Ga naar inhoud

Door DIK en DUN meisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 29,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Henne

3759

• Tool

2772

• Sylvino

2275

• elinorac

2259

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Klopt fren, door al dat speurneuzen naar oorzaken (omdat het zolang onverklaard wad bij ons) ben ik een graver geworden. Of was het al. :) En dan met die verplichte wekelijkse bloedvontroles en nu die potentiele bloedafbraak bij de kleine erbij, maakt het er niet mider op. Maar ik laat me niet gek maken en blijf vrolijk en loop niet gestrest rond gelukkig! Gewoon checken en doorgaan. :)

Geplaatst

Guus sterkte morgen!

Babeth jij met imke!

Ivfsh...pfff we denken aan je!

Testr had nog niet gereageerd op uitslag bloedonderzoek, jij en je man krijgen het wel voor de kiezen zeg, goed hoe je beredeneert, stap voor stap en weten dat je goed begeleid wordt, en je niet druk maken, morgen testjenuwi....sterkte!

Henne erg herkenbaar dat je zo kan balen als jemweer eens iets geks hebt, rarelijf ook... sterkte hoop dat t beter gaat,

Hier geen nieuwtjes, erg veel aan mn hoofd en dan doe ik in t weekend dus echt niis, komt cursus niet ten goede dus deze week weer braaf s avonds aan de slag....veel teveel tv gekeken, probeer me niet schuldig te voelen....aantal afl van de killing, helemspannende zweedse/deense serie pfff maar ook hierin weer moeder kind thema, het komt altijd wel ergens terug, zal wel themaatje blijven denk....envelop pleegzorg klaar voor de postbus. Weer gepraat er over, blijft onzeker, ieg niet in huidige huis....ben bang dat we niet heel'snel verhuizen...maar ja geduldig blijven en vertrouwen houden dat er goeie dingen op ons pad zullen komen, slaap lekker iedereen xxx eef

Geplaatst

Slaap lekker eef! Stap voor stap gaan met wat er in de toekomst gaat gebeuren voor jullie. Een hele mooie eerste stap is cursus pleegzorg! Nu hoofd leeg proberen te maken en lekker slapen.

Geplaatst

Jeetje zeg wat een gesnotter, hoofdpijn, slapeloze nachten en allergische reacties. Bah beterschap dames....

Babeth succes vandaag met het hele dag kindloos zijn. Waarschijnlijk heeft mama er meer "last" van dan Imke..... Hopelijk moet je gewoon werken dus dan is de dag sneller voorbij dan als je thuis zou zitten.

Guusje die tabletten zitten erin???? Heel veel sterkte vandaag, dat het vrijdag maar allemaal moet zijn zoals het hoort. (eigenlijk had je gewoon zw moeten zijn, maar je begrijpt vast wel wat ik bedoel)

Testr dat is ff schrikken zeg van die bloedafbraak van de kleine eventueel. Hopelijk wijzen de bloeduitslagen straks in de goede richting en hebben jullie dat risico niet meer!!!!!!!

Ivfsh de dag weer zw doorgekomen dus. Wie weet lig je nu wel te puffen. Who know's???? Geniet nog even van je vrije momentjes voor je het weet is dat (liefdevol) voorbij..

Fren ruzie is nooit fijn. Wij hebben dat gelukkig nooit en kunnen overal over praten en staan ook open voor elkaars mening. Vaak keert het slaapgedrag 180 graden om als de kleine er is en is hij ook om half 11 naar de kl*te...... P was ook een nachtbraker, maar sinds Ruben niet meer. Die kleine vreet energie ondanks dat het zo veel slaapt!! Wie weet is hij wel erg bezorgt en is van elk kreuntje van de kleine wakker!!!

Hier nu wachten tot de kleine man weer wakker is en dan straks weer op pad. De eerste verhuismeldingen gaan de deur uit straks, weer wat van het lijstje afgestreept!! Jullie krijgen netjes allemaal per mail een adreswijziging;))

Even met Ruben langs het werk, naar CB om te wegen en tips te vragen voor het slechte poepen van de kleine man. Vanmiddag ben ik van plan lekker thuis te blijven met de kleine man. Gister nog dagje langs mijn ouders geweest en zaterdag ook hele dag de hort op geweest. Dan kan hij weer eens een middagdutje in zijn eigen bedje doen. Ondanks dat wij hem overal mee naar toe nemen heeft hij er weinig last van. Als hij zijn flesje en dutje maar op tijd krijgt gaat het tot nu toe goed.

Dames fijne (werk)dag en tot later!!!!!!!

Geplaatst

Ze zitten er nog niet in. Ik ga zo eerst boodschappen doen, en dan doe ik ze er in.

GATVER, zo geen zin in .......

Geplaatst

Kan het me voorstellen Guusje, wat een aversie kun je toch tegen dingen hebben.

Succes.

Babeth jij ook, zal moeilijk zijn om Imke weg te brengen maar zoals Sandra zegt jij zut er meer last van hebben dan Imke.

Ivfsh lig je te puffen :-)

Sandra hebben jullie weer een druk weekend achter de rug en Ruben vindt alles prima, makkelijk mannetje.

Wij hebben gisteren nog even mogen kijken naar ons neefje, schoonvader was jarig, we zouden gezellig samen eten maar om 18.00 gingen de nieuwe ouders naar huis omdat hij moest slapen, niemand mag het kind vasthouden, blijf het raar vinden.

Nu werken tot later.

Geplaatst

Ik lig nog niet te puffen :-)

Guusje, sterkte meid. Kan me zo voorstellen dat je ertegenop ziet. Hopelijk is het hierna echt klaar.

Sandra: fijn dat Ruben het zo goed doet als jullie op pad zijn.

Sylvie: hoe heb je geslapen? Het blijft toch zo vaag met je neefje. Geel vervelend!

Babeth: toitoitoi vandaag!

Henne en fren: hoe voelen jullie je vandaag?

Geplaatst

Heerlijk gelukkig en Kayla ook, gisteren drukke dag en beindigd met een paar flinke borrel onder het motto knock out slaan en het heeft geholpen. Voel me een stuk beter.

Geplaatst

Oh, ik zie dat ivfsh online is, dan moet ar toch gaan werken vandaag. Zul je zien, moet je tot het weekend wachten......ik vind het zoooo spannend. Ik werd vanochtend helemaal emo bij de gedachte hoe het was/is om voor het eerst je eigen kindje vast te houden.

Testr, mocht je blaasontsteking hebben, probeer dan later in de zwangerschap een controle te krijgen op GBS (steptokokken).

Syl, ik vind het ook raar, zou denken dat ze na een tijdje hier soepeler in werden. mja wat doe je er aan? Ik ken meerdere ouders die zo gehecht zijn aan regelmaat dat ze altijd de kinderen om een bepaalde tijd thuis in bed willen hebben liggen. komt best veel voor.

Eef, ik denk dat als de knoop ooit doorgehakt wordt en jullie besluiten helemaal voor pleegzorg te gaan, dat dan praktische zaken als andere woonruimte overkomelijk zijn en een kleine drempel blijken.

Esther, wat ontzettend jammer van je droomhuisje. hoe gaat het tussen jou en gerard? en met je moeder?

Sandra, het is normaal dat baby's in deze leeftijd minder vaak poepen. Ik merk bij storm een groot verschil. Een paar weken geleden had hij nog 4x per dag dunne (borstvoeding) spuitpoep en nu heeft hij nog maar 1 a 2x per dag vastere poep. Dit komt duidelijk doordat hij nu iets meer groentehapje krijgt. Tot een week geleden kreeg hij alleen nog een theelepeltje om aan de smaak te wennen. Misschien iets langzamer vast voedsel introduceren als de verstopping aanhoudt? Hier in de winkels is nergens babyvoeding te krijgen wat geschikt is voor kinderen onder de 6 maanden. Dit in tegenstelling tot nederland. Pap is wel verkrijgbaar. iedereen vindt mij erg voorbarig om hem nu al hapjes groente te geven. Tja, cultuurverschillen. Succes ermee!

Ooh babeth, een hele dag zonder imke. Dat is lang. Succes. Gisteren zijn manlief en ik twee uurtjes zonder kids gaan skieen. Dat was voor het eerst in 8 maanden dat we samen waren zonder een kind. Nuja samen, door de zwangerschappen heb ik amper op ski's gestaan de afgelopen jaren en hij was veeeel sneller dan ik.

Geplaatst

Meiden,

Wat gebeurt hier toch weer veel.

Zelf nog steeds chaos in mijn hoofd.

over het slecht/weinig slapen. Ik heb daar ook last van. Zaterdagnacht van 2 tot half 5 wakker gelegen. Gisteren in de bioscoop wel even last van gehad, maar vannacht wel doorgeslapen zover ik weet.

De kat lag tussen ons in. Die heeft nu weer de tik om onder de dekens ertussen te gaan liggen.

Nu aan het werk.

Ivfsh hou ons op de hoogte hoor.

Sorry, de rest weer kwijt.... Echt onthou niks op het moment.

Dikke knuffel voor iedereen!!!!

Geplaatst

Rubster, een knuffel voor jou.

Cytotec zit er in, nu maar weer afwachten ...

Geplaatst

hey meiden, nog niet aan het puffen ivfsh? wat spannend!

Guusje, kan me voorstellen dat je het zo lang mogelijk uit wilde stellen die rotpillen. Hopelijk is het nu snel "achter de rug" allemaal. Hou je taai hè.

Rubster, wat rot dat je zo'n chaos in je hoofd hebt en dan nog vanalles moeten.. werken enz. Denk aan jezelf hè

Babeth, Imke voor het eerst een hele dag naar het kdv. Zoals eerder gezegd, waarschijnlijk heb jij het er moeilijker mee dan Imke zelf maarja zo gaan die dingen nou eenmaal. Wij vrouwen blijven nou eenmaal "tobbers"

Henne, hoe gaat het met jou vandaag?

en met jou Fren? ben je gaan werken?

Syl, eindelijk een beetje geslapen. Gelukkig maar want continue zo slecht slapen dat breekt je een keertje op hoor.

Ceeke, ziek geweest maar gelukkig weer aan de beterende hand.

Tool, hoe gaat het met jou? het pakje is onderweg hoor!

Carolien, ik moet steeds denken aan dat jij zoveel ging wandelen. Doe je dat nog? ik heb namelijk echt 0,0 energie. Ben gisteren een half uurtje wezen wandelen en ik was kapot!

ben er vast een paar vergeten maar hier ook een beetje een warrig hoofd... ben zenuwachtig joh. Straks om 15 uur intake (echo e.d.) bij de afd. gynaecologie/verloskunde in het ziekenhuis.

Geplaatst

Spannens S€n, zo naar het zkh. Logisch dat je zenuwachtig bent. Maar ik ga er vanuit dat je met mooi nieuws thuis komt.

Hier gaat het nog oke, hele lichte constante kramp, en lichte pijn in de onderrug weer, maar goed te doen. Ik ben nu 2 uur verder, geen idee eigenlijk wanneer ik echt iets zou moeten merken.

Geplaatst

sorry Guusje, zit ik hier een beetje te zaniken dat ik zenuwachtig ben en jij zit in zo'n situatie... ik snap heel goed dat jij graag met me zou willen ruilen. Even een dikke knuffel nog voor jou hoor!!!

Geplaatst

Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor! Tuurlijk mag je nerveus zijn, en dit hier uiten. Dan zou ik ook niet mogen zeuren, want er zijn altijd ergere dingen. Maar jij bent nu nerveus voor straks, en dat begrijp ik heel goed. Ook een knuffel voor jou ;-)

Geplaatst

Guusje, hoe gaat het nu???

Sen, meid we duimen mee. Laat je wat horen?

Tnx voor de tip ursula!

Eef, spannende stap pleegzorg. En goed dat je afleiding hebt gezocht, ook al blijft het thema je achtervolgen. Sterkte met drukte nu!

Henne, Fren, wat fitter?

Ivfsh, vandaag dday: toemaar!

Caro, hoe is met jou? Las dat je maar 4 kilo totaal was aangekomen, klopt dat? Wow... Ik nu al bijna 5 kilo.

Hier weer lekker gaar, maar wel veel gedaan dus tevree.

Geplaatst

Het gaat goed hier, weinig last, op rugpijn na dan. Ik vloei nog niet, en geen kramp.

Jij gaar, maar tevree :-) Lekker even rusten he? Ik ook goed voor de kleine ;-)

Geplaatst

Urine was goed! Rest uitslagen duurt even, maar opluchting 1 is binnen... Dat dit maar een trend mag worden. :)

Thanks Guusje. Denk je dat de rest nog komt, of kan het ook mild blijven? Hoop het ergens voor je, maar wil wel dat het netjes schoon wordt ook. Je bent zo'n schat!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden