Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hai meiden,

Is het vandaag ziekenhuisbezoekdag FM controle..punctie heel veel succes henne...babeth aan het bevallen ???

Syl...heb nog eens over het verhaal van je nagedacht over het wiegje en de spulletjes, kan mezelf alleen maar afvragen of het onwetendheid is , misschien moet je eens vertellen hoe jij je voelt?

Manlief roept dat we gaan....ff naar het werk en verder zien we wel.

San hoop dat ze je niet over het weekend tillen ;-)

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

San ik begreep altijd van mijn zussen dat ze voor elke bevalling idd flink naar het toilet moesten voor 'een grote boodschap'...wie weet zijn het voortekenen bij je! Oh meid wat spannend!

Eef klinkt fijn dat vrije dagje van je! Wel herkenbaar hoor dat je helemaal geen zin hebt om dat rouwproces door te moeten en gewoon zo graag verder wilt leven zonder door dat verdriet heen te moeten. Ik had dat ook heel sterk het jaar na de derde behandeling (wij waren toen ook gestopt maar hebben na een jaar alsnog besloten om weer te gaan starten). Je wilt zo graag gewoon verder, proberen je leven een richting te geven wat goed voelt. Toch merkte ik dat dit niet werkte...ik sloeg toch echt een stapje over op dat moment en heb dingen toen niet afgesloten. Misschien ook omdat ik dat eigenlijk toch nog niet wilde aangezien we later weer zijn gestart met behandelingen hoor. Moeilijk om jezelf recht in de spiegel aan te moeten kijken en je te moeten realiseren dat je gewoon bepaalde processen niet kunt gaan ontwijken. Want vervolgens komt de vraag hoe dan...hoe ga je in de lieve vrede dat proces door. Tenminste zo ervaar ik dat. Ik weet eigenlijk uiteindelijk niet of dat met rituelen gaat...die zijn er absoluut om dingen te verwerken, een plek te kunnen gaan geven...maar uiteindelijk moet je denk ik wel in je hoofd de fases van rouwverwerking door gaan maken (je kent ze wel...het bekende rijtje: verdriet, ontkenning, boosheid etc). Is het misschien een idee om er wat meer over te gaan lezen? Over rouwverwerking bedoel ik? Dan ga je misschien bepaalde emoties ook beter herkennen en merk je aan jezelf waar je in dat proces zit. Sterkte meid!

Geld ook voor Ruby trouwens!!!

Syl fijne dag vandaag! Wat is het voor bijzondere bruiloft trouwens? Wat heb je nu aangetrokken?

Wat betreft de evaluatie...je bedoeld de evaluatie in het ziekenhuis? Die was wel goed. We hebben ons dossier daar voorlopig gesloten. De artsen hadden niet zoiets van jullie moeten nu gaan stoppen hoor maar ze begreep onze beslissing wel om het even op z'n beloop te laten en dat we dan w.s. klaar zijn in utrecht. Ze gaf ons trouwens wel de tip mee om volgend jaar ofzo nog eens te bellen. Ze zijn in het umc bezig met kijken wanneer er eicellen in gevroren mogen gaan worden. WIj zouden in de toekomst daar w.s. wel voor in aanmerking komen. Dit zou betekenen dat ik meerdere pogingen zou kunnen halen uit 1 behandeling.

Geplaatst

Hoi meiden,

Henne, ik hoop dat j de punctie goed hebt doorstaan en dat je nu lekker kunt bijkomen! Zaterdag de tp?

Sab, mooi, jij maandag de punctie, wat spannend weer! Oppas nog kunnen regelen?

Esther, sjonge het blijft bij jullie maar doorgaan, sterkte! Wat een mooi bericht overigens mbt de mogelijkheid van invriezen van eicellen....ookal proef ik in je bericht aan Eef dat het steeds meer richting def. Stoppen neigt...heftig!!

Spaatje hier niet aan het bevallen hoor ;-)

Syl deze nacht weer een douche er doorheen gehad, laten we het houden op oefenrugweeën.....

San ik hoop dat ze voor jullie een datum hebben!

Kaartje klinkt spannend dineren in het donker, ik zou geen soep vooraf nemen ;-), de nacht zonder problemen doorgekomen?

Geplaatst

Esther, een goeie evaluatie dus. Fijn dat ze jullie niet meteen het stopteken geven, maar de deuren open laten staan. En het zou toch geweldig zijn als jullie hiervoor in aanmerking kunnen komen.

De tips die je aan Eef en Ruby geeft zijn wel fijn om te lezen. Wie weet of ik ze ook nog nodig ga hebben. Voor dit of voor iets anders.

Eef, ik stuur je even een pb

Spaatje, werk ze!

Geplaatst

Bijgewerkt lijstje:

Pauze

Spaatje: Wacht op intake/advies gesprek in Gent

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: ?

Esther: even afstand en rust

Guusje:19 aug echo, dan beslissen, of cryo TP, of eierstok verwijderen.

Ceeke: 18-7 ontdekt dat het hartje van hun wondertje gestopt is....20-7 afspraak gynaecoloog.

Voortraject

Miki: cryo aug/sept? Met Prednisolon, op advies van immuunarts DD. Starten eerst hiermee in eigen cyclus, kijken hoe 't valt

Tool: start eind september/begin oktober (bij bongi),

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen

Sylvie: Voorbereiden poging sept/okt, beginnen acupunctuur, afvallen, gezond leven

Behandeling

Sab: 2e fm 27 juli

Henne: 2e fm 25 juli, punctie 27 juli.

Zwanger

Witje: 27 juli afspraak gyn, hoe nu verder????? (uitger. datum 20 aug 2011)

Ursula: (uitger. datum 30 juli)

Babeth: 3 aug. controle gyn. 38w2d (uitger.datum 15-8-2011).

Caroline: 3 aug. 2de echo 9w1d: het is een tweeling! (uitger. datum 6 maart, mijn verjaardag...)

Ivfsh: 11 augustus 20 weken echo in Nederland (18w5d) (uitger. datum 07-01-2012)

Laika: 15 augustus controle 31 weken (uitger. datum 18 okt.2011)

Fren: 17 aug 3e echo 13w5d (uitger. datum 17-02-2012) nu nadenken over wel of niet uitvoeren van combinatietest

Dublin: 17 aug controle klin. verlosk. zkh (uitger. datum 1 dec. 2011)

Geboren

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Nieuw hoofdstuk na mmm

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: klaar met mmm en alle teleurstellingen. We gaan verder met ons leven.

@ Sab en Henne, heel veel succes met deze poging.

@ Ceeke, hoop dat je je iets beter voelt. Laat je verwennen hoor! Is niet niks zoiets....

@ Meiske74, je knoop kwijt en aan de oefenweeën. Nog even en dan is jullie meisje er!

@ Witje, jij heel veel succes vandaag en hoop voor je dat het deze week is en niet over het weekend wordt getild!

Overige dames heel veel succes met vakanties, werken, sporten etc...

Gisteren bezoekje aan babywinkel in het zuiden van het land gebracht, gecombineerd met familiebezoek. Een heleboel grote zaken gekocht (kamer, wagen, box en div. toebehoren). Kortom een hoop centjes uitgegeven. Over 4 weken wordt het allemaal als het goed is geleverd. Diverse afspraken gemaakt, allemaal zwangerschapgerelateerd. Iets wat wij lang voor ons uit hebben geschoven, de 20-weken echo was voor ons echt cruciaal. Gaan nu weer op stap, dus meiden een hele fijne dag vandaag!

Geplaatst

Esther, dankjewel voor je tip, ik las het en merkte dat gelijk de gedachte opkwam, ha, mooi niet! Maar je hebt helemaal gelijk hoor, ik denk dat ik razendsnel van fase naar fase aan het springen ben, en me helemaal rotschrik als ik merk dat ik opeens weer boos of verdrietig ben...ga er toch maar eens wat over lezen......thanx

Verder wil ik nog eens roepen dat ik zo blij ben met dit forum en jullie lieve meiden::blowkisses:

Geplaatst

Sylvino ( hij blijft goed! ) veel plezier op de bruiloft, gelukkig ben je wat opgeknapt en geniet je daar straks van een lekkere vino, heb je wel verdiend toch?

Laika ik ben benieuwd hoe het bij de cardioloog afloopt, succes!

Dublin, ineens heel wat uitgaven gehad maar wat fijn dat je zo geslaagd bent, over 4 weken de levering ....moeten jullie nog veel doen?

Hier een brak mens, voel me raar, onrustig en weeeig, lig wat op de bank maar niet relaxed zeg maar.

Geplaatst

ola meiden,

was even benieuwd naar Henne. Hoop dat het goed is gegaan.

Dublin: fijn dat je al die dingen nu kunt doen: lekker van genieten!!

Esther: poeh, ik had ej gister alleen even welterusten gewenst, maar wat heb je veel op je bordje liggen.... Hoop zo dat het tij binnenkort gaat keren voor jullie! Zou fantastich zijn voor jullie trouwens als eicellen ingevroren kunnen worden! Hoop dat dat gaat lukken!

Tool: welkom hier! Lekker meeschrijven!

Eef: geniet van je dag vandaag!

Sab: mooi op schema! Die poging van jou loopt mooi volgens het boekje :-)

Sandra: en en en ? ben benieuwd!!

Babeth: beetje aan het oefenen, maar verder alles rustig. Hoe is het met de hond?

Kaartje: op vakantie: heerlijk! Lijkt me super mooi!

Ruby: hoop dat de haptonoom goed zal zijn voor je! En fijn dat je nieuw strijkijzer hebt. Hier even de mutsen mededeling van de dag: ik had hier een nieuw strijkijzer gekocht en wat een verschil met onze oude brakkie.... gaat nu echt twee keer zo snel om te strijken :-) Moet nu alleen nog zo'n fatsoenlijke nieuwe strijkplan hoes kopen.

Sylvino: hahahaha, echt heel leuk. Hoop dat je lekker kunt genieten vandaag!

Roestvlek: waar ben jeeeeee???? Long time no see! Hoop dat alles goed gaat met je!

Alle andere meiden: fijne dag! Ik ga vanmiddag naar de dokter om mijn oren na te laten kijken. Heb sinds ik begin februari heb gedoken veel last van mijn oren.... mmmm.... hoop dat alleen uitspuiten voldoende is....

Geplaatst

Babeth misschien is het ook een beetje bij jou bezig. Misschien beval je samen met Sandra, zou helemaal een bak zijn. Sta bij het stadhuis geduldig te wachten.

Geplaatst

even een ego reactie hoor. Best grappig dat jullie allemaal zeggen dat ik zo mooi op schema loop en volgens planning. Welke planning dan? Ik had liever de punctie op vrijdag gehad haha. alleen loop ik nu gelijk met het schema van destijds that's all. Vind het zo raar dat mijn follikels zo traag groeien, is dat niet gek?

Geplaatst

Sab ik dit mrt de laatste iui, was helemaal van de leg. Bij elke hormoon eva deling leek het al trager te gaan maar bij de laatste waren ze niet vooruit te branden.

Us het gelukt met de babysitter anders kom ik wel :-)

Geplaatst

Haha sab, je hebt gelijk... Ik dacht even dat je precies op schema liep met vorige keer. Niet dus...

Maar..... Ze groeien in elk geval:-).

Geplaatst

Hier ben ik!! Sorry meiden maar van die pijnstilling en dormicum word ik zo duf dat ik eerst een oaa uur bij moet komen. Maar: 14 eicellen gevonden :-) Het is bij ons altijd even de vraag hoeveel er daarvan rijp zijn, maar t is een heel goed uitgangspunt. Punctie was te doen, ik ben inmiddels zeer bedreven in ontspannen. Kreeg nog compliment van dr j. himself dat ik het echt heel goed had gedaan zeker me zoveel follikels. En j. heeft hem horen zeggen tegen de verpleegkundige dat ik nu echt gewoon zwange moet worden haha. Wel lief, maar helaas heeft hij daarook geen invloed op.

Sab ik vond de fm bij hem ook erg apart. Net of ie het een beetje o het oog in staat te schatten :-) maar ik vetrouw maar op de ervaring. In ne emc stonden we zo ongeveer zelf mee te tellen en schrijven, maar hier kan ik dat helemaal loslaten. Vertrouw erop dat ze weten wa ze doen en dat blijkt ook wel. J. zag je nog naar buiten lopen, ik was net op het toilet :-)

Morgen bellen en dan vrijdag of zaterdag hopen we de tp. Nog steeds heel suf en moe dus ik ga lekker nog even een dutje doen. Pijn valt mee, wel zetpil genomen tegen misselijkheid.

Het even ego, later meer!

Geplaatst

Nou hier ben ik dan even. De plaatsvervangende gyn wil dat mijn eigen gyn vandaag een knoop doorhakt dus we moeten om kwart voor 2 weer terug zijn. Hij kon de kleine niet goed meten als gevolg van weinig vruchtwater. De waarde die hij nu had was 2018 gram. P heeft aangegeven nu toch echt duidelijkheid te willen, dit is echt killing. Vandaar dus zo weer terug. Zucht......

tot later....

Geplaatst

Henne mooie score! En nu afwachten...spannend of niet? Ik zou het zenuwslopend vinden, vond ik altijd al wel maar na de laatste keer...brrrr!!!

Wanneer hoor je hoeveel rijpe eicellen je hebt? Zou wel fijn zijn als je dat al eerder te horen krijgt. En nu rustig bijkomen en je laten verwennen! Ben je alleen thuis of is J ook thuis?

Sandra brrr wat een toestand zeg! Het gaat er dus vandaag wel omspannen! Hou ons op de hoogte!

Sab wat betreft dat aantal dagen dat je aan het stimuleren bent...ik heb nu zes volledige stimulaties achter de rug en ze waren elke keer verschillend! Ik denk dat je je daar niet al te druk om moet maken hoor (zegt de gek terwijl ze dat zelf wel deed :))

Babeth bij jou ook een beetje rommelig van binnen? Heb je een voorgevoel of niet?

Ivfsh...een hele dikke knuffel voor jou! Er lag zo'n lief kaartje op de mat vanmorgen! De tranen sprongen me in de ogen. Bedankt voor je opsteker!

Ik ga aan het werk, late dienst. Sandra en Babeth toi toi toi! Henne hou je rustig en de rest tot morgen!

Geplaatst

Goed zo Henne, topaantal toch!!

Sandra wat balen dat je nog geen duidelijkheid hebt, nu ben je weer in het zh, ben benieuwd...

Sab ik had ook elke keer traag groeiende follikels: alle puncties op dag 17 of 18 gehad, behalve laatste op dag 16... Komt goed!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden