Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

esly, hou moed meis...t zegt allemaal niks..heb je al getest? als je het nu zeker zou willen weten zou ik testen...

to all@ meiden vraagje...mijn ongi komt altijd met 28-29 dagen dus dat zou as zondag/maandag zijn, verleden keer toen het mislukte werd ik ook precies op dag 28 ongi...hebben jullie dat ook gehad of was jullie cycles helemaal van streek en werd je doordat het misging eerder ongi??

hoe laat moest mariek voor tp?? sab om 13.00 uur toch?? spannend hoor

Geplaatst

Eer, volgens mij heb ik bij een IUI poging door de bollen een hele late ongi gehad, maar voor de rest werd ik altijd "netjes" op tijd ongesteld. Ook bij de IVF en ICSI poging(en).

Geplaatst

ymkeh, morgen of zaterdag ga ik testen...ja het broekgluren (en snuffelen) is begonnen...

wanneer ga jij weer testen??

Geplaatst

meiden succes met de tp!!

Esly ik ga nog harder duimen,hopelijk valt het mee en gaat het niet verder. Maar logisch dat je schrikt.

Werken ging ok, ik wil tzt een keer heel wat anders,maar voor nu red ik me goed hier.

Ik merk toch dat ik heel angstig ben. Heb met regelmaat vlagen (ongi)buikpijn en soms ook niks. Toch ook als de bollen er net of een tijdje inzitten.

Tja je blijft jezelf gek maken.

Wij gaan ws wel de 14e testen. Maandag(15) allebei werken...

pfff zit nog niet eens op de helft.

Fijne middag....wat een weertje. (nog wel;-))

Geplaatst

Sab en Mariek....we zijn zo benieuwd hoe is het gegaan ????

ik ga mijn ena laatste bol even zetten, kom later nog even gluren....

Geplaatst

meiden, ik ben er weer hoor! Nou, we hebben 2 eerste klas embryootjes teruggekregen. Nu leert onze ervaring dat dat niet veel betekent. Carolijn was 2de klas namelijk en de andere 2 keren hebben we ook eerste klas teruggeplaatst gekregen.

Nog even met de arts gesproken en die zei, vond ik fijn om te horen, dat de toekomst van de 2 emmies al bepaald is en dat je er zelf weinig aan kunt doen behalve, goed eten, niet roken, drinken, ja duhuh haha. Nou ja, het wachten is begonnen en ik moet eerlijk zeggen dat we blij zijn maar we zijn ook een beetje terughoudend omdat onze eerdere verse poging niet gelukt is.

Maar voor nu hebben we lekker een dag of 10 hoop op een baby, is dat leuk of niet? haha

De tp ging trouwens voor het eerst lekker vlot en niet lastig, beter hoor!

Mariek hoe was jouw tp?

Geplaatst

Even een update uit ivf land.

Twee weken geleden was ik voor een uitgangs echo, ik kreeg toen al een arts

die ik nog nooit had gezien, dit werkt bij mij gelijk angst op omdat ik weet

dat mijn linkeierstok vaak niet te vinden is.

Nu wil ik niet gelijk in verweer gaan dus ik had besloten deze arts een kans

te geven.

En ja hoor weer kon ze hem niet vinden , nog even een bloedtestje erachter

aan en in de middag was ik gebeld, met de mededeling bloed was goed dus ze

durdfe onze laatse ivf poging te starten.

Omdat mijn eigen arts op vakantie was moest ik wel een weekje lange deca

spuiten zodat de punctie later zou wezen.

Vorige week einderlijk na maanden wachten mocht ik beginnen met stimuleren

en dat ging eigenlijk harstikke goed, en vandaag mocht ik weer komen voor

een echo.

Weer een nieuwe arts, gelijk had ik knikkende knieen , want ik weet uit

ervaring dat echo's nooit goed gaan.

Deze arts stelde zich voor, maar erg spraakzaam was ze niet.

Zonder te overleggen loopt ze gelijk door naar het echo gedeelte en wilt

starten , ik zeg wilt u het condoom misschien afspoelen ik kan niet tegen

het talkpoeder wat erop zit.

Ik kreeg een vage blik en nog net niet met een diepe zucht kreeg ik dat ding

naar binnen.

Hm hoorde ik haar mompelen ik zie niks???

Ik leg haar uit dat echo's moeilijk zijn bij mij , maar ze zegt nog het komt

in orde.

Na 10 minuten te hebben gelegen daar van de pijn want ze trok me bijna

uitelkaar gaf ze het op.

Bloedend stond ik verslagen in het pashokje.

Nu dacht ik wel naar 7 jaar wat eelt op me ziel te hebben gekregen maar was

totaal verslagen.

Tja zegt ze ik zag niet veel maar kom zondag maar terug.

Plotseling bedacht ik me dat ik het boekje van de buikspreker van de endo

stichting bij me had, want er stond in met extra progesteron verhoogde kans

op innesteling, dit vond ik wel heel interessant.

Ze veegde dit van tafel, ik denk niet dat het zin heeft , waarom en hoe had

ze geen tijd voor , hoefde geen bloed te prikken zondag terug komen.

Ik vroeg nog snel dat als het allemaal goed ging dat ik 2 embry's wilde

terug gelaats hebben, nou dit moest ze nog bespreken , en hopla ik stond

weer buiten.

En met wat? Met niks!

Nu moet ik zeggen dat ik altijd bevoorrecht ben om 1 arts te krijgen dat is

dokter Schatz, deze man is zo kundig , en heeft mijn vertrouwen zo gekregen

dat een nieuwe arts al eng was.

Maar ik ben nu thuis en oud pijn komt naar boven, met angst en beven ga ik

zondag tegenmoet.

Ik hoop maar zo dat me eigen arts er weer is , dit vind ik nm ook niks.

Liefs Roos.

Geplaatst

Eer lees ik nou wat over bruinverlies??

Wanneer ga je testen? OF heb je dat al aangegeven hihi

Marlijnne, hou nog even vol hoor meisje, wij slepen je er wel doorheen. Maar ik snap je angst wel, met jullie verleden...

Geplaatst

Sab, goed! En nu broeden!! :D

Roos, jeetje!! Wat een verhaal!! Ik zou bellen of je zondag niet kan overslaan, tenzij je je eigen arts weer krijgt. Dit is toch niks! Ik zou er wel wat van zeggen hoor! Een echo, en dan bloedend naar buiten gaan is pure waanzin!

Jeetje!! Ik kan hier zo boos om worden he?!

Geplaatst

Roos, jeetje meis, maar laat de kaas niet van je brood eten hoor! Tis jullie laatste poging en als je er niet prettig bij voelt gewoon wat zeggen!

Geplaatst

zomerzotheid.....ach meis toch, wat lopen er toch een stel kneuzen rond en dat jij die muts weer moet treffen... dan vraag je je toch af heeft zo iemand dan wel plezier in zijn werk? je werkt toch als arts of verpleegkundige of wat dan ook in de gezondheidszorg om mensen gerust te stellen, op hun gemak te voelen en ze van dienst te zijn....

Kun je niet bellen met het zh en vragen of jouw arts er uberhaubt zondag is?? mss kun je wat regelen. Hou je haaks ..dikke knuf

Sab , 2 emmy's aan boord ...wauw ....wat een mooie uitspraak van die arts....brrr....en lekker dat het deze keer zonder strubbelingen ging. Nu nog 10-12 dagen onzekerheid en dan weet je iets.

ik hoop het zooo

Geplaatst

sab, nee geen bruinverlies bij mij...bij esly dus voor haar superspannend. ik ga morgen denk ik testen en als ik niet durf doe ik het zeker zaterdag.....haha

Geplaatst (aangepast)

Heb net gebeld.

In mijn dossier stond ook een vraagteken bij de echo.

Ik hoefde niet bang te zijn zolang ik deca spuit krijg ik geen eisprong Dokter Schatz is er ook zondag niet , toch moet ik komen.

Het bloeden is gestopt, waarschijnlijk gewoon beschadigd, ik heb me wel voorgenomen dat ik niet weg ga zondag voordat ik weet hoe het er met mijn folikels voorstaat.

Wat je ook zegt eer deze dokter mag wel eens op sociale curcus, toch heb ik het vaker gehoord dat slimme mensen anders denken.

Bij deze geloof ik dat:P

Dikke knuffel voor iedereen.

aangepast door Zomerzotheid
Foutje.
Geplaatst

oh Sorry Eer hihi. Spannend, morgen testen zeg! Heb je er een gevoel over??

Esly, ik hoop dat het niets te betekenen heeft! Wanneer kun jij testen?

ff t lijstje pakken.

Geplaatst

Punctie en Terugplaatsing :icon_flower:

20 juli Nikkie, 23 juli TP

21 juli Ruth1, 25 juli TP

21 juli Samluc, TP

23 Juli Eer, 26 Juli TP

23 juli Lala TP

24 juli Miepie

24 juli Pixel 27 juli TP

25 juli Hildever, 29 juli TP

25 juli Henne, 29 juli TP

28 juli Marlijnne 31 Juli TP

28 Juli Pixesl TP

29 juli Dee, 1 aug TP

30 Juli Imar TP

1 aug Sab,4 aug TP

1 aug Mariek, 4 aug TP

5 of 8 aug Tineke1983, TP?

8 of 9 aug essieislief, 11 of 12 aug TP

Begin aug punctie: Daisydoo

Testdatum :myfignerscrossed: :

3 augustus Nikkie

5 augustus Ruth1

5 augustus Tascha vroege test.

6 augustus Lala

7 Augustus Eer

7 augustus Ymkeh

8 augustus Esly

12 augustus Pixel

12 augustus Hildever

12 augustus Henne

12 augustus Tascha

14 augustus Imar

15 augustus Marlijnne

15 augustus Dee

16 augustus Mariek

18 augustus Sab (maar ik doe wel eerder ;-))

21/24 augustus Tineke1983

24/25 augustus Essieislief

Geplaatst

ja sab ik heb er een gevoel over ...en die is HEEL POSIITEF ....het is nl allemaal zo anders als verleden keer

Zeg je hebt helemaal niet gezegd of je cryo's hebt ...hoeveel zijn het er geworden ??

Geplaatst

Oh Eer ik hoop het zo voor je! Ga je beetje vroeg testen? Of hang ik dan voor jan doedel hier om 7 uur hahahah (lig dan in bed met die bollen vandaar ;-))

Enne, echt absurd gewoon. We hadden 12 embryootjes!! En daarvan zijn er zeker een paar geschikt voor cryo, alleen ze zeggen niet hoeveel. Maar omdat we er nu dus 10 over hadden durfde ze wel te zeggen dat er cryootjes zijn jippieeeeeeee Koel he?

Maar ik heb ze natuurlijk helemaal niet nodig.... ;-) oh was t maar zo...

Geplaatst

Mooi Sab, 2 emmies in de buik.... nu vasthouden!! Ben ook wel benieuwd naar evt. cryo's?

Mariek al weer thuis? Volgens mij moest je om een uur of 3?

Eer, fijn dat je gevoel zo positief is!

Esly: hang in there! Killing, dat bruinverlies.....

Roos: ik vind het echt een schandalig verhaal...... Voel je je er wel oke bij om pas over 3 dagen terug te gaan? Lijkt mij dat je ook in je recht staat als je vraagt of je morgen of zaterdag nog een keer mag komen bij een ervaren arts. Dat deze niets gezien heeft betekent niet dat er niets zit, als ik het zo lees.....

En je opmerking 'slimme mensen denken anders'..... hihi daar moest ik wel om lachen......... soms ist waar, maar of dat nou persé met het slim-zijn te maken heeft.... ;-)

Geplaatst

Zeg Lala, dat mag best wat groter in je handtekening hoor, dat groen bedoel ik! haha. Enne, jij bent het bewijs: een 3-cellige en een 5-cellige teruggeplaatst! en superzwanger! zo leuk!

Geplaatst

whahaha......ik beloof: na zaterdag weer een positieve test, dan wordt alles groter en donkerder groen, goed??

:toppie:

En ik moet zeggen, had een goed gevoel hoor bij onze "kleintjes" hihi

Geplaatst

Hoi dee, ik weet ook wel dat het onzin is , maar ik had het laatst gelezen dat slimme mensen ander dingen benaderen.

Ik moest gelijk aan terug denken op weg in de auto.

Ik heb eigenlijk maar zeer weinig artsen ontmoet die gevoelig zijn , vaak zijn het de verpleegkundigen die je gerust stellen enz.

Lala kan me voorstellen dat je super blij bent het is ook een heerlijk gevoel, hopen dat er snel meer volgen:)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden