Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sinds de hormonen spuiten heb ik al elke dag n aspirene

Geslikt ( heb ook opeens behoorlijke last van mijn , ja daar is ie weer, RECHTER lies ) dus die zal ik blijven slikken 

Granaatspul ga ik halen , ipv vis olie eet ik gewoon verse vis :-)

Dan moet t toch goed gaan !!

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dat van die asprine is nieuw voor, ik dacht juist dat dat slecht was....

De valdispert vind ik een goeie tip, zeker bij de verse poging ben ik echt super gespannen.

Mocht het tot een 3e verse komen ga ik dat zeker doen.

Maar dat gaat niet gebeuren, want deze gaat gewoon lukken!!! (is mijn nieuwe mantra)

Voor eerst allemaal succes met prikken vandaag!!

Liefs J

Geplaatst

ik ben ff lost, na de tp geen groene thee ivm theine/caffeine maar eigenlijk ook weer wel ivm wat juist goed is, namelijk anti-oxidanten.

Dus dan maar aan de frambozenbladthee, visolie en granaatappelsap…?

Aspirine doe ik maar niet aan, vind dit wel genoeg ;-)

hoewel ik ook wel genoeg vis eet eigenlijk…

Van de week nog een grappig prikmomentje gehad, jaja ze bestaan echt ;-)

wilden eens in de buik proberen te prikken, prik normaal in been. Veert ie gewoon keihard terug en t bloed stroom eruit, naja zeg…

Jullie snappen wel, niet voor herhaling vatbaar.

Gisteren mijn eerste menopur in het zh gekregen, deze heeft ze net boven mijn heup gezet, op mijn rug/zijkant!

dus dames weer een rpikplek erbij :-)

hoe is het verder met jullie?

Marlijnne, gaat t een beetje?

Eer, Essie, Hilde, Mariek, bijna beginnen!

Natas, jij nog ff geduld dus.

Tineke welcome back ;-)

Geplaatst

Lekker Mariek, dat je ook weer mag beginnen met spuiten! Succes morgen met de echo!

Sab, da's ook wat, jou spuitverhaal! Ik prik steeds in mijn buik, onder de navel (daar kan ik nog wat vastpakken, verder is het maar magertjes), en eh, geen problemen... Ik vind mijn been juist zo eng... zitten spieren, al die cellulitus.... Ieder zijn ding.

Geloof ook niet dat ik aan de extra medicatie ga voor de poging. Ik wacht wel gewoon af hoe het deze keer loopt.

Tineke, haastige spoed is zelden goed ;-), dat blijkt wel weer! Gewoon rustig de tijd voor nemen.

Vrijdagmorgen gaan we eens kijken wat er hier aan het groeien is. Ik heb wel de indruk dat er wat gebeurd. Heb wel het idee dat mijn buikje wat boller wordt. Maar ach, kan ook inbeelding zijn. We wachten vrijdag maar af.

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

Hallo allemaal,

Zit al eventjes mee te lezen, en dacht ik ga nu ook maar eens reageren

morgen terug naar het ziekenhuis voor me 2de follikel meeting, had er maandeg vier van boven de 1 cm,aan beide kanten, en een heleboel kleintjes.

Het is best spannend, want ik zit altijd bijna tegen overstimulatie aan, dus hopen dat het door gaat.

Van me accupuncturist(schrijf je dat zo) moet ik een goede multivitaminen slikken, en heb ik een reiningings kuur gedaan voor me darmen, en slik daarnaast probiotica

Veel succes iedereen,groetjes miepie

Geplaatst

Net terug uit het Vu , echo was goed , toch nog even bloedgeprikt, das wat ook goed hadden binnen 3 uurtjes uitslag al van , maar omdat er een speciale arts mijn puncte moet doen dokter schats en die is nu lekker opvakantie , nu moet ik deca prikken 1 week , vanaf 28 juli gonol erbij , en 4 augustes eerste echo :).

Even een korte update.

Geplaatst

ik ga nog even door op de thee hoor. Ik zit nu aan de rooibos, die van pickwick, maar daar zit kaneel in en gember.

Als je zwanger bent mag je juist geen (of weinig) kaneel..

en in het topic met tips heb ik gelezen dat je ook niet teveel gember moet gebruiken…dus wie helpt?

Hilde, ik kan me herinneren van de eerste keer stimuleren dat ik zo'n dikke buik kreeg dat ik ander ondergoed heb gekocht omdat alles me pijn deed en knelde..

dus ik vind een bollinkje niet zo gek hoor op dag, wat zit je, 8 of zo?

Jippie zomerzotheid! begin is in aantocht!

Welkom miepie!

Geplaatst

Hey Sab, zit nu op dag 6. Merk ook dat mijn hand regelmatig even naar mijn buik dwaalt. Net als tijdens de zwangerschap. Ach, groeiende eitjes moet je ook koesteren he?

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

zolang we niet te zweverig worden vind ik het goed haha en doe ik mee! Ik ga straks ook praten tegen mijn buik, wie weet helpt het. Ik bedoel na de tp he? hahaha

Geplaatst

Groeiende eitjes moet je zeker koesteren! En lekker warm houden, zei mijn acupuncturist vorige keer. Heb dus regelmatig met warme kruik op mijn buik relaxed voor de buis gezeten 's avonds. Ga ik nu weer doen. Was heel ontspannen.

@Hilde, had vorige keer ook flink opgezette buik. Ook niet zo vreemd als je je bedenkt dat de follikels die groeien uiteindelijk 2 cm doorsnede hebben, een pingpong bal zeg maar. En daar dan 6-12 van in je buik...

@Sab, hoeveelheid kaneel in thee is vast niet zoveel dat het kwaad kan. Lichte thee zetten? hihi

@Zomerzotheid, de punctie door de grote man zelf, toe maar! Komt dat door wat er is gebeurd na het hele AMC gebeuren?

Morgen 08.30 de uitgangsecho. Maar eerst vanavond nog even relaxen in de sauna met vriendinnen. Heerlijk.

liefs,

Mariek

p.s. miepie, welkom hier! Hoop voor je dat het meevalt met de overstimulatie. Weet er helaas alles van....

Geplaatst

@Hildever. Dus jij spuit maar op 1 plek in je buik, onder je navel?? Ik moet de hele zone onder de navel gebruiken, dat zijn 5 plekken, die ik voortdurend moet afwisselen. En tijdens mijn prikles heeft ze het niet eens gehad over spuiten in mijn been, dus alleen prikken in mijn buikvet.

Maar ik hoop zo dat ik dat spuiten kan laten voor wat het is ... vandaag de punctie gehad (is echt niet fijn) ... "score" is 6 follikels en 6 eicellen (dus 100% score) ... en nu maar duimen dat de natuur zijn werk doet zodat zaterdag de TP is en dat ze zich dan lekker gaan innestelen ...

Geplaatst

Marike, misschien dit keer iets minder warm houden hahahaha. Ik wil er ook niet zoveel als vorige keer hoor! Maar ook weer niet te weinig natuurlijk ;-)

Geplaatst

Joehoe...nikki volgens mij ben jij de eerste van ons bankje die de punctie heeft gehad..spannend dagje dus as zondag, de terugplaatsing, het aantal, misschien cryo's .

Nou meis je hebt het in ieder geval weer achter de rug, nu alleen die fijne wachtweken nog ff zien door te komen ....pffff

Ik denk dat ik van het weekend mijn punctie heb (ik hoop het in iedergeval)

moet lachen om alle zweef thee(f) verhalen ...haha, ik had het er laatst nog met mijn schoonzus over, wij (ik spreek ff namens ons) doen er echt alles aan om

zwanger te worden, gezond eten, niet roken, niet drinken, ziekenhuis, hormonen en noem maar op en aan de andere kant worden er gewoon meiden/dames zwanger die

flink aan de drugs zitten en geen kloot aan hun lijf doen cq alles aan hun lichaam verprutsen wat er te verprutsen valt, dus niet te ver doorslaan met de thee tjes zou ik zeggen.

iedereen behalve nikki vanavond weer suc6 met het darttoernooi :-)

Geplaatst

Nikki de 1e punctie inderdaad. op naar een mooie tp!

Miep welkom hier!

Hahah ik moet wel lachen om het "mee veer" verhaal van je sab!Ik zie het al voor me.

Ach er mag ook wel wat "leuks" bijkomen toch een lach momentje. Het is allemaal al gespannen genoeg.

Ik voel af&toe best wat pijntjes. Een soort pijn in je zij, alleen dan heel laag. Vooral na het spuiten.

Ik ben benieuwd vrijdag!

Mbt de thee en allerhande pillen etc. Als je er goed bij voelt moet je het uiteraard allemaal gewoon doen.

Ikzelf wil er niet meer heel erg in door slaan. Werd echt gek van mezelf. En kijk dan om me heen dat ik denk tjaaa.....zal het nou echt helpen. Frustrerend,maar dat is ieder voor zich.

De lipton thee heb je wel cafeïne vrije thee tussen zitten. Ook erg lekker.

Fijne avond!!

Geplaatst

Der zijn bij mij al zoveel fouten gemaakt, en onverwachte dingen gebeurd dat Dokter Schatz alleen mij persoonlijk wil behandelen , dit heeft zo zijn voordelen maar ook nadelen, het is niet voor niks natuurlijk dat hij mij behandeld, maar ik voel me wel veilig bij hem:).

Geplaatst

Eer spannend dus, ik zie geen handtekening nu maaaaaar wanneer weet je wat meer?

Ik ben opgestaan met hoofdpijn en ik heb vanfaag de hele dag 2 kiddies om me heen, dus zo maaaaaar even een paracetamol nemen....

Hoest mey jullie?

Geplaatst

Hier ook met hoofdpijn opgestaan. Korte nacht ook, dus voel me ietswat brakjes. Zo ook maar even aspirientje, heb vandaag ook de kleine smurf om me heen.

Vanochtend echo, en medicijnen opgehaald bij apotheek. Morgen gaat de eerste spuit erin. 5 dagen spuiten en dan weer een echo. Heel benieuwd! Essie, we hebben op dezelfde dag de eerste follikelmeting!

@Sab, hoofdpijn al wat minder?

Geplaatst

Hier vandaag geen hoofdpijn, wel doen die verdomde orgalutran prikken in mijn been behoorlijk zeer, ik zie er ook niet uit, als ik naar mijn bovenbenen kijk lijk ik wel weer

8 jaar, onder de blauwe plekken....haha.

Ik ga me douchen en aankleden en op naar Rotterdam voor 2e fm, ik heb om 12.15 afspraak, dus zodra ik thuis ben (half 2/2 uur) laat ik ff wat weten.

essie, super, het echte werk ..2 spuiten

Mariek , wat een schatje op je foto....om op te vreten.

latersss

Geplaatst

Einderlijk is het dan zo ver Essie Succes vandaag!

Voor jou word het een spannende dag eer , hopelijk zijn der lekkee veel aan het groeien!

He gatver voor de dames die last hebben van hoofdpijn , denk dat het ook wel een beetje spanning is , dat is het tenminste bij mij , heb al 2 dagen migrene en wil liever niet meer me medicijnen innemen.

Gister heeft man lief lekker voor me gekookt , was toch best wel vanslag af einderlijk na maart kunnen we weer verder!

Er spookt van alles door me hoofd , zou dit deze poging dan lukken?

Geplaatst

Hey Mariek, das niet fijn zo brak en dan een smurf om je heen. Hopelijk slaapt ze straks even..?

Die 2 hier zijn nu zoet aan het spelen :-)

Maar nog steeds knallen de hersenen uit mijn hoofd, echt vreselijk.

Normaal helpt alleen ibuprofen of diclofenac maar nu alleen 2 para genomen, zometeen maar weer 2...

Eer, spannend zeg! Hier trouwens ook pijn van de menopur spuiten, branden en jeuken...

nog geen blauwe plekken gezien trouwens.

Ben de rest ff kwijt :-(

Geplaatst

Hey meiden,

Hier nu ook hoofdpijn, maar da's ook heel logisch, had een psychisch inspannend ochtendje. Komt zo wel weer goed. En eh, Mariek, had je gisteren dan wel genoeg gedronken in de sauna? Wel lekker van genoten?

Had me trouwens vergist, ik zit verhip al op cyclusdag 8 nu... Gisteren 7! Heb al weer 2 Gonal F spuiten leeg.

Ben druk werk zoekende, maar nu vroeg een kennisje of ik niet weer effe een poosje wilde helpen bij een oude werkgever (zorg voor mensen met een verstandelijke beperking). Wel in een andere tak... dagbesteding. 5 weken, 4 uurtjes per dag.... Heb ze al gewaarschuwd dat ik wel af en toe niet kan. Geloof niet dat ik dit fulltime wil, maar voor 5 weekjes is dit wel even leuk.

En Eer, dat die blauwe plekken dan maar een mooi resultaat mogen hebben strakkies!

Sab, is jouw hoofdpijn al weggetrokken?

Groetjesssssssssssssss

Geplaatst

ja Hilde, zo snel gaat t he? haha Lekker trouwens toch, even voor 5 weken werk? Gaat de tijd lekker snel :-)

Hire nog steeds erge hoofdpijn hoor, dus idd net 2 para genomen. Zit nu aan de boterham met kaas, eigenlijk heel slecht kaas als ik hoofdpijn heb maar ja...

Eer, hoe was het??? ben erg benieuwd!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden