Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Guusje.... wat kl*te dat je thuistest negatief is...

Ik ben wel blij voor je dat er nog cryo's zijn!! Zijn in ieder geval nog een paar kansen die jullie hebben! Ik blijf gewoon duimen..

Zo.. plank boven het bed is stofvrij, en het tv kastje ook maar meteen meegenomen. Dat kun je lekker zittend doen..

Nu weer even op de bank.. lekker met een gold kiwi.

Caro.. als het net zulk weer bij jullie is, als dat het hier is, hoef je van mij niet te lopen vandaag.. Wat een hondenweer zeg...

San.. hoe haal je het in je hoofd om alleen al het ideeeee te hebben om alarm te gaan slaan op de FIETS!!!!

oh Nico.... dan heb ik ook nog wel een verzoekdansje hoor.....:happydance:

Voor iedereen die steeds uigelogt word.. kunnen jullie niet kiezen voor restore saved content in het type venster links onder?

Of probeer anders eens ingelogt te blijven, dor het vinkje aan te zetten bij het inloggen.

Ik sta gewoon altijd ingelogt, en heb nooit problemen..

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

En Sab? Bloed jij al? :-D Hier begint er wat te komen. Snel Vb gebeld omdat je volgens de regels altijd sochtends aan moet melden, maar ze was superrelaxed. Gewoon afwachten wat het gaat doen vandaag, als het doorzet bellen. Als dit voor zessen is en ik haar niet meer te pakken krijg, mag ik ook gewoon met deca beginnen vandaag. Pff, doet me opeens wel weer erg denken aan de vorige ronde....dat ik op m'n trouwdag zo zat te wachten en dus elk uur naar het toilet ging (met lange jurk en palen van hakken!). Maar gelukkig is nu dus de grootste onzekerheid voorbij, want gaan sowieso starten.

Kaartje wat moeilijk als je omgeving voor je gaat denken he. Mijn schoonvader heeft dat een tijdje gedaan. Tot ze vorig jaar hier waren toen ik de punctie had. Ze zijn zich volgens mij doodgeschrokken van hoe ik thuis kwam en de dagen daarna nog rondliep. En dan vind ik dat nog wel meevallen. Mensen realiseren zich vaak niet hoeveel impact een behandeling heeft, fysiek en mentaal. En ja, je herstelt wel, maar je leven staat al jaren daardoor op z'n kop. En op een gegeven moment is dat genoeg. Ik ben nu twee ker zwanger geweest, weet dat het moet kunnen en toch komen wij ook op een punt dat het klaar is....we willen 'normaal' leven en niet continue hiermee bezig zijn zelfs al doe je nog geen behandeling. Kijk nu weer naar Nico die zich al druk moet maken om de planning in september. Dat is gewoon niet normaal.

Wel fijn te horen dat jullie er zelf voorlopig heel veel rust door vinden. En je hoeft de deur toch niet helemaal dicht te gooien....neem de tijd. Een ex-collega van me had zeven icsi's gedaan in twee jaar tijd. Toen scheurde ze haar enkelbanden en zat zes weken in het gips, moest revalideren etc. Daardoor was ze uit het 'ritme' van behandelingen en realiseerde ze zich dat dat eigenlijk heel erg prettig was. Ze zijn toen niet meer verder gegaan. Moet er wel bij vertellen dat ze al een dochtertje hadden, maar we weten ook allemaal dat de wens voor een tweede net zo sterk kan zijn en het verdriet net zo groot als het niet lukt.

Wat ik maar zeggen wil: volg je gevoel, we luisteren daar vaak veel te weinig naar en jij doet dat volgens mij heel erg goed.

Geplaatst

Op de vaste mac ben ik altijd ingelogd, geen problemen. Op de ipad moet ik elk half uur opnieuw inloggen. Eerst las ik ons topic zonder in te loggen, maar volgens mij kan dat niet meer nu het een kletstopic is? Ik kan als ik moet inloggen wel een pagina terug en alles alsnog kopieren.

Geplaatst

Ik log op mijn telefoon ook automatisch in en heb dan ook nooit problemen.

Henne, vind het weer heel spannend voor jou. Het blijft allemaal zo dubbel. Jij weet in principe dat je zwanger kunt worden, maar ook dat was tot nu toe helaas geen garantie op een mooi eindresultaat (nog niet, dat gaat gewoon nu helemaal goed komen ;-). Ik ben nog nooit zwanger geweest. Na 4 ivf/icsi rondes nog niks aan veranderd. Misschien als we door blijven gaan tot we erbij neervallen dat het ooit gaat lukken, maar tegen die tijd ben ik denk ik wel depressief en manloos. Dat heb ik er dus gewoon niet voor over. Op zich kan ik een behandeling heel prima hebben. Heb na puncties ook vrijwel geen last. Wel had ik elke keer meer moeite tijdens de 2e wachtweek. Deze keer was ronduit slopend. En dat geplan inderdaad. Ik heb nog geen vakantie in september geboekt, want wilde dit eerst afwachten. Nu kan ik gaan boeken, maar ben ik lekker besluiteloos waarheen dan (lang leve de hormonen).

Ik bedacht pas ook dat als ik alles bij elkaar tel van alleen maar de ivf dat ik dan elke keer een maand of 3 niet lekker in mijn vel zit (van start medicatie t/m weer lekker in mijn vel na een ronde). Dat dus nu al 4x. Dat betekent dus dat ik een jaar lang niet lekker in mijn vel heb gezeten. Best confronterend vond ik.

We houden de deur gewoon op een kiertje. We zitten alleen met dat verrekte hoge FSH. Het zou kunnen zijn als we ooit nog wat willen dat het dan gewoonweg niet meer kan (ach, scheelt ook weer een keuze maken ;-). Heb inmiddels wel een informatiepakket over pleegzorg aangevraagd. Van te voren was mijn plan om daar meteen mee aan de slag te gaan. Ik merk voor nu dat het aanvragen van het pakket al rust geeft. Ben benieuwd wanneer het binnen komt en dan zien we wel weer wanneer we daar wat mee gaan doen. Misschien is het wel niks voor ons, maar wil die mogelijkheid in ieder geval bestuderen.

Weet je waar ik wel aan toe ben? Babyknuffelen, dus een leuk kraambezoek. Simba, doe je best ;-) hihi.

Nu gauw weer aan het werk. Heb na IVF altijd een mega-achterstand in mijn administratie. Ben toen natuurlijk eerst 2 weken vrij geweest, daarna in de wachtweken geen inspiratie. Moet nu dus echt werk verzetten, want BTW aangifte moet er voor eind van de maand uit. Even doorwerken vandaag, dan kan ik dat hopelijk weer van mijn lijstje zetten en lekker het weekend niks doen. Heerlijk! Morgen proefrit maken in een auto en als het wat is wrs gaan bestellen. Ben benieuwd!

Geplaatst

henne nig niet helder rood dus ik gas voor morgen dag 1, komt ook beter uit eigenlijk..heb donderdag geen opvang,op dag 8 hihi.ze zei ook dat het goed door moet zetten want anders is de boel m niet goed schoon van binnen.dus ik wacht tot ik echt niet meerzonder tampon kan Haha

Geplaatst

hoi dames

Guusje wat een ontzettend ellendig bericht voor jullie! kan me voorstellen dat je weinig zin had om boed te gaan laten prikken, er is nog wel wat hoop meid. Verdorie het voelde zo goed he!

Kaartje wat goed hoe je alles weet te verwoorden en hoe het jullie lukt om je op positieve en leuke zaken te richten, dat je het liefst gewoon even rust wil dat begrijp ik goed, wie weet waartoe je gaat besluiten....succes morgen iig met de proefrit en jullie keuze!!!laat je nog weten wat het geworden is?

Henne was dat vorig jaar dat jullie getrouwd zijn??? jeetje zeg....

Hier alles rustig aan, waar velen niet konden slapen heb ik weer van gisteravond 00.00 tot vandaag 12.15 in coma gelegen, mijn man was wel bezorgd en kwam nog een paar keer kijken maar sliep erg vast. misschien omdat ik de afgelopen dagen overdag niet slaap.

Straks even naar het dorp, bij de slager gegrilde kippenpoten halen, ik werd wakker en had daar trek in dus die staan op het menu voor vanavond.

Geplaatst

Babeth wat lekker dat je zo in coma hebt gelegen, moest je niet plassen dan???? Komt volgens mij ook beetje door het weer??? Ik slaap ook al 2 dagen als een roos ook overdag Heerlijk, waarschijnlijk mogen we nu nog even voorslapen hihi.

Heb me net nog maar eens even gedouched, lekker die luie dagen. Komt verder ook geen pest meer uit de handen. Wij eten soep met stokbrood kruidenboter uit de oven. Lekker makkelijk en snel. Moet er niet aan denken nu de deur uit te moeten. Het is echt hondeweer hier. Veel wind en vooral veel regen!!

Geplaatst

Guus, nee toch? Had er van die goede moed op met die positieve berichten van jou. Heeft je lichaam je dan zo voor de gek gehouden of kan je nog te vroeg zijn met testen?

Dikke knuffel voor jou!

Simba van minifriet kan je ook veel eten hoor ;-) Of misschien nu wat minder met je pijnlijke achterzak....

Eef, je dagje Den Bosch klinkt heerlijk! Mooie stad is het toch.

Daarnaast lekker even wat afleiding. Jij komt er wel!

Lief om de mensen om je heen persoonlijk te bedanken. Zullen ze vast waarderen!

Nico, doe je altijd van die lieve bongidansjes voor iedereen, is het bij jezelf een rood puinhoopje. Je moet er ook eens één voor jezelf doen hoor en we gaan hard duimen dat je vakantie niet in gevaar komt.

Heel erg bedankt voor je lieve woorden en prikdans.

(Je kent toevallig ook geen zonnedans toch? Lijkt hier wel herfst....)

Ursela, pittig nachtje achter de rug. Maar wat leuk dat die vriendin je tekeningen gaat meenemen. Wie weet hoeveel talent je hebt. En die ruil van je man klinkt ook niet verkeerd.

Ruby, hardnekkig he die slijmbeursontsteking. Ik voel m ook nog steeds. Vooral ook niet te veel belasten maar wel blijven bewegen. Succes met je drukke dag!

Kaartje, even een dikke knuffel voor jou. Goed dat je de draad weer zoveel mogelijk oppakt. Daar heb je kracht voor nodig en kan me voortstellen dat je moeite hebt met de reacties om je heen. Doe vooral wat goed voor jou en jullie voelt! Spreek uit eigen ervaring zoals je weet dat het niet ten koste van alles mag gaan. Maar het dilemma blijft moeilijk want er is altijd toch ook nog een ander stemmetje in je hoofd. Heel veel wijsheid toegewenst en voor nu proberen te genieten en je gedachten te verzetten.

Sab en Henne, het begint er verdacht veel op te lijken dat jullie weer uit de pauzestand komen. Spannend wat dat weer allemaal met zich meebrengt.

Babeth, pas je op met naar het dorp gaan? Als het bij jullie zo spookt als bij ons. Volle plantenbakken liggen hier door de tuin...

Hier vanmorgen gesprek met plaatsvervangende leidinggevende gehad. Ben nu helemaal op en hoofdpijn. Zo emotioneel. Maar de afspraak is dat er eens in de 6 tot 8 weken een contactmoment is dat vooraf is afgesproken en verder is het ook hen duidelijk dat ik voorlopig zeker nog niet aan het werk kan. Nu maar proberen los te laten zoals ze dan zeggen.

Verder net smsje van man dat hij heel leuk werk aan het doen is maar dat het dus helaas bij die twee dagen blijft. Nou ja, hopelijk is hij daar nu in ieder geval bekend en denken ze nog eens aan hem als er werk is.

Meiden, heb echt de neiging een dik vest aan te trekken of een plaid erbij te pakken....

Geplaatst

deze keer echt pas toen ik wakker werd, en dat was ook wel pijnlijk de druk op de blaas....

tis wat zoveel slapen, mijn man snapt er echt helemaal niets van haha

toen ik wakker was ook wel even eng omdat ik ook van de kleine niet wakker geworden was, eerst nog blijven liggen tot ik na zelf wat geduwd te hebben reactie kreeg (dat duurde niet lang) en toen er uit

hier ook zo´n snertweer.....en die rare hond van ons gaat gewoon buiten liggen in de regen!!! die vind regen pas vervelend als het echt op zijn huid komt en ja dat duurt wel even met die vacht, rare snuiter.

Geplaatst

Hoi Zara

ik hoef niet op de fiets dat scheelt en parkeren zal geen probleem zijn, wil egenlijk even wachten totdat het droog is haha, hoezo positief?

goed dat er wat eerste stappen met de leidinggevende gemaakt zijn nietwaar? toch weer stappen vooruit en keer per keer bekijken.

Ben je eigenlijk al lang thuis? sorry ik ben het even kwijt.

Jammer dat het bij je vriend voor 2 dagen is maar het doet hem in ieder geval goed en wie weet wat er weer uit voorrvloeit.

weer voor een vest of een plaid, heerlijk en warme chocolademelk!!!

Geplaatst

Als ik hier de lucht bekijk, vrees ik dat je lang moet wachten tot het droog is maar wel positief inderdaad. Hmm... warme chocolademelk, boekje, plaid. Ook zeer positief! Zou ook wel kunnen slapen geloof ik. Vannacht niet veel van gekomen.

Ik zit sinds half november thuis. Best al een tijdje dus.

Geplaatst

Fijn is dat toch he Babeth. FF porren in de buik en dan reactie krijgen. Zo bijzonder.

Oh oh oh wat een rotweer. Mijn vriendin komt straks misschien even op de koffie, gelukkig heeft ze een auto, maar als ze besluit lekker thuis te blijven vind ik het ook best. Nu eindelijk aangekleed en gereed om naar beneden te gaan. Moet nog even wat eten anders trek ik het niet tot 18 uur.

Zara fijn dat er nu vaste afspraken zijn, dat geeft hoop ik ook weer rust. Ik hoop van harte dat je man daar ook bevalt en ze hem snel weer nodig hebben, maar dan voor lange tijd!!

Geplaatst

Net voor de 3de keer verregend met de hond die ik echt naar buiten moet schuiven omdat ze geen zin heeft.

Eerste Brabantse worstenbroodjes zijn op!

Geplaatst

Sandra en Babeth wat kunnen jullie slapen zeg! Mjn slechtste maanden slaap zijn die van de zwangerschap en uiteraard de maanden/jaren erna haha. Geniet er maar lekker van!

Caroline, hier ook van dat vreselijke weer, net de tuinman gebeld want de treurwilg die in onze achtertuin staat lijkt zowat te breken en dat zou zonde zijn.

Hier ook binnen met 2 kids, ondertussen in pyjama want ze waren drijfnat van het stukje van de auto naar het huis, echt zielig.

Ik had ze even bij een vriendinnetje gelaten zodat ik snel even naar de appie kon alleen, en ik was echt, niet overdreven tot op mijn bh nat!!. Mijn haar is zo nat dat het wel gewassen lijkt, zo nat..

Wat je zegt over het doorbreken van de menstruatie, dat is zeker waar hoor, en hoe meer je er aan denkt hoe langer t juist duurt voor t doorkomt..

Zara, das best ;lang al dat je thuis zit idd, ben je wel actief bezig met zoeken of gaat jullie situatie nu voor? Begrijpelijk trouwens hoor!

Ik moest er trouwens uit omdat ik echt niks meer te eten heb in huis, heb gisteravond al de vriezer geplunder een dus ook geen groenten meer in huis, pfff. Maar eet nu wel wer lekker vanavond hihi.eh nee geen patat haha

Eef, lekker aan de bossche bollen, jammie zeg, ik lust en wil ook!!

Heb ik geen problemen met mijn foon dan heb ik wel problemen met de lt, wat is ie weer traag zeg....typ me rot maar zie niks vreschijnen dus excuus voor alle typefouten haha

ff posten nu ;-)

Geplaatst

ik ook wel...maar ja wat lust ik nu niet eigenlijk...pfff zit al aan de dropjes nu, moet toch wat he?

heb ook al trek in mijn avondeten hahahah erg he?

Oh ja heb trouwens onwijs lekkere chocola staan in de keuken, maar ik ga t bewaren voor een andere keer, gelukkig zit ie nog dicht het doosje

Geplaatst

Sab je type fouten vallen wel mee hoor.

Ja ik geniet nu echt van het vele slapen, weet heel goed dat het straks heel anders zal zijn. Het lijkt nu ook wel dat ik me stukken rustiger voel nu mijn verlof officieel is ingegaan. Toch onbewust druk gemaakt omdat ik niet kon werken denk ik. Gelukkig heb ik nu alle tijd om de rust te vinden voor ons manneke er is.

En wat eten jullie dan wel wat lekker is en geen friet is????? Beetje nieuwsgierig zeg maar

Geplaatst

Hier ook zeikweer, niet normaal. Maar lekker afgestoft en keuken afgenomen, bloemen neergezet en nu op de bank. Voor het eerst sinds tijden weer een redelijk relaxte niet-werkdag. Probeernook niet aan werk te denken, want dat ligt er genoeg hihi. En morgenmiddag hebben we uitje dus alles moet voor twaalven af. Zoals gezegd, vooral niet aan denken ;-) moet dan echt de neiging onderdrukken nu aan het werk te gaan...maar werk toch niet voor niks parttime....

Wij eten vanavond kipfilet in coburgerham met basilicum (het wekelijkse nieuwe recept, hou het nog steeds vol!) met pasta en gegrilde groenten uit de oven. Morgen krijg ik volgens mij Bbq.

Geplaatst

Babeth is een grote slaapmuts, 12 uur, een half klokje rond. Maar dan zal het nodig zijn.

Ik was benieuwd naar de spruit van Mia bij BB maar dat gaat alleen over afrika of kijk ik er overheen???

Geplaatst

Ja Syl, lekker onderonsje warme chocolademelk en worstebroodjes. Heerlijk! Zou ik zo maar zin in hebben en lekker over niets kletsen.

Sab, ik heb wel werk hoor maar zit sinds november met een burnout thuis. Gelukkig hoef ik dus niet op zoek naar ander werk maar voor manlief zijn we superactief aan het zoeken.

Henne, waar heb jij geleerd je grenzen zo goed te bewaken? Je nieuwste recept klinkt goed! En morgen lekker genieten vanaf 12 uur.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden