Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Miki, dat klinkt super! Ga voor je duimen.

Henne en Syl, inderdaad confronterend zo'n werkdag als gisteren. Helemaal van me afzetten lukt dus ook niet. Weet dat ik geen fouten heb gemaakt, maar dit is waar je bang voor bent bij een spoedoperatie. Ik had de eigenaren van te voren wel goed voorgelicht en op de risico's gewezen. Had alleen niet verwacht dat het mis zou gaan. Hond was heel lang mooi stabiel op de narcose en opeens ging het toch mis. Ik mag eigenlijk niet klagen, want in de 7 jaar dat ik nu werk is dit 'pas' mijn 2e overleden dier tijdens een operatie. Ik had er alleen liever 0 gehad... Ondanks veilige narcose en alles heel precies doen blijven er toch helaas dingen die je niet kunt beinvloeden.

Tool, fijn he vakantie? ;-)

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Miki, heel veel succes, wat een goed nieuws! Vroeg me af of je nog aan prednison bent, maar zie wel of je daar nu nog op reageert.

Vandaag eerste dag wordfeub gedownload. Zwaar verloren. Weet dus niet of k t leuk vind................................

Henne, klinkt als zware tijd voor je, nog een keer sterkte!

Tool, klinkt allemaal helemaal super! Geniet er van!

San, Ruben lekker gegroeid, mooi, fijn dat het goed gaat met jullie. Heb het idee dat je dus steeds beter weer in je velletje komt/?

Kaartje, jij gelijk weer helemaal met je hoofd in je werk, toch best verantwoordelijk allemaal, hoe je het ook went of keert, t is niet fijn! Sterkte en heb helemaal gemist hoe het dondere etentje nou was!

geen nieuwtjes, komt weinig uit m'n handen, even mezelf motiveren om toch zo naar pilates te gaan... ; -)

Geplaatst

He bah Kaartje, gelijk weer met bijde benen op de grond. Lijkt me idd balen zulke zware dingen.

Miki duim duim duim. Toppie hoor!!

Syl jij hebt echt een dirty mind zeg. Ik bedoelde met badschuim en haarmasker e.d. (op de plekken waar ze voor bedoeld zijn he, ter verduidelijking hihi)

J om half 7 op de loopband, kijk maar uit straks is het besmettelijk!!

Tool wat erg dat het daar zo naar je zin hebt nu hihi.

Hier was het gezellig met de collega's, over anderhalve week lekker uit eten met de collega's gezellig. Bij de wok!!

Geplaatst

Eef, thanks voor de reminder. Dacht al dat ik nog wat wilde vertellen, maar kwam er net niet op.

Afgelopen zondag op onze trouwdag een date in het donker gedaan. Erg apart. Bij het restaurant werken allemaal mensen met een visuele handicap. Je wordt een compleet donkere zaal in geleid en naar je tafel gebracht in polonaise. Het menu is ook een verrassingsmenu. Erg apart dat je dus helemaal niks ziet. Het leuke is wel dat anderen jou ook niet zien ;-).

Eten was erg lekker. Wel erg komisch om iets wat je niet ziet te vinden, met bestek te pakken en op te eten. Ik voelde meestal eerst gewoon even met mijn handen wat er allemaal op mijn bord lag. Vlees snijden is ook een uitdaging. Tip: vork erin prikken en gewoon afhappen. Niemand die het ziet ;-). Eten was erg lekker, maar moeilijk hoor om te raden wat je nu eigenlijk eet. Na het eten in het licht een soort nabespreking. Dan mag je raden wat je allemaal gegeten hebt. Ik ben duidelijk niet culinair aangelegd...

Restaurant is trouwens wel een aanrader als je eens wat aparts wilt. Ze doen er van alles: diner, high tea, chocoladeproeverij, ijsproeverij, bierproeverij. En alles dus in het donker.

www.ctaste.nl

Geplaatst

Miki goed zo!! Heel veel succes, so far so good!

Kaartje ik had alweer tranen in mijn ogen, wat lijkt me dat moeilijk zeg. Mijn vriend is superdierenliefhebber maar heeft nooit dierenarts willen worden juist hierom... je zou inderdaad meteen de vakantie vergeten bijna.

Tool, geniet van je grilled chicken meid! En van je laatste dagen mooi weer! Mijn ouders gaan een fly drive doen in oktober... op Kreta! ik wil mee!! Nee, toch maar niet, ik zou wel willen maar dan met mijn eigen gezin...

Eerlijk gezegd dacht ik ook meteen wat anders bij 'verwennen onder de douche' haha! Maar geloof niet dat Henne daarvoor in de stemming was...

Ga zo maar eens mijn eigen chicken bakken voor de burrito's, honger!!

Geplaatst

Inderdaad aan de Prednisolon ja! Gister bloedgeprikt op infecties daarom, en die waardes waren goed. Heb ook een labform voor next week van de huisarts hierom. 3x raden welk vakje daar ook al op staat aangevinkt. :)

Nog niet zeker een TP Tool. Morgenochtend bellen, of ukkie en pukkie de nacht goed genoeg zijn doorgekomen...

Nu wel verdiend voetjes van de vloer en ontspannen maar.

Kus!

Geplaatst

Wordfeub is scrabble voor iphone of android, en ik ben er dus hopeloos slecht in.... klinkt supergaaf dat etentje kaartje!

Geplaatst

hoi meiden

ik heb geprobeerd om dmv snellezen weer op de hoogte te zijn maar snel lezen is ook snel alles vergeten?? grrrr

Ceeke welkom terug! fijn dat je toch hebt kunnen genieten van jullie vakantie ondanks de 4de jaardag van Daan* jeetje meid, moest weer even slikken en dan bij thuiskomst je nieuwe neefje ontmoet....

Testr, wat goed dat je al weet dat de ontdooii g iig goed gegaan is en dan mogelijk een tp van 2, super!! heel erg veel succes!!

Caro, sterkte met de begrafenis, ik weet nog dat je hier een bericht geplaatst had dat je je ex schoonmoeder weer gezien had en nu dan de begrafenis, sterkte!

Kaartje jouw verhaal met de overleden patient wat triest!! kan me voorstellen dat je dat niet zomaar langs je neerlegt. Wat bijzonder dat restaurant, ik kon me er geen voorstelling bij maken...erg apart en lijkt me ook erg lachwekkend!

Henne gelukkig weer aan het opkrabbelen, beterschap.

Ruby wat klinkt dat onderzoek pijnlijk en wat kan die endo doen zeg, het lijkt wel of dat onderhand heel je lichaam doorwoekert!

Syl, die J van je is goed bezig zeg!

Sannie, wat geweldig dat kleine staartje op haar hoofd haha, te schattig gewoon!!wie weet dat ze dadelijk als een razende gaat kruipen om haar speelgoed veilig te kunnen stellen.

Ursela wat een heerlijk foto jij achter je mooie kroost! gelukkig is Merel ook weer opgeknapt.

Eef, dat wordt inderdaad spannend zeg voor jullie wat beterft de woon-werkplaats, heerlijk om te lezen dat jij er het positieve van ziet, super!

Hier weinig nieuws, Imke is helaas nog erg verkouden, vannacht ging het weer niet in haar bed, ze heeft vanaf 3.00 uur tegen mijn borst gelegen, vanaf 08.00 uur weinig tot niets geslapen en nu ligt ze eindelijk sinds 17,00 in bed te slapen. Voor de zekerheid even bij de huisarts met haar geweest, ik wilde zeker weten dat haar longen schoon zijn en dat is gelukkig.

gauw van de gelegenheid gebruik gemaakt door beneden even te stofzuigen, eten koken en even te "forummen".

de huisarts viel het op hoe enorm alert ze is en ook dat ze niet blij wordt van liggen in de box of kinderwagen, ze wil omhoog zitten, zodat ze meer ziet, een bijdehandte tante werd ze genoemd haha

Gisteravond nog gaan wandelen, ze werd wakker en het was alleen maar huilen, totdat ik haar droeg en ze over mijn schouder en om zich heen kon kijken...hoe vaak we wel niet te horen kregen.ohhhh de mijne ging juist slapen in de kinderwagen, wat hebben we er veel mee afgelopen, nou deze tante dus niet.

Ik las dat er vanalles te volgen is via fb, zit er aan te denken om me daar aan te melden maar ik houd het allemaal neit meer bij, zelfs hyves schiet er ook bij in....

Esther jij was jarig begreep ik, nog gefeliciteerd lieverd!!!

Mijn man in inmiddels thuis, gauw het eten afmaken

liefs

Babeth

Geplaatst

Ondanks je drukke schema, weer oplettend als altijd Babeth! Hoop dat Imke zich snel weer wat beter zal voelen,

Het appeltaarten boek is binnen! Fren dankjewel! Volgens mij nog nooit zo'n leuke prijs gewonnen met...gokken? Leuk hoor! Ziet er super uit!

Geplaatst

Heb ook wordfeud, alleen nog niet gespeeld. Wie me evt uit wil nodigen....ik ben daar als Kalate op m'n Henne email :-) kan alleen niet inloggen om de een of andere reden dus weet niet of uitnodigingen aankomen

Net reactie van de Pf en ben nu helemaal in de war, zou nu wel prednisolon moeten/mogen nemen en ook intralipid, morgen maar even rustig lezen.

Geplaatst

Babeth dat wordt nog wat als ze nu al zo alert is.

Henne toch snel eens gaan plannen om te bezoeken.

Net bij de psych geweest, arme man hij kon ons niet bijhouden met alles, hihi. Maar bij hem komen mensen die een laatste poging doen om te lijmen dus wij vallen heel erg mee.

Nu uitgeteld op de bank, heb nog even gedacht om ook te sporten maar toen werd ik al moe!

Geplaatst

Oh Syl ik zie het gewoon voor me :-() Heb zelf volgende week een dubbele sessie voor intake dus 1,5 uur. Heb het hele rijtje almopgeschreven... Een A4 vol.....oeps.

Zit hier te balen. J betrekt morgen om zes uur sochtends ofzo en is nu dus nog niet thuis. Voel me beetje in de steek gelaten, hoe lullig ik dat van mezelf ook vind. Als hij ziek is loop ik de hele dag van alles voor hem te doen, als ik zelf ziek ben kan ik alsnog voor mezelf zorgen. Hou enorm veel van m, maar dit vind ik niet leuk.

Wel leuk:masterchef waar ze moesten koken met allergieën, dus suikervrij, glutenvrij, zoutloos etc. Was lachen, soms wel heel inventief, geeft mij ook weer ideeën. Voor als ik weer normaal kan eten ;-)

Syl ik duik morgen in m'n agenda en dan prikken we een donderdag, of even wachten tot Sab er weer is? Spaatje wilde jij mee?

Geplaatst

Ik nodig je uit Henne! Ik in Wordfeud op mijn voornaam.Benieuwd wat Pfeiffer schrijft, verwarrend ja. Mag ik je vragen de communicatie door te sturen? Wij kwamen eigenlijk ook voor interalipid naar DD.

Heb ook wordfeud, alleen nog niet gespeeld. Wie me evt uit wil nodigen....ik ben daar als Kalate op m'n Henne email :-) kan alleen niet inloggen om de een of andere reden dus weet niet of uitnodigingen aankomenNet reactie van de Pf en ben nu helemaal in de war, zou nu wel prednisolon moeten/mogen nemen en ook intralipid, morgen maar even rustig lezen.
Geplaatst

Ja dat zal dan de zorgzame vrouw zijn hè.

Zal morgen eea doorsturen! En denk dat ik maar eens in Voorburg moet gaan praten. Als zij echt anti zijn, kan ik altijd nog buiten ze om. Of naar Gent. Maar daar moet ik nog even niet aan denken.

Geplaatst

Henne tuurlijk is dat niet leuk hoop wel dat je snel weer wat beter bent. J zou zeggen: zielig!!!

Best wel grappig bij de psych, hij maar schrijven, J en ik kibbelen, snapt niet waarom ze geen audiotape maken.

Goed dat hè alles hebt opgeschreven en ik hoop dat het klikt.

Even wachten op Sab en spaatje maar die donderdag trekt wel.

Geplaatst

J heeft vrijdag heel lief taartjes en friet gehaald, hond uitgelaten. Dr Pepper gebracht en ik had een kater. Hij had ook kunnen zeggen eigen schuld dikke bult.

Wij mogen best in onze handjes klappen met elkaar!!!

Geplaatst

Na puncties en operaties is j ook wel lief en zorgzaam. Maar dan kan ik zelf aangeven wat ik wil en dan doet ie dat wel. Nu weet ik niet wat ik wil eten bijvoorbeeld en dan is hij ook helemaal "lost". Gelukkig heb ik nog twee dozen kippensoep in de diepvries ;-) vooruitziende blik.

Miki waar zie ik het als je me uinodigd? Ik snap er echt geen bal van, digibeet die ik ben :-)

Geplaatst

Syl ik hoop toch dat ik morgen of overmorgen weer gewoon boodschappen kan doen. Anders geef ik een gil :-)

Spaatje we willen op kraamvisite bij Babeth met meiden uit de buurt van r'dam. Ik rijd niet, dus geen risico op fietspaden en rare tomtoms

Geplaatst

Hahaha durf het best nog een keer aan met je, het omrijden was gezellig toch?

Donderdag is voor mij een vaste werkdag maar kan een dag met mezelf ;-) ruilen, laat maar weten wanneer jullie willen gaan!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden