Jump to content

Recommended Posts

Posted

Haha, 80 gram voor 2 personen, durr... Geen wonder dat ik zo vol zat. Grappig, nou ja, dat er meerdere meiden zijn met een trage stoelgang. Lijnzaad schijnt idd goed te helpen, of laxo?? van Roosvice? Is wel de meest natuurlijke manier om af te vallen.

Ja, ik had afvalmeisjes bedacht maar klinkt beetje vies.

• Replies 2.2k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Ik dacht dat koolhydraten net goed waren (energie)? Alleen niet teveel en ook geen ongezonde sausjes of boter bij eten, zoals vaak bij aardappelen gebeurt.

hahahahaha 80 gr rijst, maar wél voor 2 personen! Bruine rijst gekookt met zo'n speciaal rijst/pasta bouillon blokje is héél erg lekker, en gezonder dan witte rijst.

Voor mij helpt het voor mijn stoelgang als ik heel veel fruit 'smorgens eet, en ook gedroogde vijgen als tussendoortje, veel water en wandelen (zet je darmen op gang).

Eiwitzakjes eten? Klinkt griezelig :-)

liefs,

Ellen

Posted

Ooooh Wen Turkse pizza, pfwoarrr, heerlijk! De boog kan ook niet altijd gespannen zijn. Zondigen mag best zolang je je er bewust van bent dat het een traktatie is voor af en toe. Maar gewoon van genieten, hoor!

Posted

Zo had gisteren ineens het heilige vuur te pakken, ik denk mede dankzij dit topic.

Tot... het etenstijd was voor mijn mannetje. Hij had niet zo'n trek en ik zag de lepeltjes zo in mama's mondje verdwijnen. En heel ongemerkt. (Hartstikke lekker zo'n danoontje). Dat doe ik dus waarschijnlijk veel vaker!

Vanochtend er op gelet en ja hoor zonder er bij na te denken die hele kleine stukjes gingen om en om. Hij een hapje, ik een hapje. Aha! Daar gaan we dus meteen mee stoppen.

Verder was manlief niet thuis gisteren en heb zijn (bio)tartaartje ook maar opgegeten. En zijn groente. Maar dat laatste mag volgens mij.

Oh ja en ik had nog een zak dropwachters in de auto liggen. Eigenlijk helemaal niet zo lekker maar toen ik terug kwam van de gyn had ik best trek dus er gingen er toch 5 naar binnen. Ga ze straks aan mijn moeder geven misschien lust zij ze wel en ben ik er van af.

Al met al vanochtend niet aangekomen, maar ik had wel muesli met yoghurt en noten gegeten tussen de middag en de 2 boterhammen die ik er normaal ook nog bij eet weggelaten. Dat dan weer wel. En ik heb Beemster 20+ extra gerijpt gekocht. Die had ik nog niet geprobeerd dus zodra de oude van 30+ op is ga ik hier op over. Mits hij te hakken is.

Vandaag nog niets fout gedaan! (op 2 minihapjes boterham van mijn zoon na)

Maar het is dan ook pas 9:22 uur. hihi

Groetjes

Noor

Posted

Haha Noor, hapje voor de kleine en 2 hapjes voor mamma.....

Dat zal best ongemerkt gaan, goed dat je er nu op let maar zit er veel suiker in Danoontje, nee toch?

En eten weggooien is nooit goed!

Ik heb net al een brownie op, dubbel dag vandaag, goed nieuws en vandaag zou ik uitgerekend zijn, moet kunnen dan.

Verder ga ik braaf bijhouden wat ik nu precies eet, vanavond gezond koken, tjap tjoy.

Posted

Haha elliebellie, wat grappig hoe je schrijft dat je best vol zat na 80 gram rijst! Ik vertelde het gister tegen mijn vriend en ik ga toch eens kijken hoeveel het is want volgens mij eet hij dat zeker in zijn eentje al.

Medusa zaterdag punctie! Ik loop iets op je achter, zaterdag 2e fm. Ben nu nog erg aan het lijnen, straks mogen we hopelijk allebei niet meer! Succes!

Noor het is een bekende valkuil dat je mee eet met je kind. De meeste moeders eten even snel het bord leeg en als je op gaat letten hoeveel dat eigenlijk per dag is...

Ok, ik meld me hier dan maar aan, kan me toch niet inhouden om mee te kletsen... Maar ga niet met de billen bloot want niemand, zelfs mijn vriend niet, weet hoeveel ik weeg...

Posted

Ja, die 80 gram rijst was een beetje dom. Nou ja, het was maar rijst.

Noor, moest om je lachen met je danoontje. Misschien kun je, om niet in de verleiding te komen, er een schaaltje magere yoghurt naast zetten waar jij dan uit eet? Gooi er anders een scheutje roosvicee door als je het te zuur vindt.

Ik heb mezelf vanochtend gewogen en vergeleken bij vorige week was er al 1 kilo af. Ik kies m'n weegmoment bewust voor het weekend, want ga dan toch telkens een beetje de fout in.

Dat begint eigenlijk vanavond al: We gaan Chinees (afhaal) eten. Ik hou 't bij pittige biefstukreepjes met champignons en groenten, en een heeeel klein schepje rijst.

Syl, goed dat je zelf Chinees gaat koken en dat je jezelf verwend hebt met een brownie op een dag als vandaag. Ik weet nog dat ik huizenhoog opzag tegen mijn uitgerekende datum na mijn miskraam, maar toen die dag er eenmaal was, had ik het 's avonds laat pas door. Dus dat viel mee.

Caroline, je hoeft je gewicht hier niet te melden, hoor. Doe alleen wat je prettig vindt. Mijn vriend weet ook niet hoeveel ik weeg terwijl ik verder echt geen geheimen voor hem heb.

Fijne dag allemaal!

Posted

Hi Meiden,

Ik ben nieuw hier.....ga eind augustus IVF traject in, nu 6x IUI gehad....ben nu aan het herstellen van een galblaasoperatie. Wij gaan onze eerste ivf poging mee doen met het Cetro Trial en ik kan natuurlijk ook nog best iets afvallen :-). Heb al wel het nieuwe Sonja B. boek in huis en ik moet zeggen dat ging best lekker, ben nu aan het uitvogelen of alles nog wel lekker valt zo na het verwijderen van de galblaas....we gaan het zien.

Ik ben klaar om te gaan beginnen...

Posted

Hi meiden wil jullie allemaal even veel succes wensen! Hoop dat jullie veel steun aan elkaar hebben. Zelf ben ik wel wat aangekomen, vooral op benen/buik, maar nog steeds slank genoeg (met te veel kont, buik en bovenbenen dan) dus afvallen is voor mij niet echt nodig. Ben wel begonnen met fysiosport. Voor mn conditie natuurlijk, ahem, maar hoop stiekem dat de boel ook weer een beetje strakker wordt. Gaan jullie ook (weer) sporten? Moet zeggen dat ik dit een verademing vond, geen grote sportschool waar iedereen zo fit is (lijkt), een echt op maat schema, echt fijn. Mijn doel is conditieopbouw, maar ze krijgen ook mensen die willen afvallen.

Oh en misschien nog een tip om de porties vlees te verkleinen. Die verpakkingen in de supermarkt zijn vaak eigenlijk te veel voor twee personen, maar door de helft is het net weinig. Ik koop dan twee verpakingen en mik twee porties in de diepvries. Zo haal je drie uit twee zeg maar :-) Helemaal ideaal als je iets hebt dat je klaargemaakt in kunt vriezen (gehaktballen, stoofvlees, pastasaus, kippenpootjes, wat dan ook) want dan hoef je dus ook maar één keer te koken voor drie keer eten. Ben daarmee begonnen toen ik zwanger was en te moe om te koken (en te eten) en sindsdien zit onze diepsvries altijd vol.

Syl ook hier nog even veel sterkte. Op dagen als deze mag je eten en drinken wat je wilt lieverd, het is al zwaar genoeg.

Go for it meiden!

Posted

Syl ik wil je heel veel sterkte wensen want het is toch n stomme dag... had heel anders moeten zijn!

Caroline hihi weet zelfs je vriend het niet. die van mij komt wel eens kijken, geheim houden lukt niet. En ach ik weeg altijd nog minder dan hij denk ik dan maar. Maar gezellig dat je mee doet!

Erika wanneer is de galblaas verwijderd? En Sonja... is best pittig toch. ik heb t ook een blauwe maandag gedaan maar voor mij is het te weinig. Ben een belachelijk grote eter voor een vrouw vandaar. Staan de eierkoeken er trouwens nog in? Dan kocht ik een zak en tegen de middag had ik ze allemaal op... mocht toch van son maakte ik mezelf wijs. En iedereen maar afvallen met sonja behalve ik. gek he.

Henne goede tip maar volgens mij ben je sowieso wel goed in de keuken of niet? Ik lees wel eens mee bij de pauze dames namelijk...

Nou ik heb niet al te gek gedaan vandaag, eigenlijk best goed mijn best gedaan. Eens kijken of het morgen wat opgeleverd heeft...

Zijn jullie nu allemaal min of meer begonnen of wachten we nog op een officieel startschot van zara?

Groetjes

noor

Posted

Zara moet de aftrap geven :-) En hoe gaan we dat doen? Lijstje maken met hoeveel we willen afvallen en dan iedere week vermelden hoeveel er af is?

Erika, welkom hier. Kijk je wel uit met Sonja? Is dat niet een beetje een te streng dieet?

Posted

Sylvie Rumbonen ik wist niet dat ze nog bestonden. Lekker hoor. Behalve die ene te veel. Pas op. Waar spoel je ze mee weg vraag ik me af. Het is te laat voor koffie, smaken ze met een wijntje? hihi

Posted

Neu we zijn nog niet echt begonnen. Zara moet het startschot geven heb ik net gelezen. ik denk dat ze het morgen gaat doen, dus drink de fles wel leeg dan voor de zekerheid.

Posted

Hmm, realiseerde me toen ik het schreef dat het nogal dubbelzinnig was haha. Ik zit ook aan de wijn, hoor. Heb al weekend en twee glaasjes mag best. Van mezelf, dan.

Posted

Als je wel eens meeleest bij de pauze meisjes weet je dat daar de dubbelzinnigheden niet van de lucht zijn! Vooral Syl kan er wat van, haha!Of het valt haar in ieder geval altijd op, toch Syl? :-)

Een lijstje met doel en hoeveel er af is lijkt me een goed idee, maar eens per week wegen en noteren dan? Overigens hoop ik dat ik helemaal niet mee mag doen omdat ik binnenkort zwanger ben, maar voor nu wel leuk om mee te lezen/denken...

Posted

Inmiddels een glaasje rode wijn naast mij staan.

Nu maar hopen dat die stroopwafel en de beschuit met muisjes (was nl vanavond op kraamvisite), welke vanavond toch wel heerlijk smaakte, ook net zo gezond is als dat rode wijntje.........Zara wanneer ga je het startsein geven.....help!