Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@sab zijn er wel veel zeg! weet je wat ik me afvraag waarom je nog zo 'lang' moet prikken nog 3 dagen is het dan. of groeien meestal de eitjes bij jou niet heel snel? en bms werkt al mee hoop dat het goede voortekenen zijn!

groetjes tineke

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje Sab, wat fijn dat er veel groeit! Hopelijk rijpen ze mooi en krijg je geen overstimulatie. Lekker met een fles water op de bank zodra je je buik begint te voelen!

Zomerzotheid/Roos: bij ons in het ziekenhuis hebben ze een protocol over hoeveel je er mag laten terugplaatsen. Hangt van je leeftijd af en van de hoeveelste poging het is. Ook de kwaliteit van de embryo's is van invloed (bijv. bij goede embryo's 1 terugplaatsen, bij mindere kwaliteit wel 2). Wij gaan morgen weer een nieuw contract invullen, willen deze keer weer voor 2 embryo's gaan! (1e keer 1, 2e keer 2 van matige kwaliteit, 3e keer wilden we er wel 2 maar omdat ik toen zwanger was geweest en we goede embryo's hadden kregen we er toen maar 1 terug en werden de 2 andere ingevroren).

Heeft jullie ziekenhuis (VU toch?) niet een dergelijk protocol of richtlijnen? En een contract dat je moet invullen en ondertekenen?

Marlijnne: een poosje geleden schreef je over je vriendin die moest bevallen en de spanning die je dat opleverde.... Hoe is het verder gegaan? Lijkt me inderdaad heel moeilijk voor je!

Liefs, Dee

Geplaatst

tineke: om je vraag te beantwoorden, ik heb ook zoveel eitjes,maar voor een punctie moet ze omstreeks de 18 mm zijn.

En dan kan er nog zoveel hebben,maar er gaat altijd iets "verloren" ik had nu ook omstreeks 12-14 mm. Nu maandag terug om te meten en dan woensdag punctie.

er zullen ook een aantal al boven de 18mm zitten en die springen dan zeg maar.

Dee: lief dat je ernaar vraagt. Mijn vriendin wacht nog steeds. Bijna 41 weken. Het is nu nog "veilig" voor mij tot het kleintje er is.

Toch wel heel moeilijk.

Meiden ik trek mijn regenlaarzen aan en ga met mijn lief even onze meiden bezoeken.

Fijne dag.....net herfst en zo voel ik me oook blehhhhh

Geplaatst

hoi meiden, wat een k ..weer, werd net pas wakker..lig nu met laptoppie op bed (hoe bedoel je lui..haha)

essieislief, je begrijpt dat ik géén 2 a 3 liter hebt gedronken he....overstimulatie in geen 100 jaar voor mij...

sab, tjee wat een aantal heb jij er zeg, dan is je buik denk ik ook al aardig opgezwollen, punctie in het verschiet, spannend ook voor jou weer.

marlijnne, pijn in de liesstreek, daar had ik deze keer ook een beetje last van is vanzelf weer weggegaan :-)

zomerzotheid: wij laten er twee terugplaatsen als we twee bevruchtte eitjes hebben tenminste, dit vanwege mijn leeftijd en toch iets meer kans.

zo even een heel andere vraag, ehuum, hoe hebben jullie dat gedaan na de tp, ik bedoel hoeveel dagen hebben jullie toen gewacht met vrijen??

ik ga het dinsdag vragen of er een advies voor is, heb ik verleden x niet gedaan en toen 2 of 3 dagen na tp gevreeen (niet goed denk ik )

Geplaatst

ps bedankt voor al jullie lieve berichtje , erg fijn. Ik voel me trouwens goed, gisteravond nog een beetje gevoelige buik vooral als ik neerplofte op de bank maar nu nergens geen last

meer van.

ik hoor dames over strijken .... nou mooi niet, dat mag vriendlief doen, dat is zijn taak...haha

mijn vader is vandaag (ook) jarig (75) dus straks gaan we daar naartoe, hij zou het in de tuin vieren .... zuidwestertje en lieslaarzen mee ??? ...

hij zal zich wel bedacht hebben en naar binnen gaan, mag ik hopen.

Geplaatst

Hey meiden!

Wauw Sab, dat klinkt goed!!! Goed op jezelf passen. Veel water drinken enzo.... Je lekker laten verwennen!

Wij kiezen er nu nog voor om 1 terug te laten plaatsen. In verband met mijn leeftijd, zeggen ze bij ons in het ziekenhuis eigenlijk altijd 2. Maar omdat er in principe niets mis is met mijn lichaam, gaan wij nog voor 1. Een tweeling is vast prachtig. Waarschijnlijk als het zich zo zou aandienen zouden we ons er ook wel mee redden, maar gezien onze situatie is 1 gewoon veel beter te behappen. Wat we doen als deze poging mislukt, weet ik nog niet. Maar daar wil ik ook niet over nadenken. Ik heb gewoon gisteren de allerlaatste spuit gezet in verband met een kinderwens ;-)!

Die plek is trouwens wel wat beurs! Maar goed, het was de laatste!

Marlijnne, het kunnen ook de darmen zijn die zitten te plagen. Die van mij zijn ook vervelend af en toe. Maar als je het niet vertrouwd, zou ik gewoon het ziekenhuis bellen. Ik had laatst 's morgens een hele rare bult aan de rechterkant van mijn navel. Heb het in het ziekenhuis gevraagd, en zij zeiden toen, dat dat buikje, het volle, drukkende gevoel en het gerommel in je buik vaak de darmen waren. Die reageren ook vaak lekker op de hormonen.

Tineke, wat een opruimwoede met dit trieste weer!

Nou, hier moest het vanmorgen wel even. We hadden ons meissie weer teruggebonjourd naar haar bed vanmorgen vroeg, omdat het te vroeg was... Maar na het produceren van een poepbroek, heeft madammeke lekker met haar handen in de luier gezeten... Ze heeft het heel lief weer willen opruimen, met als gevolg dat het bakje van de luierdoekjes, de deksel van de luierton en haar bedje wat vieze bruine plekken vertoonden... Had net gisteren haar bedje verschoond.... Ach, alles is weer schoon en we zijn het weer vergeten....

Groetjessssssssssssssssssss

Geplaatst

@Roos,

Ik laat er 3 terugplaatsen als we er 3 hebben natuurlijk.

Vorige keer hadden we er maar 2 en we wilden er toen ook 3 terug laten plaatsen.

het is zo 4 augustus dan mag je ook voor de meting spannend

Geplaatst

@eer

het is nooit te laat om te drinken want ook na de punctie kan je nog een overstimulatie krijgen zelfs als je niet veel eitjes hebt hahaahahahah

Wij mochten de eerste week geen sex niet zwemmen geen rote inspanningen zoals zwaar sporten enzo zei het ziekenhuis

En van harte gefeliciteerd met je vaders verjaardag

en de strijk is klaar hihi

Geplaatst

Eer, van harte met je vader! hopelijk heeft ie het boeltje naar binnen gehaald, ik weet niet waar je heen moet maar bij ons in DH regent het al 24 uur onafgebroken..

W.b sex na de tp, niet gedaan...vond het niet prettig en wilde mezelf niet het verwijt kunnen maken, slaat nergens op natuurlijk, maar toch..ik heb geen idee wat het zh erover zegt, nooit in me opgekomen om het te vragen haha.

de punctie hebben we pas volgende week maandag denk ik hoor. Misschien nog vrijdag, maar dat horen we woensdag bij de fm.Ik reken er niet op..In t weekend doen ze geen puncties voor icsi, dus wordt het automatisch maandag 1-8.

Lekker nog even broeden dan maar..pffft haha. Ben alleen doodmoe, voel me verder best aardig hoor, niet veel hoofdpijn meer...

ben net een zeef want ben alles alweer kwijt..

Geplaatst

:laughing9: marlijnne oke dat snap ik maar dacht dat het toch al een goede score was:happy10: . Nou ik ben benieuwd wat er dan over blijft enz... Ik kan mezelf al niet voorstellen dat ik er meer als 1 heb zelfs met de laatste iui en injecties puregon. hoop dat je je weer wat beter voelt en energieker nu je bij de meiden bent geweest!

:laughing9: eer feli met je paps 75 lentes jong of moet ik zeggen herfsten met dit weer haha hoop idd dat je lekker binnen zit zometeen! fijn dat je je weer goed voelt. wanneer hoor je hoeveel er bevrucht zijn?

groetjes tineke

Geplaatst

hildeever ja ik heb lekker mijn best gedaan het is nu echt niet een lekker weertje om naar de stad te gaan of buiten iets te ondernemen dus dan mezelf maar even nuttig maken! en voor jou beetje jammer dat je een verplichte schoonmaakbeurt had vanmorgen maar inderdaad nu alles weer schoon en opgeruimd!

Geplaatst

Wat grappig zo zie je maar weer dat iedereen anders is:), wij willen er 2 laten terugplaatsen het Vu heeft altijd gezegd nee, vanwege de riciso's , maar zins onze laatsen terugplaatsing gaan ze akkoord met 2 , alleen deze kans hebben we nog niet gehad.

Wat betreft een contract wat je moet ondertekenen heb ik nog nooit gezien , niet in het Amc en ook niet in het Vu dus hier kan ik niet over mee praten.

Geplaatst

He meiden,

hoe gaat het hier? er is enorm veel geschreven! Hier ging het deze week wat minder, veel last van de hormonen.. constant angstig gevoel. Wat gelukkig sinds gister iets beter gaat. Maak me wel overal druk om? erg irritant! ook is mijn cyclus nog niet gestart, zit inmiddels op cd 37. kan ik mij ook weer druk om maken haha.. vanmorgen 1 druppel bloed maar heeft nog niet doorgezet.

@ eer gefeliciteerd met je vader!

@ sab, spannend wanneer de punctie gepland wordt. zie je er tegen op?

Wij laten er ook 2 terugplaatsen, bij cryo was die al prima. Onze 1e verse is er 1 teruggeplaatst en nu na wat overleg tussen de artsen doen ze er wel 2 bij deze verse poging. dit doen ze in het AMC standaard vanaf 34 jaar.. maar ik ben jonger dus even overleg! vind het wel weer spannend allemaal...

Geplaatst

daisydoo hoe lang duurt normaal je cyclus? ik heb altijd onregelmatig dus is altijd moeilijk te peilen. heb jij wel een regelmatige cyclus normaal?

groetjes tineke

Geplaatst

Pff die hormonen doen idd wat haha maar je voor het goede doel he... :)

Ik heb een hele regelmatige cyclus kan de dag erop gelijk zetten! 30 dagen..

@ tineke wat vervelend dat jouw cyclus altijd zo onregelmatig is.. dan weet je niet echt waar je aan toe bent! hoe voel jij je onder de decapeptyl?

@ Essie hoe gaat het nu met jou? gaat stimulatie al goed?

Geplaatst

@Eer. Bij ons in het ziekenhuis zeggen ze 2-3 dagen na de TP geen sex maar op internet heb ik iets gelezen van 6 dagen dus daar houden wij ons maar aan. Maarreh ik weet niet hoe het bij jullie zit maar waarschijnlijk komt het er hier pas weer van als ik gestopt ben met de witte bollen ... vindt mijn vriend helemaal niets die witte "smurrie" ... haha. Verder kreeg ik als tip mee niet zwemmen en niet in bad.

@Sab. Wat veel joh, goed zo meis.

@Zomerzotheid. Bij ons in het ziekenhuis geldt voor de jonge meiden 1 embryo terug plaatsen (uitzonderingen daar gelaten) en de oudjes zoals ik (haha) mogen zelf kiezen, 1 of 2. Wij hebben er zaterdag 2 laten terugplaatsen, meer kansen. Ik ben dus nu lekker aan het broeden en hoop zo dat de jongens (zoals vriendlief ze noemt) blijven plakken.

@Hildever. Succes morgen met de punctie!

Geplaatst

Hilde succes straks! Ik hoop dat het meevalt allemaal. Ik volg je over een weekje :-)

Hoe is het met de rest, ik ben zoooooooooo moe echt freaky gewoon...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden