Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Natasja welkom hier!

Essie spannend morgen eerste FM! Gebruik jij ook al puregon?

Ik moest ook perse in mijn buik prikken!

Hoe gaat t verder met iedereen? Hier oke, valt mee qua bijwerkingen! Alleen wat hoofdpijn.. Verwacht rond dinsdag ongesteld te worden.. Ben benieuwd!

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@otjes

Welkom hier natasja en heel veel succes natuurlijk.

@daisydoo

Dank je wel.

Nee nu alleen nog deca al 1,5 week en er komt denk ik vanaf morgen of maandag menopure bij een hoge dosering 6 eenheden per keer met 2 ampullen water.

En als afsluiter pregnyl en de bekende bolletjes

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik heb erg veel gemist zie ik al! Ik heb inmiddels alles bijgelezen.

Hoe is het met jullie allemaal?

Ik wil ook wel op de lijst bijgewerkt worden. Ik ga 25 juli voor mijn 1ste echo en mag dan starten met puregon prikken. 1 augustus ga ik dan voor de 1ste Fm als ik het goed begrijp. Het is allemaal nog zo nieuw dat ik hem niet helemaal nog volg eerst maar op naar 25 juli zou ik zeggen. Dan hoor ik ook hoeveel IE Puregon ik mag gaan gebruiken. Ben benieuwd.

Bij mij het het Deca prikken prima! nergens last van bijna geen pijn je blijft het natuurlijk altijd iets voelen. Hebben jullie ook gevoel zo opgeblazen buik te hebben en als je rustig op de bank zit je hart als een gek tekeer gaat? Ik hier wel! Als ik aan het werk ben nergens last van wanneer ik relax als vanavond dan krijg ik het weer pffff. Erg vervelend.

Nog 5 kwartier voor de volgende deca.

Groetjes Tineke:icon_flower:

Geplaatst

@Tineke

Ik heb hem bijgewerkt en je er tussen gezet hoor.

Maar je bent zelf vrij om het aan te passen hoor.

Gewoon kopieeren en jezelf erin zetten.

Start Prikken::icon_flower:

30 juni (deca)marlijnne

3 juli Hildever

3 juli Dee

6 juli Essieislief (deca)

11 juli Eer

12 juli Tineke1983

13 juli Daisydoo

14 juli Hildever gonal erbij

14 juli Marlijnne Puregon

15 juli Sab start deca

17 juli Sab menopur erbij

20 juli Zomerzotheid echovoor start25 juli Tineke echo daarna start puregon1 aug Tineke 1e FM

1e echo voor terugplaatsing ::icon_sunny:

13 juli(om te kijken of alles rustig)marlijnne

16 juli Essieislief 1e FM

17 juli Sab uitgangsecho

18 juli Eer 1e FM

Rond 20 juli (kijken of alles 'plat' ligt): Daisydoo

21 juli Hildever 1e FM

Half augustus: Breden (cryo)

Punctie::toothy4:

begin augustus essieislief

Begin augustus:marlijnne

Begin augustus: Daisydoo

Terugplaatsing: :goodluck1:

1e week augustus Essieislief

1e week augustus marlijnne

1e/2e week augustus: Daisydoo

3e week augustus: Breden (cryo)

Geplaatst

Hoi meiden, Ik kom ook even weer buurten...

Er is een hoop geschreven sinds mijn laatste bezoek, ga zondag even bij lezen.

Zit nu een beetje op mijn menstruatie te wachten. Had er gister moeten zijn, wachten nog even rustig af.

Deze ronde zal het voor mij alleen een Pregnyl spuitje worden want we gaan voor onze cryo.

Ik kom zondag weer even langs, wie weet kan ik dan al aangeven wanneer dag 12 van mijn nieuwe cyclus gaat worden.

Groetjes Joleasa

Geplaatst

Hey girls, de eerste deca zit wer weer in. Met en ijsklontje koud gemaakt, scheelt wel. Masr ineens bedachten we ons: hey vorige keer moesten we eerst ontsmetten....heb er nu helemaal niks bij gekregen...? Ontsmetten jullie??

Nu lekker naaar bed, ben kapot.

Tot morgen!

Geplaatst

Hoi dames,

@Sab: zal er nix over melden hoor, ook wij proberen er geen ruchtbaarheid aan te geven dit keer.

@Hildever: dat is een goed idee, samen zwanger. Dat is de vorige keer niet echt gelukt hè.

Onze planning zal een beetje zo verlopen: verwacht mijn ongesteldheid tegen het einde van de maand. Ik begin dan op dag 2 met het prikken van de Deca en de dag erna de Foslimar (is hetzelfde als Menopur) 4 ampullen en 1 water. Indien er een bevruchting en terugplaatsing is hoef

ik niet met die bolletjes in de weer maar mag ik Pregnyl spuiten.

Ik prik ook zelf en rond mijn navel. De vorige drie keren IVF had ik geen last van blauwe plekken, dus gaan we hier maar weer voor.

Geplaatst

Hey meiden!

Sab, ze hebben het bij mij nog nooit over ontsmetten gehad. Ik heb hier ook niets voor gekregen. 's Morgens na het douchen spuit ik altijd. Hihih, is mijn huidje denk ik ook wel redelijk schoon. Goed dat de eerste er weer in zit. You go girl!

Hey Natasja... Klinkt als elke avond knutselen met foslimar, maar dan met ampullen..... Dat vind ik wel lekker aan die Gonal F, effe achterkantje naar buiten trekken, naaldje erop draaien en spuiten maar....

Lekker joleasa, maar 1 spuitje in het verschiet! Hopelijk komt die er snel aan.

Hey Tineke, had nog niet zo'n last gehad van een opgeblazen buik. Zo voelde hij alleen vanavond wel. Ben gisteren begonnen met de Gonal F erbij. Het is voor mij voor het eerst dat ik dit zo voel. Naast een beetje hoofdpijn en soms wat knorriger gaat ie hier prima verder.

Groetjesssssssssssssssssss

Geplaatst

Pfff veel geschreven. Wel gezellig.

Ik lees morgen even goed bij,mijn oogjes vallen bijna dicht. Zo te lezen mogen er weer wat vlaggen uit.

Kom op he meiden!

Bedankt voor jullie lieve berichtjes:-)

Dat onrustige in mijn buik herken ik wel!

Lfs

Geplaatst

Ik ontsmet altijd eerst met een watje met wat alcohol ... moesten we zelf even kopen. Puregon in mijn buik spuiten en orgalutran (zo heet t toch)vanaf morgen

moet ik in mijn bovenbeen spuiten.

@SAB lekker dat de vlag eindelijk uit is :-)

Natas en Otjes ook welkom hier, gezellie...t wordt echt lekker druk zo.

Geplaatst

@sabJe moet wel met alcohol doekjes eerst ontsmetten hoorDie koop je bij de apotheek kost bijna niks een doos vol met doekjes.Ik kreeg ze er ook niet bij maar moest ze wel gebruiken.

Geplaatst
@sabJe moet wel met alcohol doekjes eerst ontsmetten hoorDie koop je bij de apotheek kost bijna niks een doos vol met doekjes.Ik kreeg ze er ook niet bij maar moest ze wel gebruiken.

Toch maart even halen straks dan. Thanks meiden

Ik heb echt ontzettend liggen zweten vannacht, niet normaal, zal dat al van de deca zijn?.en al hoofdpijn!!

Hoe is t met jullie?

Zo eens even bijlezen :)

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik lees wel mee, maar ben nog niet zo actief met berichten plaatsen... 't is ook al zo druk hier, kan het maar net bijhouden ;-).

Zag dat er al flink gespoten wordt, iedereen succes!

En Essie vandaag eerste fm, altijd spannend wat er te zien is!! O nee, zie nu dat het nog geen fm is, je spuit alleen nog maar deca. Wat een hoge dosis Menopur moet je spuiten zeg! Ik moet er deze keer 4 per dag (vanaf morgen), vind dat al veel maar kan als het goed is wel nog net in 1 spuitje.

Otjes: Foslimar heb ik nog nooit van gehoord. Is dat gewoon een andere merknaam, net zoals Gonal en Puregon hetzelfde zijn?

Sab, wie weet is dat zweten idd al van de deca... dan is je hypofyse dus in ieder geval goed wakker, haha.

Roos (Zomerzotheid), ik zag dat je ook weer mag beginnen, dat is goed nieuws! Volgens mij zaten we ook samen op het maartbankje.... Welke waarden prikken ze trouwens om te zien of je endo rustig is? (hebben ze bij mij nooit gedaan, maar mijn endo is waarschijnlijk wat milder dan bij jou)

Zet 'm op allemaal, augustus lijkt nog ver weg maar voor we 't weten.... kunnen we er hopelijk een mooi groen bankje van maken!

:wav: :wav: :wav:

Liefs, Dee

Geplaatst

Hoi Lieve Dee, het klopt ik zat samen met jou op het maart bankje:), jammer genoeg was het toen niet gelukt.

Ze prikken me op ca125 , dit is geen zuivere test zeg maar alleen door de jaren heen weten we dat als bij mij de uitslag boven de 35 niet goed is.

Ik mag dan ook niet beginnen voordat het onder de 35 is, via deze test kunnen ze zien ofdat je buikvlies onstokken is en dat geeft bij mij aan ofdat me endo actief is ja of te nee, maar bij veel dames kan ie ook keurig wezen en endo toch heel actief wezen vandaar dat deze test bij iedereen ook niet betrouwbaar.

Ze hebben mij wel verteld met actiefe endo word je kans minder, vanwegen de onstekingswaardes in je bloed, dus misschien ook voor jou iets om naar te vragen:).

Hoever zit jij nu Dee met prikken ik zie dat je lange schema gebruikt?, denk dat het gelijk aan mij is alleen ik ga onderdrukt erin via de Lucrin die ik heb moeten gebruiken 4 maanden lang.

Liefs Roos

Geplaatst

@all

Ik ben lekker bezig FM is pas de 27ste ik spuit nu alleen deca

Vanaf de 21 ste menopur 450 eenheden spuiten dat zijn 6 flesjes met een tab erin en mengen met 2 water best hoog maar go eitjes go.

De 30 ste krijg ik de 2e FM en dan kijken hoe alles gaat.

Voornu zag alles er perfect uit ik kan alleen niet starten omdat het er zo druk is daar baalde ik wel heel erg van dus 5 dagen later met de menopur starten ipv vandaag.

Geplaatst
@all

Ik ben lekker bezig FM is pas de 27ste ik spuit nu alleen deca

Vanaf de 21 ste menopur 450 eenheden spuiten dat zijn 6 flesjes met een tab erin en mengen met 2 water best hoog maar go eitjes go.

De 30 ste krijg ik de 2e FM en dan kijken hoe alles gaat.

Voornu zag alles er perfect uit ik kan alleen niet starten omdat het er zo druk is daar baalde ik wel heel erg van dus 5 dagen later met de menopur starten ipv vandaag.

Jee wat balen dat je niet gelijk mag staten zeg.

hoop niet dat ze dat morgen ook tegen mij gaan zeggen :)

Welk zh loop jij?

Geplaatst

Dat is zeker balen Essie, dat je nog wat langer moet wachten. Ben ook wel benieuwd welk zkh je zit, ook ivm de 3 tp, dacht dat ze dat in NL (bijna?) nooit doen.

Roos: hier gaat vanavond de 14e deca erin, morgen dus starten met de Menopur erbij.

Marlijnne, hoe ging het spuiten gister bij je? Hopelijk beter dan de avond ervoor??

Ik kreeg zojuist weer een prikkadootje van m'n lief.... :-)

Na de bloemen en het boek waren het nu 2 (ivm vanaf morgen 2 spuiten, zei hij) heerlijke douche/badcrèmes..... kan dus lekker gaan badderen ter ontspanning! Wat een schat hè.....

Geplaatst

Jetje Dee jij schiet al op , mag ik niet even jou lief lenen wat super van hem zeg zo'n verwen pakket, ook al heb je het wel verdiend natuurlijk:).

Essie jeetje zeg dit is balen nog 5 dagen doorspuiten vanwegen omdat hun het zo druk hebben , wij hebben dit gehad met het terug plaatsen van onze laatse cryo , 3 keer per dag de bekende witte bolletjes naarbinnen brengen , en toen ik er klaar voor was , waren hun er niet klaar voor heb ik bijna nog een week extra zo gelopen , vond dit vreselijk stressend zeg maar omdat je dan nog 1 week langer net weet ofdat je zeanger bent of niet , en wij moeten iedere poging al zo lang wachten vanwegn mijn endo:(.

Nou Essie nog eventjes geduld zeg maar!

Geplaatst

He meiden,

Ook wij gaan weer beginnen. Over een kleine week gaat de eerste spuit er weer in. Korte protocol, dus hopelijk begin aug de punctie. Zie al een aantal 'bekende gezichten', leuk!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Hey Mariek,

Leuk dat je je ook weer hier meldt!

En zomerzotheid: het is een pracht van een grietje, die dochter van Mariek!

Dee, jij hebt het leuk voor elkaar met zo'n lief! Die van mij kwam spontaan thuis met een leuke nieuwe sporttas voor mij. Nee, da's geen hint... want ik sport (nu is het straks even vakantie) 2x per week. Meer voor de endorfine dan voor de lijn. Is ook wel grappig... Na die tijd gaan we ook altijd nog effe een bakkie doen bij een vrouw die hier om de hoek woont en dan hebben we vaak een dikke koek bij de koffie, zoals ze dat hier dan zo mooi zeggen.

Maar eh, gaat ie nog goed met het spuiten? Zelf heb ik zoiets van: kwa dagen ben ik op de helft, maar kwa spuiten nog niet, nu met 2 per dag. Morgen gaat doos 3 van de decapeptyl open en spuit 1 van de Gonal F leeg.

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Inderdaad, Zomerzotheid, wat een schat, die man van je. Het is ook niet niks natuurlijk, wat we moeten doen (in vergelijking met onze mannen). Kreeg de eerste keer bij elke spuit een wenskaartje. Die mocht ik dan inruilen voor een wens. Een ontbijtje op bed, voetmassage, avondje bioscoop, dat soort dingen.

Hebben jullie nog last van de hormonen of voel jullie geen verschil?

p.s. het is inderdaad mijn meisje op de profielfoto. Inmiddels als weer bijna 2,5 jaar oud (op de foto is ze een jaar). Een heerlijk eigenwijs, maar ook oh zo lief, grietje.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden