Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sen fijn dat je een mooie echo hebt gehad, weer even zekerheid en daar van genieten hoor!!

Fren mooi en lief kamertje hoor!!

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Geweldig nieuws, Sen! Ik hoop heel erg dat het je wat rust brengt.

Fijn om hier herkenning te vinden. Mij helpt het vaak als ik benoemen wat ik voel en kan herleiden waardoor ik dat voel. Dan krijg ik er op een of andere manier grip op. Eigenlijk be ik dan ook niet eens op zoek naar raad, Tool, maar een luisterend oor helpt vaak.

Guusje, wij hadden al besproken dat we niet zo lang meer door wilden gaan. In mijn hart wist ik eigenlijk wel dat het tijd wwas voor me maar ik kon de beslissing nog niet nemen. Tijdens de laatste behandeling hebben we de definitieve beslissing genomen. Toen wist ik zeker: dit kan en wil ik niet meer. Maar al sinds de miskraam twee jaar geleden, ging ik er meer en meer van uit dat we met z'n tweetjes blijven. Toch voelt het weer anders nu dat echt definitief is.

Het is niet per se erg, dat het zo voelt en dat het moeilijk is. Het is gewoon zo en zoals gezegd, mij helpt het om ermee om te gaan door het onder woorden te brengen.

Rubster, ik vind jullie zo moedig met de verbouwing! Mijn vriend en ik hebben zoiets eigenlijk al gedaan, maar dan in het klein. Vorig jaar hebben we onze zolderverdieping verbouwd tot 1 grote hobbyruimte voor ons samen. Jarenlang deden we dat niet want als er wel kinderen zouden komen... Vorig jaar besloten we dat we daar gewn rekening meer mee wilden houden.

Geplaatst

Fren, tof!!! Bijna meid.

Voor jou ook ivfsh, toi toi toi.

Sen, kun je het al bevatten?

Voor de rest te druk hier en ik te moe, om op iedereen te reageren. Maar knuffel voor wie het nodig heeft.

Xxx

Geplaatst

Sen geweldig, erg blij voor je!

Fren heel erg leuk. Lief en stoer, hou ik wel van.

Hier redelijk, verkoudheid lijkt eindelijk minder en werk ging wel. Uiteraard wel moe, lekker op de bank. Fijne avond!

Geplaatst

Daar ben ik weer, wat een rit! Het is echt noodweer, het regende soms zo hard dat je amper nog wat kon zien en harde rukwinden. Maar ben zo blij dat de echo goed was. Morgen bel ik het plaatselijke ziekenhuis voor een intake. Ze hebben me daar zaterdag met de spoedecho gelijk gevraagd of ik bij hen begeleid wil worden. Nu leef ik alweer toe baarde volgende echo. Hoop dat het snel kan.

Fren, wat een leuke babykamer joh!

Henne, gelukkig niet ziek geworden maar even een dipje gisteravond?

Guusje, lastig hè als mensen niet weten hoe ze ermee om moeten gaan. Of als ze ongevraagd met allerlei oplossingen aankomen. Terwijl alleen maar zeggen 'wat naar voor jullie' of 'ik leef met julliemee' al genoeg kan zijn.

Gelukkig zijn er geen gekke dingen gevonden in het weefsel. Moet er niet ook nog eens bijkomen.

Syl, m'n vriend wordt af en toe gek van dat getob van mij. Maarja ik doe het niet met opzet, ach en mannen staan er ook gewoon heel anders in. M'n vriendin zei nog: laat los dat hij er hetzelfde in moet staan als jou. Dat kan gewoon niet.

Meiden ik ga nu echt even uitrusten. Morgenochtend weer sinds 2 weken vroeg opstaan arghh, heb hele dag cursus. fijne avond nog lieverds

Geplaatst

Daar ben ik weer, wat een rit! Het is echt noodweer, het regende soms zo hard dat je amper nog wat kon zien en harde rukwinden. Maar ben zo blij dat de echo goed was. Morgen bel ik het plaatselijke ziekenhuis voor een intake. Ze hebben me daar zaterdag met de spoedecho gelijk gevraagd of ik bij hen begeleid wil worden. Nu leef ik alweer toe baarde volgende echo. Hoop dat het snel kan.

Fren, wat een leuke babykamer joh!

Henne, gelukkig niet ziek geworden maar even een dipje gisteravond?

Guusje, lastig hè als mensen niet weten hoe ze ermee om moeten gaan. Of als ze ongevraagd met allerlei oplossingen aankomen. Terwijl alleen maar zeggen 'wat naar voor jullie' of 'ik leef met julliemee' al genoeg kan zijn.

Gelukkig zijn er geen gekke dingen gevonden in het weefsel. Moet er niet ook nog eens bijkomen.

Syl, m'n vriend wordt af en toe gek van dat getob van mij. Maarja ik doe het niet met opzet, ach en mannen staan er ook gewoon heel anders in. M'n vriendin zei nog: laat los dat hij er hetzelfde in moet staan als jou. Dat kan gewoon niet.

Meiden ik ga nu echt even uitrusten. Morgenochtend weer sinds 2 weken vroeg opstaan arghh, heb hele dag cursus. fijne avond nog lieverds

Geplaatst

Leuk Fren, ik heb ook een rood aankleedkussenhoes er op liggen! Ben op zoek naar contrasterende kleuren omdat het kamertje bij mij heel groen is... Nu zijn veel van die dingen, zoals hydrofielluiers en hoeslakentjes, in leuke kleuren te koop, 8 jaar geleden was bijna alles nog wit...

Geplaatst

hoi dames

eindelijk kans om even weer te reageren.....

Sen wat heerlijk dat de echo weer goed was, ik snap je onzekerheid maar ook dat het voor je man erg moeilijk is, tenminste mijn man vond het ook killing, hij zei steeds jij voelt nog iets maar ik moet maar afgaan op wat jij zegt, en als ik niets zei was het ook weer niet goed ;-) mannen staan wat dat betreft ook weer een beetje aan de zijlijn, lastig maar ik hoop echt dat met iedere controle je vertrouwen en gerustheid groeit.

Henne jij bent gelukkig weer wat aan het opknappen, tenminste, niet verergerd !!! balen zeg maar hopen dat je het ergste nu gehad hebt!!

Freya fijn dat je hier steun vind!!! dames in allerlei fases maar gelukkig grote steun voor elkaar!!! fijn dat je meeschrijft.

Sandra ik wens je alvast veel succes met de aankomende werkzaamheden voor jullie nieuwe huis, zal vast een slopende tijd worden maar gelukkig moet je wel af en toe je rust momenten nemen omdat Ruben dat van je zal eisen. Veel klusplezier alvast!

Caro jij succes met het strijken, ook niet mijn hobby maar de babykleertjes deed ik met groot plezier moet ik zeggen, fijn dat de controle weer goed was.

Ben ook benieuwd naar jouw foto´s!!!

Ivfsh nu denk ik eraan over goede tips, let op met mensen die een koortslip hebben, laat hun echt niet met het gezicht bij de baby komen, schijnt erg gevaarlijk te kunnen zijn.

Fren wat een lief kamertje is het geworden!!!! leuke kleurtjes maar meteen ook lekker rustig, erg schattig!!! nog eventjes zeg, jeetje....het lijkt erop dat wij dezelfde kinderwagen hebben, qua kleur in ieder geval wel

Syl hoe gaat het met Kayla?

Ursela, bedankt voor je lieve woorden. We hebben inderdaad bepaalde dagen/momenten dat we heel bewust iets doen, zoals met kerst, de geboorte/sterfdag. Het voelt ook goed dat we nu een urn gaan laten maken in dezelfde stijl als waar Imke een spaarpot van heeft. Dat voelt goed. Bij de foto branden ook altijd 2 grote waxinelichten en bij het glasreliek hangen ivm de kerstaankleding 2 mooie hartjes aan een lint (zijn eigenlijk voor in de boom).

Moest gisteren ook wel even slikken vanwege mijn man, ik vond het erg ontroerend, hij heeft een account aangemaakt op fb en daar kun je ook eventuele kinderen vermelden, hij wilde Imke wel vermelden maar vond dat weer moeilijk tov Lars en Nick, ik snap hem wel, maar wel vermelden kan ook tot pijnlijke situaties leiden en ergens wil hij zijn geluk met Imke ook niet verbergen. Ik dacht dat ik altijd degene was met dergelijke dilemma´s....

Geplaatst

Jeetje Babeth ik ben geraakt door je woorden. Het leven gaat verder en jullie genieten dubbel en dwars van Imke, maar als ik dit soort dilemma's lees besef ik weer heel goed dat het voor jullie als ouders van 2 prachtjongens altijd moeilijk zal zijn. Wel heel fijn dat jullie bepaalde dagen heel bewust met de jongens bezig zijn, zo blijven ze echt een deel van het gezin. (zijn ze natuurlijk ook wel, maar als er niet meer over gesproken wordt.... je begrijpt me hopelijk wel?). Mooi gebaar van de Urn in dezelfde stijl als Imke haar spaarpot!!!

Hier weer een vroege dienst. Zo dus door de harde wind op de fiets naar het werk hihi, ff de wind door de haren!! Hopelijk is het tussen de middag droog als ik Ruben ga halen, we hebben een regenhoes over de maxi- cosi maar die hopen we alleen voor de wind nodig te hebben.

Fijne dag allemaal!!!!!!!!

Geplaatst

kalimera dames!!!

Freya, een luisterend oor kan idd vaak al heel veel betekenen! en zoals al gezegd, je hoeft niet altijd te reageren. wip gewoon binnen wanneer je tijd/zin hebt en als je niet wilt reageren, pas de problemes, hihihi.

wij willen ook niet nog steeds alles laten afhangen van de behandelingen (daarom zijn we vorig jaar ook gewoon stoer op vakantie gegaan, ondanks dat we een behandeling vlak erna kregen en we het geld goed voor de behandeling konden gebruiken). En we hebben het toch gered (ook dankzij mijn lieve ouders). Dat het nu anders aanvoelt, kan ik me wel iets bij voorstellen, je bent nu niet meer bezig met een behandeling, je weet dat er geen meer gaan komen, al die spanning en onzekerheden zijn er niet meer. net alsof je nu in het diepe gegooid bent en min of meer met je armen aan het flapperen bent om toch drijvende te blijven en niet onder te gaan. Begrijp je me nog??? ik begrijp mezelf af en toe niet, wat ik wil zeggen, ik begrijp je gevoelens, ook al zijn wij zelf nog niet gestopt.

Henne, een nieuwjaarsdipje hopelijk. Beterschap meissie, hoop dat je je nu iets beter voelt!!!

S€n, succes met de cursus. hoop dat je snel terecht kunt voor een volgende echo. Ik denk dat het bij elke man zo is, zij kunnen niet ervaren en voelen wat wij meemaken en voelen. Ze moeten idd uitgaan van wat wij hun zeggen. en stel je kunt de beeb al voelen, zul je net zien dat de beeb stil ligt als je man/vriend wilt ervaren/voelen hoe ook zijn beeb aan het stoeien is in mama's buikje.

ivfsh, wat leuk dat je vriendinnen op bezoek komen begin februari! Ik heb zo'n gevoel dat het bij jou niet meer lang gaat duren.

En mijn afvallen, het begin is altijd snel, meestal vocht wat ik verlies en het feit dat de drank, snoep en koekjes en veel (vr)eten niet meer de orde van de dag zijn. Zit nu weer braaf aan mijn schema en af en toe nog wel eens een uitschietertje. Wat bij mij ook helpt (en dat is toch een partij moeilijk) is dat ik geen blikjes energy drink meer nuttig...aaahhh...mijn lichaam schreeuwt er wel om. Gisteren in de winkel stond ik voor het rek, maar heb ze gewoon stoer laten staan...vriend was ook al aan het kijken, nou nou, goed van je. hahahahaha

ik was idd misselijk van het nog niet eten. Na de shake ging het goed, maar bah, dat wil ik niet nog een keertje meemaken. moest meteen terugdenken aan die avond/nacht dat ik de buikgriep/diarree had, zo leeg als ik me toen voelde, nee...dat hoeft voor mij niet meer...

Babeth, ik ben geroerd door wat je schreef over je man en fb en wel of niet de jongens vermelden. Vind het heel bijzonder en speciaal dat de jongens zo betrokken worden bij alles. heel mooi om te lezen.

Caro, jij had een echo gehad, alles goed neem ik aan? Heb ik helemaal overheen gelezen volgens mij.

Hoe bevalt het je dochter in haar nieuwe kamer? Slaapt ze nu al rustig door? Kinderkamer vordert ook gestaag?

Vind het jammer, maar de 28e moet ik toch helaas afzeggen. maar 17 maart ben ik erbij! desnoods ga ik op vrijdag bij mijn zus slapen in Son en dan vanuit haar op zaterdag vertrekken ;-).

lieve meiden, fijne dag vandaag, waai niet van de fiets af en kijk uit voor afbrekende takken!

xx

Tool

Geplaatst

Oh meiden, ik moet even een ego berichtje schrijven.

Gisteravond was verschrikkelijk. Ik kreeg aan het einde van de middag wat last van mijn rug, 2 paracetamol in genomen en dacht dat het zakte. Maar in de loop van de avond nam het weer toe, en kreeg ook wat kramp in mijn buik. Om de paar minuten kwam de pijn terug en het werd steeds erger. Ik had nog wat diclofenac liggen, dus ook maar ingenomen, maar de pijn werd niet minder. Om 22.30 toch maar naar bed gegaan om te proberen te slapen, en nog eens 2 paracetamol ingenomen. De krampen kwamen om de minuut, en het was niet meer vol te houden. Ik heb mijn man geroepen, en zei zelfs dat hij 112 moest bellen, zo erg was het. Ineens voelde ik iets lopen, en ging als de donder naar de wc. Voor dat ik het wist verloor ik een enorm stuk weefsel. Het was behoorlijk groot. Gelukkig zakte de pijn gelijk. Ik heb het weefsel toch opgepakt, en zag duidelijk een soort zakje, met weefsel er aan. Ik hen gewoon (nog) een miskraam gehad. Blijkbaar is er toch een behoorlijk stuk blijven zitten. Jullie willen niet weten hoe ik mij voelde gister avond, enorm veel verdriet, dat dit moest gebeuren. Dit had ik niet mee willen maken.

Ik was wel erg blij dat de pijn weg was, en ben weer mijn bed ingekropen. Mijn man was enorm geschrokken, en gaf aan dat we er goed over na moeten gaan denken of we nog wel door willen gaan met onze wens. Het is zo heftig allemaal.

Ik ga zo het zkh maar weer eens bellen om een echo te vragen, en te vragen hoe dit kon gebeuren. Ik vind het zo raar allemaal!

Geplaatst

jeetje Guus! Hoe kan dat nou? Hebben ze in het ziekenhuis geen check gedaan na de currettage om te zien of ze alles hadden? Je kiest juist voor zo'n ingreep om dit niet mee te hoeven maken... Meis, ik heb echt met je te doen, blijft je niks bespaard?? Zou het ziekenhuis even flink door de telefoon trekken zo!

Babeth, mooie woorden! ook ik vind het knap dat de jongens nog steeds (en uiteraard logisch!) zo'n groot deel van jullie dagelijkse leven zijn, helemaal op de bijzondere momenten.

De kinderwagen is de joolz day, Ivfsh heeft 'm ook geloof ik, haha

Tool, jammer dat je er de 28e niet bij bent, maar snap het wel hoor. Bovendien ook even geen afleiding voor het afvallen: ieder nadeel heb zn voordeel, haha!

Geplaatst

&(*&@(# Guus, ik zit hier bijna te vloeken, wat vreselijke avond en nacht moet jij gehad hebben. Fren, volgens mij doen ze dat niet echt na een curettage, kijken of ze alles hebben (weet ook niet of dat kan). Bij mij hebben ze destijds bij de 2e curettage eerst een scopie gedaan om te kijken waar het precies zat, maar dat is niet gebruikelijk. Ik krijg nu bij Guus de indruk dat ze zich vergist hebben en bij het verwijderen van één vruchtzakje zijn gestopt. Dat zou helemaal erg zijn. Lieve Guusje, ik hoop dat je je dan nu wel beter voelt (fysiek) en dat een echo nu laat zien dat het verder schoon is.

Babeth wij hebben kennisen die hun dochtertje zijn verloren na een voldragen zwangerschap. Dat is nu bijna drie jaar geleden en zij merken ook heel sterk dat de omgeving er niet erg mee bezig is. Maar voor hen is het hun dochter en zij is er geweest en horot erbij. Haar naam staat niet (meer) op bijvoorbeeld kerstkaartje, maar er is dan wel altijd een vlindertje bij getekend. Op die manier geven zij aan dat hun dochtertje bij hun gezin hoort, ik vind dat zelf heel erg mooi en tegelijk heel erg verdrietig als ik het zie.

Geplaatst

Toen ik de arts sprak na de curettage vroeg ik haar of ze dan nog een echo doen om te kijken of alles weg is, maar dat doen ze dus niet. En wat jij zegt Henne, ik denk ook dat ze 1 vruchtzakje verwijderd hebben, en daarna gestopt zijn. Dat zou echt HEEL erg zijn.

Ik heb het zkh gesproken, en er belt zo een arts mij terug.

Lichamelijk gaat ht goed, maar geestelijk.... tja, ik weet gewoon even niet meer wat ik moet denken of voelen.

Geplaatst

Oh Guusje, verdorie. Ik zit met tranen in mijn ogen. Wat ongelooflijk pijnlijk en zwaar voor jou en jullie. Knuffel meisie, dat het nu maar echt achter de rug mag zijn. Fysiek dan. Want mentaal zal nog wel even duren. Neem je tijd hoor echt. Nu maar even geen beslissingen nemen.

Geplaatst

Eigenlijk is het ergste van alles dat mijn man het punt bereikt heeft dat het genoeg is geweest, dat maakt me nog het meest verdrietig.

Het jammere is dat we geen pauze in kunnen lassen, want mijn leeftijd gaat maar door. In mei mag ik 40 worden. OOOOOH, wat is het toch oneerlijk allemaal ......

Geplaatst

En het is zo fijn dat jullie er zijn, het doet me enorm goed!

:positive energie: Deze is voor jullie allemaal.

Geplaatst

Wat een rotbericht voor guusje, sterkte! Wat zul je je afschuwelijk voelen, wat een teleurstelling dat het niet voorbij was, #hekel aan de bperkingen zn beeldvormend onderzoek, zoveelste geval van missen, ene kant is men zover, aan de andere kant lijkt het wel alsof het stilstaat de vooruitgang..? Nogmaals sterkte!

Veel geschreven hier, geen ruimte gehad omnuitgebreid te reageren, maarre san en babeth, was onder de indruk van jullie verhaal, mooi geschreven!

Mocht ik het nog niet hebben geschreven, naomi en freya, welkom hier!

Sen, fijn om te lezendat het goed was gister, hoop dat het vertrouwen nu ook gaat groeien:-)

Liefs voor iedereen xxx eef

Geplaatst

Zkh belde net, ik mag om 14 uur langs komen, en moet het weefsel meenemen. Ik ben heel benieuwd wat ze te zeggen hebben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden