Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Guus lieverd, misschien zeg ik iets heel raars, maar speelt je leeftijd met cryo's ook nog zo'n grote rol? Ik bedoel: je hébt embryo's.... dus om de eitjes gaat het niet meer. Ik weet zelf niet echt hoe leeftijd de innstelingskansen beinvloed, maar deze invloed lijkt me een stuk kleiner dan op het groeien van eitjes e.d. Of doet het ziekenhuis na je 40e geen terugplaatsingen meer? Dat kan natuurlijk ook nog. Zucht. Klote traject :-(

Ik heb zelf net de huisarts gebeld, volgende week woensdag. Dan gaan we prednisolon bespreken en vragen of hij dan wekelijks bloed wil monitoren e.d. Hier komt de trein dus weer langzaam in beweging en ik weet eigenlijk nog helemaal niet of ik er wel in wil zitten... :-S

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoe het zkh er over denkt weet ik niet, het is meer een eigen gevoel. Mijn man is 4 jaar ouder dan ik ben (bijna 44) Mijn embryo's zijn inderdaad van juni 2011, en de kans op een miskraam is voor mijn leeftijd 20%. En tuurlijk is de kans bij een zwangerschap van 80% dat het goed gaat, maar de klap als het mis gaat wordt alleen maar groter. En als er weer een zwangerschap zou komen, dan die angst die je dan weer hebt, gaat het goed ja of nee. Het is gewoon zo moeilijk allemaal.

Als moet ik wel zeggen dat ik het nog wel durf, maar mijn man is er eigenlijk klaar mee. Ik snap ook wel dat het voor hem heel lastig is, altijd maar aan de zijlijn staan en toekijken, het maakt hem zo machteloos. Dit vind hij zo moeilijk allemaal.

Ik heb nog gemengde gevoelens over het stoppen, ik vind het zo moeilijk om mijn 4 cryo's weg te moeten doen. Ik kan het denk ik niet over mijn hart verkrijgen. Cryo's waar ik zo trots op ben, en waar ik zo veel moeite voor heb moeten doen.

Mijn man en ik moeten denk ik eerst dit alles een plek geven voordat we echt een beslissing gaan maken.

Geplaatst

Jeetje guus. Het zit je niet mee he!!!

En ja die cryo's daar ben je trots op logisch met jouw leeftijd. Heb geen idee hoe het protocol daarvoor is.

neem toch tijd om alles een plekje te geven. En dan pas een beslissing.

Een dikke knuffel van mij. Denk aan je.

Geplaatst

hee lieve guusje,

wat vreselijk rot wat je gisteravond door hebt moeten maken.... goed dat je het weefsel hebt bewaard, dan kan het ziekenhuis er eens goed naar kijken. Het zou heel erg slecht zijn als ze maar 1 vruchtzakje hebben weggehaald. Ik heb nooit een curretage gehad, maar de miskramen op laten wekken. Nadat de arts had gezegd dat de echo een nagenoeg schoon beeld aangaf, ben ik wel nog flinke stukken weefsel verloren. Was daar zelf toen ook erg van geschrokken. 1 stuk ter grootte en dikte van minstens een pink en een stuk dat voor mij leek op vruchtzak. De arts gaf mij toen aan dat het om slijmvlies ging dat sterk was opgebouwd. Het naarste is dat je het gisteravond door hebt moeten maken, maar ik zou het zelf nog erger vinden als zou blijken dat ze de curretage niet goed hebben uitgevoerd. Hele dikke knuffel voor jou!

Wat betreft de gevoelens van je man, ar heeft ook op die manier letterlijk vloekend naast me gestaan. Het is moeilijk voor onze mannen om 'erbij te staan en toe te kijken'. Het is goed wat je zegt: eerst dit een plek geven en dan verdere beslissingen maken.

Sterkte zo in het ziekenhuis!

X IVFSH

Geplaatst

Lieve Henne,

Jij ook weer echt op de trein gestapt. Heel spannend. Je bent goed bezig met jezelf en met je sessies. Ook op medisch vlak weer veel uitgezicht. Knap hoe je het aanpakt en knap dat je weer start!

Je weet dat hier de duimen volop draaien!

Hoop dat de arts mee wil/kan werken met jullie.

X

IVFSH

Geplaatst

Henne je haalt me de woorden uit de mond!!

Kan me voorstellen dat je nu denkt: ik kan het niet meer aan en dat je man dat ook denkt maar je hebt die 4 prachtige cryo's en die lopen niet weg he! En in mei 40? Valt toch wel mee? Ik ben uitgerekend op mijn 43ste verjaardag... Maar uiteraard moet je het zelf, samen met je man, beslissen, alleen: niet nu!

Sterkte vanmiddag, laat ze maar flink door het stof kruipen als jij je daar beter door voelt!

Geplaatst

Doen ik zeker Henne en Caro, eerst bijkomen en dan zien we wel weer.

Kreeg net telefoon van het UWV, over mijn ziek melding ivm zwangerschap. Ik wist niet dat het dat via het UWV gaat. Ze was erg aardig, en gaf het advies de tijd te nemen. Ze belt over 3 weken weer terug.

Geplaatst

Guus verschrikkelijk wat een klote zooi, succes dadelijk. Ik hoop voor je dat het idd een stuk bms is en geen vruchtzakje dat lijkt me verschrikkelijk voor jullie. En laat het idd even bezinken voordat jullie een beslissing nemen.

Geplaatst

Ik schiet voor geen meeeeeeeter op.

Dat moest ik even kwijt :-) en aangezien mijn baas 'vriend' is op Facebook, kan ik het daar beter niet melden hihi

Geplaatst

join the club henne... er komt ook niet veel uit mijn handen, al de hele week niet eigenlijk.

Ben wel een beetje klaar met werken (mentaal) terwijl ik nog hééél veel moet doen...

Geplaatst

lieve Guusje, ohhh meid met prikkende ogen las ik je berichtje, herken het, het klinkt als rugweeen zoals je het beschrijft, wat heb ik met je te doen. Verdorie waarom dit er nog eens achteraan, het was onderhand wel genoeg he!! Ik ben blij dat je vandaag nog in het zkh terrecht kan, het veranderd niets aan de situatie maar goed die extra controle en om je gal te spuwen, heel veel sterkte.

Fijn dat het UWV je de tijd geeft, je ziekmelding loopt nu via het UWV omdat het tgv de zwangerschap is, daar is een apart potje voor....maakt voor jou niets uit maar wel voor je baas. Anyway, helemaal niet belangrijk verder maar meid neem de tijd, en inderdaad ik denk er eigenlijk net zo over als Henne mbt de leeftijd en je cryootjes maar nu eerst op de been zien te komen meid, heel veel sterkte!!!

Geplaatst

hup hup hup meiden! An die arbeit!! Even doorwerken hoor!!

Zegt de vrouw die al 9 maanden niet werkt :-)

Meisjes: jullie werken hard genoeg, morgen weer een dag!

Geplaatst

dames bedankt voor de lieve reacties op hoe wij om gaan met het verlies van de jongens. Henne ik vind het mooi dat jullie vrienden op deze wijze ook hun meisje vernoemen, bij naam of via dat vlindertje! Ja hoe kort ze ook erbij geweest zijn, ze blijven echt deel uitmaken hoor. Het is fijn dat er in onze directe nabijheid toch regelmatig nog aan ze gedacht wordt.

Henne bij jou gaat het startmoment ook weer in de buurt komen, nu twijfel je en zie je er wellicht tegenop maar ik weet zeker dat jij het toch weer voor elkaar krijgt om tzt de kracht en positivitieit te vinden, dan en je er weer 200% klaar voor!

hier ligt een dame even op een oor, zodra ze wakker is even naar een verjaardag, denk dat ik intussen de boom ga "ontmantelen"

Geplaatst

Guusje wat ontzettend *^&% dat je dit gister hebt moeten meemaken. Ook hier zitten de tranen hoog. Waarom... het is zo oneerlijk. Houdt elkaar goed vast en laat ze in het zh maar een poepie ruiken. Heel veel sterkte!!!

Mjn werkdag zit er weer op, de kleine ligt nu in de box naast me te spelen en ik weet niet waar ik met mijn gevoel heen moet momenteel. Zit zo met mezelf in de knoop bah. Komt allemaal wel weer goed en ik kan het ook niet goed verwoorden. Voel me rijk en ook zo leeg tegelijk. Pff hopelijk heb ik ook alleen maar een nieuwjaarsdipje.

Henne de trein is dus vertrokken, spannend en jou kennende ga je de komende tijd steeds meer kracht en strijdlust krijgen!!!!!

Babeth je kerstboom weer ontmanteld?? Ben zo blij dat we er dit jaar geen hadden en vraag me niet waarom. Eind dit jaar weer.

Geplaatst

Ach Sannie toch!! Misschien even een dip vanwege het vele nadenken over de cryo's? Laat het over je heen komen, gaat morgen vast weer beter!

boom moet nu nog ontdaan worden van de lampjes

Geplaatst

Knuffel voor San!!!!

Fren haha, maar jij hebt een goede reden, ik niet ;-) Ik heb gewoon niet zo'n zin, had nog wel even vakantie willen hebben. Zal volgende week wel beter gaan. Het is best lastig als je aan de ene kant best gemotiveerd bent, jezelf wilt laten zien en verbeteren en er een mooi werkjaar van wil maken. Aan de andere kant weet ik dat ik nog aan het herstellen ben, niet te hard van stapel moet (kan, wil) lopen. Ik heb eigenlijk de puf nog niet. Plus dan nog het feit dat er natuurlijk weer een behandeling en van alles aan zit te komen, wat ongetwijfeld roet in het eten gaat strooien, one way or the other. Erg dubbel allemaal. Aan de ene kant die drive, aan de andere kant nog zo'n behoefte aan rust. Zal wel normaal zijn na een semi-burned-out, maar ik vind het maar lastig. Merk ook dat ik meer motivatie, plannen etc. heb voor werk en prive leven en minder voor ivf. Erg eng om te merken dat het potje motivatie, moed en kracht leeg begint te raken. Als ik eraan denk dat ik me over een week of drie alweer aan 'moet' melden en dus over vier weekjes ofzo met de prednisolon moet starten.... moet ik dus niet aan denken, gedoe gedoe gedoe. En ik wil geen gedoe meer!

Geplaatst

ach lieve Guus, ;wat verschrikkelijk dat je dit hebt moeten meemaken gisteren. Ik hoop toch echt niet dat ze maar 1 vruchtzakje hebben wweggehaald en het andere nog hebben laten zitten, ik weet niet of ik me dan toerekeningsvatbaar zou kunnen rekenen.

Begrijpelijk dat je man er genoeg van heeft, hij staat aan de zijkant, maar lieffie, nu nog geen beslissing nemen. Het is nog allemaal pas zo kort geleden gebeurd, jullie zijn nog herstellende van deze klap en van wat er gisteren weer gebeurd is.

Heel heel heel veel sterkte meissie!!!

San, dikke knuffel voor jou. mss komt het nu allemaal los wat er allemaal gebeurd is, de zwangerschap, je moeder, je tante, de nieuwe woning en de daarbij behorende 'stress' en spanning.

henne, de trein is startklaar en je staat op punt om in te stappen. je vindt je ritme en vertrouwen zeker weer als het startsein is gegeven. Mss dat je er nu nog niet in gelooft, maar dat komt wel!!!

hebben een kapotte vaatwasser. net de monteur gebeld, komt volgende week dinsdag...zucht...gelukkig hebben we nooit veel afwas met zijn tweetjes.

owkee...moet nu snel ervandoor, liefje ophalen!

liefs,

Tool

Geplaatst

Misschien geeft dit me een beetje meer zin, puf of wat dan ook...

Pauze:

Guusje: Herstellen na curretage. 31 januari gesprek ferti arts

Zara: Voor nu genieten van wat wel is en oriënteren op mogelijkheden

Sen: Orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek:

Ceeke:

Spaatje:

Sab:

Voortraject:

Sylvino: acupunctuur, afvallen, gezond leven, man moet ook. Vitamines slikken, opstart april.

Tool: voorbereidingen treffen voor poging 5 met prednisolon en evt. intralipid. acu opstarten, aan de supplementen vit. D+omega 3, laatste 7 kilootjes kwijtraken

Henne: 11 jan gesprek huisarts prednisolon, 13 jan check up homeopatisch arts, eind januari aanmelden cryo?

Behandeling:

Zwanger:

Ivfsh: (uitger. datum 07-01-2012)

Fren: (uitger. datum 17-02-2012)

Caroline: (uitger. datum 6-3-2012, mijn verjaardag)

Miki: (uitger. datum 9-6-2012)

Geboren:

Simba bevallen 18 juli 2011 van dochter Sanne Jasmijn

Ursela bevallen 2 augustus 2011 van zoon Storm

Sandra bevallen 5 augustus 2011 van zoon Ruben

Babeth bevallen 8 augustus 2011 van dochter Imke

Laika bevallen 16 oktober 2011 van zoon Jim

Dublin bevallen op 9 dec 2011 van dochter Caitlin

Nieuw hoofdstuk na mmm:

Eef: Verder met ons leven.

Rubster: Verwerken is begonnen. Nu verder met ons leven

Kaartje: We gaan verder met ons leven. We gaan ons verdiepen in pleegzorg

Esther: Eerst verwerken en dan verder zien.

Geplaatst

Guusje heel benieuwd hoe het nu met je gaat en wat de arts heeft gezegd. Ik kan alleen maar hopen dat het enigszins bevredigend is na het trieste verloop van gisteren.

Henne heb je nog wat gedaan?

Babeth ook respect voor jullie en je man, blijft moeilijk want de omgeving gaat door terwijl het voor jullienog zo tastbaar is.

Sandra het is een nieuwjaarsdipje lijkt me, het heerst :-(. Ben heel benieuwd naar jullie nieuwe huis en bied me bij deze aan om te schoonmaken :-)

Geplaatst

Guusje, ben echt geschrokken van je bericht. Hoe kan zoiets nu gebeuren?! Onvoorstelbaar. Ik hoop dat je wat meer te weten komt via de arts. Ik vind het zo erg voor je dat je dit ook nog mee moet maken. En je bent zo dapper! Een echte kanjer. Dikke knuffel voor jou.

Henne, ik hoop zo ontzettend dat dit hem voor jullie gaat worden mbv de prdenisolon enz. Echt ik ga keihard voor je duimen het is je zooo gegund.

Babeth

Geplaatst

Henne ik weet hoe jij je voelt en Tool waarschijnlijk ook. Het is raar om na deze tijd weer een vooruitzicht te hebben waarvan je niet eens zeker weet of het wel ....juist, mogelijk, vul maar in.

Je leven wordt dadelijk weer beheerst door een ding, zo voelt het voor mij althans.

Roep al een week dat ik ongi ga worden maar er komt maar niets....

Geplaatst

Was nog niet klaar

Babeth, je verhaal over je man en z'n fb heeft mij ook geraakt. Misschien kan hij de jongens samen een in memoriam vermelding geven? Dan staan ze er wel bij maar voorkom je pijnlijke situaties. Het is maar een idee hoor, misschien vinden jullie het niks maar ik probeerde even mee te denken. Heel ander voorbeeld: ik kon het niet over m'n hart verkrijgen om mijn moeder uit m'n telefoonboek te wissen. Toen heb ik achter haar naam R.I.P. Gezet

Geplaatst

Guusje ik hoop dat het bezoek in het zkh goed verlopen is!!

Sen ik vind het erg goed meegedacht van je! Ik zal het eens doorgeven en kijken wat kan. Ik kan me voorstellen dat je ook niet je moeder o uit het bestand kon verwijderen!

Hier de boom weer de deur uit, verjaardag geweest, net gegeten ( penne met spruitjes en spekjes) en aanbond verder nietssssss

Oh tool wat balen van de vaatwasser!! Ik hoop dat het meevalt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden