Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

meiden, moeilijk om het volgende te gaan typen maar ik zit er toch mee en ik weet dat jullie er begrip voor hebben. Hoewel het voor de meesten van jullie toch lastig blijft om er een mening over te hebben.

Ik voel me bevoorrecht dat wij een kind hebben, zeker gezien het feit dat velen van jullie bezig zijn met hun eerste kindje krijgen, en waarom komt het dan toch zo hard aan als ik vanmiddag 'raad' dat mijn zusje WEER zwanger is, van de derde dit keer, al bijna 12 weken.

Ben er best kapot van, elke keer weer zoiets vertellen als er bij ons iets te gebeuren staat...ik voel me zo down, ik gun het haar/hun echt wel hoor, maar zal toch jaloezie zijn, en waarom?? we hebben een prachtig kind!

misschien dat onze wens dieper zit dan ik dacht..

sorry voor mijn depri-berichtje maar ik moest het aan iemand kwijt en San is vanavond laat thuis, die weet het nog niet eens.

Mijn moeder komt straks, we gaan samen komt een vrouw bij de dokter kijken (heb m al gezien maar vind het zo gezellig om m samen met mijn moedertje te kijken :-) ) maar ik denk dat we het hier ook nog wel even over zullen hebben, zucht..

zo Carolijn ophalen bij mijn vriendinnetje, en haar schoonzusje heeft Hodgkin, dus dat wordt ook geen leuk bezoekje zo.

Ben wel enorm blij voor jou Caro, dat dan weer wel!!! :-)) Voel me zo gemeen dat ik wel heel blij voor 'ons'kan zijn...

tot straks meisjes.

Ben blij dat ik t even heb kunnen delen :-)

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sab, tuurlijk is het slikken! Snap dat heel goed, wij allemaal denk ik. Ik hoorde laatst via via dat m'n broer en schoonzusje voor een tweede zouden gaan (zo werd da echt gezegd, nog nie niet op bestelling) en toen heb ik ook tegen vin gezegd dat als zij eerder zwanger zou zijn dan ik, ik daar helemaal stukvan zou zijn. En dat geldt in jouw geal net zo goed. Het feit dat je al een dochter hebt, doet niks af aan de wens voor een tweede!!! Kijk naar caro, zij heeft precies hetzelfde. Dus gooi het er hier absoluut uit! Daar zijn we voor; door dik en dun...

Geplaatst

hee lieve meiden!

Mart, fijn om even van je te horen. Heb bewondering voor je!!! Heel goed te horen dat het wel beter gaat met je, ondanks alle moeilijke momenten die je nog zult hebben. Dikke knuffel voor je!!!

Sab: lekker spuien hier! Af en toe jaloers zijn mag toch zeker wel! Feit dat je al een pracht dochter hebt, doet niets af aan je wens voor een tweede, ik geloof je direct als je zegt dat die heel sterk is. Jullie zitten weer in een spannende fase, je hebt bijna je eerste FM. Laat het maar even allemaal gebeuren en laat je emoties ook maar even gaan. Ook goed voor je zusje om te weten dat het lastig is voor jullie, zij weet ook wel dat je (deep down :-)) heel blij voor haar bent! Knuffel!

Caro: jij lekker met een smile op je koppie door blijven lopen!

Fren: moet lachen om de berichtjes van Vin! Zie ik ar nog niet zo snel doen, haha: *stoer modus aan*/*stoer modus uit*

Guusje: veel succes morgen!!! Ga hard duimen dat ze alle eitjes, ook die bij de cyste, aan kunnen prikken!

Henne: binnenkort TP! Gaat goed komen deze keer!!!

Liefs uit Cork waar het helaas helemaal niet zo zonnig is....

Geplaatst

Sab ik voel met je mee... Heb een zus die geen kinderen heeft en niet meer zal krijgen ook, maar ik heb wel vriendinnen en kennissen waar hetzelfde bij gebeurt. De wens voor een tweede is bij ons denk ik net zo diep als voor een eerste bij de andere meiden hier... bij mij tenminste wel. En gisteren zag ik overal zwangere buiken in het winkelcentrum, echt wel 6 ofzo en hoorde ik iemand buiten kirren: "Oh wat leuk, je bent al bevallen! Laat eens kijken." Ik werd er helemaal chagrijnig van, slaat toch nergens op, is toch hartstikke leuk voor die vrouw? Maar ja... Spui maar lekker hier hoor, geeft niks!

Geplaatst

Hier is het ook weer aardig donker aan het worden, straks weer lekker regen...... Het is hier binnen ook 26 graden en buiten 32 dus lekker puffen. Heb net foto's van onze bouw genomen, de dakkapellen zijn geplaatst van daag. Het gaat echt steeds meer vorm krijgen!!!!

[ATTACH=CONFIG]1632[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]1633[/ATTACH]eerste foto is achterkant van ons huis, 2e foto is ons huis aan de voorkant, de helft van de punt is ons huis. Aan de voorkant hebben we dus geen dakkapel maar een halve punt (kwarktaart???hihi hmm). Het gaat steeds meer vorm krijgen zo!!

Caro je man slaat door hihi. Wel lief natuurlijk...

Ceeke wat ontzettend frustrerend. Ik heb 15 weken bloedingen gehad met maar enkele dagen ertussen dat ik niks had en dagen dat ik hevig bloede. Zo beanstigend en er is niks van te zeggen. Aan 1 bloedproef heb je nog geen gerustelling, dan zou je er na 2 dagen nog 1 moeten laten doen om te zien of het hcg stijgt. Van 1x prikken heb je maar 1 getal en dat zegt niks over het verloop verder op dat moment. Pfffff ik weet nog hoe ik me voelde die weken, heel veel sterkte en ik hoop dat het net als bij mij niks is en alles goed blijft gaan, bij mij is al die tijd geen oorzaak gevonden. Hou vol!!!!

Verder ben ik het al weer kwijt sorry....... denk wel aan jullie hoor.

Geplaatst

Sab dat is zo begrijpelijk. Het voelt als voorpikken bij de bakker, jij pakt netjes een nummertje en ondertussen gaat iedereen eerst. En het is nog niet eens zo erg dat ze zwanger raken, het is het gemak waarmee dat gebeurt, de vanzelfsprekendheid, terwijl ze toch uit de directe omgeving beter zouden moeten weten..... Ik zeg altijd: ik kan blij zijn voor jou, als jij verdrietig kunt zijn voor mij en snapt dat jouw blijdschap mijn pijn is. En dat laatste is helaas meestal niet het geval want "daar moet je toch tegen kunnen". En het maakt precies waarom je hier wel echt blij voor meiden kunt zijn, we heten niet voor niets door dik en dun....

Geplaatst

Ohh Sab, fijn voor je zus uiteraard maar snap je gevoel echt wel!! En dan alweer 12weken....spui maar is toch logisch, en ook dat je wens erg diep zit? Ik hoop dat je haar snel zal volgen, sterkte dadelijk.

Geplaatst

thanks girls, ik heb weer een lach op mijn gezicht dankzij jullie! Alles wat jullie zeggen is zó waar en logisch. Mijn zusje kan er niets aan doen dit keer qua timing omdat wij deze poging voor onszelf houden, lees: mijn ouders en 2 vriendinnetjes van mij weten het. Maar dat komt omdat je het toch moet delen, althans ik wel.

Weet je wat zo lastig is, het gemak inderdaad, 2 zoons van september en deze moest dus zeker niet in september geboren worden...zucht...nou toevallig willen wij graag nog een april kindje! zo! ;-)

ik ga even eten, en ik spreek jullie latern,

bedankt lieve meisjes!

Geplaatst

Hiep hoi...als deze poging lukt ben ik uitgerekend op j. zijn verjaardag. Is eigenlijk niet zo handig hè? Misschien een maandje wachten? ;-)

Geplaatst

Lieve allemaal, ben weer blij met alle mooie berichtjes vandaag, knuffel voor allemaal.

Hier lekker gewerkt. Bij mij is het voordeel dat mijn collega's, vriendinnen en ouders sensitief reageren, en meeleven. Wat ik moeilijk vind weer, is dat al die lieve bijzondere reacties (ook op dit forum me niet altijd tot een beter persoon maken. De mensen om me heen doen hun best, maar krijgen daar niet altijd iets liefs of hartelijks voor terug, waar ik me vervolgens weer schuldig over voel. Gelukkig laten de mensen om me heen meestal blijken dat het OK is, en dat het ook begrijpelijk is.

Als ik het verhaal van sab lees denk ik ook dat de pijn ook voor ieder op de meest onverwachte momenten en voor iedereen verschillend de kop op kan steken. Wat heel moeilijk is, is voor mijn gevoel dat ik toch de overtuiging heb, dat je beter eerlijk over je gevoel kan zijn, mensen willen het niet altijd horen, en kunnen er niet altijd iets aan doen, en dan kun je misschien rekening houden met hun "blinde vlek"of onbedoelde opmerkingen die je raken, maar uiteindelijk denk ik dat het wel belangrijk is dat je zelf ook eerlijk bent over wat je voelt. Dus Sab, goed dat je het herkent, dat het pijn doet, en wees er eerlijk over, wie weet lukt het er iets over te zeggen met vriendelijkheid naar de ander, maar eerlijk zijn over je eigen verdriet is toch belangrijk.

Ben er zelf wel een beetje klaar mee om altijd mooi weer te spelen. Manlief doet vreselijk zijn best om te luisteren, maar in the end, hebben we allebei onze eigen gevoelens over hoe we de toekomst zien, en ik ben niet van plan om mijn gevoelens te drukken. Ik zeg niet dat de verschillen zo groot zijn dat er niets anders op zit dan ieder ons eigen weg te gaan, maar een middenweg vinden waar we allebei gelukkig van worden, die hebben we nog niet voor ogen. We hebben nog wel wat om te verwerken en over te praten, en ik ben er van overtuigd dat we die gaan vinden. In het rouwproces waar ik nu in zit, heb ik alleen maar de behoefte om alles op te zeggen en non te worden in een kindertehuis in Guatemala. Raar idee hoor, nog nooit gehad ; - )))))

Op het werk wordt er alleen maar goed gereageerd hoor, en mensen tonen begrip. Vanmorgen riep iemand nog volkomen vanuit het niets, na het zien van een foto van een pup die een collega had gekocht, o zal je zien, eerst een hond en het volgende is een kind. Nou ben dus direct weggelopen en heb de verdere morgen alleen het hoogstnoodzakelijke met diegene doorgenomen. Waardoor hij aan het einde van de morgen vroeg: Ga je nog lachen vandaag? Nee zeg ik, voorlopig niet, maar dat komt vanzelf wel weer. Vervolgens biedt diegene dus schuldbewust aan of ik hem niet eens wil slaan als ik daar behoefte aan mocht hebben haha. Dus grapje van gemaakt en m even flink door elkaar geschud. Bedenk me dan toch dat ik zelf ook beter eerlijk kan zijn en zeggen, dat sommige opmerkingen ondanks dat het misschien onschuldig is, me wel raken. Nou ja, als er de gelegenheid voor is, zal ik het eens vriendelijk zeggen. Vriendelijk kan ik voorlopig echter nog niet zijn haha. Effe wachten dus.; - )

Guusje, heel veel succes morgen! Fijn dat het onder narcose kunnen. OP weg naar een goeie oogst, zal aan je denken xxx

Kaartje, spannend voor jou, caro, geniet van je mooie dag. Meiden niet te gek doen met die nagellak he, snap het heel goed, maarre niet te gek doen, lieverds,

Door dik en dun, knuffels

Geplaatst

Ben er zelf wel een beetje klaar mee om altijd mooi weer te spelen. Manlief doet vreselijk zijn best om te luisteren, maar in the end, hebben we allebei onze eigen gevoelens over hoe we de toekomst zien, en ik ben niet van plan om mijn gevoelens te drukken. Ik zeg niet dat de verschillen zo groot zijn dat er niets anders op zit dan ieder ons eigen weg te gaan, maar een middenweg vinden waar we allebei gelukkig van worden, die hebben we nog niet voor ogen. We hebben nog wel wat om te verwerken en over te praten, en ik ben er van overtuigd dat we die gaan vinden. In het rouwproces waar ik nu in zit, heb ik alleen maar de behoefte om alles op te zeggen en non te worden in een kindertehuis in Guatemala. Raar idee hoor, nog nooit gehad ; - )))))

Moeilijk Eef. Bij m'n eerste man is het helaas niet gelukt bij elkaar te blijven. We waren te ver uitelkaar gedreven.

Nu met Jan is het heel anders. We wisten nl. al dat de kans heel klein zou zijn, maar we zijn er ook van overtuigd dat we er samen iets moois van kunnen maken.

Dat laatste in je quote herken ik heel goed.

Het liefst zou ik na de eerste "rouw"maanden vluchten ergens waar niemand ons en onze achtergrond kende.

Alles van de laatste 10 jaar vergeten en helemaal opnieuw beginnen.

Nu ebt dat gevoel langzaam weg, maar ben nog wel zoekend naar een nieuwe uitdaging.

Het heeft echt tijd nodig! X, Mart

Geplaatst

Oh ja en dan nog even over de jaloezie gevoelens....

Een (vage) kennis van ons smste mijn vriendin dit weekend dat ze zwanger was.

Op zich prachtig natuurlijk, maar niet als je samen met je nieuwe partner al 5 over de vloer hebt lopen en er zonodig nog een liefdeskindje van hun beiden bij moet.

Hieperdepiep hoera, nr. 6 in aantocht!!!

De haren recht overeind!

Geplaatst

Eef, ik hoop dat jullie er samen uitkomen maar ik denk dat Mart gelijk heeft: het heeft wel tijd nodig. Voelt raar om dit te schrijven met mijn nieuws van vandaag maar ik bedoel het echt goed dat weet je hoop ik...

Mart ik ben altijd blij als ik op FB zie dat jij leuke dingen doet!

Ik ben waarschijnlijk uitgerekend op mijn eigen verjaardag Sab en dochterlief is 8 dagen later jarig: van mijn part zit deze er precies tussenin! Kan me voorstellen dat dat ook boos maakt, iemand die denkt even te kunnen plannen en waar het dan nog lukt ook! Alsof je niet blij genoeg moet zijn dat het lukt! Maar ja, dat blijft toch het verschil tussen mensen in de mm en de rest van de wereld denk ik...

Het begint hier nu trouwens aardig te donderen en bliksemen...

Geplaatst

grappig dat je dat herkent Mart, wat fijn dat je nu zo'n goede relatie hebt en de basis goed is! Guatemala? nooit bij stil gestaan..reizen? Iedereen die mij kent weet dat ik niet lang zonder familie en vrienden kan.....en inderdaad, zou het liefste wegvluchten nu, onderdeel dus van het rouwproces dat de toekomst er nu zo anders uit ziet...wel effe lekker in deze fase om jouw positieve vibes te lezen, thanks xx:love1:

Caro, ben zelf heel dankbaar dat ik op dit moment alleen maar oprecht blijdschap voel voor degene die het gegeven is, het heeft ook te maken met het feit dat dit forum gelezen wordt door meiden in allerlei fases van het proces. Het is zo belangrijk dat de meiden lezen hoe de statistieken er uit zien voor de meiden die het ondergaan, dat betekent, dat je in veel gevallen veel doorzettingsvermogen en een lange adem nodig hebt, en kunt lezen hier dat het de moeite waard is te vechten voor een wondertje, ook als je wat ouder bent. Jouw verhaal is daar weer zo'n mooi voorbeeld van. Als uiteindelijk blijkt dat het beter is te stoppen, dan hoop ik alleen maar dat mensen uit de verhalen van degene die het niet gegeven is, herkenning krijgen en ook (misschien later dan weliswaar) hoop dat het beter wordt, en dat die deuren, die nu nog dicht lijken, open gaan en weer perspectief bieden. Je bent een lieve schat, net als de anderen hier, en ik weet dat je aan de anderen en de gevoelens denkt, ik ben alleen maar heel erg blij en vooral trots voor je doorzettingsvermogen! ga gewoon lekker blij voor je zijn.

Manlief is al tien jaar mijn steun en toeverlaat. Het is zo'n bijzondere, lieve en gevoelige man, en hij heeft ook recht om zijn gevoelens te uiten ( ook van opgelucht zijn dat de medische molen achter de rug is) het is voor mij ook een leerproces om naar hem te luisteren. Wel raar, als je het zo vaak zo goed met elkaar kan vinden, en zo gek op elkaar bent, nu te ervaren dat je allebei er zo anders in staat. De ivf arts die gister belde, was zo lief om dat te benadrukken, dat het veel voorkwam, en dat we er niet van moesten schrikken. Apart hoor. Iedereen, wederom knuffel, wat een fijn forum is het hier toch:icon_flower:

Geplaatst

Caroline, super geweldig fantastisch, echt! Van harte gefeliciteerd! Weer een zwangere erbij... en dat de 'rest' mag volgen... Kaartje, ik duim voor jou

Geplaatst

Ik hou wel van reizen, maar m'n rootes achterlaten dat ben ik ook echt niet (haha). Grappig eigenlijk hè, wat zoiets met je doet.

Probeer ook de mooie dingen te zien Eef. Dat hebben we wel verdiend!

Geplaatst
Waanzinnig onweer hier. Lekker koel!

Duurt volgens buienradar bij ons nog wel twee uur...

Ben hier trouwens nog steeds...hihi. Alleen vandaag dan nog:-)

Geplaatst

Hoi Liz en Eef , met lastig te omschrijven gevoelens heb ik jullie berichten gelezen , dat van dat ver weg gaan (vluchten) herken ik ergens wel, maar toen ik het uitsprak zij iemand: waar je ook naartoe gaat, je neemt je verdriet mee.....ja dat was ook weer zo.

Meiden het proces waar jullie doorheen gaan , ook jij Ruby, is niet te bevatten lijkt me totdat je er mee geconfronteerd wordt....wie weet Eef ga je het wat je werk betreft nog weleens over een heel andere boeg gooien. Ik kan alleen maar zeggen dat ik erg veel respect voor jullie heb!!

Geplaatst

He lieve dikke en dunne meiden (ohnee, dat is te letterlijk ;-)) Maar serieus hoor, treffende naam... goed gedaan!

Caroline, een keiharde van harte!!! Ongelooflijk en allemachtig prachtig. Een onwerkelijk maar zoooo gegund kado. Toi toi toi met de komende periode. We duimen mee!

Mart, wat super je hier weer te zien. En zo geheel op jouw eigen stijlvolle wijze! Ben super trots op jou.

Ceeke, zag ik nou dat jou het moeilijk wordt gemaakt? Hou moed hoor, ik heb hier eens een enquete gedaan en wij leken net iets boven het gemiddelde hier te zitten (25% had bij een goede zwangerschap vroeg bloedverlies geloof ik in de 1e paar weken). Sterkte, ook met je (schoon?)moeder.

Fren, nare droom las ik. Je klinkt juist vol vertrouwen. Maar je onderbewuste kent ook onzekerheden. Heftig om zo te moeten dromen, maar als daarmee je angsten een plek krijgen... wellicht goed?

Zara, ik hoop dat jij en je man elkaar gevonden hebben weer. Knuffel voor jou. En ook voor Eef! En uiteraard Esther en Sen, dikke pakkerd meiden.

Henne een smiley, wiehoe! Fijn dat je nu weer in de molen kan, maar ook steeds minder onbevangen lijkt me. Hou hoop he dame.

Alle andere meiden, ik kan het even niet meer volgen hoor. Volgens mij gaat dat allemaal ook best goed? Babeth, je bent al zover! En nog zo sociaal fitaal. :) Witje, jij had toch wat bekkenissues? Hoop dat dit beter gaat. Nico, hoe is het nu met jullie? Ben het even kwijt. Ivsh, ook voorspoedig toch? Net als Ursula? Hoop dat ik niemand vergeet.

Hier weer lekker druk met werk, ook sporten en veel uit eten (heerlijk op het strand). Sporten valt nog wat zwaar, veel tintelingen in vingers en handen erna en deels ook armen erdoor. Loop ook alweer even bij de fysio, toch nog wel echt nawee van het ongeluk. Net als heftige schrikreacties in de auto.

Verder afgelopen vrijdag bij dr. Pfeiffer geweest. Immuunarts die ook veel samenwerkt met dr. Scholtes. Hij was heel duidelijk, met zoveel allergien, een bloedtransfusie (2 liter bloedzakken, van oeps eerder ongeval) in mijn lijf en meerdere misnestelingen te hebben gehad... is het in deze combi praktisch onmogelijk zwanger te worden/blijven. Dat zijn inzichten deels uit het boek van Alan Beer, aangevuld met recente (afgelopen 2 jaar) inzichten.

Hij zei zoveel, dat ik het moeilijk herhalen vind, maar kwam erop neer dat mijn immuun kalm gelegd moet worden om uberhaupt kans te maken. We hebben een recept voor Prednisolon mee gekregen (wel omgevraagd, want wist van alle verhalen dat dit in NL niet snel wordt meegegeven). Nu ga ik met de huisarts overleggen of hij me hierin begeleiden kan. Het is wel een zwaar middel. Dan kan ik de nodige bloedtesten, die we erbij dienen te doen, lokaal regelen en met de Dusseldorfartsen afstemmen. Verder slik ik nu op zijn advies: 2000 mg vitamine D en Omega 3 500 mg. Verder durf ik eindelijk aan de aspirine (geen nadelig effect op allergie), omdat we dit ook vaak in combi met immuun tegen komen toch. Baat het niet, dan.... ?

Ik was in ieder geval niet eens gekwetst of geraakt doordat hij zo duidelijk zei dat het zonder eigenlijk onmogelijk is. Eerder opgelucht! Als het nu nog niet lukt, kan ik het een plaats geven. Dan weten we waarom niet.

Nu druk de weerberichten volgen, deze nerd vind het maar wat spannend. We 'hebben' dan wel geen ukkie in ons armen, maar het kleine kind in mij heb ik inmiddels wel weer omarmt. :happy:

Dikke knuf, -M

Geplaatst
Verder afgelopen vrijdag bij dr. Pfeiffer geweest. Immuunarts die ook veel samenwerkt met dr. Scholtes. Hij was heel duidelijk, met zoveel allergien, een bloedtransfusie (2 liter bloedzakken, van oeps eerder ongeval) in mijn lijf en meerdere misnestelingen te hebben gehad... is het praktisch onmogelijk zwanger te worden. Hij zei zoveel, dat ik het moeilijk herhalen vind, maar kwam erop neer dat mijn immuun kalm gelegd moet worden om uberhaupt kans te maken. We hebben een recept mee gekregen (wel omgevraagd, want wist van alle verhalen dat dit in NL niet snel wordt meegegeven). Nu ga ik met de huisarts overleggen of hij me hierin begeleiden kan. Het is wel een zwaar middel. Dan kan ik de nodige bloedtesten, die we erbij dienen te doen, lokaal regelen en met de Dusseldorfartsen afstemmen. Verder slik ik nu op zijn advies: 2000 mg vitamine D en Omega 3 500 mg. Verder durf ik eindelijk aan de aspirine (geen nadelig effect op allergie), omdat we dit ook vaak in combi met immuun tegen komen toch. Baat het niet, dan.... ?

Ik was in ieder geval niet eens gekwetst of geraakt doordat hij zo duidelijk zei dat het zonder eigenlijk onmogelijk is. Eerder opgelucht! Als het nu nog niet lukt, kan ik het een plaats geven. Dan weten we waarom niet.

Nu druk de weerberichten volgen, deze nerd vind het maar wat spannend. We 'hebben' dan wel geen ukkie in ons armen, maar het kleine kind in mij heb ik inmiddels wel weer omarmt. :happy:

Dikke knuf, -M

Ha die Miki!!!!! Waren we weer hè:happydance:

Duidelijk verhaal van dr. Pfeiffer lijkt mij en nu weet je in ieder geval waar het vandaan (kan) komen. Dat maakt het rustiger en beter te accepteren.

Wie weet is dit wel hèt menu voor jullie om het wel te laten slagen. Dat zou toch wel helemaal geweldig zijn!!! Dan bombarderen we dr. Pfeiffer tot onze heroe!!

Het het kleine kind omarmen in jezelf....ook dat is weer herkenbaar...IEHOE

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden