Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zara zo diep in de put en toch nog geïntereseerd zijn naar anderen. Wat een sterke vrouw ben je.... Ook ik weet niet wat te zeggen, vind het zo rot voor jullie allebei..... Hopelijk kan je bij iemand terecht met je verdriet. Fijn dat je huisarts zo met je meedenkt en er voor je is. Heel veel sterkte de komende tijd.

Mijn moesje heeft morgen idd haar eerste bioptie en vrijdag haar 2e en de ct-scan. Duimen dus dat het allemaal meevalt.....

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hihi, kaartje, even een vrolijke noot er tussen, das echt anders he, dat opnemen......voor opnemen vegen ; - ) hetzelfde geldt als je de wekker s ochtends wilt uitzetten ; - ) toch is het ontzettend leuk en werkt het ook door er gewoon mee te gaan werken en door schade en schande wijs te worden haha.

Wat ik nog wilde melden: ik had een abonnement voor snel internet, nou als ik thuis was, met de wifi dus, supersnel, maar onderweg niets geen snel internet. Uiteindelijk zaterdag naar een tmobile shop gegaan om toch eens te informeren: wat bleek, had een verouderde simkaart, waardoor het supersnelle internet juist niet werkte. Gelijk een nieuwe simkaart gekregen, en ja hoor geen probleem meer met internet. Bij mij werkt het zo: of ik vraag het mijn mannetje ; - ) of ik google het, of ik ga naar telecomshop ; - ) en als laatste heb ik ook een speciaal magazine gekocht voor android en apps, kun je gewoon bij de ako krijgen, daar staat ook extra info over alle mogelijke applicaties in, want daar begrijp ik dus ook nog niet zoveel van ; - ) Veel plezier nog als je die wekker mocht willen instellen ; - )

heel veel sterkte op het wachtbankje...superspannend meid!

Sandra, jij deze dagen veel sterkte met de problemen rond je moeder.

Iedereen slaap lekker, ga aftaaien, zeer enerverende avond, natte zakdoekjes van babyboom opruimen (ja vraagt manlief, waarom kijk je daar nu naar???) heftig nieuws van Zara...iedereen een extra knuffel xxx

Geplaatst

Hihi Eef, je maakt me wel nieuwsgierig naar die wekker ;-). Voor het opnemen moest ik al 3x vegen haha. Ben er ook nog niet lang mee bezig geweest hoor. Heb tot nu toe vooral contact geimporteerd en wat basisdingetjes ingesteld. Nu de rest nog ontdekken. Ik verheug me ook al helemaal op de Appie app. Vraag me niet waarom, lijkt me gewoon grappig. Denk alleen dat het nog even duurt voordat ik toe ben aan het installeren van apps ;-).

Geplaatst

Kaartje dat zou ook wat voor mij zijn. Heb nu ook een simpel nokia dingetje. Zou ook die acties van jou tegen kunnen komen hihi.

Slaap lekker allemaal, voor zover het gaat.............

Geplaatst

Zara ik schrik enorm van je bericht!! Wat erg voor je, ik hoop dat je een goede vriendin hebt waar je terecht kunt! Ellie ik vind het heel erg lief van jou dat je aanbiedt dat ze bij jou kan komen!

Alles is al gezegd, ik kan je alleen veel sterkte wensen... Ongelooflijk dat je nog eerst iedereen toespreekt voor je met je verhaal komt... nu aan jezelf denken hoor!!

Kaartje heb ik ook gedaan: dinsdag testen twee weken na de punctie. Blijf mij maar lekker nadoen!

Geplaatst

Hmmm ben blij te zien dat ik de enige ben hier. De vogeltjes fluiten al weer hun lied en ik kan niet meer slapen. Zal de spanning ook wel een beetje zijn. Vandaag drukke dag, althans schoonouders komen over de vloer vanmorgen, daarna fysio voor de laatste keer en dan door naar het werk. Ben uitgenodigd als introduce bij de personeelsvereniging die een gezellige babbel middag hebben geregeld voor de leden met een hapje en een drankje en een gezellig braderietje of zo. Ben benieuwd. Heb ik ook niet veel tijd om na te denken zal ik maar zeggen.

Nu maar even een eierkoek met hagelslag klaarmaken, Spruitje heeft honger...... of ben ik het zelf????

Geplaatst

Zara, heel veel sterkte. Heb je n pbtje gestuurd.

Ben in mijn hoofd hier nu zo mee bezig dat ik het even kwijt ben hoe het met de anderen staat. Sorry. Een fijne dag in ieder geval allemaal.

Geplaatst

Zara, heel veel sterkte in deze moeilijke tijd. Als we wat voor je kunnen doen dan horen we het graag. Stort je hartje hier maar uit. Misschien lucht het op.

Voor vandaag is het programma als volgt.

Werken en dan richting Den Helder. Als opening voor de vlootdagen geeft jeroen van der boom samen met de marine kapel een concert. Daar hebben we kaartjes voor gewonnen. Dus het wordt weer een lange dag. Ben nog zo moe!!!

Gisteren de 2e lucrin injectie erin gezet. Ging helemaal goed. Nu even ontbijten en een livial tabletje tegen de bijwerkingen van de lucrin.

Heel veel succes allemaal en een dikke knuffel van mij!!!

Geplaatst

goeiemorgen dames,

jeetje...heb bijgelezen en het enige dat me bij is gebleven is het nieuwtje van Zara...:shocking:

lieverd...jeetje...wat erg zeg...ben ook helemaal in shock, en weet ook niet goed wat ik moet zeggen.......jeetje...meid...een hele dikke knuffel :knuf:en heel veel sterkte...hoop toch dat jullie er nog uitkomen...begrijpelijk dat je man ook verdriet heeft, maar deze actie begrijp ik niet...maar is voor hem mss wel begrijpelijk, misschien ook wel uit onmacht...meissie...ik hoop dat je bij iemand terecht kunt en dat je niet alleen blijft, zeker niet nu, nu je het zo moeilijk hebt...en blijf ook eten liefie...verdriet vreet idd heel veel energie...probeer toch op krachten te blijven...

als we iets voor je kunnen betekenen, laat het maar weten...je bent ook hier van harte welkom...praten hoeft niet, stukje wandelen of gewoon alleen maar bij elkaar zitten, is ook prima...

Fijn overigens dat je ha zo met je meedenkt en meeleeft en ook fijn dat hij actie onderneemt en de redenen vraagt voor de genoemde operatie...is niet niks allemaal....

liefs,

Nico

Geplaatst

Ben even een week tussenuit geweest en wat tijd nodig gehad om bij te lezen.

Wil heel graag op Zara's laatste bericht reageren, meid wat schik ik hiervan! Verschrikkelijk. Alsof je niet al genoeg hebt meegemaakt. Er is al veel gezegd en ik sluit me helemaal bij de meiden aan, zorg nu a.u.b. goed voor jezelf en probeer dit nu niet alleen te doen… Heb je vrienden & familie waar je naar toe kan? En schrijf lekker al je verdriet, zorgen & angsten bij ons uit, de dik-en-dun-meiden zijn er voor je! Hou je taai en heel veel sterkte.

Nico, suc6 in DD!

Geplaatst

Ruby...heel veel plezier bij de vlootdagen en fijn om te horen dat de lucrin injectie goed erin ging...

Sab...vandaag de echo...enne...geen rare vraag hoor...heb dit zelf ook al eens gedacht...hihi...want wij hebben vorige keer bij de 3e ivf zelfs de avond voor de punctie (of was het nou de tp???) nog gevreeën...hihihi...

en dat beeld over die geur.....iiieeeuw....zag het al voor me en rook het ook al...yak...hihihi

San....alweer vroeg wakker...begrijpelijk deze keer...niet niks wat er vandaag gaat gebeuren met je moeder...sterkte vandaag en morgen!!!

Kaartje...nieuwe foon...leuk leuk...alleen nu dus nog uitvogelen hoe alles werkt...komt wel goed...hihihi...

Vandaag maar een halve en dan om 15.00 uur vriend op halen en dan richting DD...hoop dat het verkeer meezit...zal vanavond komen melden hoe alles gegaan is...

Henne...helemaal top van je dat je tijdens je zen-moment bij de acu je cryo's hebt gebombardeerd tot jullie kindjes!!! that's the spirit!!!

Sab...in gedachten zit ik bij je op het bankje hoor!!! en houd je heel stevig vast zodat je er niet vanaf valt!!!

Fren...eindelijk iets van bevestiging...ik heb ook als tip meegekregen...een cracker of iets dergelijks naast je bed neerleggen (denk bij voorkeur op je nachtkastje zodat je er makkelijk bij kunt komen) en dat opeten voordat je opstaat...

Etentje gisteravond was gezellig en lekker...zou eigenlijk bob zijn, maar mijn moeder wilde per se niets drinken, tja...toen heb ik maar een roseetje gedronken...hihihi....lekkere visschoten gehad: gegrilde zeetongfilet (al was ie volgens mij niet gegrild, stond wel zo op de kaart), scampi's en kalamari, met witte rijst en tomatensaus, knoflooksaus en een salad on the side...mmmm...als voorafje knoflookbrood en als toetje: griekse yoghurt...mmmmmmm...en toen was mijn buikje helemaal vol...hihihi...

Ursula....wat fijn dat je die andere dame zo hebt kunnen voorzien van informatie....

sorry, maar ben de rest een beetje kwijt...

kom later weer terug...

liefs,

Nico

Geplaatst

Lieve lieve lieve Zara,

Wat ben ik geschrokken van je bericht. oh meid, wat heb ik het met je te doen zeg! Het meeste is idd hier al gezegt, maar ik hoop zo dat je fijne vrienden/familie om je heen heft, want dit kan je niet alleen.

Denk goed aan je zelf, en ik hoop zo dat je steun om je hen hebt. En wat roestvlek ook zegt, schrijf hier ook je verdriet weg, ook daar zijn we voor.

Een hele dikke kus voor jou.

Liefs Guus

Geplaatst

Goeiemorgen meiden,

Het had niet veel gescheeld of ik was er vannacht om 3 uur geweest... Veel wakker geweest en manlief lag enorm te snurken!

Gisteravond paniekmomentje omdat ik nu de pukkel naast mijn decollete heb (niet echt er in) die ik bij menstruatie heb, maar dacht aan Frens neuspukkel die vals alarm was dus weer rustiger.

Maar... vanochtend natuurlijk weer Kruidvattest gedaan en hij is lichter! Waaah! Het duurde ook zo lang, moest die streep er echt opkijken! Er staat wel een duidelijk streepje hoor, maar nu leg ik er 3 naast elkaar en zou je eerder verwachten dat dat die van de eerste dag is... Kan het komen doordat ik om half 6 vanochtend nog geplast heb en deze urine van 5 voor 8 vanmorgen is? Zit nu maar ruim 2 uur tussen?

Ik wil geen stresskip zijn maar vind het allemaal zo eng! Eigenlijk wilde ik de Clear Blue met indicator gaan doen zometeen maar nu durf ik niet meer!

Henne, ik zie dat jij er bent, jij bent expert wat denk je?

Geplaatst

Nico, jij ook heel veel succes vandaag he?? Hopelijk komt er iets positiefs uit.

Meiden, ik heb de fut niet om serieus te reageren op t moment, zo boodschappen doen, ff relaxen dan zh en lunchen gezellig!

Nu eerst ontbijten jammie :-))

Geplaatst

Hier een goede nacht gehad. Al is het nog wel een beetje een beurs gevoel van binnen. Maar ach.....

Ik besef me ook heel goed dat ik nu zo'n mazzel heb ondanks alle tegenslagen, 12 stuks! Echt ik kan er gewoon nog steeds niet over uit. Toe de arts bij mn bed kwam en mij liet raden hoeveel eitjes er waren, dacht ik, 4 + een verrassingsei! Echt, ongelofelijk.

Ursela, ik hoop dat je pedicure dit wat hoop zal geven, want met cystes is het mogelijk..... Hoor mij nu, eerst moeten jullie mij opbeuren dat het mogelijk is, en nu doe ik het ;-) heel raar.

Vanmiddag krijg ik het telefoontje of er dan ook bevruchting is. We leven van moment naar moment. Maar van de 12 zal er toch wel wat bij zitten?

Geplaatst

Nico, heel veel succes in DD.

Caroline, bah wat een onzekerheid zeg!

Sab, succes vandaag bij de echo en prik instructie.

Geplaatst

Caroline, ik ben geen expert want ik ben waarschijnlijk de enige prilzwangere die maar 2!!! jaja maar 2!! testen heeft gedaan, op 1 dag en achter elkaar. Maar ik vind wel dat stel dat het niet goed zit dan kun je dat toch ook maar beter aan voelen komen? Dat is bij jou niet het geval, de ene test is de andere niet dus dat ie nu lichter is, zegt helemaal niks!

Doe de cb test en gewoon t zh bellen, kan toch best al vandaag?

Geplaatst

Heb net mijn plas weg gegooid, durfde niet meer met deze plas te testen... Dus: of nu 4 uur plas ophouden en alsnog doen of morgenochtend hopen dat ik niet weer om half 6 hoef te plassen????

Geplaatst

Caro.. niet meteen in de stress vliegen. Rustig aan.... ik denk dat deze urine niet sterk genoeg is geweest.

Of om half 6 testen ;-) Wij stonden ook op onze vrije dag om 6 uur in de badkamer.... tja dat was het moment dat die mutsenbollen erin moesten en dan moest ik toch ook piesen.

Zara.. meid... wat een bericht......

Ben er echt door van mijn stuk.... Alles is al voor mij gezegt, ik ben weer echt spuit 11, maar praat.. huil... vloek.... en eet.... Maar blijf niet alleen zitten nu!!

Tuurlijk verander je door IVH, maar ik denk nog meer als je in een burn out zit. Ik vind het eigenlijk niet zo eerlijk dat hij nu een beslissing maakt over een relatie terwijl een van de twee momenteel niet zichzelf is.

Maar dan kan ik verder niet over oordelen.

Blijf bij jezelf....... en sterkte.. gooi het hier er allemaal maar lekker uit!!

Nico.. heel veel succes vanmiddag in DD. Weer een stapje dichterbij.

Esther, hoe is jullie gesprek eigenlijk gegaan?

San.. ik heb ok een redelijk slechte nacht gehad... kon geen lekkere houding meer vinden. Maar toch nog wel geslapen.

En nu eerst die jengelende 4-voeters maar eens eten gaan geven..

Geplaatst

Hee meiden!

Caroline, ik denk echt dat je met ochtendurine moet testen! Ik heb zlf nooit met andere urine getest. Trouwens, wel een keer gedaan. De eerste zwangerschap hadden we savonds getest en toen kregen we een heeeeele lichte streep, de ochtend erna was het een veel duidelijkere streep. Denk dat je weer een dagje moet wachten en morgen met eerste urine zowel een kruidvat test als de predictie doen. Zit goed!!!

Nico: jullie hebben gesprek vandaag: fijn! Dan weet je waar je aan toe bent en hoe het er allemaal uit gaat zien. Ben erg benieuwd!

Sab: vandaag echo: dan ben je ook weer echt gestart!

Guusje: ik duim voor veel mooie bevruchtingen!!!

Zara: een beetje kunnen slapen vanachter? Meis, heb zo met je te doen, had het er gister nog met mijn man over en hij was ook echt onder de indruk. Wat is het toch een rotsituatie!

Sandra: spannende dagen voor jullie! Leef met je mee en hoop op goede uitslag, ik aai mijn budha nog een extra!

Raba: al besloten wanneer je gaat testen?

Dikke knuffel voor alle andere meiden!

Hier het laatste dagje dat mijn broer, z'n vriendin en m'n schattige neefje hier zijn. Nog even van genieten dus. En morgenmiddag op vakantie!!!

X

Ivfsh

Geplaatst

caro niet stressen inderdaad hoor! komt goed, wat zegt je gevoel? dat is ook wat waard hoor. We blijven vrouwen.

Ik ga me zo omkleden en dan naar t zh.

Heb enorme buikpijn, of het is van mijn eisprong of een menstruatiepijn, kan mijn vinger er even niet op leggen, zal het eerste wel zijn.

We horen het straks, na de echo lunchen, ik weet niet of het me lukt dan wat te laten horen, en anders wordt het na schooltijd ;-)

dag meisjes, fijne ochtend en middag,

doeiiiiiiii

Geplaatst

Gevoel slingert heen en weer Sab maar niks anders te doen dan vertrouwen hebben in mijn lichaam...

Zo... beetje overdreven vandaag: bijna een uur gewandeld!!! Pfff nu wel moe.

Succes zometeen! En de rest ook natuurlijk, weer beetje een egodagje, sorry, wou dat het weer morgenochtend was, ik een dikkere streep en zwanger 2-3 zie staan...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden