Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Henne, balen dat je weekend zo in het water valt... Ik ken het gevoel helaas.

IVF, Catootje zit nog lekker dus? Spannend hoor!

Syl, dat slapen van jou is echt te gek hoor. Moet je daar niet eens voor naar de dokter? Zo hol je je zelf uit.

Hier voor de 2 x dit weekend ruzie met vin. Ik erger me mateloos aan het feit dat hij zichzelf geen trap onder z'n kont kan geven en gewoon op een fatsoenlijke tijd z'n bed uit kan komen. Gister was het half drie, nu net was het kwart voor een. Schiet natuurlijk ook niet op dat hij vannacht om half 5 achter de computer in slaap was gevallen. Maar nu hebben we ook de hond van m'n moeder te logeren en met mijn verkouden hoofd ga ik echt niet naar buiten. Heb v om 10 uur, 11 uur en half 12 wakker gemaakt, maar ik ben z'n moeder toch niet?!? Ik snap het gewoon niet en het doet me het ergste vrezen voor straks, als kindeke er is. Hij is nu, zonder gedag te zeggen de hond uit gaan laten, maar weet nu al dat het de rest van de dag stille oorlog zal zijn. Ben ik onredelijk? Elijk zeggen als het zo is hoor... Ik weet het namelijk echt even niet meer...

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee Fren is helemaal niet onredelijk en ik lees en snap je frustratie. Je hebt het er al vaker over gehad. En misschien ben je verrast als jullie meid er is dat hij dan uit zichzelf opstaat, vriendin van mij had dit ook en toen de kleine er was is hij 180 graden gedraaid en was niets te veel.

En anders er maar op blijven hameren en dan maar ruzie, heel vervelend.

Geplaatst

hee fren,

lastig.... wat betreft die hond, ik vind sowieso dat hij daar nu voor moet zorgen nu jij zo verkouden bent. En wat betreft half drie, poeh.... ook rijkelijk laat, zo blijft er weinig weekend over. Ik zou het ook niet relaxt vinden. Zou het eigenlijk ook wel fair vinden als het 1 dag vh weekend misschien lekker uitgebreid uitslapen is en de andere dan wel wat eerder op zodat je samen ook nog wat aan de dag hebt. Maar: dadelijk wel ff lekker een knuffel geven hoor! Want koude oorlog is al helemaal niet gezellig!

wel goed om het erover te hebben voor als straks die kleine er is, dan wil je dit soort discussies niet en dan hebben jullie sowieso allebei slaapgebrek.

Geplaatst

Als het een uizondering was, dan zou ik er minder moeite mee hebben, maar het is ieder weekend een gevecht om hem uit bed te krijgen. En uitpraten zo, ben bang dat ik daar de kans niet voor ga krijgen.

Geplaatst

je merkt het: hier een slechte ruziemaker en das vaak helemaal niet goed! beter om Sylvie te volgen!! Dan komt er misschien wel een oplossing.

succes ermee!

Geplaatst

Fren rotsituatie. Ik ken het helaas. Hoe is het op vin z'n werk? Je hebt wel eens verteld dat daar veel druk zit? Kan me voorstellen dat hij het weekend dan niks wil 'moeten'. J had dat ook heel sterk, maar daardoor liep ik me het hele weekend te ergeren. Kwam ik bijvoorbeeld op zondag om tien uur uit bed om de badkamer schoon te maken terwijl hij doorsliep zodat we s middags dan samen wat leuks konden doen. Niet echt lekker verdeeld. Uiteindelijk hebben we afgesproken dat we op zaterdag doen wat moet. Dus op tijd eruit, huishouden, boodschappen, klussen. En zondag doen we waar we zin in hebben. Dat werkt redelijk. Blijft het een punt dat mijn geliefde het vroeg vindt als hij voor twaalven naar bed gaat...dat zal ooit wel moeten veranderen. Achter de pc gaat de tijd ook veel sneller dan je denkt. Misschien kan vin een alarm in de foon zetten op half twaalf ofzo? Het lullige is dat zolang hij zelf geen probleem ziet, hij er ook niks aan veranderen. Misschien eens vragen waarom hij dan zo laat naar bed komt? als ik zelf doodmoe en sjaggie uit werk kom, blijf ik heel vaak uit pure recalcitrantie laat op, om te compenseren ofzo, maar uiteindelijk heb ik alleen mezelf ermee. Misschien zit er wel zoiets achter?

Geplaatst

Ik herken het ook fren al maakte mijn mN het niet zo laat....maar ook moeilijk om uit bed te krijgen, nu is onze hond geen vaste tijden gewend dus kon ik ook niet gebruiken. Ik moet zeggen dat het sinds de geboorte van Imke geen probleem meer is, hij probeert wel iedere minuut te pakken die mogelijk is maar dat is niet erg.

ik hoop dat het niet teveel jullie zondag verpest maar ik vind echt niet dat je overdrijft.

Geplaatst

Snap je irritatie goed fren, gewoon ooj ongezellig voor jou, je kunt ook iets dien om hem in jouw situatie in te laten leven, uitgebreid jezelf in bed installeren als hij eruit komt... en dan meeleven he, als ie het er moeilijk mee heeft... zal zeker tot een gesprek leiden. Sterkte, je hebt vast een topper aan m xxx

Geplaatst

Thanks meiden, ik zag het echt ff niet zitten. Gelukkig heeft de wind z'n boze bui weggeblazen, hoewel we er niet in detail over gesproken hebben is er geen stille oorlog. Feit blijft gewoon dat ik een ochtendmens ben en hij een avondmens. Denk ook dat henne de spijker op z'n kop slaat: v wil in het weekend niks MOETEN, alleen slaat hij daar af en toe wat in door. En hij luistert vaak niet genoeg naar z'n lichaam: hij wil nog even die ene serie kijken, of dat spelletje doen op de computer en valt dan in slaan op de bank. En als je pas tegen de ochtend in je bed ligt, dan ga je er ook niet om 9 uur uit. Vin z'n valkuil is dat hij zijn dag en nachtritme omgooit, en dan zit je natuurlijk in een vizueuze circel; laat uit bed is laat weer naar bed. Het niet op kunnen/willen staan is al jaren een punt van discussie , als ik niet thuis ben, zet hij ook echt z'n moeder in om hem wakker te bellen smorgens. Nou ja, ik hoop maar dat kindeke een harde stem heeft :-) en verder is ie heel lief hoor!

Geplaatst

Gelukkig hebben wij dit probleem niet en ik wil ook niets in het weekend hoeven doen en J ook niet maar soms is het niet anders. En je krijgt idd dat het dag en nacht ritme wordt omgegooid en daar moet je toch een beetje voor opletten.

Geplaatst

Fren hier herkenbaar hoor! Voor die van mij is zijn weekend ook heilig om nix te kunnen doen. Vele films en series tot gevolg, ook op de bank in slaap vallen en dan midden in de nacht in bed strompelen. Hij is wel altijd vroeg weer wakker vanwege de reuma in zijn rug. Maar dan doen we samen vaak later nog een tukkie. :) Maar als we al iets doen buiten huis, is dat omdat ik er herhaalderlijk op aanstuur. Zoals net stukkie fietsen, onder de belofte van een taartje eten. :)

Gelukkig heeft ie verder wel preriodes en buien van aanpakken en dingen regelen. Vokgens mij die van jou ook. Ik heb mezelf dan aangeleerd om hem op die momenten flink te benutten en op andere momenten te laten gaan. Maar ja, als je hem echt nodig hebt rn straks ook met de kleine kan dit niet altijd dus. Ben ook benieuwd hoe dit gaat uitpakken. Maar vertrouw maar op zijn nodig-zijn drang als jullie kleine er is hoor. Dat zie ik bij zovelen gebeuren!

Geplaatst

hey meiden,

Herkenbaar hoor. Ik denk dat het echt een man-vrouwverschil is. Die van mij wil ook niets MOETEN. Houdt er ook niet van om vantevoren een hele planning te maken. Ik zie wel waar ik zin in heb, zegt'tie dan. Of "waarom moeten jullie vrouwen toch altijd persé iets doen of ergens heen? geniet van je rust en het niets doen, je moet nog zoveel". Maarja, ik heb dan altijd zoiets van zonde, niet zoveel gedaan... had dit of dat kunnen doen.. raar eigenlijk. Maar op het moment heb ik 0,0 energie dus is er ook geen gezeur over iets doen. En wij zijn beiden geen ochtendmens dus slapen altijd uit als het kan. En nu nemen we het er nog even lekker van want straks moeten we (met alle liefde) vroeg opstaan.

Vandaag zijn we alleen even een stukje over het strand wezen wandelen. Ze zijn hier een heel nieuw fietspad bovenop de duinen aan het aanleggen. Was wel even lekker in de frisse wind.

Geplaatst

Bij ons is het eerder andersom, hahaha. Maar ik lig iet tot zo laat op bed. Maar mijn man is altijd wel redelijk actief in het weekend. Als hij optijd wakker is gaat hij op zaterdag ochtend altijd spinnen. En zondag is meer uitslapen, maar niet tot laat. Vandaag waren we er laat uit (10:45) en s'middags lekker even naar Noordwijk, winkeltjes kijken en over het strand lopen, heerlijk.

Geplaatst

Hi meiden,

Ziek geweest hier de afgelopen dagen vandaar geen reactie. Nu nog een vervelend hoestje maar morgen toch maar weer werk... Probeer zo wat bij te lezen maar manlief wil ook graag een dvd van Harry Potter opzetten, ook gezellig!

Tot binnenkort!

Liefs,

Geplaatst

Meiden,

Wij zijn naar nova zembla 3d geweest. Met de bus en trein heen en weer. Even tijd voor elkaar.

Ruzie, we hebben het eigenlijk nooit gelukkig. Succes fren.

Ivfsh hoe is de situatie bij julie?

Caro, hoe is het bij jullie, schiet de babykamer al op?

Dikke knuffel van ons.

Geplaatst

kom me even melden, alles rustig hier. Ar heeft catootje net even toegesproken dat hij veel liever morgen een kindje in z'n armen heeft dan naar z'n werk te gaan :-)

ceeke: balen dat je niet lekker was!

Geplaatst

Ruby het schilderen is af hoor, moet alleen nog de wiegbekleding wassen en plankje ophangen... En nog spullen in de kasten die nu gestreken en gewassen worden. Maar mocht ik per ongeluk te vroeg bevallen, is het zo klaar. Is wel een fijn idee.

Onze ruzies gaan meestal over zijn opruim/weggooidrang en mijn rotzooi/bewaardrang. Die stille oorlog ken ik, heel irritant! Gelukkig viel het mee Fren maar ik weet ook zeker dat het straks afgelopen is met dat late opstaan/naar bedgaan als die kleine er is... Hij wordt vanzelf meer in een ritme gedwongen, don't worry!

Geplaatst

Haha IVF, ben benieuwd of catootje naar haar papa luistert!

Wij zijn ook zo goed als klaar. Heb ook echt t gevoel dagn buik iedere dag groter is. Nog een past kleine dingen kopen en that's it.

Mijn verkoudheid is een nieuwe fase ingegaan: snotteren is gelukkig voorbij, maar heb nu knallende koppijn en oorpijn. Als ik me morgen zo voel blijf ik thuis, hoe slecht me dat ook uitkomt.

Geplaatst

Fren beterschap! Spoelen met zout water, zo te horen zitten je holtes vol. En idd thuis blijven als je je rot voelt.

Zit boer zoekt vrouw te kijken, al die baby's ......pfff. En ondertussen de hele tijd bang voor nieuwe allergie aanval, bleeghh.

Wij hebben trouwens ook weinig ruzie hoor, ik mopper en j trekt zich er niks van aan...schiet ook niet op ;-)

Geplaatst

Ja Henne niet te geloven bij Bzv!

Hier ook gelukkig alleen soms wat woorden, m blijftvaltijd rustig en laat mij dan even... Verstandige man ;-)

Guusje jijbweer met de akeligr tabletten, sterkte, hoop dat je nu niet al te veel last zal ebben!

Geplaatst

Hier bang dat ik blaasontsteking heb. :( Zeurpijn onderin buik en rug en sinds vandaag gevoelig bij plassen (ook al is urine niet troebel en stinkt ook niet, sorry voor details). Morgen maar plasje naar huisarts brengen, ook bloed in lab voor prednidolon gebruik en weer andere locatie voor bloed om te bepalen of de baby die antigenen heeft die ik met mijn antistoffen kan afbreken. Pff, ben er maar druk mee. Voor een goed doel!

Voor nu: veel drinken, toch ook cranberry sap. Ook al zit dat vol vitamine c, wat dr. Pfeiffer afraadt. Maar antibiotica is hij qua immuun ook huiverig voor, alleen als het echt een urineweginfectie is moet die wel snel weg. Risico op vliezen breken! Ahhh, hoe verder ik ben hoe fijner maar zeker niet minder eng het wordt. Denk dat dit nooit meer weg gaat, de zorgen. :)

Geplaatst

Henne, zat ik net ook te kijken, en had het er ook moelijk mee pfffffffff

Het was de bedoeling dat ik vanavond de Cytotec zou inbrengen, maar ben zo bang dat ik vannacht zo'n kramp krijg. Net besloten dat ik het morgen ochtend doe. Bah, zie er tegen op.

Geplaatst

Ik noem t ruzie, maar dat is te zwaar hoor. Ik kan nooit boos blijven op vin, hij weet exact hoe hij me weer aan t lachen moet krijgen en dan verdwijnt mnbize bui als sneeuw voor de zon.

Mik, idd ff urine wegbrengen. Blaasontsteking is een veelvoorkomende kwaal maar kan niet veel kwaa, tenzij je er idd te laat bij bent. Moet zeggen dat jij volgens mij veel neer leest dan ik, probeer je niet té veel zorgen te maken, te veel kennis over wat mis kán gaan is ook niet goed...

Geplaatst

Guusje, kan me zoo voorstellen dat je het uitstelt, uit angst. Laat het nu maar gauw achter de rug zijn. Verwen jezelf wel tussen de golven door? Hoe dubbel ook.

Fren, zout en lauw water verlichten echt heel erg. Doen hoor!

Catootje, kom je morgen op de aarde wonen? Tis hier echt best tof!

Henne, Eef, confronterend bij BzV. :( Ik kijk het maar meestal niet dan, nu ook nog.

Xxx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden