Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

;-) wat ontzettend leuk fren, gewoon, dat je het nu weet en je verder kunt dromen, echt heel leuk.. ga even kijken op de site, maar denk zelf aan dat appeltaartenboek, zullen manlief en collega's vast blij van worden;-)

Geplaatst

Joepie!!!!! Goed gegokt en heb echt nooit geluk met dit soort dingen. Fren een MEISJE!!!!! Doe mij het appeltaartboek maar!!! Lekker............

Henne je bent op de goede weg heb ik het gevoel. Hopelijk klikt het met de psycholoog en vind je een goede betrouwbaren en vooral betaalbare hulp voor in de huishouding.

Syl weer helemaal boven Jan???

Wij zijn vandaag hele dag op stap geweest. Weten nu welk douchescherm we gaan bestellen strak en bij wie, dus weer iets om af te strepen van het lijstje van aankopen. Verder nog even gekeken voor een andere auto, willen graag een wat grotere, maar met het huis in aantocht gaat het waarschijnlijk niet lukken financiëel gezien. Ach luxe probleem nietwaar.

Hier is het kermis van de week dus er moeten poffertjes gegeten worden!!!!! Dat is bij ons al 7 jaar traditie heerlijk!!!

En voor vanavond hebben wij eens een fles wijn in de koelkast gezet, dus wie weet heb ik morgen wel een kater, ben niks meer gewent hihi.

Geplaatst

Dag meisjes, weer terug van weggeweest (2 weken Belgische Ardennen: heerlijk!!) en al weer de 1e werkweek erop zitten.

Fren, meis wat een geweldig nieuws: een meisje.. en idd, zoals de anderen al zeggen: hou je schoonmoeder NU in toom, want anders gaat het zeker de spuigaten uitlopen. Hier ook zo'n schoonmoeder die ik moest temperen (en nog steeds).

Hoe is het verder met een ieder? Er waren zoveel bladzijden bijgekomen de laatste 3 weken dat ik ze -helaas- niet allemaal heb teruggelezen en ook niet ga lezen.. sorry..

Onze meid gaat eindelijk een beetje een soort van kontkruipen ontwikkelen.. vooral dikke maatjes met een kindje (meisje) van de opvang die 2 weken jonger is, maar al wel kruipt. Die pakt elke keer speelgoed weg (zoals ze nu eenmaal doen op die leeftijd :-)) en dat zint haar natuurlijk niet, dus nu voorzichtig komt ze stukje bij beetje vooruit. Geweldig leuk natuurlijk om te horen, wel jammer dat ik het dan niet zelf meemaak: thuis is het toch anders en heeft ze die zelfde interactie niet.. Verder is het een vreselijk goede eter en kan ik eindelijk sinds een week een stiekje in d'r haar doen.. hoe gelukkig kun je als mama zijn :laugh:.. en lekker zelf brood eten natuurlijk.. hier ons palmboompje:

[ATTACH=CONFIG]2321[/ATTACH]

Geplaatst

Oh San wat een lieve foto met het kerstboompje op haar hoofd. Het ken net zeg maar hihi. Leuk om te horen dat ze zo vooruit gaat, idd jammer dat je daar dan weer niet bij bent. Lekker dat de Belgische ardennen zo bevallen zijn. Dus al weer uitgerust je eerst werkweek gehad. Al weer toe aan vakantie?????

Geplaatst

Fren, wat leuk een meisje. Heb dus ook een kookboek gewonnen. Heb je iets wat ook leuk is voor mjjn pleegzoon van 13? Die zit op de vooropleiding van de hotel/koksschool en vind koken geweldig.

En hoop dat het goed komt met je schoonmoeder. En dat ze je niet ziet als broedkip. 1 grote muur van de badkamer is al kaal. Zit al een beginnend gat in de kamer. Dus nu gaat het echt wat worden.

Nu in het zwembad.

Succes iedereen.

Geplaatst

Leuk Fren meisje! Helaas de "prijsvraag" gemist weer eigen schuld dikke bult...toch Henne ;-)

Over je schoonmoeder...de kop indrukken hoor (mag best vriendelijk natuurlijk) maar wel duidelijk, als het langzaam erinsluipt dan is het straks veel moeilijker om terug te draaien. MamaSan wat is miss palmboompje al groot..staat ze leuk hoor die staart!

Dames ik ga de draad weer oppikken..en weer braaf lezen en reageren, na mijn vakantie een paar drukke werkweken en daarna "even" anderhalve week die harder aan is gekomen dan verwacht. Maar live go's on! Voldende week maandag naar Gent..en dan weer verder denken hoe en wat en dat betekend voor mij weer die stemmetjes died e voors en tegens door mijn toch al zo drukke hoofd gaan smijten.

Net neefje nog even gezien is een leuk ventje maar wat maakt dat kind een herrie..was gelukkig niet de enige die er zo over dacht dus kan het vast niet aan mij liggen!

ga even globaal terug lezen!

Geplaatst

Wat een moppie hoor, vindt het zo'n mooie meid!

Spaatje jij hebt verdrietige dagen achter de rug, dacht al iets te lezen op Hyves. Het leven gaat door maar wel met een bijsmaak. Sterkte!

Geplaatst

Oh ja Fren, die schoonmoeder he.

Ik had het er met Syl ook over toen ze hier was en we kwamen tot de conclusie dat relaties met schoonmoeders altijd een beetje wrijving lijken te geven.

Mijn schoonmoeder was makkelijker in de hand te houden tijdens de zwangerschap en we hebben na de geboorte wel eens wat momentjes gehad zeg maar. Ik kan dan nogal heftig reageren en daar is ze dus van geschrokken, ze voelt zich nu dus snel overbodig en komt niet zo vaak als wij haar hadden verwacht, ze is bang dat ze zich opdringt nu. Dat ze zich nu zo voelt vind ik dan ook weer vervelend en heb me voorgenomen om als ze over 3 weken terug komt van vakantie wat vaker op mijn tong te bijten i.p.v. me ergeren. Maar haar niet over mijn grenzen te laten komen.

Sterkte en probeer er eens met haar op een "rustig" moment over te praten. Dat je haar betrokkenheid heel lief vind, maar dat je je nu verdrukt voelt onder haar 'goedbedoelde' adviezen en kadoos.

Geplaatst

Rubster weer lekker bezig dus. Je hebt een pleegzoon?? heb ik iets gemist???

Spaatje neem je tijd en doe waar je je goed bij voelt. Had ook gelezen op Hyves dat je een heftige dag hebt gehad gister :( Ben benieuwd wat je van Gent vind.

Geplaatst

Fren gefeliciteerd! Leuk om het nu te weten, weer een nieuwe dimensie aan je zwangerschap. Volgens mij had ik jongen gezegd he? Ik weet het niet eens meer hihi.

Hier gisteren een snertdag. We gingen uit eten met vrienden en ik werd helemaal naar. Misselijk, warm, duizelig. Naar toilet gegaan, diaree (Syl je hoeft het niet aan mij te geven hoor!). Ging wel iets beter toen, maar eten zat er niet mer in. Erg jammer. Ondanks dat was het wel gezellig, maar het werd uiteraard te laat dus nu gammel, hoofdpijn, snotverkouden, gierend ongesteld en rommelende darmen. Tel uit je winst.

Spaatje 'welcome back'. Hoop dat Gent een positief gevoel gaat brengen.

Ik moet gaan rennen voor een zakdoekje (altijd nog beter dan voor de wc ;-)) en dan ren ik maar door naar bed denk ik... tot later!

Geplaatst

[TABLE=class: cms_table_cms_table_cms_table_cms_table_grid, align: left]

[TR]

[/TR]

[TR]

[TD]Naam

[/TD]

[TD]Fren

[/TD]

[TD]Elinorac

[/TD]

[TD]Ivfsh

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Eef[/TD]

[TD]meisje[/TD]

[TD]meisje + jongen[/TD]

[TD]jongen[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ivfsh[/TD]

[TD]jongen[/TD]

[TD]meisje + jongen[/TD]

[TD][/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Fren[/TD]

[TD]meisje[/TD]

[TD]2 jongens[/TD]

[TD]jongen[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Syl[/TD]

[TD]meisje[/TD]

[TD]2 jongens[/TD]

[TD]meisje[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Caro[/TD]

[TD]jongen

[/TD]

[TD]meisje + jongen/ 2 jongens[/TD]

[TD]meisje[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Guusje[/TD]

[TD]jongen

[/TD]

[TD]meisje + jongen[/TD]

[TD]Meisje[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Henne[/TD]

[TD]jongen[/TD]

[TD]2 meisjes[/TD]

[TD]meisje[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Rubster[/TD]

[TD]meisje[/TD]

[TD]meisje + jongen[/TD]

[TD]jongen[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Kaartje[/TD]

[TD]meisje[/TD]

[TD]meisje + jongen[/TD]

[TD]meisje[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Dublin

Meiske74

[/TD]

[TD]jongen

jongen

[/TD]

[TD]meisje + jongen

2 jongens

[/TD]

[TD]meisje

meisje

[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Ursela[/TD]

[TD]jongen

[/TD]

[TD]2 jongens

[/TD]

[TD]meisje[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Laika

[/TD]

[TD]meisje[/TD]

[TD]jongen en meisje[/TD]

[TD]jongen

[/TD]

[/TR]

[TR]

[/TR]

[TR]

[/TR]

[TR]

[/TR]

[TR]

[TD]Witje[/TD]

[TD]meisje[/TD]

[TD]jongen en meisje[/TD]

[TD]jongen[/TD]

[/TR]

[TR]

[TD]Sab

[/TD]

[TD]jongen[/TD]

[TD]2 meisjes[/TD]

[TD]jongen

[/TD]

[/TR]

[TR]

[/TR]

[TR]

[/TR]

[TR]

[/TR]

[TR]

[/TR]

[TR]

[/TR]

[/TABLE]

Geplaatst

7 kookboeken Fren, hihi!

Henne dat is niet leuk en nu verkouden en dat weer, onweer regen. Heb de diarree niet aan jou gegeven dat heb ik gisteravond ook gehad dus was van iemand anders.

Ruby nog aan het hakken?

Ja en die schoonmoeders.....toch ook heel fascinerend want enkele van ons hebben in het vooruitzicht dat ze het zelf ook eens worden.

Meiden zuig het in je op en vergeet dit nooit, anders zal de geschiedenis zich herhalen, hahaha haha.....

Geplaatst

Twijfel nog een beetje bij Caro of het toch niet jongen meisje is en ik zie niemand heeft 2 meiden, ook apart.

Babeth hoe waren de 2 dagen alleen met Imke, bevallen?

Laika het wordt nu ook heel spannend voor jullie, nog 4 wk of zo en dan Dublin in december. Nog 2 dit jaar en dan 3 baby's volgend jaar. Zeg ik goed toch?

Geplaatst
Twijfel nog een beetje bij Caro of het toch niet jongen meisje is en ik zie niemand heeft 2 meiden, ook apart.

Babeth hoe waren de 2 dagen alleen met Imke, bevallen?

Laika het wordt nu ook heel spannend voor jullie, nog 4 wk of zo en dan Dublin in december. Nog 2 dit jaar en dan 3 baby's volgend jaar. Zeg ik goed toch?

Ik hoop op meer dan 3 hoor Syl!!

Geplaatst

Haha, 6 boeken, ik heb ze zelf al allemaal ;-)

Dank voor alle felicitaties en de adviezen wbt schoonmams. Gisteravond gingen zij en vin z'n zusje hè-le-maal uit hun dak, op het absurde af, dat het een meisje was. Vin heeft zelfs gevraagd of ze ook zo enthousiast geweest waren als het een jongen was geweest, we twijfelen daar zelf sterk aan... Nou ja. Toen schoonmams zei dat ze n helemaal los kon gaan heb ik, als grapje, maar met een zeer serieuze ondertoon gezegd dat dat MET MATE mocht. Toen ze me aankeek en vroeg of ik da meende heb ik het nog een keer gezegd. Eerste piketpaaltje is geslagen dus ;-)

Henne, wat balen dat je je zo rot voelt. Denk dat het heel verstandig is dat je de eerste stap naar de psychologie hebt gezet. Hoop dat je er íets aan helpt. Overigens, een hulp ook een goed idee! Ik heb die van ons via haar briefje bij de appie. Heb er eigenlijk nooit over nagedacht hoe ik het IVF gebeuren naar haar toe moest verklaren, komt misschien ook omdat ik haar eigenlijk nooit zie. Ze was wel een van de eerste die inderdaad aan me vroeg of ik zwanger was, maar dat was eigenlijk wel een heel leuk moment, toch enigszins schuchter. Ik geniet nog maar even van haar, want vin en ik hebben besloten haar op te zeggen als ik weer aan het werk ga na m'n verlof. We zijn dan allebei een dag vrij in de week, dus we vinden da we dan zelf de taken wel kunnen verdelen. Bovendien scheelt het 150 euro in de maand... Oja, ik betaal haar zwart, maar heb inderdaad ooit een hulp via homeworks gehad. Vond ik ook wel ok.

Ruby, jullie zijn goed bezig in huis!

Ga me maar eens aankleden, even bij m'n hockeyteam m'n gezicht laten zien!

Geplaatst

Goeiemorgen,

Syl, Sab en Henne hebben bij mij 2 meisjes voorspeld hoor! Maar het zijn er niet veel inderdaad, zou dat komen omdat ik al een dochter heb? Geen idee...

Henne, beterschap!

Herfstige dag, hoop vanmiddag het zonnetje, wil er nog wel even uit vandaag. Fijne dag!

Geplaatst

Fren goed dat het eerste piketpaaltje al geslagen is. Waarschijnlijk zul je dit nog wel een paar keer met klem moeten herhalen. Geef gewoon duidelijk en vooral eerlijk aan hoe je je erbij voelt als ze zo doen. De bedoeling is goed immers.

Veel plezier bij de hokeydames!!

Hmm hier schijnt het zonnetje, hopelijk is het vanmiddag dan niet nat. Wil ff naar de kermis poffertjes eten hmmm.

Het wijntje gister was wel lekker, maar die 2 glaasjes zakten toch wel naar mijn tenen hihi.

Ben ook niks gewent (gelukkig).

Met mijn moeder gaat het redelijk, ze is ontzettend veel afgevallen en daarom mag ze ook niet geopereert worden. Ze gaan nu bestralen en dat kan tegewoordig heel krachtig en zeer lokaal, Iets met 3D geloof ik. Van de week moet ze op gesprek en moet ze proef-liggen, of ze het lang genoeg in een bepaalde houding uithoudt en ze hadden het over 5 á 8 bestralingen. Prognose is net zo hoog als bij opereren 50-60% kans op volledig herstel. Dus moet te doen zijn, ze heeft al zo veel overwonnen dus hopelijk dit ook. Ze heeft in ieder geval iets om voor te vechten. Haar leven en vooral haar langverwachte kleinzoon!!

Geplaatst

Fren, gefeliciterd. Fijn dat alles goed was. En bijzonder dat je nu weet dat het een meisjemensje is. Dat maakt het meteen meer concreet, of heb je dat zelf niet?

Sandra, sterkte met je moeder. Hoop dat ze het gevecht wint.

Henne, klinkt als een goed onderdeel in het stappenplan naar een energievollere henne, een hulp in de huishouding. Ik hoop dat je via-via iemand vind, dat lijkt mij het betrouwbaarste. Vooral als je bedenkt dat het er vaak van komt dat je een sleutel afgeeft.

Hier gaat het prima, zonnetje schijnt en heb lekker wat wandelingen kunnen maken vandaag en gisteren. Merel had gisteren opeens 40 graden koorts maar vandaag is dat gezakt naar verhoging.

[ATTACH=CONFIG]2326[/ATTACH]

Geplaatst

Fren, wat leuk dat je het nu weet en wij ook :-) Ik had het goed, dus zal binnenkort eens gluren naar de kookboeken :-)

Henne, ik vind hulp voor in huis ook echt super. Kan het je alleen maar aanbevelen. Zo lekker om thuis te komen in een schoon huis.

Wij zijn onderweg naar Amsterdam voor onze date in het donker bij Ctaste. Ben benieuwd. Mij man weet alleen dat we gaan eten. Waar dan? Nou dat ga je wel 'zien'. Hihi.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden