Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ze hadden het maar moeilijk met de Koreaanse ingredienten...

Ik kijk niet naar de Nederlandse versie (sorry Fren) vind de chefs ook niet leuk, die Fransman is nog wel aardig maar de rest... Ook Australie maar zo-zo, met die kinderen was wel geweldig, maar geef mij maar Greg en John!

Geplaatst

Ivfsh zit ook al klaar, hoop ik? Las het vanochtend pas in de krant. Pfew, net op tijd.

Herinner me nog de vorige serie dat jij tijdens de finale ineens 'go Tim' postte, en verder niks, haha.

Geplaatst

Heb laatst nog een keer de laatste aflevering van die drie gezien op de Belg, ik denk dat dat de beste finalisten waren die ik ooit heb gezien en ik kijk al jaren! Ik zat er toen echt helemaal in, moest echt afkicken... Vergeet alleen steeds wanneer, in welke maand, een 'normaal' seizoen nou eigenlijk start? Die celebs zijn ook altijd minder lang volgens mij?

Geplaatst

Dat lijkt maar zo, haha. Maar het klopt: zodra we centjes en vakantiedagen hebben dan trekken we erop uit. Ach, je moet je geld ergens aan uitgeven, wie weet worden we ooit verstandig en stoppen we het in wat duurzamers. Hoewel... Mooie vakantie herinneringen zijn heel duurzaam :-).

We hebben idd zin om nog een keer lekker met z'n tweetjes erop uit te trekken. Wat cultuur zien, wat relaxen, lekker eten.

Maareuh Caroline: volgens mij jij hier naast sab DE grote vakantieganger!!

Geplaatst

Ja, was drie weken geleden of zo. Wij zaten in een hotel in België en mijn vriend had de finale in april gemist. Hij baalde als een stekker want we moesten halverwege opdraven voor het diner.

Ivfsh, heel veel plezier!

Geplaatst

Ivfsh veel plezier.

Natas wat jammer, teleurstelling :-(!!!

Fren morgen veel plezier met de echo, spannend wie zal er gelijk hebben.

MasterCard was leuk en lekker dat Koreaans, zag er goed uit. Zal ook eens op de BBC kijken.

Ellie met zijn tweetjes :-p

Buik gaat redelijk Henne heel bizar eigenlijk maar mij hoor hè niet klagen.

Voel me eindelijk beter, na mijn friet satesaus, frikandel speciaal en kipcorn met taartje toe ging het in stijgende lijn omhoog. Oooh ja en 3 blikjes dr. Pepper.

Van drinken wordt je dorstig!!!

Geplaatst

Zoveel heb ik ook nog nooit gedronken hoor maar ben even compleet uit mijn dak gegaan. Wij zaten in het bargedeelte en in het andere deel was een feest met André Hazes lookallike dus super gezellig. Lekker mee staan te lallen :-()

Geplaatst

Hee meiden,

Klinkt leuk jouw avond sylvie, ik zou echt onder de tafel hebben gelegen, haha

Onze vlucht vertrekt zo :-). Als ik wifi heb kom ik buurten!

Miki: vooral jij: toitoitoi!

Geplaatst

Nogmaals veel plezier Ivfsh, je bent waarschijnlijk al aan het vliegen.

Wat een somber weer zeg, bah. Vannacht ook niet geslapen, pas vanaf 04.30 en dan ook nog met vlagen.

Met iig niet meer misselijk van mijn stapavond maar wel gammel door het slaapgebrek.

Niet echt aanlokkelijk weer om naar de camping te gaan.

Geplaatst

Mogge!! Eindelijk echt ongesteld, hoera! Nou ja hoera....voel me niet echt fit. Maar je kunt toch beter ongesteld zijn dan er zo irritant tegenaan hangen zonder dat het doorzet. Fysiek dus niet erg in mn hummetje en ben mentaal ook erg met mezelf bezig. Heb me aangemeld bij psychologe, toch die ene waar de familie ook gaat omdat de andere niet vergoed wordt helaas. Moet nu wachten op een aanmeldingsformulier en als ik dat heb ingestuurd belt ze voor een afspraak. Formulier heb ik gisteren niet gekregen, dus zal maandag worden en dan moet ik tijd/puf vinden om het in te vullen, zucht... Beetje balen dat het allemaal zo lang duurt, omdat ik natuurlijk zelf al tijden er tegenaan zit te hikken en nu gewoon actie/hulp wil.

Syl ik zou lekker thuis op de bank kruipen. Camping kan wel een weekendje zonder jou toch? Even bijkomen van je uitspatingen ;-)

Ik 'moet' vanavond uit eten met vrienden, dus doe de rest vd dag denk ik niks. Veel te gammel.

Roestvlek ik zie dat je online bent! Hoe is het met jou!!!!???

Lieve meiden, ik kruip er gewoon nog even in, niet nadenken, gewoon doen.

Geplaatst

Henne uiteindelijk maakt het niet eens zoveel uit dat hij je familie kent. Als er maar een klik is tussen jullie.

Wij gaan dinsdag, heel benieuwd.

We gaan toch naar de camping, het loopt trouwens voor geen meter tussen ons momenteel. We zitten elkaar zo in de weg. We zien elkaar elke dag maar contact is er niet, we worden weer geleefd.

Henne kruip lekker op de bank en vul je formulier in als het binnenkomt, waarschijnlijk zo gedaan maar dat tegenaan hikken is herkenbaar.

Esther hoe gaat het met jou en de zoektocht naar een psych. Ben je weer wat verder. En je zus en moeder?

Geplaatst

Hi meiden, zit in de hortus kn leiden te wachten op een vriendinnetje. Wel balen, het is hier grijs en grauw, dus de tuin in wordt m niet. Zonde.

Verder drukke dag, vanmiddag echo en vanavond eten bij m'n schoonmoeder, geen bal zin in. Ze raakt steeds meer door t dolle heen wbt m'n zwschap, echt op het obsessieve af. Vjn laat het allemaal maar gebeuren, hij denkt dat t wel los zal lopen, maar ik vrees met grote vrezen. Ze heeft al allerlei dingen gekocht, loopt werkelijk iedere babyzaak af en behandelt mij als een wandelende buik... Ik word er echt gek van. Ben bang dat ze helemaal los gaat aks ze weet war het wordt en dat dan de kleding en andere goedbedoelde cadeaus helemaal met karrevrachten bij ons naar binnen gereden worden. Misschien zie ik t te somber in, maar toch...

Nou ja, maak er een mooie dag van, ondanks het druilerige weer!

Geplaatst

Mijn eigen moeder was zo bij de geboorte van mijn dochter Fren, gek werd ik ervan! Ik heb haar ook wel eens naar huis gestuurd (uur rijden) terwijl ze net op bezoek was omdat ze zo obsessief bezig was, bah! En nu kwam ze gister met een boek 'Wat moet je eten in de zwangerschap', voor een euro ergens op de kop getikt, uit 1985! En tijdschrift Gezond enzo, met artikel hoge bloeddruk. Ik heb het teruggegeven en duidelijk gemaakt dat ik al die goedbedoelde adviezen niet wil deze keer! Vond ze niet leuk maar ik zag het ook alweer gebeuren. Vroeger stuurde ze regelmatig krantenknipsels over hoe slecht roken is enzo, zo irritant!

Gelukkig koopt ze nog niks, wel denkt ze dat ze straks voortdurend moet inspringen omdat haar vriendinnen dat zeggen. Was het toch niet van plan... Maar goed, wel op tijd een halt toeroepen, al is het moeilijker omdat het je schoonmoeder is natuurlijk. Anders Vin duidelijk maken dat je er geen zin in hebt, moet hij het maar zeggen.

Geplaatst

Lastig Fren. Zij is natuurlijk ook heel erg blij, maar toch....het is gewoon ook voor dat kind straks te gek. Mijn zus heeft hetzelfde een beetje met haar schoonfamilie. Toen ze zwanger was nog niet zo, maar toen hun zoontje er eenmaal was.... Mijn zwanger heeft één broer en die is homo. Dus mijn neefje is het enige kleinkind/neefje aan die kant (aan onze kant trouwens ook behalve voor J en mij) en ze slaan helemaal door. De broer van mijn zwager kwam met W z/n verjaardag met zes (6!) dozen Lego aanzetten. De afgelopen jaren nam ie elke keer als hij kwam een enorme set van zo'n houten trein mee. Echt, je kan er een kamer mee vullen. En haar schoonouders hebben dat ook. Proberen ook mijn ouders af te troeven. Als mijn zus dan vertelt dat onze ouders een fietsje willen kopen, komen haar schoonouders prompt met een fietsje aan dat ze zo leuk vonden, dat soort dingen. Echt om gek van te worden. Weet dat ze nu besloten hebben er wel iets van te gaan zeggen, want het is voor mn neefje zo ook niet leuk. Die wordt overspoelt terwijl hij aan kleine dingen genoeg heeft.

Anyway, toch maar proberen Vin duidelijk te maken dat dit zo niet kan. Straks loopt ze tijdens je bevalling nog de verloskamer in ofzo. Horror! Het is júllie kind, haar kleinkind. Dat is echt een verschil. En en oma mag haar klenkinderen uiteraard verwennen, maar niet verpesten ;-) Het is ook doodzonde, want alles wat ze nu koopt is voor zo'n korte periode. Open dan een studierekening oid. Kun je alsnog doen van alles wat je op marktplaats verkoopt ;-p

Mijn schoonouders zitten dan in dat opzicht 'gelukkig' verweg. Maar ik weet nog dat zo opbelden dat we in Korea ivf moesten gaan doen, aaarggghhhh. En J vindt dat alleen maar lief en goed bedoeld. Bij hem gaat het ene oor in, andere uit. Maar als ze hier dan zijn, beginnen ze er tegen mij over alsof het een vaststaand feit is!! Dat was ook heel gezellig hihi.

Wij hebben net trouwens besloten toch eindelijk een hulp te gaan zoeken voor eens in de week. We hikken daar al heel lang tegenaan en vonden het erg lang zonde van het geld. Want ja, ik werk tenslotte parttime en in het weekend zijn we er samen in een uurtje doorheen. Maar ik werk parttime met een reden en in dat uurtje komen we nooit aan extra dingen toe. En nu ik al drie weken met m'n rug zit, zie je het gewoon verslonsen. Bovendien ben ik het zat om altijd om leuke prive dingen in te leveren ten behoeve van werk en prive verplichtingen als huishouden e.d. Dat moet nu echt maar eens andersom (zie je, ik heb die psych niet nodig ;-)). Gesprek op werk aangaan vind ik nog erg moeilijk, maar dit is vrij makkelijk in gang te zetten. Hier en daar wat minder uitgeven en daar rust en energie voor kopen om eens die standwandeling te maken, bij vrienden op bezoek te gaan, bij mn zus op de thee etc. DUS: mocht iemand nog een goede hulp weten omgeving Rotterdam/Capelle/Nieuwerkerk.... hou me aanbevolen. Ook voor tips e.d. waar we op moeten letten. :-)

Weer klein lichtpuntje aan het eind van de tunnel, voelt wel fijn.

Geplaatst

Henne wat goed! de eerste stap is gezet, weet zeker dat je er met werken ook uit komt! Het is belangrijk dat je dit op een voor jou prettige manier aanpakt, en als dat stap voor stap is, DOEN DAN! anders geeft het stress en dat put uit en dat is juist niet de bedoeling ;-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden