Ga naar inhoud

Afvalclubje, wie doet mee?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 2,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Elironac: ja, lijkt me een goed plan. En als je alleen het aantal kilo's dat je kwijt wilt erop vermeld, hoef je niet je gewicht te vermelden :-) Qua tijdstip, wat dachten jullie van vrijdag? Want daarna is het weer weekend en ik ga dan, ehm , een beetje over de schreef. Zara, wat vind jij? We kunnen ook, net als bij de pauzemeisjes, melden wat we gegeten hebben, dus tips.

Geplaatst

Vind de AA meisjes wel goed gevonden.......

Slik, vrijdag al........dat is snel, maar wel heel goed, hoor!. Zal er toch ooit aan moeten geloven. Weet niet of een van jullie ook komt op de forumdag, maar dan staat er een high tea klaar. Hoe ga ik dat dan doen met al die lekker hapjes.........? Help.

Geplaatst

Hoi, nee ik ga niet naar de forumdag maar in het algemeen vind ik dat je moet genieten van een kleine uitspatting hier en daar zolang je de dag daarna weer normaal doet. Diep van binnen vind ik dat we dankbaar moeten zijn dat we in een land leven waar je geen honger hoeft te hebben, dus dat ben ik ook niet van plan. Minderen en bewuster en gezonder leven vind ik al een mooi streven, maar van honger word je chagrijnig en daar heeft niemand wat aan, toch?

Geplaatst

Wat jammer meiden, ben op de camping en heb veel in de caravan, grote koelkast met vriezer, magnetron oven en frietpan maar geen weegschaal. Ik weeg op donderdag omdat ik dan thuis ben, 1 dag maakt niet zoveel uit toch?

Caroline ik weet van niets ;-)

Geplaatst

Elliebellie, Goed gesproken! Dat wordt dus toch genieten op de forumdag.

Syl, geniet er lekker van! Die en dag maakt echt niets uit, hoor! Lees dew ijze woorden van elliebellie.

Geplaatst

Ik lach me kapot hier, haha, mag wel meelezen hè, al hoef ik dan niet af te vallen? Ik word gewoon een soort cheerleader, HupHup AA-meisjes, sla, wortel en radijsjes!!!

Noor ik ben niet echt een held in de keuken, het is pure noodzaak. Ik mag geen suiker, geen lactose (melk, room, kaas) en geen tarwe. Kan dus geen enkel kant en klaar pakje, blikje of wat dan ook kopen en moet alles zelf vers maken en daarbij ook nog vaak recepten aanpassen. Heb zo veel bijgeleerd, maar vooral ook hoe ik het mezelf makkelijk kan maken ;-) Oh, ik drink trouwens ook geen alcohol of koffie, dus als mensen zich nog afvragen hoe ik dun blijf...zo dus :-D

Geplaatst

* Breek even in *

Fren, ik hoop dat jij de komende maanden niet mag lijnen ;) Veel succes morgen!!!

* Breek weer uit *

Geplaatst

Ik spiek ook mee...

En ach... 59 kilo en 8 maanden zwanger.....

nee, ik heb eerder problemen met aankomen..

Maar ik ga jullie ook gewoon aanmoedigen

Geplaatst

Hier vandaag geen afvaldag, doos rumbonen verder opgegeten. Nu weer een borrel, dr Pepper erbij.

Nee dit is niet de bedoeling.

Zou zweren dat de vloer in de caravan aan het doorzakken is als ik er sta.....

Help :-(

Geplaatst

Syl: gewoon vanaf morgen allemaal niet meer kopen. Ik kan aan de ene kant makkelijk praten, maar heb ook af moeten kicken van alles. Ik was een enorme snoepkont, at rustig een pakje koekjes per dag leeg en ik dronk ook makkelijk een liter melk. Allemaal van de ene op de andere dag mee gestopt. Is even doorbijten, maar het went snel. Lekker is ook maar net wat je gewend bent. Vind na bijna 20 jaar suikervrij heel veel dingen enorm zoet. Het is ook net wat Fren zegt, het is een levensstijl. Wat zeker niet makkelijk is om even in te voeren, gewoontes zijn het moeilijkste om te veranderen. Maar áls het lukt, dan is het ook geen moeite meer. Hoewel....als ik een tompouce zie loopt het water me nog steeds in de mond haha.

Geplaatst

Mag toch ook een keer? Ik vreet dan chips. Rustig een hele zak. Of ik koop toch chocola, wat ik altijd weer moet bezuren, lekker dom.

Jullie hebben zo lang spanning en stress gehad, dat is niet in één keer weg als dingen beter gaan. Volgens mij sta je gewoon nog stijf van de adrenaline en stresshormonen. Slaap je wel beter?

Geplaatst

Ja ik slaap redelijk goed. Lig wel eens wakker maar niet meer nachten/weken achter elkaar dat je er high van wordt.

Volgens mij ook hormonen dat ik maar zin blijf houden uiteindelijk 4 wk overtijd.

Een zak chips zou ik nooit eten, ben ook meer van de hartige hap.

Geplaatst

Medusa en Wen, hoe gebruiken jullie die lijnzaad dan? Wen, jij schrijft dat je het in yoghurt doet maar dan doe je er verder toch ook nog wel iets bij?

Turkse pizza is trouwens volgens mij zo slecht nog niet hoor. Geniet er maar lekker van.

Haha Noor, moet zo lachen om je heilig vuur. Hoe ziet dat er uit? En het vandaag nog niets fout gedaan en dan is het nog maar 9 uur 22. Hihi...

Tartaartjes zijn mager toch? Denk dat de schade nog wel beperkt is dus maar dat mama hapje, kindje hapje lijkt me idd niet zo'n goed idee.

Caroline, welkom hier! Gezellig dat je meeschrijft en niets doen wat je niet wilt.

Erika, voor jou ook welkom zowel hier als op het forum. Wat goed dat je eerste post gelijk in ons topic is!

Hoop dat je IVF succesvol gaat zijn en kom maar op met die Sonja-tips.

Henne, ik probeer me een beeld van jou voor te stellen met zoals je zelf zegt "Slank met te veel kont, buik en bovenbenen"....

Vrouwelijke zones hoor, vind J vast fijn.

Wachten jullie nu trouwens op mijn startschot? Volgens mij heeft Syl dat al gegeven met haar rumbonen.

En hoe we het gaan aanpakken? Ja, dat is dus ook een beetje mijn vraag. Zo veel mogelijk tips verzamelen. Eruit halen wat bij je past, vermelden wat je bent afgevallen en misschien ook een streefgewicht c.q het aantal kilo's dat je kwijt wilt? Ik roep maar wat hoor. Schiet er maar op.

Lees trouwens net dat Syl zich gisteren afvroeg waar ik was. Manlief wou ook eens op de computer. Nou ja, zit ik er zoveel op dan??? Hihi, toen hij eindelijk klaar was, lag ik al te slapen op de bank...

Ondertussen moet ik echt heel erg lachen om jullie opmerkingen van gisteravond.

Simba met jouw gewicht mag je ons niet alleen aanmoedigen (wel lief trouwens) maar vooral vertellen hoe je op dat gewicht komt/ bent gebleven.

Syl, zit nu hardop te lachen om je doorzakkende vloer en man begint nu serieus te denken dat ik gek ben omdat ik eerst zat te grinniken en nu hardop zit te lachen in mijn eentje.

Na al die lekkere dingen van jullie krijg ik steeds meer zin in die lunch die Syl voorstelde.

Zullen we niet dit weekeinde nog onze kast leeg eten en dan maandag officieel starten? Kunnen we ook gelijk wat meer afvallen als die extra kilo's van dit weekeinde eraan zitten. Haha.

Geplaatst

Zara.. hoe ik op dit gewicht kom...

Tja.... ik moet eerder opletten dat ik niet teveel afval ;-)

Ik heb altijd als streefgewicht 55 kilo, maar dat heb ik nu pas sinds jaren gehaald.... en dat is natuurlijk gesmokkeld ;-)

Ik hang eigenlijk altijd tussen de 51 en 53, en ja, dat is te weinig ;-) Ik ben 1,70.

Geplaatst

Zara dat gebeurt hier ook regelmatig en dan zegt hij: wat is er nu weer. Moet hij nog even aan wennen.

Ga iig de komende dagen geen rumbonen meer kopen en braaf boterhammen eten als lunch.

Zara ik zeg iPad als verjaardagskado.

Geplaatst

O ja, ben vandaag voor het eerst bij de diëtiste geweest. Was een intakegesprek. Moest vertellen waarom ik kwam en wat mijn doel was. (Ehm... slank worden met snoepjes, frietjes en andere lekkere dingen).

Moest ook vertellen wat ik nu at. Lengte en gewicht van nu. Zij gaat dit allemaal bekijken en uitrekenen en dan komt ze over iets meer dan twee weken met een advies.

Het viel haar nu al wel gelijk op dat ik praktisch geen vet gebruik. Dit zou verklaren waarom ik zo weinig naar de wc kan. Daarnaast neem ik dus eigenlijk bijna geen melkproducten en vlees. Dat moet ik waarschijnlijk gaan vervangen door noten en die zouden dan ook weer goed moeten zijn voor mijn stoelgang. Betere stoelgang zorgt natuurlijk ook weer voor minder gewicht. Ben benieuwd in haar advies....

Verder vandaag in de bieb geweest en ook 3 boeken meegenomen die over afvallen gaan. Eén ervan heet onrust en eten. Leek me wel gepast voor hier. Kom er nu nog even niet aan toe om ze te lezen maar zal t hier zeker vermelden als ik goede dingen tegen kom.

Ga morgen een heerlijk dagje winkelen in Utrecht. Zo veel zin in! Natuurlijk niet te veel kleding kopen want dat kan ik straks allemaal niet meer aan als ik zoveel afgevallen ben (ahum...) Ga dus voor tuniekjes, jurkjes en andere dingen die je altijd wel aankan ongeacht je maat.

Geplaatst

Is G daar nog niet aan gewend Sylvie? Dacht dat jij zo ongeveer dit forum opgericht had ;-) en boterhammen als lunch? Wat eet je anders dan?

Die ipad zou ik zeker wel winnen maar vind hem zo duur. Bijna 600 euro toch?

Geplaatst

Zara, lieverd. Zit je stiekem in je up af te vallen? En ik maar wachten op je startschot!

Om de tijd te doden maar een flesje rode wijn opengetrokken, de witte haal ik niet meer in huis.

Van rode ga ik altijd wrangtakken na een glas of anderhalf dus geen probleem om de kurk er op te doen. Voor het geval je morgen nog geen sein hebt gegeven, ga ik er morgen weer gewoon mee verder.

Waar ben je trouwens... alles wel goed....

Sylvie nu weer dr. pepper... ook dat is echt lang geleden, net als je rumbonen. Ga morgen toch eens kijken of ze het hier in het durp verkopen!

Simba... 59kg.... 8 maanden zwanger.... pffff toen hing ik met steunkousen als een walrus in mijn stoel... lucky you!

Henne, lastig hoor alles zelf maken... ik kook vaak uit iets uit een pak thaise curry ofzo dat vinden mijn stiefies beter dan mijn eigen brouwsels... wel altijd met verse groenten hoor want ik hou het meest van groente.

Zo de kurk zit er op

Tot morgen, fijne avond allemaal!

noor

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden