Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Joehoeee! Vandaag beginnen en zondag eerste echo!

ben er zo ziek van dat alles eruit is gekomen, ben zo slap als een vaatdoek haha, begint nu al ;-)

Geplaatst

Dat eerste helemaal toppie...

Dat tweede, doe dat nou maar niet.. Wel goed voor het afvallen, maar verder niet echt...

Geplaatst

Toppie Sab. Hier is het nog niks. Begin bijna neiging te krijgen een zwangerschapstest te kopen. Slaat echt HELEMAAL nergens op...17 dagen na een posi ovu test en blanco maandverband. Wel gammel dus misschien komt het vanmiddag alsnog door. Hoop het wel, gezellig samen hihi.

Geplaatst

kopen die test!!! je weet het maar nooit...? misschien door de extra hormonen van de afgelopen zwangerschap meer kans om...? never know he?

maar tis zondag schijnbaar erg druk met puncties, dus ik moet straks weer terugbellen voor de tijd, bizar hoor...

Geplaatst

hoi dames

Nico wat fijn dat je al weer zoveel in huis hebt!! super zeg. antwoord op de Menopur heb je inmiddels.

Ik zou alleen even in de gaten houden wanneer het opgestuurd wordt, niet dat het dadelijk in een depot ligt ivm. het weekend en dat het dan net een graad of 25 wordt....

Ruby wat goed afgevallen al, lekker als je dat dan in je kledingmaat ook zo duidelijk terugziet, vast een extra stimulans, top hoor!

Sab jij gaat ook weer echt van start, jij doet ook alles he om nog wat grammetjes te verliezen ;-) nee hoor, klote dat je je niet lekker voelt, zal het van de spanning zijn? iig. erg veel succes, jij mag trouwens al snel voor de eerste fm!

Syl wat een leuke foto´s!!! hoe was het bij je moeder?

Simba dat klinkt erg goed, wie weet hoe snel het nu gaat.....spannend zeg, heel veel succes, toch bijzonder zo de eerste in dit topic!

Eef hoe was je etentje gisternen? ik heb gisteren niet meer kunnen reageren maar vind het wel erg bijzonder dat je ze op deze manier bedankt, ik denk zij ook? en dan nog speechen, knap!

Henne veel plezier op het strand, hier waait het best hard, ben benieuwd bij jullie!

Vanochtend moest ik om 9.00 in het zkh zijn, en dat is vor mij vroeg...voor de zekerheid behalve de wekker ook maar de telefoon op wekstand gezet, kan me niet herinneren dat ik uit mezelf rond 07,30 wakker werd, behalve dan om te plassen maar is goed gegaan. Gesprek bij de psych was weer fijn en uiteindelijk met een goed gevoel naar huis. Indien nodig kan ik de laatste dag voor haar vakantie nog terugkomen, maar denk niet dat het nodig is. Ze bood me nog een bepaalde therapie aan vanwege mijn diepe emoties maar gaf aan dat dat nu te heftig is. Wel info meegekregen dus lees het wat rustig door,eens kijken of ik er al iets mee kan of iets in herken.

Hier verder lekker weer, zon schijnt, en de was hangt lekker te drogen, voor mij mag het deze temperatuur wel blijven hoor!

Geplaatst

Het is nu echt begonnen Sab en gezellig samen met Henne. Of het zet vandaag door of je hebt een posi test.

Babeth ik blijf tot donderdag bij ons mam. Echt even bijtanken.

Fijn dat jij je bij de psych goed voelt. En die bepaalde therapie, is dat iets aparts?

Vanavond toch uit eten maar dan ergens anders.

Geplaatst

Sab...helemaal toppie meid!!! alleen dat laatste is wat balen...

Joehoeee! Vandaag beginnen en zondag eerste echo!

ben er zo ziek van dat alles eruit is gekomen, ben zo slap als een vaatdoek haha, begint nu al ;-)

Geplaatst

Heb net het weerbericht voor de komende 14 dagen bekeken en daar werd ik niet vrolijk van... genieten vandaag mensen want de komende tijd alleen maar weer regen!!

Geplaatst

Het is hier ook echt genieten van het weer. Heerlijk zonnetje en heerlijk gefietst. Lekker langzaam en opstappen is niet makkelijk met die dikke buik maar ben heel trots op mezelf dat ik het gedaan heb ;)

Eerst even langs werk en bakkie gedaan en gezellig gekletst, daarna langs vriendin ff bakkie doen, op de terugweg langs de Jumbo en nu uitgeteld na de inspanningen. Dus wat gaat deze aanstaande moeder doen. Met dit mooie weer duikt ze even een paar uutjes haar bed in, zodat ik als ik uitgerust ben wat voorbereidingen voor de bbq kan doen vanavond.

Sab weer beginnen!!!!! Niet ziek worden nu hoor...

Henne hopelijk stroomd het vandaag nog door en loop de gelijk met Sab.

Simba spannend.............

Syl leuke foto's!!

Dames welterusten en tot later wellicht.

Geplaatst

ik wil ook naar buiten!!

ik zit hier met een paar ijshandjes, en een vest aan, brrrr

Gelukkig warme thee voor mijn handen.

Henne heeft mazzel hoor, zon is nog niet weggeweest vandaag.

De komende 2 weken regen, wel lekker voor de tuin, maar minder voor mijn humeur ben ik bang, helemaal i.c.m. hormonsters.

oef...

Geplaatst

lekker bevordelijk voor mijn zin om naar nijmegen te gaan dames!!!!

Hoop dat het af en toe een bui is. In plaats van de hele dag. Maar heb gisteren een regenpak gekocht. Ook 2 maatjes kleiner. Ben zo blij....

Nu is het echt mogelijk om wat nieuwe kleren te kopen. Wil wel als ik eind augustus naar de gewichtsconsulent moet onder de 90 wegen.

Hier schijnt het zonnetje ook. maar geen idee hoe de temperatuur is.

Ga nu nog maar eens aan het werk. oh ja, mijn ereader is onderweg gelukkig... Kan hem nu traceren via post.nl

Geplaatst

ohh Ruby inderdaad met de wandelvierdaagse is die regen echt ellenidig, sowieso voor de mensen die momenteel vakantie hebben en noodgedwongen bivakkeren in tent of caravan....wie weet slaat het zo weer om naar mooi weer.

Of allemaal naar Noorwegen, Ursela jij hebt het lekker nu!!!

Syl wat gezellig zo bij je moeder!

de therapie heet EMDR Eye movement desensitization and reprocessing (dat ga ik nooit onthouden...) hier een samenvatting;

is voor mensen die last blijven houden van de gevolgen van een schokkende ervaring, zoals een verkeersongeval of een geweldsmisdrijf.

Het gaat vaak om herinneringen aan de schokkende gebeurtenins die zijch blijven opdringen, waaronder angstwekkende beelden (herbeleving, flashbacks) en nachtmerries.

Het onstaan van klachten die zijn ontstaan als direct gevolg van een concrete, akelige gebeurtenis, waarbij het denken eraan nog steeds een emotionele reactie oproept.

Nu ik dit hier even noteer meen ik dat hier eerder iemand over geschreven heeft, Martha of Henne?

het zijn een paar sessies maar ze gaf aan dat ze het mij nu sowiese niet adviseerd, het is te heftig nu gaf ze aan. Ze is er ook nog niet van overtuigd dat ik het nodig heb omdat ik het niet in erge mate heb zeg maar, maar met name de terugslag die ik had toen ik op de ok kwam voor de cerclage, toen ik met spoed (13 weken) op de verloskamers beland was en ontzettend emotioneel werd bij het zien van de verpleegkundige die ons bijstond in de nacht voor de bevalling.

Ze gaf ook wel aan dat de kans reeel is dat ik ook een dergelijk flink emotioneel moment zal hebben bij, tijdens of net na de bevalling, los van de emoties die iedere net bevallen vrouw heeft. Ik zal er wel doorheen komen, maar bij mij speelt voor een groot deel ook de angst mee om weer zo ontzettend uit het veld geslagen te raken als toen.

De therapie zal dan helpen om als er weer een dergelijke emotie opspeelt om daar dan mee om te weten te gaan.

Maar goed, nu nog niet, ze denkt zelf dat ik het uiteindelijk niet nodig zal hebben maar ben blij haar nog gesproken te hebben!!!

we kijken het even af.....

Geplaatst

Dat lijkt mij ook erg pittig hoor.

En het zal dadelijk met de bevalling ook heel spannend, beladen, verdrietig en mooi zijn. Veel emoties bij elkaar. Fijn dat je iemand hebt om even mee te praten Babeth.

Geplaatst

niet nodig hoor Sab, want al met al gaat het goed met me maar er zijn nog ook wel erg moeilijke momenten, en enkele keren breken die echt enorm op.

en het is ook ergens vreemd omdat ik me over het algemeen wel sterk voel, maar we hebben afgesproken het even aan te kijken en diep van binnen zegt een stemmetje mij dat het wel los zal lopen, ik zal daarop moeten proberen te vertrouwen.

Geplaatst

Wat is die Tour de France irritant, nog niet zozeer de fietsers maar die gekke mensen die met vlaggetjes staan te wapperen en bijna de fietsers van hun fiets afslaan. Het zou verboden moeten worden die kijkers erbij. Anders de mensen afstraffen en de vlag inbrengen waar de zon niet schijnt zijn ze het ook zo afgeleerd.

Geplaatst

Laatste meldde Sandra geloof ik dat ze een soepie ging maken. Ik geloof dat haar moeder toen zei... Dan duurt het niet lang meer eer het begint...

Geldt dat ook als de man een soepie gaat maken????? JW staat hier nu lekker te kokkerellen aan een kippensoepie...

Geplaatst

hahahah...Syl....vind het ook ram irritant dat mensen dat doen...of meerennen...laat die renners toch...die zitten echt niet te wachten op zo'n debiel die aan het meerennen is en hun zo van de fiets kan aflopen...

Babeth...heftig ook...ook al voel je je nu sterk en wacht je af wat er gaat komen...het is toch wel fijn om deze therapie te kunnen volgen, indien nodig...maar je klinkt in elk geval sterk!!!

ga me langzaam klaar maken om te gaan sporten...

voor het lijstje: (net als vorige week overigens): omelet met ham/kaas en sla/tomaat met dressing...maar die is me nu aan het opstoten...zal wat worden dadelijk....

over de menopur...als het goed is, krijg ik nog een lading van dublin toegestuurd...en dan ben ik compleet...mijn andere 'leverancier' zal het maandag of dinsdag gaan versturen...jippie....

over 13 augustus...we hebben besloten om er toch geen weekendje van te maken...het geld kunnen we beter gebruiken voor onze vakantie in griekenland...

weet effe niet meer wie hier ook over schreef...nog geen vakantie geboekt in september omdat niet zeker was hoe dit allemaal ging lopen...omdat ik (of eigenlijk wij) het eigenlijk ook zat waren om alles maar te laten afhangen van onze 4e ivf/icsi of een behandeling in het algemeen hebben we toen gewoon besloten om te boeken...en dat geeft ook rust...gewoon weer dingen doen waarin we zin hebben en niet meer alleen maar rekening houden met...

sjips...mijn linkerlens heeft een gigantisch vlek...effe nieuwe daglenzen in doen...anders kan ik niets meer zien...hahahaha...

meiden...tot later of tot morgen...

Ruby...hoop toch echt dat het volgende week wat beter weer zal zijn, dan regen...zeker met de 4-daagse...

Henne..hoe was je dagje uit??? heb je de offertes nog afgekregen???

Sab (of was het henne)...al iets doorgebroken???...bij mij loopt het er gewoon uit...bah bah...sorry dames voor de details...

oja...en morgen gaan we naar Harry Potter in 3d...hoop dat mijn vriend dadelijk gaat reserveren...anders moeten we een andere dag gaan...

fijne avond allemaal!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Zo, vanmiddag ruim anderhalf uur gefietst! Tussendoor wel uitgerust en twee ijsthees gedronken maar toch... Gingen altijd met de auto naar deze speeltuin en omdat het fietsen vorige week zo goed ging dachten we dit moet ook kunnen. Pfff... af en toe wel pijn aan het kontje en een paar zandwegen die niet zo lekker waren voor mijn buik en ook een af en toe piepende dochter die zelf moest fietsen maar we hebben het gered! Ha! optimaal gebruik gemaakt van het mooie weer! Er lagen enorme plassen in de zandspeeltuin en sommige kinderen liepen in hun onderbroek in het water te duiken of ze aan het strand waren, heel grappig.

Geplaatst

heel bericht getypt...weg...@#$% computer ging even automatisch updaten, thanks!

San en Caro lekker gefiets vandaag ; -)

Babeth, ondanks dat ik het ook een heftig verhaal vind, lijkt het me wel te plaatsen met alles wat er gebeurd is. Een goede vriending van mij had hele goeie ervaringen met die therapie, er na waren de emoties duidelijk minder heftig, heel apart, want heel erg vond ze het niet. Bepaalde gebeurtenissen werden besproken, en dan werden er bepaalde oogbewegingen gemaakt, hierdoor schijnt het geheugen op een bepaalde manier beïnvloed te worden, ieg schijnt er ook behoorlijk wat positief onderzoek naar gedaan te zijn.

Kan me wel voorstellen dat het nu waarschijnlijk te heftig is, om gebeurtenissen voor de geest te halen. Je komt op mij ieg over als een hele sterke vrouw en ik krijg ook het gevoel dat bij jou de heftige emoties er wél mogen zijn, dat heb ik altijd meegekregen van professionals als belangrijk. Zodra je het idee krijgt dat het niet goed is, of er niet mag zijn, of de omgeving schrikt van je emoties, dan kan dit soms juist als problematisch worden ervaren (slik slik slik en juist ja, stik..) Ik hoop gewoon heel erg dat jij en je partner mensen om jullie heen krijgen die jullie kunnen helpen de heftige emoties en pijn die bij een bevalling komen kijken, kunnen doorstaan, je bent echt beresterk, en ook sterker door je heftige geschiedenis geworden, wie weet kan het juist helend werken als het nu anders gaat? Ik weet het ook niet hoor, ik hoop en duim in ieder geval dat dit het geval mag zijn, ik begrijp heel goed dat de bevalling van jullie vast hele mooie dochter nooit de pijn van het verlies van jullie lieve zoontjes weg zal nemen, maar als alles er juist mag zijn, en het verdriet een plaats mag krijgen naast het geluk....ja ik hoop het zo lieve Babeth en man!

Hier een rustig dagje gewerkt, er was niet zo veel te doen. De avond gister was gezellig, m'n speech en de champagne is goed gelukt (geen groot gezelschap hoor, met zn vijven) helaas was ik stiekem te moe om er echt bij te zijn. Het was goed, en prima ontvangen, maar ik was blij toen ik in mn bedje lag ; -) kan je wel eens hebben..

Vanmorgen was het even moeilijk. er gaat bij ons flink wat veranderen, op de werkvloer, en we gaan proberen een aantal processen te verbeteren. Er zijn wel wat haken en ogen, en was met iemand en teamleidster aan het praten over de veranderingen en de waarschijnlijke problemen, begint ze een behoorlijk popie jopie verhaal op te hangen in de trant van: ALS JE HET ECHT WIL, DAN KAN HET, ik vraag nog: weet je dat zeker? Nou zegt ze, zo zit ik gewoon in elkaar, als ik iets echt wil, dan weet ik gewoon dat het me gaat lukken. Nog een keer zeg ik, nou ik denk het niet, ik denk dat het soms ook wel eens niet lukt, en dat als je er zo in zit, je ook wel eens tegen een muur kan oplopen. Neehh zegt ze, als ik me er gewoon goed voor in zet, maar zo zit ik gewoon in elkaar, bij mij is het glas altijd half vol. Nou zeg ik, maar wat als het niet lukt ( ik werd helaas wel wat kwaaier) nou zegt ze, dan weet ik dat het in ieder geval voor 70% gaat lukken! Leuk bedoeld als het over werkprocessen gaat, maar inmiddels zat ik bij mijn mislukte behandelingen helaas. Heb maar eerlijk gezegd dat ik te kwaad was om verder te praten, en dat ik even koffie ging halen...later er nog wel over gehad, (zij zat nog bij werkprocessen, ik bij de behandelingen) en de boosheid was wel gezakt, en we hebben het weer over KANSEN gehad, maar dat was dus echt weer even een eye opener. Er zullen nog wel eens vaker mensen zijn die niets vermoedend heel enthousiast zullen zijn over allerlei kansen, en ik kan hier nu iets uit halen er vooral niet op in te gaan : - ) verder gaat het natuurlijk om het proces, en niet om de uitkomst ; - 0

Nou ja, lekker op de bank, een weekend zonder afspraken: heerlijk!!!

ps Syl, hele leuke foto's!!!!

Geplaatst

Simba ik was het niet hoor wat betreft de soep maken waarvan moeders zei dat het dan niet lang meer zou duren.......

Caro heel goed van jullie dat jullie zo ver gefietst hebben, toppie!!!!

Ik heb ook wat gefietst vanmorgen, was gewoon trots op mezelf. Vanmiddag wel op bed gerust en de pijn valt mee gelukkig. Net lekker ge-bbq't en even bij het huisje gekeken.....

Geplaatst

Ha meiden, ben ik weer! Zo rood als een kreeft van een hele middag op het strand. Was leuk en gezellig en hartstikke vermoeiend en warm (!). Veel gelachen en zand tot in m'n oren haha. Werk daardoor ook lekker uit m'n hoofd, hoewel dat alweer wat terug begint te komen want......ik ben nog steeds niet ongesteld. Snap er werkelijk geen biet van. Testen was een grapje hoor, dat hoef ik ech niet te doen. maar goed, als het dus morgen wel doorzet dan moet ik dus maandag naar het ziekenhuis en dat komt slecht uit met werk. Maar dat zien we dan wel weer.

Volgens mij wilde ik nog ergens op reageren... Oh ja, babeth de emdr... Ik heb het ooit gehad over egt, dat is ook iets om trauma's te behandelen maar nogal alternatief. Ik ken wel twee mensen die emdr hebben gedaan. Bij de een werkte het super, bij de ander pakte het totaal verkeerd uit. Het is belangrijk dat het goed gedaan wordt, dat de begeleiding goed is en dat het om een duidelijk afgebakend trauma/ervaring gaat. Bij degene Bin wie het fout ging maakte het een soort kluwen van opeenvolgende gebeurtenissen los, zonde dat ze het begin en eindpunt nog konden vinden. Maar dat zal bij jou niet het geval zijn. Bin degene bij wie het goed werkte ging het om een trauma met een spoedopname en totaa verkeerd geprikte infusen. Ze was panisch voor naalden. Na de emdr heeft ze IVF durven doen, dus dat was echt een overwinning. Kijk tzt wat goed voelt, begin er niet zomaar aan, maar dat doe je ook niet als ik je inmiddels een beetje ken.

Ik kan m'n ogen niet mee echt open houden haha. En dan te bedenken dat m'n collega's nog minimaal een half uur doorgaan, er was ook nog een avondprogramma! Ik ga lekker slapen. Truste lieve meiden,

Henne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden