 25 toch??

Ik heb ook hele periodes gehad dat je je ergens niet toe kon verzetten voor een dieet en dan ineens kan je het weer oppakken, en elk dieet werkt, maar het is maar net welke bij jou past en daarna op gewicht blijven.

maar wel fijn om er met zn alle over te kletsen x

Geplaatst

Is niet het probleem met verschillende dieeten dat je weinig koolhydraten mag hebben en daar idd van af valt maar het lichaam heeft ook koolhydraten nodig om vet te verbranden.

Het is allemaal zo dubbel. Daarbij kun je het niet jaren volhouden om geen koolhydraten te eten, als je met het dieet stopt komen de kilo's er weer bij.

Het kan wel motiverend werken want als je niets afvalt denk je ook waar doe ik het voor.

Heb ook 1x een shake geprobeert daar was ik zo van geschrokken dat ik spontaan een broodje kipsate ging eten, niet goed natuurlijk......

Shake nooit meer aangeraakt.....

Geplaatst

hahahahaha Silvie, van schrik een broodje kipsate gegeten, waar schrok je van dan??

Ja je moet daarna weer opbouwen met goede koolhydraten

Geplaatst
hahahahaha Silvie, van schrik een broodje kipsate gegeten, waar schrok je van dan??

Ja je moet daarna weer opbouwen met goede koolhydraten

Ik dacht dat het op een milkshake zou lijken maar dan iets minder zoet, in plaats daarvan was het een vieze dikke brij met een chemisch smaakje, kreeg de smaak niet uit mijn mond daarom die kipsate!

Geplaatst

Haha typisch iets voor jou Sylvie!

Ik meld me hier (nog) niet aan want ik zit midden in een poging maar ga natuurlijk wel meelezen... Succes allemaal!

Geplaatst

ik kan natuurlijk niet voor iedereen spreken, maar de tips die ik hierboven gaf werken voor mij. JUIST omdat het geen dieet is. Ik heb het ook nooit zo gevoelt. Ik ben anders over eten gaan nadenken en inmiddels is het mn lifestyle geworden en kost het me geen moeite. Túúrlijk vergrijp ik mezelf ook wel aan lekkere dingen, maar het is veel minder vaak dan het was. En ik merk gewoon dat ik veel minder trek heb. At ik voorheen 3 boterhammen + 2 crackers tijdens de lunch, nu zit ik nu 2 boterhammen tjokvol.

Je moet natuurlijk streng voor jezelf zijn, zeker in het begin, anders lukt het niet, maar je moet jezelf ook af en toe dingen gunnen, bijvoorbeeld op een speciale (verjaar)dag, of tijdens de feestdagen. De truc is dan; geniet , maar met mate. Dus wel proeven en smullen, maar niet doorslaan en twee keer opscheppen.

Ik ben vorig jaar bewust naar de dietiste gegaan, want ik heb het ook allemaal gedaan: 10kilo afgevallen met montignac, paar jaar jater 20 kg afgevallen met south beach. Maar iedere keer kwamen de kilo's er weer bij, met een bonusje! Ik wilde geen crashdieet meer doen, want zodra je weer 'normaal' gaat eten, komen de kilo's er weer bij. Nu blijf ik zonder moeite hetzelfde eetpatroon vasthouden, omdat het inmiddels mijn nieuwe normale eetpatroon is.

** goeroe breekt weer uit :-) **

Geplaatst

Wat jij zegt over hoe je het bereikt en volhouden over de dietiste ben ik het helemaal mee eens, en het is een life style geen dieet en prima vol te houden, alleen ik sta al vanaf januari stil en weet nu dus van gekkigheid niet wat ik moet doen alsnog af te vallen want er MOET echt nog 15 kilo af.

Geplaatst

Noor en Syl, ik moet echt ontzettend lachen om jullie posts en dat is best lekker na zo'n beladen dag als vandaag. Wat mij betreft, kan die lunch nu nog wel Syl want officieel zijn we nog niet gestart toch?

Noor, qua lengte en gewicht zit jij toch best goed? Jij hebt mijn oude gewicht!

Wat met de billen bloot betreft; ik ben zo'n 1 meter 77 en woog op mijn zwaarst 83 kilo. Nu zit ik rond de 81. Precies genoeg om mijn kleren niet meer te laten passen. Grrr....

Ellentrik, jij bent al goed bezig zeg! Petje af!

Gewoon lekker blijven schrijven hier want jij hebt zeker ook recht van spreken.

Dat water met citroensap heb ik ook ontdekt. Heerlijk, zowel warm als koud.

Mari, welkom hier!

Aankomen als je stopt met roken hoor je vaak. Wordt je eigenlijk gestraft voor een goede gewoonte...

En dan ook nog de extra kilo's door de hormonen.

Goeroe Fren, blijf nu maar. Je tips zijn wat mij betreft zeer welkom hier en ook de andere reageren er positief op dus kom maar op!

En idd is het voordeel van jouw tips dat het te doen is, lang vol te houden is en volgens mij ook erg verantwoord is.

Medusa, moeilijk als je dan stilstaat he?

Overigens heb ik vandaag de stoute schoenen aangetrokken en maar gelijk de diëtiste gebeld. Kan vrijdag al terecht dus ik houd jullie op de hoogte van de tips die ik hopelijk ga krijgen.

Daarnaast vandaag bij een vriendin geweest en die is met een (overigens heel duur) eiwitdieet begonnen. Hier is ze in een maand tijd 10 kilo mee afgevallen! Dit onder begeleiding. Was al erg goed te zien maar volgens mij is 10 kilo in een maand echt veel te veel. Zij mag nu ook alleen maar van die eiwitpoedertjes. Brrr....

Geplaatst

10 kilo in een maand is volgens mij ook veel te veel! Een kilo per week is echt max wat gezond is anders gaat je lichaam in de hongerstand en komt alles er super snel wwer aan als je weer normaal gaat eten

Geplaatst

Zo he inderdaad, kan nooooit goed zijn.

Ja echt balen als je zo lang stil staat,maar ik mag nu niet teveel ernstig dieten, ik hbe zaterdag de punctie, dus moet redelijk normaal blijven eten.

Wat goed dat je gelijk de stoute schoenen aangetrokken heb Zara

Geplaatst

Hoi meiden, ik merk bij mezelf dat mijn stoelgang minder wordt. 5 jaar geleden kon ik wel 2a3 keer per dag voor een, eh grote bah, ha ha, nu nog maar 1 keer. Dat zal er ook mee te maken hebben, als er minder uit gaat dan er inkomt. Ik drink nu wel iedere dag detox kruidenthee van de biologische supermarkt. Dat lijkt wel wat te helpen en ik hou me voor dat ik ontzettend goed bezig ben :-). Fren, heb vanavond gesmokkeld met 80 gram rijst. Dacht dat het te weinig zou zijn maar kreeg het amper op. Het is echt zat.

Geplaatst

Ja, en dan ook alleen maar van die poedertjes mogen eten. Brr....

Als je weer normaal gaat eten, komt dat er toch dubbel zo hard aan denk ik dan?

Tsja, heb maar gelijk gebeld anders komt het er misschien weer niet van.

Medusa, zaterdag de punctie. Spannend! Sta je er goed voor? Heel veel sterkte alvast!

Aukus, jij ook al zoveel afgevallen? En toch ook weer bij jou met een koolhydraatarm dieet. En dan die mannen. Volgens mij is het nu eenmaal een gegeven dat zij makkelijker afvallen dan vrouwen.

Ben heel erg benieuwd of het bij jou invloed heeft op je fsh. Spannend!

Dank je wel Elliebellie, weet niet zozeer of het een pro-actieve manier is. Misschien meer me weer op iets anders storten om maar niet teveel na te hoeven denken...

Bij mij is de stoelgang ook een probleem. Ondanks mijn vele vezels kan ik soms maar eens in de paar dagen naar de wc.

Maar, volgens mij was die 80 gram voor 2 personen bedoeld. ;-)

Geplaatst

Mijn stoelgang was ook errrg slecht 1 x in de 4 dagen of zo, en ik moet elke dag 2 eetlepels gebroken lijnzaad door mnm yoghurt doen en sinds dien gaat het daar weer goed mee, gebroken lijnzaad is goed voor je darmen

ik heb 7 follikels waren avnmorgen geteld

Geplaatst

De afvalmeisjes vind ik overigens wel een erg leuke naam. Had jij dat nou bedacht Elliebellie?

Werkt lijnzaad goed Medusa? Ik eet nu s morgens havermout en drink een glas lauw water. Schijnt ook te moeten helpen maar ik merk het nog niet zo.

Geplaatst

Mijn man heeft ook eiwitzakjes gedaan, ik heb het wekenlang voor hem klaargemaakt. Van een zakje poeder maak je een klein maaltijdje. Als je er heel veel groente bij doet lijkt het nog wat. Kei duur was het en inmiddels weegt hij weer het zelfde als eerst.

Mocht er nog iemand zijn die interesse heeft in de overgebleven zakjes: ik stuur het wel op, er staat nog best veel. Heb het maar naar de kelder verplaatst. Maar ik denk dat Frens methode meer succes heeft dus ik zou er niet aan beginnen.

Medusa.. ga je nu nog dr. franken dan als je zo ver in de procedure al zit? Ps 7 follikels dat is erg mooi zeg. Volgens mij willen ze er het liefst niet meer toch?

Groetjes

Noor

Geplaatst

Mijn vriendin zei idd ook dat het ontzettend duur was. Ze had overigens ook nog een boek waar ze erg enthousiast over was. Zal eens kijken of de diëtiste hier ook enthousiast over is dan ga ik het ook halen. Het heet: "Grip op koolhydraten" van Yvonne Lemmers.

Geplaatst

Nee, ik ga nu niet streg aan de gang, maar wil wel als dze poging mislukt eregsn aan starten, alel beetjes helpen dan maar denk ik.

Weet niet volgens mij tussen de 5 en 15 of zo iets.

Ja dat lijnzaad werkt echt goed, vanaf dag 1 dat ik het gebruik gaat het goed, doe ik het 1 dag niet gelijk weer moeite met de stoelgang.

Geplaatst

Hier ook posititieve ervaring met lijnzaad. ik gebruik dit nu elke ochtend met een kommetje magere yoghurt. Vandaag mij tijdens de lunch trouwens laten verleiden door een turkse pizza.......inclusief de sausjes.(ik ben nogal van de hartige trek).

Om het toch enigzins te verantwoorden ben ik vanavond gaan hardlopen met een buurvrouwtje. Nu net thuis en ga zo maar ff opfrissen en mijn bedje in. Morgen een dagje vrij en dan lukt het altijd veel beter om mij aan gezonde eetgewoonte's te houden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden