Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Nou, net gyn gesproken. Uitstel van bongi heeft met operatie en stress te maken. Kan ik me helemaal in vinden. Maar de bongi is er nu eindelijk.

Ze stelde ook voor om aan de pil te gaan om zoveel mogelijk te voorkomen dat er in de linker eierstok weer een cyste gaat komen. De kans daarop is te groot. Dus Guus gaat na jaaaaaaaren aan de pil!!!! Wat voelt dit raar zeg. Morgen een telefonische date met de ferti arts maken voor de cryo TP. Het zou nu al mogen, maar ze gaf het advies nog even te wachten omdat deze bongi zo laat is. Ook hier kan ik me helemaal in vinden, het voelt nog niet goed om voor de cryo te gan. Dus wie weet volgende maand :-)

Ik krijg weer een positief gevoel, zo fijn!!! Mede dankzij Miki ;-)

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Testr, als dit m toch niet is, dan weet ik het ook niet meer. duidelijk kruisje hoor!!! rustig aan met stuiteren hihihi

ivfsh, welkom terug,lekkere tijd in spanje gehad! net als Sab!!! jij ook welkom terug!!!

Syl, aan het oriënteren naar een nieuwe hond. Hoop dat je Kayla toch nog een tijdje bij je zult hebben!!

Guusje, jippie, bongi is aan het komen!!! je had idd eerder tel. consult moeten aanvragen,hihihi.

Nu jij nog ruby!!! druk met de verbouwing, gaat volgens mij wel goed, of niet? Het klinkt in elk geval alsof het allemaal goed gaat!

Fren, denk aan je zelf en aan je beeb! heel goed van V. dat hij je dat heeft laten beloven!

Henne, morgen naar de psych! Succes en ik ben benieuwd hoe het gaat en of ze handreikingen voor je heeft!

Spaatje, al met al dus een goed gesprek in Gent, mooi!!! dat biedt dus wel perspectieven. Moest je nu nog eerst een onderzoek doen?

Laika, laatste loodjes wegen het zwaarst! doe rustig aan en fijn dat je de verloskamers hebt kunnen bezichtigen. benieuwd hoe het met de bevalling gaat en voor welke ;p;ijnstilling je kiest als het nodig is.

Caro, de twins doen het prima, alleen moeders hoge bloeddruk. Jammer dat je aan de meds moet, maar als het hiermee goed blijft gaan tijdens de zwangerschap?

Dublin, met jou gaat het ook goed, lees ik zo. mooi om te lezen!!!

uhm, heb net alles gelezen en ben het weer kwijt.

Sab, jammer dat je er niet bij kunt zijn de 29e.

sorry meiden, weet het effe echt niet meer.

Ga me eens douchen. vanavond etentje met 2 vriendinnen. De vakantiekilo's (2,5 in totaal en een paar cm's weer) gaan er maar heeeeeeeel traag vanaf. die snoepbuien voor de naderende bongi helpen niet echt, zucht.

Hoop dat ik 2 of 4 oktober ongesteld word (resp. 26 of 28-daagse cyclus)

tot morgen! of later!

liefs,

Tool

Geplaatst

Guusje, fijn dat het gesprek met de gyn je zo'n goed gevoel heeft!!! (ook mede dankzij Testr!!!).

Testr, je hebt wat teweeg gebracht hier!!! toppertje!!! hopelijk is het heel besmettelijk en wordt iedereen ermee aangeraakt.

Geplaatst

Guusje, wat goed. Wij hebben vorige maand ook uitgesteld omdat ik niet lekker was. Zorg voor optimale omstandigheden, daar geloof ik heel erg in.

Tool, jij lekker de hort op vanaf. Lekker rennen, dan vliegen de kilootjes er vast zo weer af...

Eef, lieverd ben je. We gaan maar eens rustig afwachten waar dit heen gaat. Pfff..

Enneh, ik breng graag positieve vibes!!! Ik hoop er nog veel meer te brengen als het geluk bij me mag blijven!!!

Geplaatst

Sandra even een berichtje voor jou: las net in een Margriet van deze zomer dat Deens onderzoek heeft uitgewezen dat aspartaam slecht is voor hoge bloeddruk en vroeggeboortes kan veroorzaken. Laat ik nou best vaak light frisdrank drinken. Nu dus nooit meer!

Geplaatst

hee caroline,

ben ik inderdaad ook voor gewaarschuwd: light dranken met mate drinken tijdens zwangerschap: lager geboortegewicht en vroeger bevallen. Dat van de bloeddruk wist ik nog niet. Ik drink nu veel spa of water met soms wat (vers) vruchtensap erin om het wat smaak te geven. In china waren ze mega streng op light dranken / producten tijdens zwangerschap.

Miki: lekker doorstuiteren, iedereen gunt het je hier!

Ik ben druk aan de klus geweest: commode afgeschuurd en in de grondverf gezet. wordt echt leuk, is nog door mijn overgrootvader gemaakt.

Genieten jullie van het heerlijke weer in NL: hier al de hele dag druilerig...

Geplaatst

%#*

Wel heel erg gaar. Vandaag zwangere vriendin naar ziekenhuis gereden. Moest voor echo naar Rotterdam maar ze is zo vreselijk misselijk, zelfs met zetpillen, dat ze echt niet in staat was te rijden en vriendlief heef geen rijbewijs. Tja, dan laat je een van je beste vriendinnen ook niet in de steek ook al is het moeilijk en confronterend. En vermoeiend: rotterdam-leidschendam-rotterdam-Leidschendam-Rotterdam.... Van twaalf tot half zes in de auto, in files en in het ziekenhuis. Op terugweg in auto wel zitten janken. Maar het resultaat van Mik geeft me nu zo ontzettend veel hoop.....

Ik ga die foto nog even opzoeken. En dan iets te eten in elkaar draaien.

Geplaatst

Miki gefeliciteerd! Wat bijzonder zeg! Ennuh...heb weinig ervaring met positieve testen maar wat ik hier op de site al voorbij heb zien komen maakt wel dat ik me heeeeeeeeeel erg afvraag hoe je erbij komt dat dit nog van de pregnyl is! Oh wat zul jij stuiteren, zenuwachtig en bang zijn, heeeeel veel hoop hebben en dromen.

Geplaatst

Och Henbe, wat een dag. Wat mega lief van je, serieus geweldige vriendin. Hoop dat ze dat realiseert.

Confronterend voor jou allemaal, maar wel voer voor je gesprek morgeb, spannend.

Die test met +je is heel licht ingedroogd, maar blij dat ik meteen een foto heb gemaakt. Die KV toch wel het duidelijkst!

Ben benieuwd naar de jouwe. Dat jij dit ook positief ziet lucht mij mega op. Kwam ook oude berichten van jou tegen met pregnyl restje of een beginnetje. Wat een achtbaan ook toen.

Zo fijn dat ik positieve vibe en hoop breng. Oh, ik hoop echt dat ik

Geplaatst

Och Henbe, wat een dag. Wat mega lief van je, serieus geweldige vriendin. Hoop dat ze dat realiseert.

Confronterend voor jou allemaal, maar wel voer voor je gesprek morgeb, spannend.

Die test met +je is heel licht ingedroogd, maar blij dat ik meteen een foto heb gemaakt. Die KV toch wel het duidelijkst!

Ben benieuwd naar de jouwe. Dat jij dit ook positief ziet lucht mij mega op. Kwam ook oude berichten van jou tegen met pregnyl restje of een beginnetje. Wat een achtbaan ook toen.

Zo fijn dat ik positieve vibe en hoop breng. Oh, ik hoop echt dat ik die mag vast houdrn!

Geplaatst

Zoals beloofd: de punctie was 31 augustus, dus de pregnyl 29/08. Je ziet de pregnyl eerst minder worden, maar een totaal negatieve test heb ik nooit gehad. De onderste is net geen twaalf dagen (12x24 uur) na de pregnyl.

[ATTACH=CONFIG]2362[/ATTACH]

Vervolgens werd ie duidelijk dikker. Ik vind die van jou al haast zo dik als die van 13/9 van mij en dat was dus 14/15 dagen na de pregnyl. Denk dat de twee kruidvattesten zonder datum de 14e en de 16e zeptember zijn. Of de 12e en de 14e.

[ATTACH=CONFIG]2363[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]2364[/ATTACH]

Wat ik maar wil zeggen: ik denk echt dat het goed zit. En dat zeg ik absoluut niet snel.

Geplaatst

Esther, wat lief. Dankje! Fabrikant zegt 14 dagen na pregnyl pas thuis testen, nu nog 13 en hoogste dosis gehad.

Verder nog maar 7 dagen na tp van 5/6 dagen oude emmies = 12/13 dagen na ei en dus echt vroeg... Maar zwanger voel ik mij wel!

Ahhh.. Nu zit ik te wordfeudwn met man. Gewoon vanaf kantoor. Kom eens naar huis gek!

Geplaatst

Miki hoe is het gegaan met je gesprek verder vandaag, moeilijk om dan je kop erbij te houden.

En hoe is het met jou J, gelooft hij er al een beetje in of ook afwachtend en even aankijken. Je wordt toch voorzichtig als je al een historie hebt.

Henne wat super lief van je, topwijf!

Geplaatst

Ah Henne, je maakt me aan het huilen!!! Wat zou het geweldig zijn als jullue de brengers van dit goede nieuws aan mij mogen zijn!

Ik zie die + testen ook smal bij jou opdrogen. Waren ze eerst wel dikker?

Geplaatst

Miki ik snap wel dat je probeert te rationaliseren en je niet helemaal mee wilt laten slepen in dat positieve gevoel...doodeng. Maar 13 dagen na pregnyl zo'n test heb ik nog nooit gezien. En tuurlijk is het vroeg maar jij weet net zo goed als wij dat vroegtesten kan (ook al weet ik dat het risico's met zich meebrengt)

Geplaatst

Miki ik kreeg van deze vriendin laatst al een enorme bos bloemen omdat ik haar zo geholpen had (ze zaten al bijna aan de icsi toen ze zwanger bleek) en sowieso is zij ook een geweldige vriendin. Dus dat zit wel goed. En ja, het is dan wel zwaar, maar een goede vriendschap kan dat hebben.

Ja elke keer die vage streepjes.....ik zei gisteren nog tegen J ik trek het echt niet nog een keer om wél positief te testen, hoe licht ook, en dan tóch ongesteld te worden. Dat is gewoon echt te vaak gebeurd en daarom durf(de) ik ook niet goed meer. Zet (de) tussen haakjes, want als het bij jou nu goed gaat.....serieus dat geeft mij zo'n boost om het toch nog een keer te proberen met prednisolon. Moet ik daar wel eerst achteraan, maar daar vinden we dan ook wel weer ergens een potje energie en puf voor.

Geplaatst

Ja eens Esther, zelfbescherming he..

Lig nu met een zware buik op de bank, morgen hopelijk een dikkere test. Heb ook cb digitaal met weekibdicator maar wacht daar ff mee tot de bliedtest, als het zover mag komen.. Iemand een idee hoeveel hcg die dingen nodig hebben?

Geplaatst

Fijn Henne als je een vriendschap hebt met iemand waarvan die vriendschap sterk genoeg is om dit te trekken. Kan me je emoties wel goed voorstellen.

En ook fijn dat je zo'n boost krijgt van de positieve berichten van miki...evenals meerderen onder ons.

Geplaatst

Die plustesten zijn bij mij altijd zo ongelijk, daarom doe ik ze eigenlijk liever niet :-) Pak ze alleen omdat ze heel snel zijn en de matcare -die ik meestal gebruik- echt wel vijf minuten nodig hebben. Hoezo geen geduld :-()

Geplaatst

Henne, wat een heftige dag... Maar dat is inderdaad echte vriendschap, dan beleef je de toppen en de dalen samen. Maar ik weet ook dat je zulke vrienden met een lampje moet zoeken, dus. Is sowieso bijzonder.

Mik, lees ik nou goed da j man nog van niks weet?,!

Geplaatst

Haha ja.. Ernstig he!

Nou en prednisolon (net iets anders dan predison) is zo voorgeschreven en af te halen bij apotheek hoor. Wel ff je huisarts mee en lulen in apotheek (ja risico ivm kinderwens). Ik hoop je nog verder te inspireren!

Syl, J begint iets hoopvoller te zijn. Hij wil ook geen vage dingen meer zien. Tot ie echt dik is, juichen we niet maar glimlachen en knipogen ons suf.

Geplaatst

Mik, de cb sloeg bij mij uit op dag 13 na Tp ( zwanger 2-3). Maar, moet ik er eerlijkheidshalve bij zeggen, bij mijn 1e poging (die met hcg 16) heb ik een uur na bloedtest de cb gedaan en Horn gaf ie zwanger1-2 aan. Conclusie die wij trokken deze x was dat er dus in ieder geval meer hcg was dan die eerste keer. Ik heb dit x geen bloedtest gehad, dus weet niet wat de grens is

Geplaatst

Haha goeie Caro! Maar hij was er bij hoor vanochtend en zijn whatsapp zit vol met foto's. Heb zelfs al een appje voor zwangeren, had ik nog. Gewoon doen tot tegendeel bewezen wordt! Of niet en lekker doorhaan. :)

Fren, dat weet ik nog. Ze zijn gevoelig genoeg dus! Misschien doe ik die ook wel morgen dan. Man heeft echt duidelijk bewijs nodig...

Geplaatst

Mik, helemaal geweldig! Had er al een goed gevoel over. Nu hopelijk nog een positieve bloedtest. Wanneer ging je die ook al weer laten doen? Vrijdag? En vooral hier hieper berichtjes schrijven a.u.b. Vind het veel te leuk om mee te leven.

Henne, heftig met je vriendin. Wel super dat je er voor haar bent. Ben benieuwd hoe het je morgen gaat bevallen.

Fren, lekker rustig aan doen. Fijn dat je buik vandaag weer beter voelt.

Tool, bijna starten. Spannend weer.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden