Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een verhalen allemaal.

Lieve Tineke, wat een gedoe eerst maanden lijnen ben je zover krimpen je folikels, en ook nog zo rustig blijven want ben jij een positief mens, ik weet dat de artsen met overleg een escape poging kunnen doen , dit zogenaamd om de verzekering niet deze poging te laten berekenen dus maak je daar maar niet druk om.

Eer jeetje mina meid 1 uur je bedje uit, ik had dit ook bij mijn zwangerschap , ik ben dus zeer positief voor jou!

Ymkeh wat een verdriet je poging mislukt honden weg wat een gedoe, gebruik lekker dit weekend om weer positef te worden voor de volgende poging!

Sab geniet lekker van de zon meid kan echt geen kwaad en met dat windje raak je niet snel overhit:P.

Ik voel me down en moei , ben het ziekenhuis at na 7 jaar , hopelijk heb ik zondag goed nieuws.

liefs Roos

• Reacties 1,9k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi lieve mensen,

dank je wel voor alle lieve berichtjes, het zoeken van 2 uur naar mijn hond deed goed :). Ze is er weer, helemaal uitgeput van achter de konijntjes aan.

Ik ben echt moe, flinke ruzie zitten maken vanmiddag puur door frustratie en ben er klaar mee mijn leven zo te laten bepalen door ivf. Klink heel negatief, maar wil zo graag mijn leven terug. Stiekem soms door mijn hoofd gaat dan dat ik morgen of zondag nog kan testen, want dat was de officiele datum, en ook daar word ik moe van dat alles continue om wordt gedraaid en dat ik mijzelf zo voor de gek hou. In ieder geval, dames, ik blijf er voor jullie, zodat jullie het bankje groen kunnen maken, maar ik denk dat ik even een dagje weg blijf.

Succes met alle tp, echos, puncties en wachtbankjes. En ook sterkte voor degene die het even niet meer zien zitten, zelfs ik weet dat het zonnetje weer gaat schijnen :). Liefs

Geplaatst

'Waardes waren mooi gestegen, op naar maandag.

iedereen fijn weekend en toi toi toi.

Lieve groet Esther

ik hoop dat je waardes oke zijn esther!! TOI TOI
Geplaatst

:mad: Hier slecht nieuws gehad... Ze zijn er vrij zeker van dat het niet gelukt is! Ik moet voor de zekerheid zondag nog is teruggaan voor een bloedtest, maar er is niks HCG en ook mijn andere waardes zijn te laag, dus hebben ze er eigenlijk geen hoop meer in... pfff, zo frustrerend allemaal he! Je bereid je wel voor op dit nieuws, weet dat de kansen niet hoog zijn, maar toch hoop je en weegt de teleurstelling zwaar door!

Je kan echt niet op je lichaam afgaan...

Geplaatst

wat is er een hoop geschreven:

Ymkeh: wat een tegenslag meid....echt zo verrot. En dan ook de hond weg. Dat kan er ook nog wel even bij. Huil maar.....

Sterkte en een dikke knuffel

Tascha ook voor jou, het was wel vroeg idd dat jij een uitslag kreeg en wie weet.......?,maar ik kan me zo voorstellen dat de geloof daarvoor nu compleet weg is.

Toch hoop ik dat ze er nog helemaal naast zitten.

Een dikke knuffel! dit kl*te nieuws, het komt keihard aan. Je wil een keer goed nieuws...

Sterkte

Tineke je klinkt idd zo sterk! Petje af hoor. Maar hopelijk gaan die eieren nu weer lekker groeien. Wat een bijzondere situatie dat ze kleiner zijn..

Esther voor jou ook bijna zover en essie de punctie. Spannend meiden.

Zomerzotheid ik stuur een knuffel naar je, die kan je wel even gebruiken nu jeje wat down voelt. Het valt ook niet mee, wat je schrijft 7 jaar zh en dan nog nergens garantie op. Gek word je ervan. Op naar zondag en dan goed nieuws. Hopelijk over 9 maanden een wondertje in je armen....

Voor diegene die ik vergeet: Ik denk aan jullie hooor:-)

Esly hoe gaat het met je?

Hier op&af....gister hele fijne dag zonder al teveel klachtjes(dan denk je ook moet ik niks voelen) vandaag weer steken en plopjes. Echt ongi gevoel weer. Verder nergens last van.

Weer 2 uur op bed gelegen. Ben zwaar moe.

Toedeloeeee

Geplaatst

Nou wat is dit voor een rare dag, Tascha eigenlijk is het wel fijn dit al zo snel te weten vraag me af waarom andere tot dag 14 moeten wachten is toch een hel dit.

Tascha ook voor jou een dikke knuffel is allemaal zo kut zg maar , hoop doet leven zeggen ze, maar dit is ook niks.

Dikke knuf.

Geplaatst

Marlijnne, 't komt inderdaad toch wel keihard aan! Er is inderdaad nog een heel klein kansje, maar ze geloven er zelf niet in, dus kan ik de teleurstelling maar beter ineens proberen verwerken... 'k Zou liever ineens helemaal zeker zijn, nu blijf je toch weer ergens een klein sprankje hoop houden, ook al mag dat niet van jezelf...Moeilijk allemaal!

Zomerzotheid, da's inderdaad het enige positieve, we weten het al heel snel! Mij hebben ze gezegd dat dit al kan bij mijn schema (progynova en utrogestan) met een cryo. Met een verse poging moet je sowieso langer wachten door de pregnyl enzo... Het wachten is inderdaad hels!

Vanaf mijn volgende regels mogen we wel onmiddelijk opnieuw proberen... Dus hopelijk meer geluk dan he! We proberen positief te blijven, maar 't is verdomd moeilijk!

Ik ben vorig jaar (na een heel traject met clomid ed) zwanger geraakt van onze eerste ICSI-poging, heb deze zwangerschap uitgedragen, maar ons dochtertje is twee dagen na de bevalling overleden. We hadden nog 3 cryo's van deze poging (nu nog twee). Het terug bezig zijn met hormonen en behandelingen brengt weer alles heftiger naar boven, waardoor elke teleurstelling moeilijk is om mee om te gaan...

Dikke knuffel en ik blijf duimen voor de rest hoor!

Geplaatst

Jeetje tascha wat een verdriet je bent dus al mama:(

Wat vreselijk ik zeg wel eens beter niks dan een verlies van een mooi wondertje.

Kan me zo voorstellen dat je verdriet hierdoor word versterkt je gaat gewoon terug in de tijd .

Mag ik vragen hoe je haar bent verloren heel plotseling of wisten jullie al dat het niet goed zat?

Geplaatst

Jeetje Tascha, pppfff nou dat is helemaal zwaar. Ik had al dat mijn miskraam met de nieuwe poging naar voren kwam, dus jeetje hoe moet jij/jullie je wel niet voelen. Een dikke virtuele knuffel, geef het verdriet de ruimte en tsja tijd...

En zie je op t september bankje?

En ook ymkeh, veel sterkte meis.... En met je verdere traject/ besluit, hoe die ook mag zijn...

Geplaatst

Tascha, wat erg! Niet alleen van nu, maar zeker ook van jullie dochtertje! Ik kan me voorstellen dat alles weer even naar boven komt. Ook voor jou en je man veel sterkte met t verwerken van dit kl....e nieuws.

Ymkeh, blij dat je je woef weer gevonden hebt. Enne.....neem je tijd om te bedenken hoe nu verder. Voor ons lag er een jaar tussen de laatste poging en deze cryo's. En ik ben blij dat we de tijd genomen hebben.

Voor iedereen een knuffel! En alvast een fijn weekend.

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve reacties allemaal! 'k Moest het even kwijt...

Zomerzotheid: De hele zwangerschap zag alles er goed uit. Op de dag voor de uitgerekende datum zag de gyn dat er misschien toch iets niet klopte. Doorgestuurd naar UZ voor gedetailleerde echo waarop bevestigd werd dat haar middenrif niet volgroeid was en er orgaantjes te hoog zaten. Dit viel echter te opereren. Ze moest onmiddelijk na de bevalling geïntubeerd worden en in slaap gehouden en dan zou ze na enkele daagjes stabiliseren geopereerd worden. De eerste 24u gingen goed, maar dan werd het als maar moeilijker om haar stabiel te krijgen en werd besloten toch maar te opereren omdat het anders zeker niet goed ging komen. Tijdens de operatie heeft haar hartje het begeven...

Ik hoop dat ons verhaal niemand ontmoedigd, de kans om dit mee te maken is zo enorm klein en wij hebben het gehad... maar proberen toch ook te blijven hopen...

Belladonna: waarschijnlijk zie je me inderdaad wel terug op het septemberbankje ;-)

Marlijne: mama worden (al is het maar heel even) doet iets heel raar met een mens, maar ik zie dat ik dat aan jou ook niet moet vertellen... jullie hebben ook gedacht dat het goed ging en heel even levende dochtertjes gehad... Verdomd zwaar om niet te weten of er ooit nog een levend, gezond kindje zal volgen he!? Maar we moeten er blijven in geloven! Ik duim alleszins voor goed nieuws voor jou!

en voor alle anderen natuurlijk ook he!

dikke knuffel

Tascha

Geplaatst

@roos Ja het is niet niks en ik klink denk positiever als ik ben. Ik vind het ook voor mezelf al een vreemd idee dat ik niks voel van de hormonen normaal ging ik snel huilen en was ik snel aangebrand niks van alles. Zelf dacht ik dat het kwam doordat ik nu vakantie heb en alles take it easy aanpak i.p.v. stress enz met werk,huishouden en drukte met vrienden.... 7 Jaar is niet niks he en het zit zeker niet in je koude kleren het is gewoon veel veel meer dat de buitenwereld van ons ziet! Reacties als heb je nog geen kinderen? Je bent al ... jaar en al ... jaar met je vriend/man. Reacties en vragen waar een ander van denkt kan ik wel vragen doet geen zeer (als ze er al over na denken). Zijn gewoon stomme opmerkingen! Wij weten wat ze inhouden en willen niet met een bord om lopen! Ongewenst kinderloos. Dat willen we niet, we vechten ervoor! En meer dan ons best kunnen we helaas niet doen!

@ymkeh ik hoop dat je jezelf nog een keer bijeen kan rapen om naar het ziekenhuis te gaan! Het liefst gewoon dat er nu te weinig hormoon inzit voor een test dat je overmorgen met goed nieuws mag komen maar kunnen we helaas niks van zeggen. Dat kunnen we pas als de ongi erdoor komt! Ik wens je het allesbeste! Knuff voor jou!!

@tascha het is ook nog maar dag 7 he! alles kan dan toch nog veranderen? Of is een bloedtest altijd na 7 dagen zichtbaar? Ik hoop vooor jullie dat het nog kan veranderen!!!

@marlijnne ja de nurse practioner wist zelf ook even niet wat ze moest was soort verslagen en niet wetend wat mijn lichaam met ons in petto had!!

Geplaatst

Tascha wat een nachtmerrie hebben jullie beleefd en dragen jullie voor altijd met je mee. Grote bewondering voor mensen zoals jij en marlijnne. ik hoop dat jullie droom uitkomt em dat jullie ooit je 2de wonder kindje in jullie armen kunnen sluiten.

Geplaatst

Tineke, Er is nog een heeeeel klein kansje dat het resultaat nog verandert, maar in ons geval (cyclus met progynova en utrogestan en tp van cryo blastula) zou er nu normaal in het bloed echt al wel iets van hcg moeten terug te vinden zijn en mijn andere hormonen waren ook te laag, dus het kan nog, maar niemand geloofd er nog in...

Geplaatst

Och Tascha..... krijg hier echt rillingen van..... wat verdrietig, wat jullie hebben moeten doormaken met jullie meisje.

Geldt ook voor Marlijnne en Esly natuurlijk, jullie waren ook al zo ver op weg naar jullie prachtige kindjes...... Wat kan het leven soms toch bikkelhard zijn.

Dat jullie door gaan, nieuwe moed verzameld hebben en weer hoopvol verder gaan..... RESPECT meiden.

't Is jullie enorm gegund dat het snel weer mag lukken en dan goed mag blijven gaan!

Geplaatst

@tascha Iedere teleurstelling is inderdaad moeilijk wel zijn we iedere keer weer aan het proberen moed bijelkaar te schrapen om door te gaan, onze schouders eronder en te proberen positief te blijven..... It's the hard way off live ooit komen we toch wel bij ons eind doel! Dat is wat ik me probeer voor te houden. Vaak is het moeilijk en lig ik over mijn toeren op bed wil ik niemand zien. Mijn vriend komt dan bij me kijken en ik stuur hem weg terwijl ik weet dat ik hem keihard nodig heb!! Wanneer ik weer een beetje bij mijn positieve kom vlieg ik om zijn nek en bied mijn excusses aan het is voor onze mannen ook niet altijd even leuk en makkelijk. Maar het blijft zo dat wij de moeilijke momenten veel zwaarder ervaren als de mannen!!! Kom op meid ennuh... we proberen er voor je te zijn!!!!! Zware tijden, sterke meiden laat dat onze slogan worden! Go on ennuh... toi toi toi

Geplaatst

@tascha ok balen dan! Dan misschien "proberen" om te verwerken en als het dan nog goed komt is het meegenomen..... En laat het kleine kansje dan een grote worden! En.. zondag moest je weer? Als er dan niks te zien is is het definitief? Hoop dat je zondag snel gebeld word met de uitslag!!!

Geplaatst

Zware tijden, sterke meiden vind ik een goeie slogan! :toppie:

Ieder heeft wel zijn verhaal en ik probeer er zeker ook in te blijven geloven dat we ooit ons zo gewenste einddoel zullen bereiken!

xxx

Geplaatst

als er zondag niks te zien is, is het inderdaad definitief... 't zou kunnen dat ik dat pas maandag weet... ik hou jullie zeker nog verder op de hoogte!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden