Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

S$N, wow wat een verhaal. Gefeliciteerd! Ga hard voor je duimen. Wanneer heb je weer een controle?

Naomi, welkom!

Mik, een jongen. Leuk dat je gevoel het al goed had.

Ivfsh, bij jou is het al bijna zover. Heb het idee dat het bij iedereen zo snel gaat op het moment.

Ik ga me nog even op administratie storten. Door vakantie (en ook al voor vakantie) achterstand en deze week zo druk op de praktijk dat ik niet aan admin ben toegekomen. Nu moeten sommige dingen echt gebeuren. Prijzen aanpassen en zo... Moet echt gebeuren, maar heb zo geen zin. Gisteren naar vrienden geweest, want mijn man moest toch werken. Daar pas vanmiddag weggegaan ipv eind van de ochtend. Telefoon had namelijk kuren (agenda wilde niet meer synchroniseren) en vriend waar ik was is erg handig met computers, telefoons etc. Uiteindelijk gelukt, maar was wel veel meer werk dan verwacht. Daarna paarden gevoerd en gegeten (het voornemen om gezond te eten maar een dagje uitgesteld...) en nu aan het werk. Ik ga een poging wagen. Wrs zien jullie me wel af en toe langs komen ;-)

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lieve meiden

wat ben ik blij weer even de tijd te hebben om bij te lezen, en gelukig heeft iedereen de jaarwisseling overleefd!! Ieder op zijn, haar manier maar ik denk dat bijna iedereen ook wel aan elkaar gedacht heeft bij de wisseling van de nacht. Meiden, nog een keertje, bedankt voor de steun die ik hier heb ervaren (en nog), 2011 was ook weer een zer bijzonder jaar en jullie hebben me echt op momenten moed gegeven en ook heerlijke berichten geplaatst die op mijn lachspieren sloegen waardoor ik weer even mijn angsten kon verzetten. Bedankt!!!

Naomi welkom hier, schrijf lekker mee en wat heerlijk dat je 2 zoontjes hebt wie weet ook nog een derde wondertje voor jullie.

Elliebellie ik wilde nog even reageren op jouw berichtje, mooi verwoord!!!!super.

Sen, sjonge meid, net wat Caro al aangaf, ook is had niet kunnen vermoeden dat je bezog was met een behandeling en dat je zwanger bent, van harte gefeliciteerd!!!! wat een geweldig nieuws. Je angsten kan ik me goed voorstellen ik kan alleen maar zeggen probeer vertrouwen te hebben in jullie ukkepuk en je lichaam en ikhoop dat met ieder dag die verstrijkt je vertrouwen groter wordt en je angsten afnemen, op naar de volgende echo!!

wij zijn de dag/nacht ook goed doorgekomen, thuis geweest en vanaf 17.00 vrienden met kinden bij ons, lekker (makkelijk) gegourmet (haha schrijf je dat zo) en in de avond nog spelletjes gedaan. Ik keek toen en hielp de kinderen want met Imke in mijn armen was het anders geen doen. Ze was ontzettend moe maar wilde niet slapen, uiteindelijk viel ze om 22.45 uur in slaap in haar wipstoel in de box en sliep vervolgens overal doorheen. Toen wij om 3.00 naar bed gingen werd ze wakker maar na een fles om 03.30 weer in bed gelegd en vervolgens geslapen tot 09.30uur. De hond had enorm veel schrik, arm beest, ik heb hem uiteindelijk in de keuken gelegd en daardoor zag hij gelukkig de lichtflitsen niet.

Met de wensballonnen ging het niet echt goed, de eerste steeg perfect op en ging enorm ver maar de tweede was echt ellendig, die is verderop helaas neergestort, gelukkig op het gras langs het fietspad. Jammer !!!

Vandaag even bij mijn schoonouders en moeder geweest en daar ontdekt dat er bij Imke 2 tandjes zijn doorgekomen, sjonge!! ik was totaal verbaasd, het gaat zo ongelofelijk snel.

Ik ben trouwens benieuwd hoe het met Ivfsh gaat, ik heb over haar gedroomd dat ze bevallen was.Een mooi meisje met 2 vlechtjes!?

voor iedereen die morgen weer moet werken, succes!!! zelf altijd moeite om weer in het ritme te komen, gelukkig morgen nog een vrije dag.

Geplaatst

Bedankt voor jullie uitnodiging om mee te komen schrijven. Jullie clubje is zo warm en hecht (daarom is het ook zo fijn om mee te lezen) dat de verleiding groot is. Aan de andere kant ben ik bang dat ik niet zo plichtsgetrouw op iedereen kan reageren. Daarvoor ontbreekt me de tijd, maar ook de energie. En ik weet dat ik me dan schuldig zou voelen.

Daarnaast weet ik niet of het überhaupt verstandig voor me is om op hetbforum te lezen, laat staan schrijven. Wij zijn namelijk net met de behandelingen gestopt. Omdat we ook niet kiezen voor adoptie of pleegzorg betekent dat dus dat we met z'n tweetjes blijven. Ik merk dat sommige verhalen nu voor onrust zorgen bij me. Toch kan ik het niet laten bij jullie mee te lezen.

Ik herken veel ine gevoelens die Henne, Syl en Tool de laatste tijd beschrijven, over de gedachten aan stoppen. En natuurlijk lees ik de verhalen van degenen die zij gestopt met extra belangstelling.

Een stukje van mijn geschiedenis:

Mijn hele leven weet ik al dat ik moeder wil worden. Op mijn 28ste wilde ik eigenlijk starten met het stichten van een gezin maar moest dat door omstandigheden 4 jaar uitstellen. Toen bleek dat dat allemaal niet zo makkelijk ging, ben ik al vrij snel naar de huisarts gegaan en gelijk doorgestuurd. Uit de onderzoeken bleek niets dus weer naar huis gestuurd.

Spontaan zwanger geraakt, maar een vroege miskraam gekregen (6,5 weken).

Daarna het medische traject ingegaan. 4 keer IUI en 1 escape IUI. Toen door naar IVF. Bij de tweede IVF zwanger geraakt. Bij 11 weken bleek sprake van een missed abortion ( met 9 weken hadden we het hartje nog zien kloppen, wat een prachtige ervaring!) een dag na die echo kwam de miskraam spontaan op gang ( klinkt misschien gek maar ik ben heel blij dat ik dat heb mogen meemaken. Voor mij voelde dit beter dan curettage. De miskraam verliep ook wel erg 'goed', hoe pijnlijk het ook was.) Afgelopen vrijdag was de miskraam 2 jaar geleden.

Na de miskraam hebben we ongeveer een jaar 'pauze' genomen. In die tijd is allerlei onderzoek gedaan waaruit bleek dat ik factor V Leiden heb en nog iets met MCHHR (of zoiets). Daarom extra vitamine B 6, 11 en 12 gaan slikken. Bij de volgende IVF ook aspirine geslikt en heparine moeten spuiten. Poging mislukte echter.

Daarna naar Gent. Daar ook prednisolone moeten slikken, maar ook dat mocht niet baten.

Tijdens die laatste poging merkte ik vooral dat ik het eigenlijk niet meer op kon brengen. Het kost me elke keer zo veel, mentaal en emotioneel, ik kan (en wil?) dat niet meer. Daarom eindelijk definitief het besluit genomen waar ik eigenlijk sinds de miskraam al naartoe aan het werken ben: we stoppen met de behandelingen en richten ons op een leven zonder kinderen. Gelukkig zijjn mijn vriend en ik echt samen tot dat besluit gekomen en kunnen we elkaar heel goed steunen (en vrijlaten) in dit proces.

Toch nog een heel verhaal geworden maar het lijkt me voor jullie leuker om te weten wie er dan met jullie meeleest (en wie weet af en toe meekletst). O ja, mocht je mijn handtekening wel lezen: die heb ik nog steeds niet aangepast.

Geplaatst

Sen, lees nu jouw bericht. Ten eerste gefeliciteerd! Ik kan me je angst heel goed voorstellen. Heel logisch na alles wat je al hebt meegemaakt. Wat jammer dat je je daarnu ook nog schuldig over lijkt te voelen. Je kunt niet helpen dat je je zo voelt tenslotte. Als je heel lief bent voor jezelf, lukt het misschien wel om dat gevoel niet zo'n grip op je te laten krijgen (haptonomie! Herken je het, Henne?)

Heel veel sterkte en ik duim keihard voor je.

Geplaatst

S€n, woooooowh, wat een nieuws :-) Mag ik je feliciteren? En wat een bijzonder verhaal. Ik hoop dat 2012 jullie een prachtig kindje mag geven.

Naomi en Freya, welkom hier.

Ik heb eigenlijk weinig te melden, leuke oud & nieuw (zover het leuk kan zijn) gehad, maar ben nu echt op van alle dagen. Ik merk dat ik erg langs mezelf heen leef, en niet met mijn beide benen op de grond sta. Afleiding kan goed zijn, maar het is denk ik toch wat te veel geweest. Ik ben zo intens moe, en moet even tijd voor mezelf maken om het toch een goede plek te kunnen geven.

Geplaatst

Welkom ook Freya, je vindt inderdaad ook lotgenoten hier, we zijn er in alle soorten en maten!

Babeth wat leuk die tandjes en snel? Even denken, augustus...nog geen 5 maanden is ze, jeetje!

Sen, wie weten er nu allemaal dat je zwanger bent?

Geplaatst

Hi meiden, gelukkig nieuwjaar allemaal!

Wij hebben een prima Oud en Nieuw gehad. Van tevoren heb ik me best druk gemaakt om het slapen van Jim, bij ons werd enorm veel vuurwerk afgestoken en gisteren overdag (eigenlijk een paar dagen al) was het lawaai al niet te harden. Daarnaast kwamen er ook vrienden slapen met een kindje van twee, ik zag het al helemaal gebeuren dat zij elkaar wakker zouden houden. Maar nee hoor, de moppies zijn allebei keurig om 19 uur gaan slapen en hebben beiden dwars door alle knallen heen geslapen! Wij zijn zelfs nog het dakterras opgegaan om middernacht, en moesten daarvoor door onze slaapkamer waar Jim lag te slapen, maar ook daar heeft ie niets van gemerkt. Voor ons was het wel een kort nachtje want Jim kwam vrolijk om 4 uur voor een fles, toen lagen wij er net twee uurtjes in en had ik nog niet geslapen, en om 8 uur was meneer klaar met slapen....Maar verder dus een prima avond gehad!

Freya en Naomi, welkom! Ja, het cluppie hier is hecht maar jullie zullen je vast snel helemaal thuis voelen. De een schrijft meer dan de ander en ook dat is nooit een probleem gelukkig!

Sen, jee, wat een verhaal! En gefeliciteerd natuurlijk! Ik herken veel in wat je schrijft, ik had in het begin van mijn zwangerschap ook bloedverlies en was helemaal niet positief (ik had mezelf zelfs ziek gemeld op mijn werk omdat ik ervan overtuigd was dat ik een miskraam had. Nog bloemen gekregen van mijn baas om mij sterkte te wensen ;), was dus nergens voor nodig geweest, achteraf). Zwanger zijn als je al zoveel hebt meegemaakt is helaas niet altijd een roze wolk, ik vond de eerste maanden echt emotioneel heel zwaar, gek genoeg. En tegelijkertijd klinkt dat waarschijnlijk heel ondankbaar en shit voor de meiden die niet zwanger zijn....dat maakt het zo dubbel.

Ivfsh, nog even, spannend!

Geplaatst

Hee lieve meiden,

S$N: wat een geweldig nieuws!!! Ben echt zo ontzettend blij voor je! Kan me je onzekerheid heel goed voorstellen, maar wat de anderen zeggen: probeer vertrouwen te hebben in et kleintje in je buik. Dat is moeilijk, maar het zien van een kloppend hartje is heel erg positief!!!! Ben echt heel blij voor jullie, ik blijf aan je denken en ik verwacht en ik hoop dat het allemaal helemaal goed blijft gaan!

Freya: wij kennen elkaar nog van andere topics. Kom gewoon lekker binnen vallen als je daar behoefte aan hebt!!

Guusje: moest gisteravond aan je denken, blijf het zo rot vinden voor je. Bedankt voor je pb: kaartje was heel graag gedaan. Neem je rust en knuffel lekker weg bij je lieve man!!

Babeth: fijne oud en nieuw gehad: mooi! Jammer van die ene wensballon. Gedachte blijft heel mooi!

Kaartje: alweer druk op 1 januari... Ik weer wel een goed voornemen voor jou :-)

Hier alles heel goed, gel idee dat ik over 6 dagen ben uitgerekend. Het gaat nog heel goed, ben het zeker nog niet zat (zoals je toch wel vaak hoort). Koester het kindje in mijn buik nog enorm. Ik ga ervan uit nooit meer zwanger te worden, dus ga hier nog even volop van genieten. Af en toe wel momenten dat ik me afvraag of het is begonnen. De oefenweeen zijn soms echt sterk en onaangenaam. Maar ik denk dat het zelf nog zeker een week gaat duren. 10 januari zit in m'n hoofd. Fysiek wel echt rustiger aan doen. Vandaag was het heerlijk weer hier, dus een erop uit en wandelen in het bos, maar dan ben ik na een half uur echt helemaal gaat. Hoe heeft die Amerikaanse vrouw laatst in hemelsnaam een marathon kunnen rennen/lopen toen ze 9 maanden zwanger was....

Lieve meiden: morgen begint het 'gewone' leven weer voor iedereen. Feestdagen voorbij, werkend leven weer beginnen. Dikke knuffel voor jullie!!!

Geplaatst

Guusje, knuffel. Je bent in de overleefmodus geweest. Hoe kan het ook anders met zulke "feest"dagen. Goed dat je herkent dat het nu tijd is om rust te nemen om de afgelopen weken goed te verwerken. Ook al hadden we allemaal veel liever gehad dat je dit niet hoefde!

Veel sterkte en neem je tijd, we denken aan je, xxx

Geplaatst

Heel bericht getypt weg...nu maar even kort..

Sen, sluit me aan bij de bemoedigende woorden hierboven, hoop dat je je snel wat beter gaat voelen, knuffel!

Guusje, klinkt begrijpelijk meissie, sterkte en rustig aan nu xxx

Lig met kleine kater op de bank dus hou het kort xxxx

Geplaatst

Bedankt voor jullie warm welkom!

Nogmaals, ik weet net of ik jullie "schrijftempo" bij kan houden ;-) ,

maar lees en leef in elk geval met jullie mee!! En zal hier en daar reageren op jullie berichten.

@babeth, ik weet niet of je je er nog wat van kan herinneringen, maar ik heb je ooit eens gevraagd nr dat hart wat e op imke haar kamer hebt hangen.

Ik hèb er uiteindelijk ook 1 gekocht! :-)

Geplaatst

Jullie lieve en bemoedigende woorden doen me erg goed meiden.

Carolien: alleen m'n vader, broer, nicht, stiefdochter en wat goede vrienden weten het. En jullie dan.

Freya

Geplaatst

S€N wat een bericht, gefeliciteerd en die angst niet gek vooral niet met 2 slopende dagenvoir jullie. Niet gek dat je botst met vriend, nog gefeliciteerd daarmee. Wat bijzonder voor jullie en ik hoop dat alles goed blijft gaan!

Guusje hier ook veel aan jou gedacht en je ziet maar weer dat geluk en verdriet zo dicht bij elkaar liggen. Neem tijd voor jezelf meid.

Naomi en Freya welkom, schrijf mee, lees mee maar voel je niet verplicht, altijd gezellig.

Raba alles overleeft?

Hier een klote oud en nieuw, alles ging mis voor mijn gevoel en was heel emo, uiteindelijk 1 min voor 12 van wc af ivm diarree en daarna zitten mokken op de bank en klagen over de herrie, J had het zwaar met mij :-(

Vanmiddag wel goed gepraat, in april gaan we voor de Ivf wat er ook gebeurt, aan de hand van zijn roken, mijn afvallen en de opbrengst poging Ivf gaan we daarna verder beslissen of we doorgaan of stoppen, mits het niet lukt.

Lees mee maar nog steeds weinig puf om te reageren maar denk veel aan jullie en alles wat er speelt!

Geplaatst

Syl het valt ook niet mee allemaal dit hele traject is loeizwaar! Ik hoop dat jullie poging in april jullie een prachtig kindje gaat brengen!

Guusje lieverd heb ook veel aan jou gedacht. Vind het vreselijk voor jullie. En je bent zo'n lieve schat want ondanks je eigen verdriet kan je toch nog blij zijn voor anderen. Diep respect daarvoor en sterkte, denk aan jezelf en neem je rust

Geplaatst

Lieve meiden een heel mooi jaar toegewenst allemaal op welk vlak dan ook. De liefde, het werk, je vrienden, je relatie, gezin of kinderloos. Maak er allemaal wat van!!!!!!!

Hier rustige en gezellig avond gehad. Blij dat het voorbij is. Sylvester missen we zo intens zucht....

Sen van harte meis!!!! Jou verhaal klinkt zo herkenbaar. Ik heb op 1e kerstdag vorig jaar een enorm stolsel verloren en veel bloed, daarna was het ineen veel minder. Waarschijnlijk was het het broertje of zusje van Ruben wat het niet gered heeft. Daar is geen bewijs van maar dat gevoel is er sterk. Ik heb 15 weken lang bloedverlies gehad (met soms enorme stolsels) en de vele spoedecho's hebben nooit een oorzaak kunnen vinden, maar je angst is zo begrijpelijk. Probeer wat iedereen ook zegt vertrouwen in je kindje wat groeit te hebben, het andere vruchtje is niet meer en heeft zo de ander weer een betere kans gegeven en zal over 8 maanden in jullie armen liggen!!!!

Verder zal ik de komende tijd minder aanwezig zijn. De oplevering van het huis komt er aan en de drukke regelperiode is begonnen. En tijdens de drukte door wil ik ook met volle teugen genieten van Ruben. We zijn er bijna over uit dat we niet meer verder gaan. Het is goed zo, ik wil geen zwangerschap meer waardoor het dan heel anders en zelfs fout af kan lopen. Wij hebben nu onze zegeningen geteld en zijn zo gelukkig met zijn drietjes dat het steeds makkelijker wordt om de droom van 2 kindjes los te laten die ik altijd gehad heb.

Geplaatst

Sandra net gevraagd in het afval topic waarom jullie niet doorgaan met de cryo's maar lees het net hier.

Snap het wel, lijkt me wel een moeilijke beslissing maar als je er "ingroeit" voelt het anders.

Ook fijn dat jullie op een lijn zitten daarover.

Geplaatst

San, groots en soms vast ook moeilijk besluit! Maar wel een goed overwogen. Klinkt daarom logisch en okay zo. Succes met verbouwen! Dat is ook een hele 'bevalling'.

Sen, hoe is vandaag? Lees je mee in aug topic? Meer meiden met bleidverlies en spanning, 'fijn' wellicht om dit te delen met elkaar.

Hier weer aan wat arbeid!

Geplaatst

Jeetje wat een ontwikkelingen hier opeens....ik zit echt even met mn ogen te knipperen...

Sen, WAUW....wat ontzettend knap om een poging zo in stilte te doen. Wij hebben dat met cryo's wel gekund, maar met prikken ed niet. En dan de opbrengst en het resultaat, jeetje wat supergeweldig. Ik kan me je angst enorm goed voorstellen en ik denk dat niks wat wij zeggen echt helpt. We kunnen alleen onze ervaringen delen en daarvan zijn er genoeg die je goede hoop kunnen geven. Ik hoop dus ook echt dat je snel een beetje vertrouwen krijgt en kunt gaan 'genieten' (vind ik zo'n rot uitdrukking, maar je snapt wel wat ik bedoel). Wanneer heb je weer controlle? Goh en ik gisteren nog roepen dat we weer een zwangere nodig hebben (meer natuurlijk)....

Guusje, daar staat jouw verlies dan wel heel schril tegenover meis.... hard is het soms. En zeker na het overleven van de feestdagen. Ik herken het zo, die 'afleiding is fijn' instelling. Maar het is echt nodig om het verdriet toe te laten en te verwerken. Je geeft zelf al aan dat je hiermee bezig bent. Dat zal moeilijk en zwaar zijn. Denk aan je lieverd!

Sandra wat een belangrijke beslissing. Als het goed voelt, dan is het goed. En ik heb jullie met z'n drietjes gezien, daar straalde het geluk vanaf. Dus dat komt helemaal goed. Heel veel plezier met het klussen in jullie nieuwe huisje. Af en toe een fotootje is wel erg welkom hoor, altijd leuk...huizen :-)

Syl bij jullie ook een knoop doorgehakt. Het worden weer drukke behandelmaanden, jullie, Tool, wij.... Wel balen dat Oudjaar zo zwaar was. Toch ook weer last van je darmen dus....klote...

Naomi en Freya, ik reageer ook nooit op iedereen, dat is haast niet te doen! Maar doordat iedereen wel op iemand anders reageert, maakt dat niet uit, we horen er allemaal bij en zo voelt dat ook echt. Omdat dit zo'n gemengd topic is, heb je bij bepaalde meiden net wat meer aansluiting en kun je dus makkelijker reageren, maar juist dat gemengde maakt ons groepje zo bijzonder!!

Ivfsh de laatste week voor je uitgerekende datum....raar idee vind ik het soms omdat we maar één dag verschilden. Kan me echt niet indenken dat ik nu hoogzwanger zou zijn. Erg mooi om te horen dat je er zo bewust van geniet!

Hier op zich leuke dagen achter de rug, veel afleiding, veel met andere dingen bezig geweest en heel veel aan het nadenken over plannen voor dit jaar. Wat wil ik bereiken en wat moet ik daarvoor doen. Merk dat icsi daar geen eerste plaats meer bij inneemt. Heel vreemd, maar ook wel fijn. Hoewel dat vast weer zal veranderen als we weer gaan starten. We'll see.

Vandaag gelukkig nog een dagje vrij. Ga proberen orde op zaken te stellen ;-) heb in ieder geval alvast een bevestiging verstuurd voor 17 maart en voor de meiden die 21 en/of 28 januari konden nog een uitnodiging voor die data. Dat is één punt van mn actielijstje haha.

Tot later!

Geplaatst

Henne nog bedankt voor je aanbod over de meds swap, ik las het pas later, lees over veel dingen soms heen, oeps.....

Al de kerst is er bijna uit moet nu op J wachten voor het sjouwen, te groot voor mij.

Geplaatst

Er staat zoveel te gebeuren, laten we het lijstje maar een beetje in de buurt houden ;-)

Sen, kan me voorstellen dat je het rijtje zwanger nog niet aandurft, maar behandeling.....?

Ik heb oude teksten even verwijderd, maar verder niks aangevuld, dat is toch aan iedereen zelf denk ik. Spaatje ik kon het niet over mn hart verkrijgen je naar het andere rijtje te verhuizen :-(

Freya en Naomi, voegen jullie jezelf toe als je dat wilt?

Pauze:

Henne: pauze, fysiek en mentaal in balans komen, in 2012 cryo poging met prednisolon

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, geldt ook voor man!!!

Guusje: Herstellen na curretage. 31 januari gesprek ferti arts

Tool: op basis van immunologisch onderzoek besloten om verder te gaan met poging 5, met prednisolon en evt. intralipid. aan de supplementen vit. D+omega 3, laatste 5 kilootjes kwijtraken (dus eigenlijk ook een beetje al in het voortraject)

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Sen: Orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek:

Ceeke:

Spaatje:

Sab:

Voortraject:

Behandeling:

Zwanger:

Ivfsh: (uitger. datum 07-01-2012)

Fren: (uitger. datum 17-02-2012)

Caroline: (uitger. datum 6-3-2012, mijn verjaardag)

Miki: (uitger. datum 9-6-2012)

Geboren:

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg

Esther: Eerst verwerken en dan verder zien.

Geplaatst

Oh en Sen, weet niet of je je er beter door voelt, maar toen ik die bbz had was ik echt kotsberoerd, veel misselijker dan toen ik daarvoor 'goed' zwanger was, terwijl mn hcg een stuk lager was. Voelde me gewoon ziek, kon ook niet eten etc. Ik ben ervan overtuigd dat dit kwam doordat mijn lijf het probeerde weg te werken. Dus in dat opzicht vind ik het dan weer helemaal niet raar dat je je nu beter voelt en minder misselijk. Bij de eerste zwangerschap werd ik pas na de 6e week wat misselijk en dan nog lang niet zo erg als met die bbz met 4/5 weken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden