Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee lieve meisjes!

Ik wens jullie alle goeds toe voor 2012!! Er is al veel geschreven en daar sluit ik me helemaal bij aan! Ik hoop dat iedereen mooie momenten gaat beleven en dat 2012 een jaar wordt om positief op terug te kijken.

Veel liefs!!

Ivfsh

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ elinorac, dank je. Is iedereen het daar mee eens? ;-)

Ik weet eerlijk gezegd niet of ik jullie schrijftempo wel bij kan houden.... :-)

Maar is t ook ok wanneer ik af en toe reageer?

Lies Naomi

Geplaatst

Naomi natuurlijk, iedereen is welkom! Kan me voorstellen dat het soms 'afschrikt' omdat veel meiden elkaar hier al langer (en live) kennen, maar wij zijn ook ooit ergens gewoon mee gaan schrijven, dus vooral doen!

Iedereen een beetje wakker? Of lekker brak? Hier valt het mee, maar dat is schijn haha. Ik kan gewoon niet uitslapen, stort vanmiddag wel in. Zo eerst de jassen buiten luchten, de frituur opruimen en dat soort leuke klusjes. Blij dat ik de kerstrommel al weg heb en dubbel blij dat ik morgen nog vrij ben.

Ivfsh bizar dat je over een week gewoon al uitgerekend bent!

Caro ik las in het maart topic iets over een echoscopiste die het over vier weken had.... waar reken je zelf een beetje op? Al kun je dat natuurlijk nooit weten...

Wel leuk dat er hier weer een 'geboortegolf' aankomt. Alleen hebben we dan wel echt een nieuw rijtje zwangeren nodig hoor!

Syl heb jij al met J kunnen praten. Het aanbod voor de meno staat hoor, die van mij kan tot september. Mail me ff als dit een optie is.

San wat zal het raar geweest zijn, de jaarwisseling zonder jullie mooie beer :-( Hoe vonden de kleintjes het vuurwerk overigens, al die herrie? Hebben ze er nog last van gehad, Imke, Ruben, Jim, Sanne. Ursela hoe vieren ze Oudjaar eigenlijk in Noorwegen? Mijn griekse schoonzus gaat altijd uit haar dak van het vuurwerk, daar heeft mn broer ooit heel zielig met een lucifer op ht balkon gestaan om toch een beetje het gevoel te hebben haha. Aan de andere kant zijn ze daar veel meer aan het feesten tot (en na) twaalf uur.

Kaartje welkom terug! Beetje uitgerust en bijgekomen?

Meiden, ik duik onder de douche en ga een en ander opruimen ;-) Fijne dag!

Geplaatst

Folle lok en seine allemaal!!!

Ik hoop dat jullie allemaal een leuke avond/nacht hebben gehad!

Wij in ieder geval wel. We hebben het redelijk rustig gehouden, maar laat/vroeg was het wel...

Ik had eigenlijk ook nog even moeten slapen, maar door m'n gekuchel kon ik er maar beter uit.

Vanmiddag nog maar even een tukje doen, want vanavond moeten we het feestgedruis weer in (nieuwjaarconcert) en dat gaat meestal nog wat gekker dan oudjaarsavond...

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Klinkt gezellig Mart, have fun!

Naomi welkom! Misschien even het lijstje erbij en je naam er tussen? Helpt altijd goed om te weten wie waar staat.

Geplaatst

Goeiemorgen!

Natuurlijk Naomi! Maar inderdaad, schrijf even waar je staat op dit moment, is wel leuk om te weten.

Henne dat van die 4 weken vond ik wel erg snel... schrok er een beetje van. En trouwens de gyn was het er ook niet mee eens, die zei omdat ik al een keer zwanger ben geweest, er best ruimte is om langer zwanger te blijven. Ik hoop het zelf nog zo'n 6 weken vol te houden en daarna zo lang mogelijk. Maar gisteravond zat ik met zo'n harde buik op de bank, ik maakte me werkelijk even zorgen dat er iets in gang gezet was en dat ik tussen de knallen door naar het ziekenhuis zou moeten. Maar het schijnt dat je nu dus al voorweeën kunt hebben in de vorm van harde buiken... Ken ik niet van mijn dochter, dit is gewoon een heel andere zwangerschap. Gelukkig is het nu weer over maar het was niet fijn.

Gezellig Mart, dat je er ook weer vaker bent!

Geplaatst

Hi meisjes, iedereen het vuurwerk overleefd? Wij hebben een rustig avondje bij mn moeder gehad, spelletje voor 12 uur, lekker zitten praten na middernacht. Toch nog half 4 geworden! Nu zo nieuwjaarsontbijt (nou ja, brunch) met nieuwjaarsconcert op de achtergrond. Net of ik weer thuis woon ;-). Daarna lekker naar huis, kerstzooi de deur uit en verder niks.

Naomi, welkom!

Geplaatst

Happy New Jear allemaal, Dat 2012 ons maar veel goeds mag geven.

Geplaatst

Dank jullie wel meiden!

Ik zit eerlijk gezegd momenteel niet in het traject... Ik heb het geluk 5 maanden geleden de trotse moeder van een tweede zoon te zijn geworden...

Toch blijf ik een trouwe leester/schrijfster hier op t forum. Zelf heb ik er ook veel aan gehad en zou graag ook anderen tot steun willen zijn.. (proberen althans)

Ik heb ook met Zara in het topicuitgerekend in juli 2011 gezeten. Helaas is het bij haar verkeerd afgelopen, zoals jullie wel weten... Heb heb nog steeds erg met haar te doen.

De meeste meiden hier lezen volgens mij via i-pad en/of telefoon, dus kunnen de handtekening niet lezen. (even in t kort:)

Kinderwens vanaf 2003.

Mrt 2004 spontaan zwanger, mk bij 8 weken. (daarna niet meer zwanger geraakt en dus na 1,5 jr naar huisarts/ziekenhuis)

13x iui, waarvan 6x zonder en 7x met hormonen, helaas allen zonder resultaat.

2007 IVF afgeblazen ivm overstimulatie, daar na IVF, maar niet zwanger v verse poging, eerste cryo-tp resulteerde wel in zwangerschap

En in 2008 de trotse moeder van een prachtige zoon mogen worden!

Na 7 mnd weer nr IVF-kliniek, maar kreeg geen groen licht ivm te traagwerkende schildklier.

Deze eerst op orde gebracht met medicatie (thyrax) en toen 4 cryo-terugplaatsingen gehad met helaas geen zwangerschap als resultaat.

Toen weer 2 IVF-pogingen gehad. Ook geen zwangerschap.

Toen we voor de enige cryo gingen, bleek bij de 3e meting m'n eitje zojuist te zijn gesprongen...

Kreeg "huiswerk" mee... Met als resultaat een spontane zwangerschap!!!!! En wederom een prachtige zoon , geboren op de verjaardag van zijn broer!! Als dat geen WONDER is!!!!

We hebben dus nog een cryo in de vriezer... En willen deze zeker nog een kans gaan geven. We kunnen het (ook op geloofs gebied gezien) niet over ons hart Verkrijgen deze cryo

Geen eerlijke kans te geven!! Het enige "maar" puntje is wel.... Mijn gevoel zegt nu al, als we voor deze cryo en dus (3e kindje) gaan en dit zou niet resulteren in een zwangerschap,

Ik heel erg sterk het gevoel heb ik daarna toch nog wil blijven gaan voor een 3e kindje... Begrijp me niet verkeerd... Ik voel me echt rijke gezegend met 2 prachtige gezonde mannetjes,

Maar zet je de stap voor de cryo en dus voor een (evt) 3e kindje..... Zegt mijn gevoel nu er ook weer helemaal voor te gaan.

Of we dan weer t hele IVF project in zullen gaan, dat denk ik niet. Maar de kans op een spontane zwangerschap is blijkbaar toch aanwezig!!

Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel en stoot ik niemand voor het hoofd... (is nl zeker niet mijn bedoeling!!)

Ook hoop ik dat ik gewoon nog mee mag lezen/schrijven, ook al zit ik (nu) niet in t traject..

Ik hoop jullie hier en daar een beetje tot steun te mogen/kunnen zijn...

Liefs naomi

Geplaatst

hallo lieve lieve meiden,

Allereerst wil ik jullie allemaal een heel gelukkig en gezond 2012 toewensen. Ik wil jullie bedankten voor jullie steun, begrip en medeleven gedurende het afgelopen jaar. Jullie zijn stuk voor stuk kanjers!

Zoals jullie vast wel hebben gemerkt heb ik me een tijdje teruggetrokken van het forum. Ik zal jullie nu uitleggen waarom. Wij zijn een aantal weken geleden gestart met een behandeling. We hebben er deze keer bewust voor gekozen om het aan helemaal niemand te vertellen. Alleen wij 2 wisten ervan. Ook mijn familie, vriendinnen etc. wisten van niets en de meesten nog steeds niet. Wij hebben het grote geluk gehad dat we op 2 december jl. 2 embryo's konden laten terugplaatsen en we hebben er nog 5 in de vriezer. Op 18 december hebben we getest, direct positief!!! ongelooflijk!!! 5 dagen later nogmaals getest met clearblue digital met indicator en die gaf 3+ aan. Helemaal goed dus. Ik heb sinds vorige week vrij dus dat komt lekker uit, want ik was en ben nog steeds doodmoe. Vorige week heb ik bijna de hele week op de bank of in bed gelegen: 24 uur kostmisselijk en een griepgevoel. Best extreem maar ik door te googlen las ik dat dit vaker voorkomt. Afgelopen vrijdagavond kreeg ik echter de schrik van mn leven. Ik ging naar de toilet en bij het afvegen zag ik bloed!!! ik had het niet meer, ik was helemaal in paniek! We zijn naar de huisartsenpost gegaan en de dokter heeft even gekeken maar ze had geen echo-apparaat. Ze kon alleen vertellen dat de baarmoedermond dicht was en dat we moesten afwachten... toen we weer thuiskwamen moest ik weer naar de toilet en tot mijn grote schrik verloor ik een stolselvan ongeveer 3 cm. toen had ik het helemaal niet meer natuurlijk. Ik dacht, dat was het dan. 's-nachts bij het plassen nog een keer een stolsel verloren. Vrijdag op zaterdagnacht hebben we amper een oog dichtgedaan, we waren op van de zenuwen. Gistermorgen was ik zo wanhopig en radeloos. Bovendien was het de verjaardag van mn vriend en zou er de hele dag visite komen. Mn vriend heeft iedereen afgebeld. Toen ik alles tegen mn nicht vertelde zei ze me dat ik direct de huisartsenpost moest terugbellen en doorverwijzing naar het ziekenhuis moest eisen voor een spoedecho omdat ik er echt helemaal doorheen zat. Zo gezegd zo gedaan en toen werd ik inderdaad doorgestuurd. Toen ik in de stoel moest gaan liggen en ze het echo-apparaat pakte dacht ik werkelijk dat ik duizend doden stierf. Ik had een schat van een dokter, een jonge meid eigenlijk nog maar zo meelevend. Ze draaide het scherm naar mij toe zodat ik kon meekijken en wees direct de vrucht aan incl. dooierzakje en we zagen het hartje knipperen!!! tranen met tuiten!!! een intacte zwangerschap, vruchtje van 4,3mm en volgens de meting 6weken en 1 dag wat precies klopt. Daarnaas zag ze wat (hoopje) bloed in de baarmoeder zitten. Dit zouden restanten van een tweede vrucht kunnen zijn die zijn afgestoten waardoor ik het bloed ben verloren. Maar voor de zekerheid ging ze de hele baarmoeder en eierstokken nakijken om uit te sluiten dat de tweede vrucht daar niet ergens zat (bbz). Maar ze zei dat het bloedverlies ook kan komen door de opgevoerde doorbloeding van de baarmoeder (maarja, met stolsels erbij?). Gelukkig heb ik daarna geen bloed meer gezien maar meiden, ik ben nog steeds doodsbang. Ik heb gisteren uiteindelijk woorden gehad met mijn vriend omdat ik gewoon niet gerustgesteld ben. Althans, niet helemaal. Lieve meiden, begrijp me goed. Ik wil niemand hier voor het hoofd stoten of kwetsen. Ik weet dat sommige misschien wel een moord zouden doen om nu in mijn schoen te staan want ik ben zwanger. Maar ik blijf zo ontzettend bang. Mn vriend werd gisteravond heel boos op me en zei je hebt verdomme een hartje gezien, kan je niet gewoon blij zijn ipv zo negatief. En daar voel ik me dan weer zo schuldig over. Ik weet het gewoon even niet meer. Het feit dat ik tot een uur voor het bloedverlies kotsmisselijk ben geweest en daarna opeens niet meer heeft me ook bang gemaakt. Ik dacht natuurlijk direct: het hcg is aan het dalen. Mijn vriend zegt op zijn beurt weer dat één vrucht minder ook minder hcg betekend dus minder misselijk. Maar ik ben nu van strontmisselijk naar helemaal niet meer misselijk gegaan en hoe raar het ook klinkt, dat maakt me onzeker. Vorige week leek het letterlijk oorlog van binnen. Mn maag, mn darmen... alles was van streek. Of misschien was mn lichaam hard bezig om één vrucht af te stoten.. misschien misschien misschien... Dat is dan weer het nadeel van zoveel er vanaf weten... het maakt je ook extra angstig want je weet, dat je geen garanties hebt. Ook nu niet, dat zei de dokter gisteren ook. Nu ziet alles er normaal uit maar het blijven momentopnames.

Het is een heel verhaal geworden. Nogmaals meiden ik wil niemand kwetsen. Maar ik moet dit even kwijt en niemand die mij beter kan begrijpen dan jullie.

Geplaatst

Jeetje Sen wat een verhaal! Had ik nooit kunnen vermoeden als ik je FB berichtjes af en toe lees. Maar voor nu: gefeliciteerd! Heel begrijpelijk dat je bang bent, dat zal nog wel even zo blijven maar ik hoop zo voor jullie dat het uiteindelijk een goede en normale zwangerschap wordt! Inderdaad kan afstoten van een tweede vruchtje gepaard gaan met bloedverlies, ik hoop dat dit het was. En anders: weet je nog Sandra bv, die voortdurend bloedverlies had aan het begin van haar zwangerschap?

Probeer het vertrouwen te houden, veel sterkte!

Geplaatst

Naomi, heel verhaal ook jij. Gelukkig wel al met bezegelingen. Op naar nr. 3. En welkom hier hoor!

Sen, wooooow. Van harte zeg! Wat een verhaal. En meid, wat een achtbaan ook! Hoe heftig ook, probeer te focussen op dat wat is. En dat is goed! En hartje zegt zoveel over jullie kansen, geloof me. Wij kennen vrienden die ook zwanger leken van 2 waarbij ze 1 vruchtje verloor met stolsels in de 1e paar weken. Zij werd wel bedrust voorgeschreven, maar heb dat ook wel anders gehoord in vergelijkbare situatie. Toch zou ik het maar lekker rustig aan doen. Overigens liep het beide situaties goed af. Dat kan en zal bij jullie ook hoor. Hou hoop!

Misselijkheid zie ik het grootst bij meiden met een tweeling en als het er nu geen 2 meer zijn dan klinkt het heel logisch dat je hcg iets minder hard stijgt. Bovendien was mijn misselijkheid niet continu maar met vlagen. Ow, lieve Sen... ik moest al steeds aan je denken. Zet hem op, hou vol. Hou geloof! Ga ervan uit dat jullie ukkie sterk is, dat heeft mij er continu doorheen gesleept. Zo vroeg al een hartje, dat is toch prachtig!

Geplaatst

dankjewel Carolien. Ik ben goed in het "verbergen" van mn werkelijke gevoelens. Ik denk uit een soort van zelfbescherming omdat ik hoogsensitief ben en heel veel heb meegemaakt. Ik ben altijd bang dat als ik alles zou uitten, het hek van de dam is. Mensen die mij beter leren kennen zeggen vaak dat ik in eerste instantie afstandelijk en soms arrogant over kom maar dat ze er dan later achterkomen dat dat juist totaal niet zo is, juist tegenovergesteld. Daar baal ik vaak van, dat mijn gebrek aan me te kunnen uitten zo'n verkeerd beeld kan schetsen. Maarja, dat doe ik zelf...

Ik kan het me heel goed herinneren van Sandra en ook van Babeth. Daar moest ik ook direct aan denken. Gelukkig is het bij hen allemaal goedgekomen en dat geeft ook wel weer vertrouwen.

ik zie trouwens dat je alweer 30(!) weken bent, mijn god wat is dat hard gegaan! hoe voel je je nu?

Geplaatst

lieve miki, jij ook bedankt voor je lieve woorden. De dokter heeft niets gezegd over bedrust maar ik doe het gewoon rustig aan. Heb nog een week vrij, alleen a.s. woensdag een cursus van een dag. Maar als ik me niet in staat voel, meld ik me ziek. Even aankijken...

Ik las dat jullie een zoon krijgen, wat geweldig! dat dacht je zelf al toch. Gek dat vrouwen dat vaak aanvoelen.

Geplaatst

Ben nog stil van jullie verhaal Sen. Wow, ik ga zo hard duimen voor jullie!

Knuffel voor jou, maar ook voor iedereen bij wie dit pijnlijke emoties triggert. Want ik weet uit eigen ervaring dat het geluk, ook al is het zo pril en onzeker nog, ook heel kwetsend kan zijn. En die emoties mogen er zijn. Dat doet niets af aan dat wij het elkaar -juist- hier gunnen.

Geplaatst

ja precies Miki daar ben ik me ook heel goed van bewust dat mijn verhaal pijnlijke emoties kunnen triggeren en dat is natuurlijk niet mijn bedoeling maar ik weet uit eigen ervaring dat het wel gebeurt. En inderdaad, deze gevoelens mogen er ook zijn. Ik omhels jullie met al mijn liefde...

Geplaatst

Jeetje S€n, wat een verhaal!! Ik sluit me helemaal aan bij caro en miki, probeer vertrouwen te hebben, hoe moeilijk dat ook is. Als dit kleintje niet sterk genoeg geweest was, had het de afdrijving van het 2e vruchtje niet overleefd. Nu dag voor dag bekijken, en als het je geruststeld je hcg laten meten. ,aar probeer vertrouwen te hebben, een hartje met 6w1d is echt heel vroeg en dus een héél goed teken. Van harte meid!!!

Geplaatst

@ s€n,

Ik heb precies hetzelfde mee gemaakt (niet in m'n verhaal vermeld)

Ik had bij 7 weken 's avonds een goede echo (met 1 vruchtje erop te zien. Ik vroeg nog (best raar, want was spontaan zwanger geraakt) zitten er geen 2?

Heb een afwijkende vorm baarmoeder (hartvormig) . De vk zei v niet.

Nog geen 24 u later had ik zo in ene bloedverlies, kramp (echt ween) 15 min en verloor toen grote stukken.

Vk gebeld en kon t niet geloven na zo'n mooie echo. Mocht volgende dag weer komen.

Op echo was weer een goede zwangerschap te zien (uitwendige echo)

2 dagen later nr ziekenhuis geweest voor inwendige echo. Was een vruchtje met goed gegroeid en met kloppend hartje e zien,

Maar ook een leeg vruchtzakje... Diezelfde avond weer bloedverlies en 15 min kramp en een kleine stolsel verloren. Dacht eerst daar gaat nr 2 dus ook,

Maar daar was de stolsel te klein voor nr mijn idee... Paar dagen later weer echo gehad. Vruchtje was weer gegroeid. Wel was er nog stromend bloed in de baarmoeder te zien,

Maar ik verloor geen bloed meer. Dit is zo geweest tot 11 weken. Toen zag t er rustig uit in m'n baarmoeder. Wat n zenuwen heb ik gehad zeg.

Maar alles heeft gelukkig goed mogen gaan! Ik hoop natuurlijk dit zelfde voor jullie!! Maar je angst is dus heel herkenbaar!

Ik meen dat babeth ook vrienden heeft gehad die dit hadden mee gemaakt. Ik zal voor jullie duimen!,

Liefs naomi

Geplaatst

thx meiden! :-)

Naomi, sorry heb je nog helemaal niet verwelkomd dus bij deze van harte welkom op het forum. Je hoort het best vaak dat bloedverlies maar zelf wil je dat natuurlijk helemaal niet meemaken en op dit moment hoor ik natuurlijk het liefst de succesverhalen. Bij jou is het ook heftig geweest zo te lezen. Gelukkig met een goede afloop!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden