Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Essie gooi het er maar lekker uit. Daar zijn we ook voor.

Het valt ook allemaal niet mee....probeer je te focussen op zwanger worden dat is het allerbelangrijkste...

Dikke knuf**

Esly yoehoee daar is ze dan. Ik was al heel eigenwijs om hier al plaats te nemen hihih.

Succes morgen!

Dee78: dankjewel

Otje ook voor jou een dikke knuf* niet leuk om op deze manier ineens te moeten afbreken.

Meiden ik ga douchen en me "geestelijk" voorbereiden. ;-)

Truste allemaal.

Kan even duren voordat jullie wat van me horen.

Mijn lief moet op&neer naar Nijmegen en dat kost wel wat tijd. We zijn wel om half9 al aan beurt.

Groetjes!!

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nikkie, ik denk omdat tp van ons twee dagen na eisprong was, maar zeker weet ik t niet. Ach een dagje extra kan geen kwaad. Overigens is dat inderdaad dag 28 voor mij, dus dat zou wel kunnen hoor.

Succes iedereen! En sterkte essie!

Geplaatst

Essie, sterkte morgen

Esly, succes met de tp morgen

Hildever, lekker broeden hè straks met die Emmy, succes met de tp.Gaat niet lukken dat samen....

Lala, jij ook natuurlijk

Marlijnne, good luck met de punctie morgen

Met cystes bedoelen ze oude eiblaasjes. Schijnt dat die zo weggaan als je de pil slikt, zodat ze je cyclus beter in de gaten kunnen houden. Jammer jazeker, maar niet getreurd. Liever in 1 keer goed toch. Wel frappant dat er altijd wel iets is als ik die vrouw heb. Had ik de arts gehad dan had ze gelijk gezegd dat ik eerst aan de pil moest. Nu belt die tuthola me op dat ze overleg gehad heeft met de dokter (ik denk dan eerder dat de dr. Alles controleert wat zij doet - slecht van mij hè? )en dat het nu zo moet..... Gezien de historie met deze vrouw ben ik toch altijd weer blij als ik de arts heb. Enfin, je moet het er maar mee doen hè.

Geplaatst

esly, welkom hier het is al aardig druk en dus gezellig !! Ik lees je "bijsluiter" heftig zeg,pffff ...heel veel suc6 morgen met de tp en daarna fijn wachten ...NOT.

otjes, ff balen zeg, denk je te beginnen moet je stoppen en aan de pil.............maar dan volgende maand "schoon aan de slag" en gaan we ook voor jou duimen hoor.

esther , punctie onder algehele narcose...wauw ... is het je zo slecht bevallen verleden keer of was het gewoon TE pijnlijk?

zomerzotheid, de nieuwe dag is net aangebroken (haha ) dus je mag vandaag beginnen, suc6 ermee...

marlijne..voor jou ook een spannende dag, laat je weten hoe het gegaan is (hoezo nieuwsgierig !!)ja ik ben een vrouw he ....haha

hildever, terugplaatsing zie ik...spannend (en niet pijnlijk),laat je ook wat weten.

nikki, ik mag officieel zondag 7 aug testen net een paar dagen na jou....maar ik ga denk ik vrijdag of zaterdag ervoor al testen hoor...

als ik iemand vergeten ben ...sorry...niet bewust....

dikke knuffel

eer

Geplaatst

Marlijnne succes met de punctie! Zomerzotheid, eindelijk beginnen vamdaag! Essie, heel veel sterkte! Wat een druk gezellig clubje zijn we he :) op naar een hoop groen straks! Wil iemand het lijstje voor mij aanpassen? Log in op mijn Iphone. zaterdag 30 juli 1e echo! (controle of deca zn werk heeft gedaan)

Geplaatst
@All

Net terug van de eerste FM.

Ze kon er 3 vinden :-(

ik had met de hoge dosering op meer gehoopt.

Maar ja vorige keer had ik de eerste keer ook maar 3 en eindigde met 9 dus ik hou hoop.

Zaterdag de 2e meting ze waren nu rond de 1 cm groot.

Nu mij voorbereiden op mijn sollicitatiegesprek

He Essie, ik had ook maar 3 groeiende follikels (en een hele rits kleintjes). Alleen ik moet vandaag al weer terugkomen voor FM2, want, net zoals vorige keer, is 1 van de follikels al heel groot: 18mm.... de andere 2 waren rond de 14mm. Moest bloed laten prikken om de LH waarde vast te stellen. Werd gistermiddag teruggebeld dat ik gelukkig nog door kon gaan met de Gonal-f, maar wel de Cetrotide erbij moest gaan spuiten en me morgenochtend weer moest melden. Benieuwd wat ze zo gaan zien. Hopelijk zijn er nog een paar follikels mee gaan groeien.

Houd me vast aan de gedachte dat ik vorige keer precies hetzelfde beeld had. Ook toen groeide 1 follikel veel te hard en maar 2-3 wat minder hard en de rest niet zo hard. Toen had ik evengoed best veel eitjes bij de punctie, dus duim duim duim!

Geplaatst

@Mariek

Gelukkig waren de eitjes allemaal redelijk van dezelfde afmeting.

Maar je hoopt op meer terwijl het hetzelfde is als de vorige keer.

Ach ik zie het zaterdag wel.

Het einde komt weer in zicht dat is dan wel weer lekker.

Ik duim ook voor jou op een top oogst laten we dan maar samen voor de kwaliteit gaan.

Geplaatst

@Daisydoo

Hoe laat moet jij zaterdag?

Ik moet nl zaterdag ook naar het AMC voor mij 2e FM

Misschien zien we elkaar......

Ik hoor vandaag hoe laat ik erheen mag.

Start Prikken::icon_flower:

18 juni Nikkie start deca

30 juni (deca)marlijnne

3 juli Hildever

3 juli Dee

5 juli Nikkie start Puregon + deca

6 juli Essieislief (deca)

11 juli Eer

12 juli Tineke1983 start deca

13 juli Daisydoo

14 juli Hildever gonal erbij

14 juli Marlijnne Puregon

15 juli Sab start deca

17 juli Dee Menopur erbij

19 juli Sab menopur erbij

20 juli Zomerzotheid echovoor start

21 juli essieislief start menopu bij deca

22 juli Mariek start Gonal-f

25 juli Tineke echo daarna start puregon

28 juli Zomerzotheid start met spuiten

Echo's en FM voor de punctie ::icon_sunny:

5 juli Nikkie

13 juli(om te kijken of alles rustig)marlijnne

16 juli Essieislief echo

17 juli Sab uitgangsecho

18 juli Eer 1e FM

19 juli Sab uitgangsecho nr. 2

Rond 20 juli (kijken of alles 'plat' ligt): Daisydoo

21 juli Hildever 1e FM

24 juli Sab 1e FM

25 juli Dee 1e FM

26 juli Dee 2e FM

26 juli Otjes (natasja) uitgangsecho en Deca start

27 juli Essieislief 1e FM

27 Juli Mariek 1e FM

27 juli Sab 2de FM

29 juli Sab 3de FM

30 Juli Essieislief 2e FM

30 juli Daisydoo echo na decaspuiten

1 aug Tineke 1e FM

4 augustus zomerzotheid 1e FM

Half augustus: Breden (cryo)

Punctie::toothy4:

20 juli Nikkie

21 juli Ruth1

23 Juli Eer

24 juli Miepie

25 juli Hildever

28 juli Marlijnne

29 juli Dee

1 augustus Sab

Begin augustus essieislief

Begin augustus: Daisydoo

Begin augustus: Mariek

Terugplaatsing: :goodluck1:

21 juli Samluc

23 juli Nikkie

23 juli Lala

25 juli Ruth1

26 juli Eer

Begin augustus Marlijnne

1e/2e week augustus Essieislief

1e/2e week augustus: Daisydoo

3e week augustus: Breden (cryo)

Testdatum :gekruiste vingers 3.gif

3 augustus Nikkie

5 augustus Ruth1

6 augustus Lala

7 Augustus Eer

3e week augustus Essieislief

Geplaatst

Jaaaaa!

Vandaag is de dag dat ik beginnen met spuiten mag, joepie de poepie.

Marlijne succes vandaag, Daisy thx dat je zo aan me denkt.

Heb morgen de verjaardag van me hubbie, gelukkig hebben we 2 ijskasten want ik wil nm niet dat iemand weet waar we mee bezig zijn , ons hele traject zijn we al een openboek , wat heerlijk was, iedereen heeft zo meegeleeft, maar het laaste stukje leggen we graag liever alleen af:):happy3:

Geplaatst

@Daisy w.b je vraag over de punctie en ziekmelden etc. Ik weet het ook nog niet, punctiedatum komt niet zo erg goed uit, maandag, dan ben ik vrij dus dat is geen prbleem, maar ik wil eigenlijk dinsdag ook niet werken. Dus ik kan of vrijnemen of me ziekmelden. maar dan wil ik wel iets bij de waarheid qua reden ziekmelding...Want woensdag is waarschijnlijk de tp, dus dan wil ik ook liever thuiszijn.Vorige keer ook veel te snel te veel gedaan en dat wil ik nu voorkomen...

Ik sta zo in dubio over het wel of niet vertellen...

ik neig echt sterk naar ziekmelden, maar met welke reden...?

Ben jij er al uit?

@Marlijnne, ik hoop dat alles goedgegaan is en dat de oogst top is! We wachten op je berichtje.

@Eer, Essie, Nikkie,Hilde, Mariek en de rest, hoe is het met jullie vandaag?

Geplaatst

Hoi Sab, moeilijk is het he? Bij mij op t werk weten ze het wel maar blijft toch altijd lastige discussie. Ik kijk even hoe ik mij voel en op welke dag de punctie valt en aan de hand daatvan besluit ik of ik me ziek meld of dat ik rustig aan thuis werk.. Ik vind hwt lastig hoor.. Mijn hoofd staat hrlemaal niet naar werken en ben zo moe, sleep mezelf regelmatig door de dag heen..

Geplaatst

Ik heb hetzelfde, bij mij staat mijn hoofd er ook niet naar. Gelukkig is het erg rustig, maar dat is ook meteen een nadeel, want als ik er niet ben, is er meteen niemand...

Daarnaast weten ze dat onze dochter wel zo is geboren zeg maar, maar dit was bij een andere werkgever en ik heb hier nooit iets laten vallen over dat we graag nog een kindje zouden willen.

Dus als ik nu iets zeg, weet je maar nooit wat de gevolgen zijn. Dat is 1 van de redenen waarom ik liever niks zeg..

Plus ik heb helemaal geen vrije dagen meer, met de vakantie nog in het verschiet en de verplichte vrije dagen in december..

dus ja, echt moeilijk vind ik het. ik moet het uiterlijk morgen beslissen vind ik..

Geplaatst

Ola,

Daar ben ik dan:-)

Punctie is goed gegaan. Blijft niet leuk.........

zijn 15 aangeprikt die groot genoeg waren waarvan er 13 goed zijn.

Zaterdag horen wel hoeveel bevruchtingen en hoe laat we zondag mogen komen..!! Spannend.......

Ik ga ff tukkie doen...

Lfs

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik breek eventjes in....

Marlijnne wat een mooie opbrengst, ik ga voor je duimen lieverd!!

Alle dames, heel veel succes!!

Liefs

Babeth

Geplaatst

Wauw, Marlijnne, dat klinkt veel belovend. Slaap lekker!

Sab, als je alleen zegt dat je een medische ingreep in het ziekenhuis moet ondergaan en dat je hier verder niets over kwijt wilt? Dan kan je je toch geoorloofd ziek melden???

Hier een bankdag. Gisteren 2 uurtjes wat in de tuin gerommeld, een uurtje gestreken en een half uurtje gewandeld. Vanmorgen op het toilet werd ik helemaal dizzy. Was bang tegen de vlakte te gaan. Snel weer in bed gekropen, en toen zakte het weer af. Heb ook nog steeds wat buikpijnachtige klachten. Soms effe wat heftiger. Met name als de blaas en de darmen vol zitten, heb ik het idee. Temp van 37.5

Dus maar met het ziekenhuis gebeld. Rustig aan doen (bank/bed) en veel drinken. Temp weer nemen vandaag. Dus mijn mannetje heeft nog even 2 boeken voor me gehaald zodat ik me op de bank kan vermaken.

Groetjesssssssssssss

Geplaatst

@Sab. Thanks for asking. Ik voel me prima. Geen steekjes, geen opgeblazen gevoel en geen opgeblazen buik, wel een dikke buik ... Zal dat ook een bijwerking van die bollen zijn ... aankomen?

Lastig he met ziek melden of vrij nemen, vooral als je geen open kaart kan / wil spelen. Maandag - punctie dag ben je vrij. Kan je niet dinsdag toch gaan werken. En je woensdag op TP dag ziek melden. In de zomer heersen er altijd virussen die op je darmen slaan of je hebt iets verkeerd gegeten en zit alleen maar op het toilet. Een leugentje om bestwil moet toch wel kunnen. Had je de vorige punctie zoveel last dat je de dag erna ook had willen thuis blijven? Als je nu de hele maandag gewoon niets doet na de punctie, alleen maar op de bank liggen met een boekje en de televisie. Dat was bij mij het advies, daar heb ik me aan gehouden en de volgende dag was ik weer in staat om te werken. Maar iedereen voelt zich anders dus misschien gaat dat bij jou niet zo. Succes met je beslissing.

Geplaatst

@Marlijnne. Dat is een goed bericht dat je punctie goed is gegaan, blijft inderdaad vervelend but it needs to be done. Krijg jij wel of geen verdoving? Nu duimen voor mooie embryo's, ik duim met je mee. En rustig aan vandaag, goed aan jezelf denken. Slaap lekker voor nu.

Geplaatst

Hilde, nie zo best! Doe inderdaad maar lekker kalm aan dan en veel drinken!

Nikkie: whoehahahaha......had me vanochtend ook maar even gewogen...........ben denk ik wel al 2,5 kg aangekomen!! Ik gooi t op de utro......... ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden